10 Ekim 2015 Cumartesi

Toyota FCV Plus ve KIKAI


Toyota'nın bu yıl Tokyo otomobil fuarında sergileyeceği konseptlerden ikisi daha tanıtıldı. Bu sefer karşımıza çıkan araçlar S-FR'dan çok daha uçuk tasarım detaylarına sahip.

Markanın en fütüristik tasarımlarından olan FCV Plus, önden bakıldığında, Mirai'de de kullanılan çift üçgen hava girişi ve dört tekerlekli olması dışında yollarda gezinen araçların hiçbirine benzemiyor. 3.800 mm boya 1.750 mm genişliğe ve 1.540 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 3.000 mm olarak açıklanıyor.


Fanusa benzer bir yapının içerisinde oturan yolcular  bu sayede inanılmaz görüş açılarına kavuşurken ön konsolun bulunmaması sürücü için büyük avantaj. Hemen hemen bütün kumanda elemanları head up display tarzı yukarıya doğru yansıtılan otomobilin arkasında da iki adet küçük koltuk yer alıyor.


Dört tekerleğinin de içerisinde elektrik motorları bulunan konseptin ön aksta yer alan yakıt pili, enerjisini arka aks üzerinde konumlandırılmış tüplerin içindeki hidrojenden alıyor.


Markanın ikinci çılgınlığıysa şu sıralar belki de hiçbir Japon üreticiden beklenmeyecek bir cesaretle tasarlanmış olan KIKAI. Bir Hot Rod ve Buggy kırması gibi görünen otomobil biraz hayal gücüyle neler yapılabileceğinin kanıtı gibi.


Süspansiyon sisteminden motoruna kadar mekanik aksamının büyük kısmı açıkta bırakılan konseptte küçük LED aydınlatma grubu, arka cam üzerine yerleştirilmiş Toyota logosu, şık bir manifolda sahip egzoz sistemi ve büyük yan aynalar dikkat çekiyor.


İç mekanında üç kişilik oturma kapasitesi sunan aracın sürücüsü ortada oturuyor. Yolcular için tasarlanan havalandırma ızgaraları şoför sırtlığına yerleştirilirken geniş cam alanlarla görüş iyileştirilmiş. Üç kollu direksiyon simidi ve sadece ön panele değil, A sütunu altına da eklenmiş göstergelerle dikkat çeken aracın boyu, 3.400, genişliği 1.800, yüksekliği 1.550, aks mesafesiyse 2.450 mm.

8 Ekim 2015 Perşembe

Toyota S-FR


Toyota'nın GT86 altında konumlandıracağı bir spor araç üzerinde çalıştığı zaten biliniyordu. Bu otomobilin ilk konsept çalışması 2015 Tokyo otomobil fuarında görücüye çıkmadan önce Japon marka tarafından tanıtıldı.


Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan araçta dev bir ön panjur, LED aydınlatma grubu, dik bir A sütunu, uç kısmı bir spoiler şekli alan bagaj kapağı ve alt kısmı bir difüzör şeklinde tasarlanmış arka tampon dikkat çekiyor. Konseptin boyu 3.990 mm olarak açıklanırken genişlik 1.696, yükseklik 1.320, aks mesafesiyse 2.480 mm.


İç mekanında da sade bir tasarım dikkat çeken S-FR'da üç kollu direksiyon simidi, yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, dijital gösterge paneli, koltuk aralarına yerleştirilmiş cam ve ayna kumandaları, dik dizilmiş havalandırma sistemi butonları ve orta konsolun bir parçası olan, çift USB bağlantısına sahip tepsi bulunuyor.


Motoru hakkında kesin bir açıklama yapılmayan otomobilde 6 ileri vitesli manuel şanzıman görev yapıyor. Dedikodular arasında kaput altında 130 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli bir motor yer alacağı ve toplam ağırlığın da 1 tonu geçemeyeceği bulunuyor.

Posaidon GT RS 700


Mercedes ve AMG'nin süperspor otomobili GT bir kere daha Posaidon kürüne dahil oldu. Nisan ayında ilk etap modifikasyon işlemi tanıtılan aracın gücü şimdi daha da üst seviyelere çıkabiliyor.

Aracın çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motoru artık 700 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 350 km/s'e ulaşmış.

Posaidon'un sunduğu ilginç donanımlardan birisi de aracın COMAND sistemine entegre edilip bilgilerini navigasyon ekranından paylaşabilen radar dedektörü.

RevoZport Razmig


Modifikasyon firmaları arasında ayrı bir yeri olan Lamborghini modeli Huracán bu sefer de RevoZoprt'un radarına girdi. Aşırı besleme kullanmadan yapılan güçlendirme işlemiyle birlikte aktif aerodinamik yapı da müşterilere sunuluyor.


Gövde parçalarını karbon fiberden üreten firma otomobilin ağırlığını 100 kg aşağıya çekerken yine bu maddeden üretilen aerodinamik kitte büyük boyutlu splitter, yan etekler, ince spoiler, ufak deflektörler ve aktif kapaklara sahip difüzör bulunuyor. Ön çamurluklar üzerine hava çıkışları açılırken egzoz sistemi de yenilenmiş.

Kaput altında yer alan 5.2 litre hacimli v10 motor üzerinde de çalışma yapan RevoZport üniteden 700 beygir güç almayı başarmış.

7 Ekim 2015 Çarşamba

Porsche 911 Carrera 4


Porsche 911 ailesi yenilenmeye devam ediyor. Geçtiğimiz ay makyajlanan ailenin düşük güçlü ve arkadan itişli versiyonlarının ardından şimdi de dört tekerlekten çekişli örnekler tanıtıldı.

Dış hatlarında diğer modellerden bir farklılık olmasa da arka çamurlukları 44 mm genişleyen otomobillerde görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli boxer motorlar Carrera 4'te 370 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken 4S versiyonlarında 420 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Araçların dört tekerlekten çekiş sistemleri elden geçirilirken adaptif süspansiyon sistemi de standart donanımda sunuluyor.


Sport chrono paketi ve çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatıldığında standart modeller 0'dan 100 km/s sürate ulaşmayı 4.1 saniyede tamamlarken Carrera 4S versiyonlarında aynı iş 3.8 saniyede tamamlanabiliyor. Maksimum süratler de 287 ve 305 km/s arasında.

BMW M4 GTS


BMW'den merakla beklenen haber sonunda geldi. Mekanik ve görsel yeniliklerle zenginleştirilmiş M4 seçeneği GTS tanıtıldı. Alman firma, bu araçtan toplam 700 adet üreteceğini de açıkladı.

Firmanın araç üzerinde sunduğu yenilikler göze çok batmasa da yüksek teknoloji içeriyor. Otomobili ayarlanabilir bir karbon fiber splitter ile donatan BMW bu parçayı, önde 19, arkadaysa 20 inç çap sunan jantlarla aynı renge boyamış. Dış görünümünü konsept halinden doğrudan alan otomobilin kaput ve bagaj kapakları da karbon fiberden üretilirken arka bölümde yine bu malzemeden üretilen difüzör ve spoiler dikkat çekiyor.


Tahmin edilebileceği gibi yürüyen aksamında da yenilikler bulunan M4 GTS, ayarlanabilir süspansiyon sistemine kavuşurken titanyum egzoz sistemi ve karbon seramik fren diskleri standart donanımda sunuluyor. Dışarıda sunulan en büyük yenilikse OLED stoplar olmuş.

İç mekana geçildiğinde neredeyse her noktanın deri veya Alcantara ile kaplandığı görülebiliyor. Yolcu önüne GTS logosu işleyen BMW karbon fiber yarış koltuklarını donanıma eklerken arka koltuklar bu özel otomobilde yer bulamamış.


Clubsport paketini tercih eden müşterilerse arka kısımda görülebilen takla kafesi, yangın söndürücü ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerlerine kavuşuyor.

Konseptinde olduğu gibi emme manifolduna su püskürtmesi yapabilen bir motora sahip olan aracın turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli ünitesi 500 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 305 km/s'te sınırlandırılmış.

Daihatsu D-Base


Bu yıl Tokyo'da konsept sergileyecek olan üreticiler arasına Daihatsu da katıldı. Japon firmanın hazırladığı kei car prototipi gelecekte karşılaşabileceğimiz Mira modelinin detaylarını yansıtıyor.

Köşeli hatlarıyla ilk bakışta dikkat çeken araçta ön köşelere doğru uzayan tampon, LED aydınlatma grubu, aerodinamik tasarıma sahip ön kapı kolları, mavi renkli grafikler, C sütununa doğru alınan arka kapı kolları, aşağıya doğru genişletilmiş arka kapı camları, camdan üretilmiş bagaj kapağı, boyutlara göre büyük sayılabilecek jantlar, spoiler ve deflektör gibi detaylar bulunuyor.


3.4 metre boya, 1.48 metre genişliğe ve 1.49 metre yüksekliğe sahip olan aracın iç mekanında da fütüristik çizgiler görülebiliyor. Dijital gösterge panelinin iki yanına eklenen ince yapılı havaladırma ızgaraları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol gözden kaçmazken vites kolu yerine bir selektör kullanıldığı da görülebiliyor.

Kaputu altında 0.66 litre hacimli, 3 silindirli bir motor bulunan konseptin gücü, tekerleklere sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) aktarılırken yakıt tüketim ortalaması 3 litre/100 km olarak açıklandı.

6 Ekim 2015 Salı

Ford Kuga Selective 1.5L EcoBoost A/T AWD


Eski bir dostla tekrar beraberiz. Hatırlarsanız 2013 yılının başında sizlere Ford Kuga'nın, henüz piyasaya çıkmamış bir versiyonuyla "Merhaba" demiştim. A.B.D. tatilim sırasında test etme fırsatı bulduğum araç daha sonra Türkiye'ye de ithal edildi. Hatta beklendiği gibi daha küçük hacimli bir benzinli motor seçeneğine de sahip oldu.

Ford'un şık SUV modellerinden olan Kuga ilk olarak 2008 yılında satılmaya başlarken ömrü beklenenden kısa oldu. 2011 Los Angeles otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra 2012 yılında Amerika pazarında Escape ismiyle satışları başlayan araç bir yıl gecikmeyle Avrupa'ya Kuga ismiyle giriş yaptı. Bu girişle birlikte kaputunun altında turbo beslemeye sahip, 1.6 litre hacimli bir benzinli motor da barındırmaya başlayan aracın bu ünitesi daha sonra biraz küçülse de ürettiği güç arttı. İşte testime konuk olan araç da bu motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle donatılmış bir seçenek.

4 Ekim 2015 Pazar

Toyota Auris 1.4 D-4D Premium Navi


Toyota'da değişim rüzgarları esmeye devam ediyor. Japon firma, özellikle Avrupa'da satışta olan modellerine ortak yüz uygulamasına geçtikten sonra Avensis ile birlikte Auris'i de makyajladı. Aracın mekanik anlamda sunduğu yeniliği henüz Türkiye pazarına sunmayan Toyota ilk etapta yola tanıdık motor seçenekleriyle devam edecek.

İlk nesil örnekleri 2006 yılında yollara çıkan Auris bu tarihte Corolla'nın hatchback gövde seçeneği sunan modelinin yerine geçti. Bazı ülkelerde Corolla ismiyle satışı devam eden araç sedan kardeşinin temelleri üzerine geliştirilmişti. Üç ve beş kapılı hatchback gövde seçeneği sunan ve Türkiye'de de üretilen ilk nesil modeller yerlerini 2012 yılında ikinci nesil araçlara bırakırken üretim de Türkiye'den İngiltere'ye kaydı. Beş kapılı hatchback ve station wagon gövde seçeneklerine sahip otomobil makyajlı yüzünü geçtiğimiz Mart ayında gösterdi.

Daha önce benzinli motor, otomatik şanzıman ve station wagon gövde seçeneğine sahip bir örneğini test ettiğim Auris bu sefer tamamen farklı bir konfigürasyonla konuğum oldu.