24 Haziran 2021 Perşembe

Ferrari 296 GTB


Ferrari'de büyük değişiklikler devam ediyor. Hibrit ve dört tekerlekten çekiş özelliği bulunan SF90 Stradale'nin ardından İtalyan üretici V6 motora dönüş yapıyor. Dino'nun ardından ilk defa karşımıza çıkan silindir dizilimi yine hibrit bir sistemde görev yapıyor.

Önden bakıldığında, SF90'ı andıran otomobil F8 Tributo'dan 46 mm kısa. Arka kısımdaysa şişkin çamurluklar 250 LM'i hatırlatırken kaput etrafını çevreleyen destekler Dino'ya gönderme yapıyor. Motor, bombeli bir cam kapak altında görülebiliyor. Gizlenmiş spoiler, büyük difüzör, LED stoplar ve merkezi egzoz çıkışı da dikkat çeken diğer detaylar.

20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilde önde 398, arkadaysa 360 mm çaplı fren diskleri kullanılmış. 250 km/s süratte 360 kg yere basma kuvveti üretebilen otomobil, Asetto Fiorano paketiyle donatıldığında bu değere 10 kg ekleniyor. Öne eklenen bir karbon fiber splitter içeren pakette hafifletilmiş koltuklar, Lexan kaput, ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve karbon fiber trim parçaları yer alıyor. Karbon fiber jantlarla da birleştirildiğinde aracın ağırlığı 20 kg azalıyor.

İç mekanda modern Ferrari modellerinden çok farklı olmayan otomobilde dijital gösterge paneli, hem alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi üzerinde hem de konsollarda dokunmatik kumandalar, yolcu önünde ek ekran ve Roma'da da kullanılan vites selektörü görülebiliyor. Bu arada karbon fiber koltukların dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle sunulduğunu belirtelim.

Gelelim kaput altına. 120 derece açılı ve çift turbo beslemeye sahip V6 motoru 3 litre hacimli olan 296 GTB, bu motordan 663 beygir güç alabilirken elektrik motoru da eklenince güç 830 beygire ulaşıyor. 740 Nm de tork üreten araç gücünü arka aksa, 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarıyor. Bu arada benzinli motorun 8.500 d/d çevirebildiğini hatırlatalım.

7.45 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan otomobil 25 km elektrikli menzil sunuyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen 1.470 kg (Kuru) ağırlığındaki modelin 0'dan 200 km/s sürate ulaşmasıysa 7.3 saniye sürüyor. Maksimum süratse 330 km/s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder