3 Aralık 2021 Cuma

Toyota Corolla Cross


2020 yılının Temmuz ayında tanıtılan Corolla Cross sonunda Avrupa pazarına da geliyor. Genelde böyle durumlarda farklı pazarlar arasında büyük farklar bulunmasa da Japon üretici, Avrupa için biraz daha performanslı bir versiyon hazırlamış.

Aracın görünümü neredeyse tamamen aynı olsa da LED farların iç tasarımları Avrupa'da çok daha şık görünecek. Ayrıca LED stoplar da biraz daha farklı bir tasarımla karşımıza çıkacak. Ayrıca panoramik cam tavan da donanıma katılacak.


İç mekana geçildiğinde ilk tanıtılan aracın aksine gösterge tablosunun tamen dijital olduğu görülebilirken bilgi-eğlence ekranı hem tamamen dokunmatik olmuş hem de büyümüş.

Kaput altına da daha güçlü bir ünite alan otomobilin hibrit motoru 2 litre hacimli benzinli motoru kullanıyor. 197 beygir güç üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.7 saniye sürüyor. Dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilen model bu halinde arka aksta 41 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna daha sahip oluyor.

2 Aralık 2021 Perşembe

Genesis G90


Genesis yenilenmeye devam ediyor. Markanın en lüks modeli G90 da yeni nesline kavuşuyor. Otomobilin dış tasarımını sergileyen Genesis, ortaya hem sade hem de iddialı bir görünüm çıkarmayı başarmış.


Markanın diğer modellerinin de ön bölümünü süsleyen büyük beşgen panjur ve çift katlı LED farlar etkileyici dururken tamponun alt ve yan kısımları da dinamik bir duruş sağlamış. 20 inç çaplı jantlar, alt bölümde görülen şerit, yan camların alt kısmına sabitlenmiş yan aynalar ve hemzemin kapı kolları da şık detaylar arasında.


Arka bölüme geçildiğinde de çift katlı LED stop tasarımı gözlerden kaçmıyor. Aracın eni boyunca süren aydınlatma grubu çift egzoz çıkışıyla birleşince dinamik bir görünüm oluşturmuş. Kısa tutulan bagaj kapağıysa arkaya doğru alçalıyor. Bu arada G90'ın aks mesafesi 190 mm uzatılmış bir seçeneği de bulunacak.
 

İç mekanı daha yuvarlak hatlarla bezenen otomobilin bu bölümünde iki kollu direksiyon simidinin döşemelere uygun renk seçimi dikkat çekiyor. Dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran haricinde havalandırma sisteminin de kendi ekranına sahip olduğu görülebiliyor.
 

Havalandırma ızgaraları şık bir şekilde konsola gizlenen G90'ın gösterge paneli yanlarına doğru yükselen konsol çizgisi de farklı duruyor. Donanımlar arasında 23 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi ve adaptif süspansiyon sisteminin bulunduğunu da belirtelim.

Arka koltuklarsa aracın uzunluğuna göre iki farklı şekilde tercih edilebiliyor. Uzun aks mesafesiyle birlikte iki kişilik hale gelen bu bölümde buzdolabı ve her türlü fonksiyonu elektrikli olarak kumanda edilebilen koltuklar yer alıyor. Bu bölüme özel dokunmatik ekranlar da donanıma eklenebiliyor.
 

Kaputu altında tek motor seçeneği sunacak olan G90'da görev yapan çift turbo beslemeli, 3.5 litre hacimli V6 ünite 380 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart.

Opel Astra Sports Tourer


Opel'den beklediğimiz bir başka haberi de aldık. Markayı C segmentinde temsil eden ve Temmuz ayında yeni nesline kavuşan Astra, station wagon gövdesine de kavuştu. Aracın donanımları arasında hibrit motor seçenekleri de yer alacak.

Tasarımda anlatılacak çok şey yok. Ön bölümü hatchback kardeşiyle aynı olan otomobile yandan bakıldığında kısa boylu kardeşinde görülen C sütunu tasarımının D sütununa kaydığı görülebiliyor. Arka bölümde de şık spoiler ve ortasına yerleştirilen dik stop lambası hatchback kasadan alınmış.


4.6 metre boya sahip olan Astra Sports Tourer'ın genişliği 1.8, yüksekliğiyse 1.4 metre. Tavanı kontrast renkte alınabilen araçta gümüş renkli tavan rayları da kullanılıyor. İç mekan tasarımı değişmeyen otomobilin bagaj hacmi 608 ile 1.634 litre arasında değişiyor. Hibritlerdeyse hacim 548 ile 1.574 litre arasında.

Kaput altında da değişiklik bulunmuyor. 1.2 litre hacimli benzinli motorun 110 ve 130 bygir gücündeki seçeneklerinin yanında 1.5 litre hacimli Diesel de 130 beygir güç üretebiliyor. 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan hibrit versiyonlarsa 180 ve 225 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip.

1 Aralık 2021 Çarşamba

Suzuki Alto


Suzuki'nin minik modellerinden Alto yenilendi. Daha önce tanıtılan Suzuki Maruti Alto ile model ismini paylaşsa da bambaşka bir otomobil olan bu model eskiden olduğu gibi Keicar sınıfında yer alıyor.


Dışarıdan bakıldığında bir Alto olduğu belli olan otomobilin ana hatları biraz daha köşeli hale gelmiş olsa da detaylar biraz daha yuvarlatılmış. Dik burun kısmını koruyan modelin C sütununda yer alan açılı yapıda biraz traşlanmış. Yeni nesilde stoplar da tampondan bagaj kapağı yanına alınmış.


İç mekanında büyük bir değişiklik yokmuş gibi görünen Alto'nun sunduğu iç hacim değişmese de sunulan yapı daha premium duruyor. Havalandırma kumandaları tamamen otomatik hale gelen otomobilin direksiyon simidi de yeni.

Otomobilin kaputu altında yer alacak motorun detayları açıklanmamış olsa da Keicar sınıfının gerekliliği olan 660 cc hacimli, 3 silindirli benzinli motor korunmuş. Üstelik bu sefer hafif hibrit sistem de üniteye entegre edilmiş. 9. nesil araçta turbo besleme kullanılıp kullanılmayacağıysa bilinmiyor.

Škoda Karoq


Škoda, modellerini makyajlamaya devam ediyor. Volkswagen grubunun ortak özelliği olacakmış gibi görünen hafif makyajlardan birini geçiren Karoq'un iç mekanında da birkaç yenilik olsa da kaput altında daha önceden tanıdığımız benzinli ve Diesel üniteler görev yapıyor.


Ön panjur ve farları hafifçe elden geçirilen otomobilin ön tampon kenarlarına açılan hava geçişleri daha sportif bir görünüm sağlamış. Çapları 19 inçe kadar değişen jantların tasarımları yenilenirken arkada sunulan spoiler büyümüş. Standart araçlarda daha büyük bir bölümü gövde renkli olan arka tampon üzerineyse sahte hava çıkışları basılmış.


Ana hatları değişmeyen iç mekanında çift kollu direksiyon simidini kullanmaya başlayan otomobilin orta konsolundaysa fiziksel butonların kullanımı devam ediyor. Vites koluna da veda etmeyen Karoq'un döşeme ve trim seçeneklerindeyse güncellemeler bulunuyor. Ambiyans ışıklandırmasının da geliştirildiği gelen bilgiler arasında.


Kaput altında 1, 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel üniteleri kullanmaya devam edecek modelin güç aralığı 110 ile 190 beygir arasında değişirken şanzıman seçenekleri arasında 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri DSG bulunuyor. 2 litre hacimli motorlarda dört tekerlekten çekiş sistemi de sunuluyor.

30 Kasım 2021 Salı

BMW Concept XM


BMW'nin bir süredir tanıtmak için hazırlandığı büyük hibrit SUV modeli konsept olarak karşımıza çıktı. XM, Alman markanın M1'den bu yana piyasaya çıkardığı ilk kendine özel platforma sahip olan M modeli olacak. M1 ile aradaki akrabalığı bir iki tasarım detayından anlayabileceğiz.


Köşeli hatlara sahip olan dış tasarımında dev ön panjur ve ince LED farlar dikkat çeken araçta 23 inç çaplı jantlar, geniş çamurluklar, tavana yerleştirilmiş LED aydınlatmalar, siyah renkli gövde korumaları ve ince yapılı stoplar görülebiliyor. Dörtlü egzoz çıkışı difüzörün iki yanına yerleştirilirken M1'de olduğu gibi çift BMW logosu spoiler altına alınmış.


İç mekanda eskitilmiş deri döşeme farklı bir hava yaratıyor olsa da direksiyon simidinden vites konsoluna, gösterge tablosundan dokunmatik ekrana kadar birçok parça diğer BMW modellerinde de kullanılıyor. Tavanı da farklı geometrik şekillerle bezenmiş olan konseptin koltuklarında sabit kafalıklar kullanılmış.

Kaputu altında yer alan güç ünitesi detaylandırılmamış olsa da şarj edilebilir hibrit ünitenin bir V8 içten yanmalı motora sahip olduğu biliniyor. Elektrik motoru da işin içerisine girince 760 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilecek hale gelen konsept dört tekerlekten çekişli. Modelin elektrikli kullanımda menziliyse 80 km olacak.

WayRay Holograktor


Geleceğin otomobilini tasarlamak için kollarını sıvayan üreticilere WayRay de eklendi. Beklendiği gibi elektrikli ve otonom sürüş özellikleri sunan bir otomobille bizlerin karşısına çıkan yeni markanın aracında uzaktan kullanılabilme gibi ilginç bir özellik de bulunuyor.


Köşeli hatlarıyla dikkat çekici bir duruşa sahip olan otomobilde ön camın tavana kadar uzadığı, yan aynalar yerine kameralar yerleştirildiği ve aerodinamik jantlarının 22 inç çaplı olduğu hemen görülebiliyor. Önde çift parçalı far grubuna sahip olan aracın stopları da bagaj kapağı boyunca uzanıyor. Tavanın arka kısmındaki çıkıntıysa birçok sensöre ev sahipliği yapıyor.


Arka kapıları geriye menteşeli olan otomobilin B sütunu bulunmuyor. Önde simetrik bir kokpit tasarımı sunan otomobil dijital göstergelere ve sekizgen bir direksiyon simidine sahip. 3 kişilik oturma kapasitesi sunan konseptin arkasında oturan yolcu da kendine özel büyük bir dokunmatik ekrana sahip. Ayrıca cam yüzeylerin tavana kadar uzaması iç mekanı biraz daha ferah hale getirmiş.


ELektrikli olduğu açıklanmış olsa da gücü veya pil kapasitesiyle ilgili bilgi verilmeyen konseptin maksimum süratinin 200 km/s'te sınırlandırılacağı ve 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabileceği belirtildi. Ayrıca tahmini menzil de 600 km olarak açıklandı.

28 Kasım 2021 Pazar

Buick Smart Pod


En popüler olduğu pazar Çin'de çok tutulan Amerikalı üretici Buick'ten yeni bir konsept geldi. Bu ülkede sergilenen otomobil yine Çin'in sevdiği MPV segmentinde yer alıyor. Üstelik detayları açıklanmıyor olsa da yine bu bölgenin çok sevdiği elektrikli güç ünitesine sahip.


Kullanılmadıklarında görünmeyen organik LED farları farklı şekillerde sunulabilen aracın dış mekanında sadelik ön planda. Büyük jantları aynı zamanda aerodinamik tasarıma sahip olan otomobilin kapılarının rayı bile yan bölüme şık bir şekilde gizlenmiş. Yanlar ve tavanda yer alan cam bölümler iç mekanı göstermeyecek çekilde mat tasarıma sahip.


Kayar kapılardan geçilen iç mekanda direksiyon ve pedalları bulunmadığı görülen otonom araç ilk başta iki kişilik olarak düşünülebilir. Yatırılabilen ve aralarında bir bar bulunan iki koltuk haricinde, ön kısımda büyük bir televizyon sunan aracın yine bu kısımda yer alan masası yukarıya doğru açılarak iki kişilik bir oturma bölümüne dönüşüyor. Koltuklar ve televizyon kullanılmadığında ekran aşağıya çekilip sadece üst kısmı dıraşıda kalabiliyor. Bu şekilde konseptin ön konsolu boydan boya uzanan dijital bir göstergeye kavuşuyor.

Audi Q5 e-tron


Çin pazarına özel tasarlanan otomobiller arasına bir Audi daha katıldı. Tasarım olarak, isminin bir kısmını paylaştığı Q5'ten çok Q4 e-tron'a benzeyen otomobilin en önemli özelliklerinden biri üç koltuk sırasına sahip olabilmesi.


Bu özelliğin sunulabilmesiyse boyun 4.876 mm'ye, aks mesafesininse 2.965 mm'ye ulaşmasıyla mümkün olabilmiş. Bunun dışında tampon ve jant tasarımları kardeşinden farklılaşan otomobilin tavanı gövdeye kontrast renkte alınabiliyor.


İç mekan tasarımı Q4 e-tron ailesinden alınan araçta sunulan motor seçenekleri de tanıdık. 180 ve 204 beygir güç üretebilen seçenekleri arkadan itişli olan otomobilin 306 beygir gücündeki versiyonuysa çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli. Sunulan batarya seçeneklerinden en büyüğüyse 83.4 kWh kapasiteli olacak.