22 Nisan 2017 Cumartesi

Lotus Exige Cup 380


Lotus Exige ailesi de sürekli büyüyor. Yol ve yarış modelleri derken şimdi de bu ikilinin arasına bir versiyon ekleyen İngiliz firma, otomobili hafifletici yeniliklerle pist ağırlıklı kullanımı da unutmamış.

Dış tasarımında, Exige Sport 380 ile aradaki en büyük farklar daha agresif görünen ön tampon ve biraz daha büyüyen spoiler olarak belirtilebilecek olan otomobilin ağırlığı da bu modele göre 53 kg düşerek 1.057 kg'a ulaşmış.


İç mekanında yarış koltukları ve çıplak bırakılmış birçok yüzeyle dikkat çeken modelin donanımında takla barı da bulunduğundan pist günlerinde de yüz güldürecek bir araç yaratılmış.

Kaput altında görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motor kompresör beslemesini ve 380 beygir güçle 410 Nm torkunu korumuş. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 272 km/s.

20 Nisan 2017 Perşembe

MG E-Motion


Yıllar önce Çinli SAIC grubuna satılan MG'den bir süredir haber alınamasa da kendi evinde yapılan fuarda marka yeni bir sportif araç konsepti sergiledi. Üstelik otomobil aynı zamanda çevreci.

Mazda modellerini andıran farlar ve Jaguar'ı çağrıştıran bir ön panjurla donatılan konsept, büyük jantlar, yukarıya doğru açılan kapılar, yan aynalar yerine geçen kameralar, difüzör, spoiler, panoramik cam tavan ve arka çamurlukların üzerine kadar uzayan LED stoplara sahip.


İç mekanda üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dört adet tekli koltuk, dijital gösterge paneli, dokunmatik kumandalardan oluşan vites ve orta konsoluyla aynı şekilde kumandalarla donatılan kapı kolları görülebiliyor.

Otomobilde kullanılan elektrik motorları hakkında bilgi verilmese de aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasının 4 saniyeden az sürdüğü ve menzilinin 500 km olduğu belirtiliyor.

19 Nisan 2017 Çarşamba

Mercedes-Benz S Serisi


Mercedes'ten beklenen açıklama geldi ve S Serisi'nin makyajı sonunda resmen tanıtıldı. Görünümünde büyük değişiklik olmayan aracın kaputu altındaysa önemli değişiklikler var.


Otomobilin makyajını hafif tutmayı seçen Mercedes yenilenen farların desenlerini değiştirirken büyük motorlu modellerde sunulan ön panjur artık bütün araçlarda alınabiliyor. Yeni jant seçenekleri ve daha dinamik görünen ön tamponun haricinde arka tamponun alt bölümü de yeniden tasarlanmış.

İç mekanda sanki değişim yokmuş gibi görünse de dijital gösterge paneli ve orta konsolda yer alan bilgi-eğlence ekranı yenilenmiş. Artık 3 kollu direksiyon simidine sahip olan S Serisi bu parçanın üzerinde dokunmatik kumandalar sunuyor. Ayrıca kullanılan deri döşeme ve ahşap kaplama seçeneklerinde de yenilikler yapılmış.


Gelelim motorlara; S450 ve S450 4MATIC'te görev yapan 3 litre hacimli v6 motor, 367 beygir güç, 500 Nm tork üretebilirken S560, S560 4MATIC ve Maybach modellerinde görev yapan 4 litre hacimli v8 motor 469 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Bu ünitelerin her ikisi de çift turbo beslemeli.

S350d 4MATIC ve S400d 4MATIC'te görev yapan 3 litre hacimli turbo Diesel motolar sırasıyla 286 ve 340 beygir güçle 600 ve 700 Nm tork üretebiliyor.


AMG S63'e 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemini ekleyen Mercedes bu araçta görev yapan 5.5 litre hacimli v8 motoru 4 litre hacimli kardeşiyle değiştirmiş. 612 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobilde 9 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürüyor.

S65'te kullanılan, çift turbo beslemeli, 6 litre hacimli v12 motor ve ürettiği 630 beygir güçle 1.000 Nm torktaysa bir değişiklik yok. Aynı şey 7 ileri vitesli tam otomatik şanzıman için de geçerli.

BMW M4 CS


BMW'nin sportif coupé modellerinden M4'ün en hırçın seçeneği M4 GTS'in sınırlı üretimi tamamlandı. Bu nedenle aileye yeni bir "en güçlü versiyon" geliştirmek gerekti ve Alman marka bunu M4 CS şeklinde hayata geçirdi. Bu arada CS'in de 3.000 adet örneği olacağı açıklandı.

Dışarıdan bakıldığında ana hatlarının değişmediği görülebilen otomobilin karbon fiber aerodinamik paketinde splitter, difüzör ve spoiler yer alıyor. Ayrıca farklı tasarıma sahip jantlar da önde 19, arkada 20 inç çaplı.


İç mekanda büyük yenilikler sunmayan M4 CS'in bu bölümünde M4 GTS'ten parçalar görmek mümkün. Kompozit malzemeden üretilen kapı içleri ve kapıları çekmek için kullanılan kayışlar bunlardan ikisi. Deri ve Alcantara döşemeleriyle de dikkat çeken aracın koltukları da bu modelden alınmış. M4 CS'te, kardeşine ek olarak arka koltuklar da sunulmakta.

Kaput altında görev yapan turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli motor 460 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan araç 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 280 km/s'te sınırlandırılmış.

18 Nisan 2017 Salı

2017 İstanbul Autoshow Davetiyeniz Benden!


Evet, yanlış okumuyorsunuz. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" temasıyla düzenlenecek olan İstanbul Autoshow'a davetlim olarak katılabilirsiniz. Kapılarını 21 Nisan'da açacak olan fuar 30 Nisan tarihine kadar gezilebilecek. Bununla birlikte davetiyeleri bizzat benden alacağınızdan 21, 22 veya 23 Nisan tarihlerinde fuar alanına gelmeniz gerekmekte.

Ayrıca bir sürprizim daha var; 22 Nisan tarihinde, saat 15:00'da blog takipçileriyle fuarda karşılıklı görüşme şansım olacak. Diğer günler ve saatlerde yakalanmam zor olsa da bu zaman zarfında elim kolum bağlı olacak.

Peki davetiyeleri almak için ne yapmanız gerekiyor? Çok şey değil aslında. Bu yazının altına yorum yapan ilk 35 kişi, 1 kişilik davetiyeyi kapacak. Yorum yapıp davetiye almak istemezseniz bir sonraki yorumcu o davetiyenin sahibi olacak.

Fuar Beylikdüzü TÜYAP'ta düzenleniyor ve kapılar hafta içi 12:00 - 21:00, hafta sonuysa 11:00 - 21:00 arasında açık.

Facebook (@istautoshow)
Twitter (@ist_autoshow)
Instagram (istanbulautoshow17)
Internet sitesi: www.autoshowistanbul.com

Škoda Vision E


Volkswagen I.D. Crozz konsepti yalnız kalmayacak gibi görünüyor. Ana markanın elektrikli SUV konseptinin hemen ardından Çek kardeş de aynı temeller üzerine geliştirilen konseptini sergiledi.

I.D. Crozz'un aksine sert köşelerden oluşan hatlara sahip olan otomobilin yüzünde bol bol LED aydınlatma kullanılmış. Büyük jantlar ve ön çamurlukların arkasına gizlenen kameralar da kardeşle aynı çizgide devam eden detaylar. Arkada sunulan LED stop tasarımı da agresif.


İç mekanı ferah bir yapı sergileyen otomobilin üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi şık bir tasarıma sahip. Ekranlardan oluşan göstergeler ve dokunmatik panellere sahip kapı içleri modern bir görünüm sunarken arka kapıların geriye sabitlenen menteşeleri rahat iniş-biniş sağlıyor.

306 beygir güç üretebilen elektrik motorlarını da Volkswagen ile paylaşan otomobilin maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılırken menzili 500 km olarak açıklanıyor.

Volkswagen I.D. Crozz


Diesel skandalı ardından Volkswagen'in üzerine düşmeye başladığı elektrik motorlu otomobiller yavaş yavaş konsept olarak fuarlarda boy göstermeye başladı. I.D. isimli bu konsept ailesinin 3. üyesi, Crozz isimli bir SUV.

Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi farklı şekillere bürünebilen desenlere sahip farlarla donatılan otomobilde dev jantlar, şişkin çamurluklar, bombeli bir cam tavan, yan aynaların yerine geçen kameralar, şık bir tasarıma sahip LED stoplar ve arka tampon altından görülebilen difüzör gibi detaylar bulunuyor.


Çok sade ve ferah bir iç mekana sahip olan konsept dört adet tekli koltukla donatılmış. Otonom sürüş modunda geriye çekilen direksiyon simidi, dijital göstergeler ve dokunmatik orta konsol haricinde holografik head up display ve kapı içlerinde bulunan dokunmatik kumandalar fütüristik dokunuşlar. Aracın arka kapılarının geriye doğru kayarak açıldığını da belirteyim.

Toplam gücü 306 beygir olan iki elektrik motoruyla donatılan konseptin menzili 500 km olarak açıklanırken maksimum sürat 180 km/s'te sınırlı. Hızlı şarj istasyonlarında otomobilin pillerinin 30 dakikada %80 doluluğa ulaşması sağlanabiliyor.

Mercedes-Benz Concept A Sedan


Mercedes'in Çin'de sergilediği konseptler arasına bu yıl A Sedan da katıldı. Alman firma bu otomobil hakkında çok şey söylüyor olsa da temel olarak elimizde olan gelecek nesil CLA'nın bir ön gösterimi.

Aracın yüzünde öne doğru çıkıntı yapan Panamerica panjur dikkat çekerken alt bölümünde bir splitter bulunan tampon da büyük hava girişi sayesinde etkileyici duruyor. Çift bombeli kaput ve matrix LED farlar koneptin yüzünü tamamlamış.


İnce yapılı yan aynalar ve hemzemin kapı kolları büyük ihtimalle konsepte özgü detaylar olarak kalacakken tavan yapısının güncel CLA Serisi'ne benzerliği gözden kaçmıyor. 20 inç çaplı jantlar, köşeli LED stoplar ve ucu spoiler şekilli bagaj kapağı da dikkat çeken detaylar arasında.

Kaputu altında yatan güç ünitesi hakkında bir detay verilmeyen konseptin iç mekanı da henüz tanıtılmadı.