28 Kasım 2009 Cumartesi

Subaru Legacy 2.0 Lineartronic


Japon üretici Subaru, orta sınıf modeli Legacy'yi geçtiğimiz yaz başında yenilemişti. İlk olarak A.B.D. pazarında satışa sunulan otomobilin hedef pazarını da bu ülke oluşturuyor. Okyanusun diğer tarafında 2.5 ve 3.6 litre hacimli motorlarla satılan aracın ülkemizde satılmaya başlanan ilk motor seçeneğiyse 2 litre hacimli benzinli ünite. 2010 yılında 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğiyle de üretilecek olan otomobil 2011 yılına doğru bu motorda da otomatik şanzımana kavuşacak.

Yeni Legacy'yi ilk gördüğünüz anda otomobilin büyük bir değişim geçirdiğini fark edebiliyorsunuz. Eski modelin sade çizgilerinin yerine tercih edilen tasarım aracı daha kaslı göstermekle birlikte şişirilmiş çamurluklar tekerlek ve jantları olduklarından çok daha küçük göstermekte. 4730 mm uzunluğa sahip olan otomobil, 2750 mm'lik aks mesafesiyle arka koltuk yolcularına geniş bir diz mesafesi sunarken 1505 mm'lik yüksekliği sayesinde baş mesafesinin çok rahat olmasını sağlayabiliyor. Büyüklükler konusunda eleştirilebilecek tek yerse aracın boyutlarına oranla küçük kalan bagaj hacmi. 476 litre yükleme hacmi sunan bagajın küçülmesinin nedenlerinden birisi şüphesiz dört tekerlekten çekiş sisteminin kapladığı ekstra hacim.

Test izlenimlerimi yazmaya devam etmeden önce Legacy'nin A.B.D. pazarına yönelik tasarlandığını hatırlatmam gerekiyor. Aracın içerisine girdiğiniz anda sizi karşılayan onlarca satır uzunluğundaki uyarılar ve kokpitin üst kısmında dahi kullanılan kalitesiz plastik Amerikalı kullanıcıları rahatsız etmeyen detaylar. Hedef pazarı sayesinde iç boyutları başarılı olan otomobilin donanımındaki garip eksikliklerin de sorumlusu A.B.D.. Örnek vermem gerekirse, bütün Legacy modelleri ülkemize park yardımcı sistemsiz ithal edilmekte. İthalat sonrasında takılan sistem A.B.D.'nin geniş şehirlerinde bir zorunluluk olmasa da Türkiye gibi bir ülkede park manevralarını oldukça kolaylaştırıyor.

Otomobilin sürüş karakteristiklerine geçerken süspansiyon sisteminin beni şaşırttığını söylemeliyim. Sportif sertlikte ayarlanmış olan süspansiyon geniş yanaklı lastikler ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte konfor, sportiflik ve güvenliği çok başarılı bir şekilde birleştirebiliyor. Zemin dalgalanmalarından çok etkilenmeyen sistem hızlı çukur geçişlerinde de araç konforunun zedelenmesini engelliyor. Bozuk yol konforunu etkileyen bir başka önemli gelişme de eski modelde çerçevesiz olan camların yeni Legacy'de çerçeveye kavuşması. Burulma direncini artıran bu özellik araç içerisine alınan rüzgar sesinin de azalmasını sağlamış.

Dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzımana rağmen toplam ağırlığı 1500 kg'ın altında tutulan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli motor 150 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor. Ortalama kullanımda 100 km'de 8 litre civarında benzin tüketen aracı performanslı kullanmak isterseniz 11 ile 12 litre arasında bir ortalamaya hazırlıklı olmalısınız. Subaru'nun yeni nesil sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanı (CVT) Lineartronic ile donatılmış olan test aracı, eski nesil CVT modellerinde görülen, hızlanma sırasında sabit devir korunmasını minimuma indirmiş. Bu şekilde, hızlanmalarda standart bir otomatik şanzımanda olduğu gibi devirlenen motorun devir dalgalanmasına izin veren özelliği maksimum güç ve maksimum tork devirlerinin birbirine olan uzaklığı (3000 ve 6000 d/d). İstenildiği taktirde önceden programlanmış 6 orana sahip bir şekilde direksiyon simidi arkasında bulunan kulakçıklardan kontrol edilebilen şanzımanın bu tip kullanım sırasında vites değişim isteğine cevabıysa "çok çabuk" olarak nitelendirilebilir. Aracın bu motor ve şanzımanla ulaştığı performanssa göz kamaştırma sa da kötü sayılmaz. Maksimum sürati 203 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 11.1 saniye sürmekte.

Aracın ferah iç mekanında, daha önce de belirttiğim gibi Amerikan havası fazlaca seziliyor. etrafa serpiştirilmiş büyüklü küçüklü bardaklıkları bir yana koyarsak yaşam alanında kullanımı zor kumandalar bulunmuyor. Direksiyonun sol tarafında bulunan alanda konumlandırılmış yan ayna kumandasının yeri biraz alışkanlık gerektirse de zamanla duruma alışmak zor değil. Asıl alışılmayacak şeyse küçük ekranı orta konsolun en tepesine konulan yol bilgisayarı. Ekrandaki veriler hem gerekenden küçük hem de üzerlerine güneş ışığı vurduklarında görülmeleri imkansızlaşıyor. Arka koltuklarda geniş bir oturma alanı sunulsa da hiçbir camda güneş perdesi bulunmaması bu büyüklükte bir otomobil için eksiklik. Kol dayanağının arkasında bagaja ulaşım için bir göz bulunan aracın arka koltuklarının yatmamasıysa bagajın yeterince verimli bir şekilde kullanılamamasına neden olmakta. Arka koltuk yolcuları için sunulan havalandırma kanallarıysa iyi düşünülmüş bir ayrıntı. Bu arada otomobilin şık vites konsolunun Nissan'ın GT-R modelininkini andırdığını belirtmeden geçmemeliyim.

Ülkemize Comfort ve Elegance adlı iki donanım paketiyle ithal edilen Legacy'nin Comfort paketinde elektrikli cam ve aynalar, ön, yan ve perde hava yastıkları, elektrikli sürücü koltuğu, yokuş kalkış desteği (Hill Holder), Bluetooth bağlantısı, ısıtmalı silecekler ve ön koltuk ısıtıcıları standart donanımda sunulurken Elegance paketinde bu donanıma ek olarak elektrikli açılır tavan, deri döşeme, arka koltuklar için havalandırma kanalları ve sürücü koltuğu hafızası bulunuyor. Her iki modelde de Lineartronic şanzıman standart olarak sunulurken anahtar teslim satış fiyatları Comfort için 70.361, Elegance içinse 71.260 TL olarak açıklandı.

Test yazımı bitirmeden önce sizlere Legacy'nin, asıl pazarı olan A.B.D.'deki durumundan da bahsetmek istiyorum. Öncelikle bu aracın aylık satış rakamı ülkemizde 3.5 yılda ulaşılan satış rakamına eşit. Sayılardan da anlayabileceğimiz gibi Subaru'nun bu ülkede en çok satan aracı Legacy. Bu satış başarısının nedeniyse uygun fiyatı. Ülkemizde satılmayan 2.5 litre hacimli motorla donatılan Legacy modellerinin fiyatları 19.995 Dolar seviyesinden başlarken 3.6 litre hacimli motora sahip modeller 24.995 Dolardan başlayan fiyatlarla satılıyorlar. Direkt bir karşılaştırma isterseniz ülkemizde 105.461 TL fiyatla alıcı bekleyen Outback modelinin A.B.D.'de 22.995 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlarla satıldığını söyleyebilirim. Hatta Outback'in 3.6 litre hacimli motora sahip en lüks donanımlı versiyonunun bile fiyatı 31.000 Doların altında.

Testin fotoğraf albümüne buradan ulaşabilirsiniz.

11 yorum:

  1. 8 litre iyi değer şehiriçiyse eğer

    YanıtlayınSil
  2. 8 litre değeri genel ortalama. Otoyol da dahil. Yalnız otoyolda da yavaş gitmediğimi söylemeliyim.

    YanıtlayınSil
  3. Arada 2012 itibariyle 6 kat fiyat farkı var! Ne kadar güzel ya(!) Üstelik kişi başına düşen milli gelire girmiyorum bile... :)

    YanıtlayınSil
  4. Benim de sinirimi bozuyor artık bu konular.

    YanıtlayınSil
  5. test ve bilgiler için teşekkürler, bu aracın 2011 model elegance versiyonunu önerir misiniz, 50 bin civarı bir bütçe için...

    YanıtlayınSil
  6. Bende aynı sorunun yanıtını merak ediyorum. Aynı bütçe ve aynı model için. Bursa trafiğinde 12000 ve Bursa dışı 3000 olmak üzere toplam 15000 km yol yapıyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Az yol yapacaklar için makul bir model olsa da servisinin yakında olmasına dikkat etmek gerekiyor. Ayrıca bazı şanssız durumlarda yedek parçalar birkaç hafta Japonya'dan beklenebiliyor. Buna hazır olunmalı.

      Sil
  7. Biraz geç de olsa, yeni okuyorum buradaki yorumları, belki bundan sonraki alacak arkadaşlara yardımcı olur yazacaklarım.Bende 2011 model Elegance versiyonu var. Dün itibariyle aracım 39 bin km.de 24 Ekim 2011 traffic çıkışlı, yani bende fazla kilometre yapmıyorum.Bu sebepten bence bu aracı alacak arkadaş yakıtını pek dert etmez. Aracımı yaz aylarında Izmir trafiğinde genelde 4 yetişkin bir çocuk ile klima açık halde 8 - 8,5 litre civarı yakıyor. Istanbulda bu rakam çok artıyor. Acıbademde oturuyorum, heryer yokuş. Gittiğimiz yerler genelde 1 - 1,5 km. Mesafede. Kış lastiği mutlaka kullanıyorum. Aracı genelde motor ısınamadan veya yeni ısınmaya başlamışken gideceğimiz noktaya varmış olup park ediyoruz. Hal böyleyken 13 - 13,5 litre buluyor. Fakat aldığın 1 depo bu sefer 3 hafta - 1 ay gidiyor :) . Aşırı soğuklarda, ve karyağdığında, gece çok geç saatlerde keyif için çıkıyorum, kar vs. Yakıt 15 litre maksimum bulabiliyor. Uludağ -10 - 15 derecede tırmanırken 10 - 10,5 litre civarı tüketiyor. Izmir Istanbul arası uzun yolda, eğer Bayram dönemi ise, malum radar çok oluyor. 100-130 km arası hız sabitleyicii ile giderken 2 yetişkin 1 çocuk, bagaj tıklım dolu arka koltuklardada eşya, 6,4 litre, ( klimalı maks.7 litre ) ortalama tutturuyor. Yani Izmir çıkışında dolduruyorum. Yalova da feribota biniyor Pendiğe geçip Acıbademe geliyorum. Yarım deponun biraz üzerinde gösteriyor ibre, yol bilgisayarına göre 500 km. De daha menzil kalıyor. Tabi sonrası Istanbulda çok çabuk düşüyor. Sürat arttıkça yakıt doğal olarak artsada , çok makul seviyelerde. Mesela Ankara otoyolunda 160 - 180 süratlerde 8 litre civarında yakıyor. Şimdi benim komşumda aynı şartlarda kullandığı yeni model Toyota Yaris 1.33 Otomatik benzinli var. Şehir içinde benim gibi 1 - 1,5 km mesafeler gittiği için 15 litre ortalama yakıyor, saçını başını yoluyor arkadaş. Konfor ise, hiç karşılaştırılamaz. Bu araç Amerika piyasası için üretilmiş, Amerika'nın kuzeyinde özellikle en iyi Satılan Sedanardan biridir, ki güncel kasa BMW 5 serisi Amerika'da yeterince konforlu olmadığı için satılmadı. Tüm markaların bayi sahibi tanıdığım var orada, ondan aldığım bilgidir.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Satışlar konusuna değinecek olursak Türkiye'de fiyatları kafa kafaya gitse de A.B.D.'de olması gerektiği gibi, Legacy'nin bir 5 Serisi'nden daha ucuz olduğunu belirtmekte yarar var. Sonuçta BMW premium bir marka, Subaru değil.

      Ayrıca 2015 A.B.D. satışlarında BMW-MINI'yi neredeyse %40 geçen Subaru'nun 2014 yılında 5 Serisi ile aynı sayıda Legacy satabildiğini de belirtmem lazım. 2015 yılındaysa fark %15 civarı.

      5 Serisi, A.B.D. pazarında BMW'nin 3 Serisi ardından en iyi satan aracı ki bu yıl 52.704 adet satmışlar. Yani 5 Serisi'nin satmadığı biraz sübjektif görüş olmuş.

      Sil
  8. Yazımın servis bölümüne devam etmek istiyorum şimdi. Benim tercihim Cadde Motors Subaru yetkili servis. Aradığım Zaman gelip arabamı kapımdan alıp servisini yapıp tekrar kapıma bırakıyorlar. Sonrada ben ödemeyi gönderiyorum. Servis Şefi Mustafa tüm sorularımı sabırlı bir şekilde cevaplıyor. Araç ta bir sıkıntı olduğundan değil. Sadece rahatsızlık derecede olan merakımı bildiği için. Bu araç periyodik bakımından 550 TL civarında çıkıyor. Ben 15 bini pek beklemem , ama normal süresi öyledir. Bundan önce 2006 model Impreza 2.0 R aracım vardı, onunda tüm bakımlarını Cadde Motors a yaptırıyordum. Zaten araçlarımı onlardan alıyorum ve onlara veriyorum. Impreza da bakımdan 350 TL ye çıkıyordu. Yaş indirimi , eski müşteri vs. Gibi kolaylıklar sağlıyorlar. Ondan daha önce 1997 Outback aracım vardı, 2006 yılında yakın bir arkadaşıma satmıştım, o bazı yıllar 30 bazı yıllar 50 bin km yaptı, 9 yıl kullandı. Hesabını tutyuyordu, yılda 1200 ile 2000 TL arası bakımı para harcıyordu. Ondan daha evvel hem Foresterlerim hem Impreza larım oldu. 1988 yılında yurt dışında başladım Subaru kullanmaya,arada farklı araçlarım da oluyor ( meraktan tabi ) ama her zaman kapımın önünde bir Subaru isterim. Çok güvenli, çok güvenilir, ve her zaman kullanımı zevk veren araç üretiyorlar. Doğal olarak yakıt az artıyor, çünkü 4 teker birden sürekli çekiyor, diğer araçlarda ise tek. 4 çeker düşünceniz var ise, legacy muadili olan Audi A6 Quattro asla bu kadar düşük rakamla servisten çıkmaz. Ayrıca, aracın yeterince tanıtımı olmadığı için, prestijli sayılabilecek bir marka olmadığı için, her zaman ülkemizde muadil araçlara göre fiyat avantajı sağlıyor. Bence bu araçlarda ikinci el piyasası bedava. Ben genelde 1 veya en fazla 2 yaş araç almaya çalışırım, kazasız ve düşük kilometreli. Yetkili servis ile iyi ilişki kurduğunuz Zaman , araç hiç piyasaya çıkmadın onlar buluyorlar istediğim aracı. Bu yardımlarındanda onlara ayrıca buradan çok teşekkür ederim. Parça sıkıntısına gelince. Ben eski model Subaru lara bindiğim yıllar dahil asla öyle bir sıkıntı yaşamadım, umarım yaşamam. Araçlarıma çok çok özenle bakarım, biraz teknik merak ve bilgimde vardır. Internet'ten okuyarak değil, direkt hands-on (sahada) tecrübe. Alcak arkadaşlara, düşünen arkadaşlara, çok tavsiye ederim, hep etmişimdir. 10 kişiye yakın Subarucu yaptım bugüne kadar, başka marka almıyorlar bir daha ( genelde ) . Umarım bu paylaşım ve tecrübelerim birilerin işine yarar. Mutlaka kötü hava koşullarında bir Subaru test sürüşü yapmaya çalışın derim. Normal havada tam anlayamayabilirsiniz özelliğini. Hafif yağmur ve yokuş bile buna yeter, veya çok keskin viraj... Sağlıcakla kalın

    YanıtlayınSil