Japon üretici Subaru, orta sınıf modeli Legacy'yi geçtiğimiz yaz başında yenilemişti. İlk olarak A.B.D. pazarında satışa sunulan otomobilin hedef pazarını da bu ülke oluşturuyor. Okyanusun diğer tarafında 2.5 ve 3.6 litre hacimli motorlarla satılan aracın ülkemizde satılmaya başlanan ilk motor seçeneğiyse 2 litre hacimli benzinli ünite. 2010 yılında 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle de üretilecek olan otomobil 2011 yılına doğru bu motorda da otomatik şanzımana kavuşacak.
Yeni Legacy'yi ilk gördüğünüz anda otomobilin büyük bir değişim geçirdiğini fark edebiliyorsunuz. Eski modelin sade çizgilerinin yerine tercih edilen tasarım aracı daha kaslı göstermekle birlikte şişirilmiş çamurluklar tekerlek ve jantları olduklarından çok daha küçük göstermekte. 4730 mm uzunluğa sahip olan otomobil, 2750 mm'lik aks mesafesiyle arka koltuk yolcularına geniş bir diz mesafesi sunarken 1505 mm'lik yüksekliği sayesinde baş mesafesinin çok rahat olmasını sağlayabiliyor. Büyüklükler konusunda eleştirilebilecek tek yerse aracın boyutlarına oranla küçük kalan bagaj hacmi. 476 litre yükleme hacmi sunan bagajın küçülmesinin nedenlerinden birisi şüphesiz dört tekerlekten çekiş sisteminin kapladığı ekstra hacim.
Test izlenimlerimi yazmaya devam etmeden önce Legacy'nin A.B.D. pazarına yönelik tasarlandığını hatırlatmam gerekiyor. Aracın içerisine girdiğiniz anda sizi karşılayan onlarca satır uzunluğundaki uyarılar ve kokpitin üst kısmında dahi kullanılan kalitesiz plastik Amerikalı kullanıcıları rahatsız etmeyen detaylar. Hedef pazarı sayesinde iç boyutları başarılı olan otomobilin donanımındaki garip eksikliklerin de sorumlusu A.B.D.. Örnek vermem gerekirse, bütün Legacy modelleri ülkemize park yardımcı sistemsiz ithal edilmekte. İthalat sonrasında takılan sistem A.B.D.'nin geniş şehirlerinde bir zorunluluk olmasa da Türkiye gibi bir ülkede park manevralarını oldukça kolaylaştırıyor.
Otomobilin sürüş karakteristiklerine geçerken süspansiyon sisteminin beni şaşırttığını söylemeliyim. Sportif sertlikte ayarlanmış olan süspansiyon geniş yanaklı lastikler ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte konfor, sportiflik ve güvenliği çok başarılı bir şekilde birleştirebiliyor. Zemin dalgalanmalarından çok etkilenmeyen sistem hızlı çukur geçişlerinde de araç konforunun zedelenmesini engelliyor. Bozuk yol konforunu etkileyen bir başka önemli gelişme de eski modelde çerçevesiz olan camların yeni Legacy'de çerçeveye kavuşması. Burulma direncini artıran bu özellik araç içerisine alınan rüzgar sesinin de azalmasını sağlamış.
Dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımana rağmen toplam ağırlığı 1500 kg'ın altında tutulan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli motor 150 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor. Ortalama kullanımda 100 km'de 8 litre civarında benzin tüketen aracı performanslı kullanmak isterseniz 11 ile 12 litre arasında bir ortalamaya hazırlıklı olmalısınız. Subaru'nun yeni nesil sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanı (CVT) Lineartronic ile donatılmış olan test aracı, eski nesil CVT modellerinde görülen, hızlanma sırasında sabit devir korunmasını minimuma indirmiş. Bu şekilde, hızlanmalarda standart bir otomatik şanzımanda olduğu gibi devirlenen motorun devir dalgalanmasına izin veren özelliği maksimum güç ve maksimum tork devirlerinin birbirine olan uzaklığı (3000 ve 6000 d/d). İstenildiği taktirde önceden programlanmış 6 orana sahip bir şekilde direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kontrol edilebilen şanzımanın bu tip kullanım sırasında vites değişim isteğine cevabıysa "çok çabuk" olarak nitelendirilebilir. Aracın bu motor ve şanzımanla ulaştığı performanssa göz kamaştırma sa da kötü sayılmaz. Maksimum sürati 203 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11.1 saniye sürmekte.
Aracın ferah iç mekanında, daha önce de belirttiğim gibi Amerikan havası fazlaca seziliyor. etrafa serpiştirilmiş büyüklü küçüklü bardaklıkları bir yana koyarsak yaşam alanında kullanımı zor kumandalar bulunmuyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan alanda konumlandırılmış yan ayna kumandasının yeri biraz alışkanlık gerektirse de zamanla duruma alışmak zor değil. Asıl alışılmayacak şeyse küçük ekranı orta konsolun en tepesine konulan yol bilgisayarı. Ekrandaki veriler hem gerekenden küçük hem de üzerlerine güneş ışığı vurduklarında görülmeleri imkansızlaşıyor. Arka koltuklarda geniş bir oturma alanı sunulsa da hiçbir camda güneş perdesi bulunmaması bu büyüklükte bir otomobil için eksiklik. Kol dayanağının arkasında bagaja ulaşım için bir göz bulunan aracın arka koltuklarının yatmamasıysa bagajın yeterince verimli bir şekilde kullanılamamasına neden olmakta. Arka koltuk yolcuları için sunulan havalandırma kanallarıysa iyi düşünülmüş bir ayrıntı. Bu arada otomobilin şık vites konsolunun Nissan'ın GT-R modelininkini andırdığını belirtmeden geçmemeliyim.
Ülkemize Comfort ve Elegance adlı iki donanım paketiyle ithal edilen Legacy'nin Comfort paketinde elektrikli cam ve aynalar, ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli sürücü koltuğu, yokuş kalkış desteği (Hill Holder), Bluetooth bağlantısı, ısıtmalı silecekler ve ön koltuk ısıtıcıları standart donanımda sunulurken Elegance paketinde bu donanıma ek olarak elektrikli açılır tavan, deri döşeme, arka koltuklar için havalandırma kanalları ve sürücü koltuğu hafızası bulunuyor. Her iki modelde de Lineartronic şanzıman standart olarak sunulurken anahtar teslim satış fiyatları Comfort için 70.361, Elegance içinse 71.260 TL olarak açıklandı.
Test yazımı bitirmeden önce sizlere Legacy'nin, asıl pazarı olan A.B.D.'deki durumundan da bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu aracın aylık satış rakamı ülkemizde 3.5 yılda ulaşılan satış rakamına eşit. Sayılardan da anlayabileceğimiz gibi Subaru'nun bu ülkede en çok satan aracı Legacy. Bu satış başarısının nedeniyse uygun fiyatı. Ülkemizde satılmayan 2.5 litre hacimli motorla donatılan Legacy modellerinin fiyatları 19.995 Dolar seviyesinden başlarken 3.6 litre hacimli motora sahip modeller 24.995 Dolardan başlayan fiyatlarla satılıyorlar. Direkt bir karşılaştırma isterseniz ülkemizde 105.461 TL fiyatla alıcı bekleyen Outback modelinin A.B.D.'de 22.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla satıldığını söyleyebilirim. Hatta Outback'in 3.6 litre hacimli motora sahip en lüks donanımlı versiyonunun bile fiyatı 31.000 Doların altında.
Testin fotoğraf albümüne buradan ulaşabilirsiniz.