2 Şubat 2023 Perşembe

Nissan Max-Out


Nissan'ın ilginç konseptlerine bir yenisi eklendi. Seri üretime geçmesi beklenmeyen üzeri açılabilen modelin elektrikli olduğu haricinde hiçbir teknik verisi açıklanmadı. Yine de 2019 yılında bu yana üzeri açık model üretmeyen Nissan bu araçla birlikte beklentileri yukarıya çekti.

Alçak yapılı kaputunda büyük bir hava geçişi yer alan otomobilin farları da ortaya çıkan boşluğa yerleştirilmiş. Jantları 3 boyutlu efekt verebilen aracın ön cam çerçevesi neredeyse bulunmuyor. Önde yer alan boşluğun ana hatlarını kullanan LED stoplar da arka bölümü dinamik göstermiş.

Dev koltuklara sahip olan roadster, alt kısmı bulunmayan oval bir direksiyon simidine sahip. Gösterge paneli ve dokunmatik ekranı tek parça olan aracın direksiyonunda da dijital göstergeler yer alıyor. Dış mekanda dikkat çeken ince uzun LED üniteler iç mekanda da aynı şekilde kullanılmış.

Range Rover Velar


Range Rover'ın şık SUV modellerinden Velar bir kere daha makyajlandı. Dış görünüşü zaten güzel olduğundan çok değişmemiş olsa da aracın iç mekanında sadeleştirme çalışmaları yapılmış. Şarj edilebilir hibrit seçenekse daha büyük bataryalara kavuşmuş.

Yeni gövde renkleri ve jant seçeneklerine kavuşan aracın hem piksel LED farlarının hem de ön panjurunun iç deseni yenilenmiş. LED stopların da desenini değiştiren Range Rover arka tamponun da alt kısmını farklı tasarlamış.

İç mekandaysa değişim orta konsolda yoğunlaşmış. Artık tek dokunmatik ekrana sahip olan Velar'da bu ünite büyük ve sabit. Vites konsolu önüne kapaklı bir göz yerleştirilirken selektör ortaya alınmış. Bu bölümde yer alan düğmeler de dokunmatik ekrana entegre edilmiş.

250 beygir güç, 365 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motoru dışında kalan üniteleri hafif hibrit destek sunan Velar'da görev yapan 3 litre hacimli, benzinli motorun 340 beygir güç, 480 Nm tork ve 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen seçenekleri bulunuyor. 2 ve 3 litre hacimli Diesel ünitelerse sırasıyla 204 beygir güç, 430 Nm tork ve 300 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor.

P400e isimli şarj edilebilir hibrit versiyonda da 2 litre hacimli, benzinli motor kullanan Range Rover, bu aracın 404 beygir gücünü ve 640 Nm torkunu korumuş. Batarya kapasitesi 19.2 kWh'a ulaşan araç 50 kW DC şarjı destekliyor. Modellerin tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Radical SR10 XXR


Radical, XXR uzantısına sahip modellerine bir yenisini ekledi. Sadece pistlerde kullanılabilen otomobil, daha önce SR10 satın almış müşteriler için de XXR paketi olarak sunulmakta. Aracın sahip olduğu motorsa tanıdık.

Her aracında ufak tefek güncellemeler yapan Radical, bu otomobilde üç mercekli far grubuna yer vermiş. Önde 15, arkada 16 inç çaplı, tek bijonlu jantlar kullanan üretici takla kafesinin Halo kısmını opsiyonel olarak sunuyor. Önde yer alan splitter, deflektör ve arkadaki difüzör de opsiyonel olarak karbon fiberden üretiliyor.

Aynı malzeme, yine opsiyonel olarak ön panel için kullanılabiliyor. Önde 315 mm çaplı fren diskleri ve dört pistonlu kaliperler kullanan aracın ağırlığıysa sadece 725 kg. Bu arada donanımda limitli kaydırma sağlayan diferansiyel de bulunuyor.

Kaput altındaysa Ford raflarından alınan 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli ünite var. 431 beygir güç, 515 Nm tork üretebilen otomobil birçok Radical modelinin aksine tek egzoz çıkışına sahip. 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa yaklaşık 2.5 saniye sürüyor.

1 Şubat 2023 Çarşamba

Mercedes-Benz GLE Serisi


Mercedes modelleri makyajlanmaya devam ediyor. Markanın büyük SUV modellerinden GLE'nin hem standart hem de Coupé seçenekleri yeni yüzlerine kavuşurken her iki otomobilin de kaputları altına şarj edilebilir hibrit ünite eklenmiş.

Makyajın kapsamı çok geniş değil. LED farların iç bölümünü ve ön tamponun tasarımını yenileyen Mercedes ön panjuru ikiye bölen şeridiyse 3 parçalı hale getirmiş. Stopların da iç desenleri yenilenirken farklı gövde renkleri seçenekler arasına eklenmiş. AMG versiyonlarındaysa far ve stop yeniliklerinden başka farklılık görmek zor.

İç mekanda da büyük değişiklikler sunmayan makyajlı GLE'de yeni döşeme renkleri ve trim parçaları sunulurken gösterge paneli ve dokunmatik ekranda yeni grafikler sunulmakta. Araçlarda dokunmatik kumanda düğmelerine sahip yeni tasarım direksiyon simitleri de kullanılıyor.

Kaputu altında 2, 3 ve 4 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorları barındırmaya devam eden GLE'nin 350, 450 ve 580 isimli versiyonları sırasıyla 258, 380 ve 517 beygir güç üretmeye devam ediyor. Hafif hibrit yardımcı da bu araçlara 20 beygir ek güç sağlayabiliyor. AMG 53 ve 63 S ikilisi sırasıyla 435 ve 612 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 22 beygir ek güç sağlayabiliyor.

Aileye yeni katılan GLE 400e'deyse 2 litre hacimli motor, 136 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla eşleştirilmiş. Toplamda 381 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen otomobil kardeşleri gibi dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. 31.2 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 6.1 saniye sürüyor.

31 Ocak 2023 Salı

Mazda CX-90


Mazda'nın yeni model ailesi genişlemeye devam ediyor. Amerika odaklı bir model olan büyük SUV CX-90'ın yardımıyla da CX-9'un yerini dolduran Japon üretici, yeni motor seçeneklerini bu modele de uyarlamayı ihmal etmemiş.

CX-60'ın bir boy büyüğü olarak tanımlanabilecek otomobilin tasarımı da bu otomobille neredeyse aynı. Dik yerleşime sahip büyük ön panjur, bu panjura taşan ince LED çubuklar, 21 inç çaplı jantlar, BMW modellerine göz kırpan LED stoplar ve çıkıntı yapmayan arka tampon tanıdık detaylar arasında. Küçük anten, spoiler ve kromajlı detaylar da dikkat çekiyor.

İç mekanı da tanıdık olan otomobilde 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, kumaş kaplamalı ön konsol, açık renkli ahşap kaplama ve ilk iki koltuk sırası için ısıtma ve havalandırma sunuluyor. Modelin 3 koltuk sırası sunduğunu ve bütün sıralarda havalandırma çıkışları bulunduğunu da hatırlatalım.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan Mazda, 3.3 litre hacimli, turbo beslemeli, sıralı 6 silindirli benzinli motorundan hafif hibrit yardımcıyla 345 beygir güç, 500 Nm tork alabiliyor. 2.5 litre hacimli üniteye sahip şarj edilebilir hibrit araçsa 327 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 17.8 kWh kapasiteli bataryalara sahip araç, kardeşi gibi arka aksı öne çıkaran dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunmakta.

29 Ocak 2023 Pazar

Audi Activesphere


Audi'nin "Sphere" uzantılı konseplerine bir yenisi katıldı. Elektrikli konsept grubunun son temsilcisi bir taraftan arazi aracı, diğer taraftan ticari araç olarak görev yapabiliyor. Üstelik 800 Volt mimarisi sunan temelleri yüksek performans getiriyor.

22 inç çaplı jantları ve bütün gövdesini saran kalın korumalarıyla heybetli bir duruşa sahip olan otomobilde ince yapılı LED farlar, yan aynaların yerini alan kameralar, geniş çamurluklar ve ince uzun LED stoplar bulunuyor.

Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin B sütunu sunmayan gövdesi, arka kapıların geriye doğru açılması sayesinde iniş-binişi kolaylaştırıyor. Çift parçalı bagaj kapağı sayesinde otomobil bir pick up'a dönüştürülebiliyor.

Dört adet tekli koltuğa sahip olan iç mekanı ortadan ikiye bölen konsol, düz zemin ve çerçevesiz kapı camları dikkat çekerken otonom sürüşte ön konsola gizlenen oval direksiyon simidi ve bol cam alanıyla yaşam alanı çok ferah. Bu arada tavanda Alcantara döşeme kullanıldığını belirtelim.

Toplamda 442 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan araçta 100 kWh kapasiteli bataryalar yer alıyor. 270 kW DC şarjı destekleyen üniteler 600 km civarında menzil sunabiliyor. 4.980 mm boya ve 2.070 mm ene sahip olan aracın aks mesafesi 2.970 mm.

Porsche Vision 357


Porsche, isminin bir otomobilde kullanılmasının üzerinden geçen 75 yılı kutlamaya başladı. Markanın bu nedenle tanıttığı ilk konsept, 356'nın ruhunu yansıtmaya çalışan 357 oldu. Araç, güncel temellere ve retro tasarıma sahip.

Gizli LED aydınlatmalara sahip düşük burunlu ön bölümde splitter ve kapak sabitleyiciler bulunuyor. Yan aynalar yerine kameralar kullanılırken yan etekler plastik ve karbon fiber karışımından üretilmiş. 20 inç çaplı jantların orta bölümü magnezyum, kapaklarsa karbon fiber.

Geniş arka çmurluklar ve hem kapı altlarında hem de camların ardında hava girişlerine sahip ola kosneptin temelleri de bu ikiliden anlaşılabiliyor. Çift çıkışlı egzoz sistemi titanyumdan üretilirken cam tavanın arka camla tek parça olması şık bir detay. Arkada yer alan dikey şeritler de üstlerinde fren lambasını barındırıyor ve 356'ya gönderme yapıyor.

İç mekanı, temellerini paylaştığı 718 GT4 RS'ten alınan otomobilin orta konsolu bulunmuyor. Kaput altındaysa atmosferik emişli, 4 litre hacimli, 500 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen, 6 silindirli Boxer motor görev yapıyor.