23 Kasım 2019 Cumartesi

Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC


Mercedes-AMG modellerinin sayısı artışta. Bu yılın yeni Maybach tanıtımını Çin'e taşıyan Mercedes, GLS 63 ile birlikte GLE'nin en güçlü seçeneklerini de Los Angeles otomobil fuarında sergilemeyi seçti.

Görünüm anlamında karşımıza çıkan şeyler sürpriz değil. Daha agresif görünen ön tampon, Panamericana ön panjur, 20 veya 21 inç çaplı jantlar, difüzör görünümlü arka tampon alt eklentisi ve dörtlü egzoz çıkışı dış görünümde yer alan farklar.


İç mekana geçildiğinde metal pedal seti, yan ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, yeni fonksiyonlara sahip bilgi-eğlence sistemi, karbon fiber trim parçaları ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar paket içerisinde bulunuyor.

Kaput altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünite barındıran araç 571 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen SUV 250 km/s'te sınırlandırılan maksimum sürate ulaşabiliyor.


22 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla hafif hibrit sisteme sahip V8 ünitenin 63 S seçeneklerinde ürettiği güç 612 beygire, torksa 850 Nm'ye ulaşıyor. Aynı şanzıman ve çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 280 km/s'e ulaşabiliyor.

4 yorum:

  1. Onur bey bir sorum var. Bmw'nin 40d, m50d olarak adlandırdığı motorları ile 2010 yılında 3.0 hacimden 300 ve 380 ps güç ya da 600nm ve 740nm torka ulaşması nasıl bir olay?


    Güncel mercedes ve audi 3.0 dizel ünteleri bu değere ulaşamıyor? Ya da 2020 olmuş anca ulaşmışlar?


    Motor teknolojisi alanında bmw önde mi?

    Konu ile ilgili 2010'dan bugüne neler değişti? Benzin ya da dizel motorlarda kim önde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sorunun kesin bir cevabı bulunmuyor. Motordan alınan güçle alınabilen güç çok farklı şeyler. BMW motorunu seri üretimde %80 zorlarken diğerleri %60 zorluyor olabilir örneğin. Bu şekilde hem daha düşük tüketime hem de daha uzun ömüre oynuyor olabilirler.

      Stratejik sınıflandırma konusu da bu tip güç verilerinin dengesiz olmasını sağlayabiliyor. Örneğin Audi ve Mercedes'in 2010 yılında V8 turbo Diesel motorları vardı ve üst güç seviyelerini bu ünitelerle karşılamayı uygun görüyorlardı. BMW'de sadece sıralı 6 silindir olduğundan elindekini zorlamaktan başka çaresi yoktu. Şimdi yavaş yavaş V8 Diesel motorlar ortadan kalkarken diğerleri de 3 litre seviyesinden daha fazla güç almaya başladı. İhtiyaca bakıyor yani bir yerde.

      Sil
    2. Anladım. Çok teşekkürler, iyi çalışmalar.

      Sil