3 Mayıs 2025 Cumartesi

Isuzu D-Max EV


Elektrikli gün ünniteleri son zamanlarda ticari araçlara da sıçramaya başladı. Pick up modellerde de karşımıza çıkan bu motorlar daha çok Çinli üreticilerin ürün gamlarında bulunuyor olsa da Japon markalar da pazardan pay alabilmek için kolları sıvadı. O markalardan biri de Isuzu.

Dış görünümü standart bir D-Max'ten farksız olan elektrikli version, üzerinde yer alan EV logoları ve sunulmayan egzoz çıkışıyla kendisini belli ediyor. İç mekanında da tasarım farklılığı sunmayan aracın vites kolu bile aynen korunmuş. Arka süspansiyon sistemiyse yenilenmiş. Bu sayede 1 tonun üzerinde yükleme ve 3.5 ton çekme kapasitesi sağlanmış. Su geçiş yüksekliğiyse 600 mm.

Performans verileri çok etkileyici olmayan aracın iki elektrik motoru toplamda 190 beygir güç, 325 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli EV, 0'dan 100 km/s sürate 10.1 saniyede ulaşabilirken maksimum 130 km/s sürate ulaşabiliyor. Modelde kullanılan 66.9 kWh kapasiteli bataryalar sadece 263 km menzil sunabiliyor. DC şarj hızıysa 50 kW. Aracın yerden yüksekliği 210 mm.

Ferrari 296 Speciale


Yeni model tanıtımlarının arasında uzun süre olmasına alıştığımız markalar bile genişleyen ürün gamlarıyla birlikte karşımıza daha sık çıkıyor. Bu üreticiler arasında yer alan Ferrari de "küçük" modellerinden 296'nın daha hızlı seçeneği Speciale'yi sergiledi.

Üzeri açılabilen 296 GTS'in de Speciale versiyonunu üreten İtalyan marka bu aracı da Speciale A olarak isimlendirmiş. Her iki seçeneğin de bariz tasarım farklılıkları, sahip oldukları aerodinamik paketten ileri geliyor. Daha agresif bir görünüme sahip ön tamponda daha geniş hava girişleri ve yanalrda yeni hava çıkışları bulunuyor.

Kaputun hem kenarları hem de cama yakın bölümünde hava çıkışları yer alan Speciale modellerinde kullanılan daha geniş yan eteklerde hava girişleri açılmış. Arka tampon çok daha büyük bir difüzör çıkışına sahipken yüksekliği ayarlanabilen yeni spoiler, iki ek kanatçıkla birlikte geliyor.

Bu değişiklikler sayesinde yere bastırma kuvveti %20 artırılan otomobiller, kullanılan yeni malzemeler sayesinde 60 kg hafiflemiş. Süspansiyon sistemi 296 GT3'ten alınan Speciale 5 mm alçaltılmış. Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler de araca özel tasarlanan modelin iç mekana aktardığı motor sesi de yükseltilmiş.

İç mekana geçildiğinde kokpitin aynı kaldığı görülse de kapı içlerinde hafifletme çalışmaları yapılmış. Kaput altında yer alan 2.9 litre hacimli V6 ise çift turbo beslemeli ve artık, 296 Challenge'da olduğu gibi 700 beygir güç üretebiliyor. Elektrik motorları da eklenince güç 880 beygire yükseliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla gücü arkaya ileten 296 Speciale ailesi 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken 200 km/s'e ulaşmak sadece 7 saniye sürüyor.

Citroën C5 Aircross


Citroën'in yeni C5 Aircross nesli uzun süredir beklenen bir otomobil. 2024 yılında konsept halini gördüğümüz model oldukça dikkat çekici bir gövde tasarımıyla karşımıza çıkmıştı. İç mekanıysa gizli tutulan modelde neden bu tür bir yol izlendiğiyse seri üretim halinin sergilenmesiyle anlaşıldı.

2024 yılının sonlarına doğru makyajlanmaya başlayan Citroën modellerinin çok parçalı LED farlara sahip yüzünü koruyan otomobilin ön bölümü doğrudan konseptten alınmış. Jant çapları 20 inçe kadar çıkan otomobilin yan aynaları ve kapı kolları konsepte göre sadeleştirilmiş. Çamurluk ve kapı altı korumaları da köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor.

Kalın bir C sütununa sahip olan C5 Aircross'un arka bölümünde küçük bir anten, spoiler ve yine çok parçalı LED stoplar bulunuyor. Üstelik bu parçanın köşelerde yer alan parçaları gövdeden çıkıntı yaparak aerodinamik bir görev alıyor. Dik inen bagaj kapağı altında gövdeden çok çıkıntı yapmayan siyah tampon yer alıyor. Boyu 4.652 mm'ye ulaşan modelin sk mesafesi de 2.784 mm.

İç mekanı, grupta yer alan teknik ikizlerinden çok farklı olan otomobilin yarı dokunmatik düğmelere sahip direksiyon simidi iki kollu. Havalandırma çıkışları, geniş dijital gösterge paneli seviyesine gizlenirken head up display ön cama yansıtılıyor. Orta konsolu büyük ve dik yerleşimli bir ekrandan oluşan C5 Aircross metal pedal setine de sahip. 

Açılabilir cam tavana da sahip olan otomobilin ön koltukları yine çift katlı süngere sahip ve donanım seviyesine göre ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonu sunuyor. Bagaj hacmi 651 litre olarak açıklanan modelin kabininde de toplamda 40 litre depolama hacmi sunuluyor. Arka kotluklarsa eskiden olduğu gibi üç eşit parçalı sırtlıklara sahip değil.

Tanıdık motorlarla tanıtılan C5 Aircross'un 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motoruna sahip hibrit ünitesi 145 beygir gücünde. 0.9 kWh kapasiteli batarya, 12 byegir güç üretebilen elektrik motoru ve 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bu aracın standart donanımında. 1.6 litre hacimli, benzinli motora sahip şarj edilebilir hibrit modelse 195 beygir güç üretebiliyor. 21 kWh kapasiteli bataryalarla 85 km elektrik menzili sunabilen otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.

Elektrikli seçeneklerse şimdilik iki adet. 210 beygir güç üretebilen seçenek, 73 kWh kapasiteli bataryalarla 520 km menzil sunabilirken 230 beygir güç üretebilen versiyonda kullanılan 97 kWh kapasiteli bataryalar 680 km'ye kadar menzil sunabiliyor.

BMW M2 Racer


BMW'den ilginç bir araç daha geldi. Aslında dışarıdan bakıldığında M2'nin pist için hazırlanmış standart bir seçeneği olduğu söylenebilecek otomobilin kaputu altındaysa büyük bir sürpriz var. Üstelik burada yer alan değişiklik beklediğimizden daha düşük güçlü.

Bagaj kapağında yer alan yüksek basınçlı hava girişi, Good Year Eagle slick lastikler ve yan cama alınan yakıt deposu girişiyle standart bir M2'den ayrılan araçta KW amortisörler, geliştirilmiş frenler ve ayarlanabilir denge çubukları gibi yeniliklere sahip.

İç mekanı da takla kafesi, Sabelt yarış koltuğu ve yangın söndürücüyle gelen M2 Racing'de yolcu koltuğu opsiyonel olarak alınabiliyor. Klimaysa standart. Modelin en ilginç donanımıysa kaputu altında yer alan 2 litre hacimli, 313 beygir güç, 420 Nm tork üretebilen motor. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve kendine özel soğutmalı diferansiyel de donanımlar arasında.

1 Mayıs 2025 Perşembe

Aston Martin DBX S


Aston Martin'in model güçlendirme stratejisi devam ediyor. SUV modeli DBX üzerine yoğunlaşan İngiliz üretici, 707'nin ardından S'i de tanıttı. Bu araçla birlikte motor gücünde az da olsa yükselme yaşanırken ağırlıkta da ufak bir düşüş yaşanmış.

Önden bakıldığında yeni ızgara tasarımına sahip panjur ve  deflektörlere sahip tamponla farklılığını ortaya koyan DBX S'in 23 inç çaplı jantları ve daha geniş yan etekleri de yanda sunulan farklılıklar. Bagaj kapağında yer alan marka logosunun çevresi siyaha boyanırken yeni arka tamponun yanlarında dikey yerleşimli dört egzoz çıkışı görülebiliyor.

İç mekanda büyük yenilikler bekleyenleriyse hayal kırıklığı bekliyor. Ok desenli döşemeleri hem koltuklar hem de tavana uygulayan Aston Martin koltuklara S logosu eklemeyi de unutmamış. Direksiyon sistemi daha kısa turlu hale getirilen otomobilin ağırlığı da 47 kg azalmış.

Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8'e uygulanan yeni turbolar sayesinde güç 727 beygire yükselmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşmaya devam eden otomobilin 0-200 km/s sürate ulaşma süresiyse 0.3 saniye kısalmış. Maksimum süratse yine 310 km/s.

27 Nisan 2025 Pazar

Mercedes-Benz CLA L


Uzun aks mesafesi otomobiller ülkesi Çin, yeni nesil Mercedes CLA Serisi'ni de uzun versiyonuna kavuşturdu. Görsel olarak bir değişiklik sunmadığı söylenebilecek otomobil aslında o kadar da uzamamış. Kaput altındaysa ilk etapta tek motor seçeneği sunulacak.

Hme boyu hem de aks mesafesi 40 mm uzayan otomobil bu uzamanın tamamını arka kapıya yedirmiş. Boyu 4.763 mm olarak açıklanan araç bu sayede en kısa C Serisi modellerinden az da olsa daha uzun. Aks mesafesi 2.865 olan otomobil bu konuda C Serisi ile berabere kalmış. 

İç mekanda büyük bir cam tavan ve oturak kısmı 10 mm uzatılıp daha yumuşak desteklerle donatılmış arka kotluklar sunan otomobil ilk olarak elektrikli olarak sunulacak. 272 beygir güç üretebilen model 800 Volt mimariye sahip olduğundan 320 kW DC şarjı destekliyor.