
Ülkemizde satışına başlanmamış olsa da Avrupa'da bir süredir piyasada olan Astra J/D hakkında bir süredir yazmak istiyorum.
Gerek içten gerekse dıştan görünümü Insignia'ya benzetilmiş olan Astra'nın boyutları da epeyi büyümüş. Boyu 4419 mm ile ilk nesil Vectra'nın sedan modelinden sadece 1 cm kısa olan Astra'nın 2685 mm olarak açıklanan aks mesafesiyse son nesil Vectra sedanınkinden sadece 1.5 cm daha az.
370 litre olan bagaj hacminin de önceki modele göre çok artmadığını göz önünde bulundurursak iç mekan genişliğinin ciddi şekilde arttığını söyleyebiliriz.
Aracın motor seçeneklerine baktığımızda Türk tüketicisinin yüzünü güldürecek birkaç modelin olduğunu görüyoruz:
Benzinli motorlardan başlayacak olursak listenin en başında iki adet 1.4 litre hacimli ecoFLEX modeli görüyoruz. 87 ve 100 beygir güç üretebilen motorların ardından gelen 1.6 litre hacimli ünite 115 beygir güç üretebiliyor.
Beni asıl heyecanladıran motorlarsa 1.4 ve 1.6 litre hacimli motorların turbo beslemeyle donatılan kardeşleri. 1.4 litre hacimli motor 140 beygir güç, 200 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli olanı 180 beygir güç ve 230 Nm tork üretebiliyor.
Turbo Diesel motor seçeneklerine baktığımızda 1.2 ve 1.7 litre hacimli ünitelerin eskiden olduğu gibi kaput altında yer bulduklarını görüyoruz. 1.2 litre hacimli model 95 beygir güç üretirken 1.7 litre hacimli motorun 110 ve 125 beygir güç üretebilen iki modeli bulunuyor. 1.7 litre hacimli motorun ülkemizde büyük vergi dezavantajı olduğundan bunun yerine yeni 2 litre hacimli motorun getirilmesi bile daha mantıklı. 160 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen bu motoru Insignia'dan tanıyoruz.
Şanzıman seçeneklerinde bakınca da şahsen benim yüzüm gülüyor zira atmosferik beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motorlar hariç bütün benzinlilerde ve 2 litre hacimli turbo Diesel seçenekte 6 ileri vitesli manüel şanzımanın yanında 6 ileri vitesli, tork konvertörlü otomatik şanzıman opsiyonu sunuluyor. Bu sınıftaki rakiplerinin genelde otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlarla donatıldığı düşünüldüğünde Opel'in farklı bir yola saptığı görülüyor.
Otomatik şanzıman konusunda Opel'i takdir etsem de donanımında tabela okuyabilen kamera sisteminden ısıtmalı direksiyon simidine kadar bir sürü üst düzey opsiyon bulunan aracın arka koltuk yolcuları için ayarlanabilir havalandırma ızgaraları bulunmaması bence büyük eksiklik. Rakiplerden Volkswagen Golf'ün bu donanımı birkaç nesildir standart olarak sunması Opel'in bu konuda geride kaldığını gösteriyor. Fiat bile Bravo modelinde bu donanımı sunmakta.
Bu eksiği bir kenara bırakacak olursak Astra gerçekten güzel bir otomobil olmuş. Sedan modeli üretilir mi bilemiyorum fakat üretilirse Vectra'dan boşalan koltuğa oturacağı aşikar. Hatchback olarak bile boyutları Vectra serisini zorlayan otomobilin sedan modeli bu serinin boyutlarına ulaşacaktır. Insignia tarzında arkaya doğru alçalan tavanı bulunan bir sedan almak istemeyen müşterilerin de Opel tarafından sunulabilecek tek seçenek olan Astra'nın sedan versiyonuna yönelmeleri olası görünüyor.