7 Aralık 2013 Cumartesi

Kia Soul Red Zone


Kia'nın yeni Soul modeli de özel veriyonlarına kavuşmaya başlıyor. 2.000 örneği üretileceği açıklanan Red Zone mekanik bir yenilik sunmasa da görünümde farklılıklar var.

Tasarımında Track'ster konseptinden esinlenilen bu versiyonda alt kısımlarında eklemeler bulunan tamponlar, yeni yan etekler ve farklı tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlarla birlikte kırmızı renkli grafikler göze çarpıyor.


İç mekanında da kırmızı renkli plastik kaplamalarla dikkat çeken otomobilde siyah renkli döşemeler ve kırmızı renkli dikiş iplikleri de kullanılmış.

Kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli, benzinli motor 164 beygir güç, 205 Nm tork üretebilen araçta 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış.

6 Aralık 2013 Cuma

HAMANN 4 Serisi


Son zamanlarda sürekli modifikasyon işlemi yapılan araçlar arasında görmeye başladığımız BMW 4 Serisi'ne şimdi de HAMANN kitleri uygulanmaya başladı. Görünümünde değişiklik henüz yapılmasa da kaput altında sunulan bütün motorlar güçlendirilmiş.

Farklı tasarıma sahip 19 ve 20 inç çaplı jant seçeneklerinin haricinde 20 ve 30 mm'lik süspansiyon alçaltma kitleri sunan firma iç mekanda metal pedal seti, özel paspaslar ve farklı vites topuzu gibi aksesuarlara yer vermiş.


Motor modifikasyonu yapılan araçlar ve yeni güçleri şu şekilde:

420d/420d xDrive: 216 beygir güç, 440 Nm tork
430d: 295 beygir güç, 605 Nm tork
435d xDrive: 355 beygir güç, 695 Nm tork
420i/420i xDrive: 208 beygir güç, 315 Nm tork
428i/428i xDrive: 272 beygir güç, 392 Nm tork
435i/435i xDrive 348 beygir güç, 449 Nm tork

Arden AR9


Yeni nesil Range Rover için geliştirilen modifikasyon kitlerine sonunda Arden'in hazırladığı ünite de eklendi. Görsel olarak oldukça değişmiş olan aracın kaputu altında sunulan farklılıklarsa Range Rover Sport'a da uygulanabiliyor.

Genişletilmiş çamurluklar ve farklı tasarımlara sahip 22 inç çaplı jant seçenekleriyle sportif bir görünüme kavuşan aracın yenilenmiş ön tamponunda yeni LED aydınlatmalar yerlerini almış. Yan etekleri de genişleyen Range Rover'ın arka tamponu da yenilenirken egzoz sistemi 4 çıkışa sahip.


İç mekanda farklı renklere sahip deri ve Alcantara döşemelerle yine farklı renklerde alınabilen karbon fiber kaplamalar dikkat çekerken yeni kapı eşik kaplamaları, paspaslar ve metal pedal seti diğer donanımlar arasında sıralanabilir.

Range Rover Sport için de sunulan motor modifikasyon kitlerinden 4.4 litre hacimli v8 motor için geliştirilen parçalar gücü 380 beygire, torkuysa 760 Nm'ye ulaştırmış. Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli benzinli v8 ünitenin gücüyse 602 beygire, torkuysa 695 Nm'ye ulaşmış.

5 Aralık 2013 Perşembe

Ford Mustang


Ford, efsanevi spor otomobili Mustang'i yeniledi. Birkaç haftadır internete düşen fotoğraflarından farksız olan aracın altyapısında sonunda önemli değişiklikler yapılmış.

Güncel Mustang'de olduğu gibi agresif bir görünüm sunan ön kısımda geniş panjur, ince yapılı, LED gündüz aydınlatmasına sahip farlar, ince bir splitter ve çift bombeli kaput göze çarparken şık jantlar, geniş yan etekler ve daha dar açıyla inen tavan çizgisi portif görünümü pekiştiriyor.


Arka kısımda camın üst bölümüne yerleştirilen 3. fren lambası, kısa yapılı bagaj kapağı, ince spoiler, güncel modellerde olduğu gibi çift egzoz çıkışı ve farklı bir detay olarak difüzör gözlerden kaçmıyor. Convertible modeli de tanıtılan aracın tavanı bir önceki nesil üzeri açılan modellerinkine göre iki kat daha hızlı açılıp kapanıyor.

Daha kaliteli malzemeler kullanılan iç mekan tanıdık bir görünüm sunuyor. Üç kollu direksiyon simidinin arkasında çift yuvarlak gösterge ve büyük bir bilgi ekranı yer alırken bir dokunmatik ekran da orta konsola yerleştirilmiş. Orta konsolda yer alan havalandırma ızgaralarının sayısı üçe çıkarken şekilleri de dairesel olmuş.


Sürücü ve ön yolcu tarafında simetrik yapıya sahipmiş gibi görünen ön panel de korunurken havalandırma ve ses sistemi düğmelerinin de kalitesi artmış. Geniş bir vites konsoluna sahip olan otomobilde kısa yapılı bir vites kolu ve mekanik el freni bulunuyor.

Dış görünümü daha da dinamik görünen aracın asıl yeniliğiyse sonunda arkada kullanılmaya başlanan bağımsız süspansiyon sistemi. 300 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen 3.7 litre hacimli v6 ve 435 beygir güç, 540 Nm tork üretebilen 5 litre hacimli v8 motorlarda büyük bir farklılık bulunmazken öncelikli olarak Avrupa pazarı için düşünülen 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli, 4 silindirli motor 310 beygir güç, 435 Nm tork üretebiliyor.


Performance paketleri de tanıtılan otomobilin EcoBoost motoruyla birlikte siyah renkli, 19 inç çaplı jantlar, elden geçirilmiş süspansiyon sistemi, daha yüksek kapasiteli soğutma sistemi, elden geçirilmiş elektronik yardımcılar ve direksiyon sistemi, Pirelli P Zero lastikler, yenilenmiş son dişli oranı ve önde 352, arkada 220 mm çaplı fren diskleri sunarken GT ile birlikte bu donanımlara Torsen diferansiyel, 380 mm çaplı ön fren diskleri ve 6 pistonlu Brembo kaliperler ekleniyor.

Honda Civic


Honda'nın en popüler modeli Civic'in Kuzey Amerika pazarında satılan modelleri güncellendi. Donanım ve mekanik anlamda yenilikler sunan araçlarda tasarım farklılıkları da yer alıyor.

Görünümü değişmeyen sedan modelin aksine tamponlar, ön panjur, far ve stopları yenilenen coupé oldukça farklı bir görünüme kavuşmuş. Farklı jantları da donanıma ekleyen Honda iç mekanda daha büyük bir dokunmatik ekrana sahip bilgi/eğlence sistemi sunmakta.


5 ileri vitesli manuel şanzımanın yanında artık sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanı da donanımında sunmayan başlayan Civic'in kaputu altında bir yenilik bulunmasa da yeni şanzıman sayesinde yakıt tüketim değerleri aşağıya çekilmiş.

Fiat 500L


Fiat 500L ailesi yeni bir benzinli motor seçeneğine kavuşuyor. Şimdilik ailenin en performanslı araçlarında bulunacak olan ünite 500L, 500L Trekking ve 500L Living modellerinin tamamında görev alacak.

Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motor 120 beygir güç, 215 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan 500L 0'dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 189 km/s olarak açıklandı.

4 Aralık 2013 Çarşamba

BMW i3


Şu sıralar Kanyon Alışveriş Merkezi önünden geçenler BMW'nin i sergileme alanını görme şansına sahip. 4 Aralık günü düzenlenen basın toplantısıyla markanın bu yeni kolunun ilk üyesini daha yakından tanımanın yanında kısaca test edebilme şansı da buldum.


Daha önce Frankfurt otomobil fuarında inceleme şansı bulduğum elektrik motorlu otomobilin fütüristik tasarımı konsept versiyondan neredeyse aynı şekilde alınırken iç mekanda da oldukça ilginç detaylar dikkat çekiyor. Gösterge paneli ve orta konsolu üzerine entegre edilen büyük ekranlar yüksek grafik kalitesi sunarken aracın doğaya saygılı üretim teknikleri ve parçalar kullanması dikkat çekici.

Örnek vermek gerekirse iç mekanda kullanılan ahşap kaplamalar çabuk büyüyen Okaliptüs ağacından elde edilirken deri döşemelerin tabaklanmasında zeytin yaprağından elde edilen tanen kullanılmış. Amerika'da yenilenebilir enerjiyle üretilen karbon fiber parçaları sayesinde ağırlığı 1.195 kg'da kalan i3 menzil uzatıcıyla bile 1.315 kg ağırlığında.


170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen i3'ün maksimum sürati 150 km/s'te sınırlandırılmış.

Gelelim test sürüşüne. Gerçi uzun bir sürüş olmadı fakat aracın genel eğilimleri hakkında fikir elde etmek mümkün oldu. Başarılı bir dozlamaya sahip olan gaz pedalının yere sabitlenmesi de portif bir detay olarak görülebilirken otomatik şanzıman kumanda biriminin direksiyonun sağ üst kısmına alınmış olması sorun çıkarmamış.


Ön koltukların arasında kalan bölgenin altı boş olduğunan hem ferahlık hissi artmış hem de bu koltuklar arasında kolay geçiş mümkün kılınmış. Arka koltuklarda da, 4 metrelik boyuna oranla makul yaşam hacmi sunan i3'ün arka kapıları geriye doğru açılıyor. B sütunu bulunmayan aracın arkasından çıkabilmek için ön kapılar da açılmak zorunda.


Gaza basıldığında hafif bir vızıldamayla yerinden fırlayan otomobil çok yavaş süratlerde kaydırılırken gaz pedalına hafifçe basılması gerekiyor. Ani frenlemelerde sürücünün işine yarayacak bir özellik de ayak gaz pedalından aniden çekildiğinde aracın hızla yavaşlamaya başlaması. İnce lastikler ve akıllıca tasarlanan ön aks sayesinde dönüş çapı 9.86 metreye inen otomobilin alçak konumlu pilleri ve sert süspansiyon sistemi de yol tutuşuna olumlu katkılarda bulunmuş.


Günlük kullanımda menzili 160 km olabilen araç ECO PRO modunda bu mesafeyi 20 km uzatabilirken ECO PRO+ buna 20 km daha ekleniyor. İsteyen müşterilere 650 cc hacimli, iki silindirli bir menzil uzatıcıyla satılacak olan otomobilin menzili bu donanımla birlikte 140 km uzuyor olsa da vergi dilimi arttığından fiyatı da ciddi olarak yükseliyor. Fiyat demişken i3'ün Almanya pazarında fiyatının 34.950 Euro seviyesinden başladığını belirteyim. Güncel vergilerle bu fiyatın Türkiye'de 40.000 Euro'nun altına inmesi mümkün değil.

Organizasyon sırasında ve Frankfurt otomobil fuarında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

BBM M700BT


BMW'nin zaten güçlü bir motora sahip olan M6 Cabriolet modelinin daha yüksek performansa pek ihtiyacı olmasa da BBM Motorsport gibi firmalar modifikayon işleminden geri kalmıyor.


Görünümüne bakıldığında kasaya uygulanan mat renkli folyo, 21 inç çaplı jantlar, Akrapoviç egzoz sistemi ve alçaltılan süspansiyon sisteminin yere yaklaştırdığı gövde gibi farklılıklara sahip olduğu görülen aracın güç artışı çok daha dikkat çekici.

Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 705 beygir güç, 864 Nm tork üretebilen otomobil için sunulan bu kit, aynı motoru paylaşan M5, X5 M ve X6 M için de alınabiliyor.

3 Aralık 2013 Salı

Ford Explorer XLT 4WD


A.B.D. testlerinin sonuna yaklaşırken bu ülkede uzun süre birlikte olduğum bir SUV ile karşı karşıyayız. Kuzey Amerika'nın en çok satan SUV modellerinden olan Ford Explorer Türkiye'ye resmi olarak ithal edilmiyor olsa da insanların dikkatinden kaçan bir model değil.

Avrupa simalarında görüldüğündüğünde büyüklüğüyle dikkatleri üzerine çeken aracın Amerika kıtasında makul bir büyüklükteymiş gibi durması satış başarısının ardındaki nedenlerden birisi. Hem 2 hem de 3.5 litre hacimli motorlarının turbo beslemeye sahip versiyonları bulunsa da test etme şansım olan araçta atmosferik emişe sahip 3.5 litre hacimli v6 ünite görev yapmaktaydı.


Dış Mekan


Şişkin çamurluk ve tamponlarıyla heybetli bir duruşa sahip olan Explorer'ın XLT donanımında 18 inç çaplı jantlar ve kromajlı ön panjur bulunuyor. Yeni nesil modellerle birlikte hem far hem de stopların ucu yanlara doğru uzarken aracın alt kısmını boydan boya kaplayan siyah renkli korumalar gövde rengiyle kontrast yaratıyor.

Kalın C sütunu öne doğru eğimli olan aracın B ve D sütunlarıyla birlikte yan aynalar da siyaha boyanmış. Çift egzoz çıkışına sahip olan modelin bagaj kapağı üzerinde bir de spoiler bulunuyor.

5 metre boya sahip olan Explorer'ın genişliği de aynalar hariç 2 metre olduğundan 1.788 mm'lik yükseklik fazlaymış gibi durmuyor. Aracın aks mesafesi 2.860 mm olarak açıklanırken yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 21.7 ve 21.4 derece.


İç Mekan


Bir aracın kapladığı alan 10 metrekare, hacimse 18 metreküp olunca iç hacminin yayla kıvamında olması kimseyi şaşırtmıyor. Biraz yüksek kalan taban nedeniyle araca tırmanmak gerekirken içeriye geçildikten sonra size sunulan hacim etkileyici. Geniş ön koltukları rahat oturma alanları ve elektrikli kontrolleriyle dikkat çekerken kapı içerinde elektrikli cam ve ayna kumandalarıyla büyük gözler bulunuyor.

Çok fonksiyonlu direkiyon simidi üç kollu bir tasarıma sahip olan Explorer'ın far kontrolleri direksiyonun soluna alınırken hız göstergesi dışında kalan göstergelerin tamamında ekranlar kullanılmış. Sade görünümlü orta konsolu yeni nesil Mondeo'dan izler taşıyan otomobilin dokunmatik havalandırma ve ses sistemi kumandalarının üzerinde büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor.

Vites konsolunun ön kısmında kapaksız göz olarak kullanılabilen bölümün altında büyük bir kapaklı göz görev yaparken daha arkada vites kolu, iki büyük bardaklık, sürüş modu seçme butonu ve altında çok büyük bir hacimle bir sürü küçük bölme sunan büyük kol dayanağı bulunuyor. Bu arada kapaklı gözün içerisinde 12 Volt soketle birlikte opsiyon listesinde yer alan çift USB port, eğlence sistemi için ses ve görüntü girişleriyle SD kart yuvası yer alıyor.


İkinci sıra koltuklarda da başarılı diz, baş ve omuz mesafesi sunan Explorer bu bölümde de ayrı kumanda paneline sahip klimayı donanımına eklemiş. Aynı bölüme bir de 12 Volt soket koyan Ford arka kapı içlerinde sunduğu gözleriyse küçük tutmuş. Tavana eklenen havalandırma ızgaraları sayesinde geniş iç mekanın havalandırılması kolaylaşırken basit bir şekilde katlanıp devrilebilen ikinci sıra koltuklar sayesinde 3. koltuk sırasına ulaşım da zor değil.

Katlanabilir kafalıklara sahip 3. sıra koltuklar iki kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Bu bölümde de omuz ve baş mesafesinde sorun olmasa da diz mesafesi öndeki sıralarda olduğundan daha dar. Arka çamurlukların üzerine gelen bölümlerde dev bardaklık ve kapaksız gözler sunan Explorer'ın 3 koltuk sırası katlanarak bagaj zeminine gizlenebiliyor.

Üç koltuk sırası kullanımda olduğu durumda bile 595 litre bagaj hacmi sunan Explorer'ın üçüncü koltuk sırası katlandığında elde edilen hacim 1.240 litre. Aracı bir kamyonet olarak kullanmak istereniz ikinci koltuk sırasını da katlayıp 2.285 litrelik hacim elde edilebiliyor.


Konfor


Kuzey Amerika pazarında başarının sırlarından birisi olan konfor donanımı bu araçta da dikkat çekici. Yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olan Explorer'ın 245/60-18 ölçüsündeki lastikleri de sundukları geniş yanaklarla yoldaki bozuklukları iç mekana iletmiyor. Direksiyon sistemi bu büyüklükte bir araç için yumuşak bile sayılabilecek olan Explorer'ın 6 ileri vitesli otomatik şanızmanı sarsıntısız geçişleriyle dikkat çekiyor.

Deri döşemeye sahip geniş yüzeyli koltukları konfor ağırlıklı tasarlanan Explorer XLT'de elektrikli ön koltuklar, direksiyon simidinden kumanda edilebilen cruise control, ses sistemi ve yol bilgisayarı, elektrikli cam ve yan aynalar, hem ön hem de arka sıra için ayrı ayrı kumanda edilebilen havalandırma sistemi, uydu radyosu, SYNC sesli komut algılayıcı ve arka park sensörleri gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Test aracının donanımında yer alan geri görüş kamerası park manevralarını kolaylaştırsa da aracın boyutları geriye kalan bölgelerin sınırlarını kestirmeyi zorlaştırıyor. Büyük SUV opsiyonel olarak 9 hoparlör, iki USB port, SD kart okuyucu ve video girişi sunan ses sistemi ile donatılabilirken ısıtmalı ön koltuklar da ek ücretle alınabiliyor.


Sürüş


Konfor ağırlıklı ayarlanmış yumuşak süspansiyon sistemi ve geniş yanaklı lastikler sakin sürüşler ve arazi maceraları için uygun olsa da yüksek süratler tedirginlik yaratabiliyor. 2.130 kg ağırlığa sahip olan aracın ani direksiyon hareketlerinde salınıma girmesi hız yükseldikçe insanı heyecanlandırmaya başlıyor. Hafif direksiyon simidi de şehir kullanımında rahatlık sağlarken otoyolda ani hareketler yapmanız gerektiğinde fazla yumuşak kalıyor.

Yan destekleri etkileyici olmayan koltukları da agresif kullanıma uygun olmayan Explorer yol gürültüsünü içeriye çok almasa da özellikle dev yan aynaların yarattığı rüzgar sesi yüksek süratlerde rahatsız edici olabiliyor. Rahatsız edici olmayan sesse motor ve egzoz sisteminden gelen hoş homurtu.

Aracın sahip olduğu 3.5 litre hacimli v6 motor 290 beygir güç, 346 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman Explorer'ın belki de sportif kullanıma uygun tek özelliği olan manuel kumandaya da sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan SUV 0'dan 100 km/s sürate 8.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 173 km/s'te sınırlandırılmış.

İki tonun üzerinde ağırlık, v6 motor, otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişin birleşimi cezayı benzin pompasında kesiyor. Test sırasında 13.3 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimine ulaşan Explorer'ın bu ortalaması düşük sabit süratli kullanımda 11 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor.


Fiyat/Donanım


Kuzey Amerika'nın en avantajlı olduğu bölümde yine bir farklılık yok. Baz fiyatı 29.000 Dolar civarında olan Ford Explorer'ın XLT donanım ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte fiyatı 33.500 Dolar oluyor.

Donanımı da zengin sayılabilecek araçta elektrikli cam ve yan aynalar, ön, yan ve sürücü diz hava yastığı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, cruise control, arka park sensörü, 18 inç çaplı jantlar, üç koltuk sırası, ön ve arkada ayrı kumandaya sahip havalandırma, elektrikli ön koltuklar, yol bilgisayarı, sis farları, SYNC sesli komut algılama sistemi, CD ve MP3 çalabilen, uydu radyosuna ve alarm standart olarak sunuluyor.

1.500 Dolar ek ücretle sunulan opsiyon paketinde geri görüş kamerası, 9 hoparlör, iki USB port, SD kart okuyucu ve video girişi sunan ses sistemi ve önde çift bölgeli havalandırma bulunurken 3.220 Dolar karşılığında alınabilen ikinci pakette daha fazla fonksiyonu elektrik kumandalı ve ısıtmalı ön koltuklar ve deri döşeme sunulmakta.


Sonuç


Ford'un Kuzey Amerika pazarında çok popüler olan SUV modeli Explorer bunun nedenini de test sırasında açıklamış oldu. Rahatlık üzerine kurulan bir araç olan Explorer'ın geniş iç hacmi ve sunulan donanım seviyesi cazibesini artırırken dinamik bir yapısı olmadığı her halinden belli oluyor.

Hem araç vergisi hem de benzin fiyatları oldukça düşük olan A.B.D.'nin favorisi olan Explorer'ın bu ülkede tutulmasını sağlayan özelliklerin neredeyse tamamı okyanusun diğer tarafında olumsuzluk olarak görüldüğünden Avrupa pazarında kendisinden pek söz edilmemesi normal karşılanabilir. Asıl ilginç olan şeyse bu aracın A.B.D.'de, standart donanımıyla daha önce test ettiğim Fusion/Mondeo modelinden ucuza alınabilmesi.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

2 Aralık 2013 Pazartesi

STARTECH Range Rover Sport


Mart ayında yeni Range Rover için geliştirilen modifikasyon kitini tanıtan STARTECH şimdi de Range Rover Sport için hazırlanan görünüm ve performans kitlerini sergiledi.

Üzerinde LED aydınlatmalar bulunan yeni ön tamponu daha agresif bir tasarıma sahip olan araçta ek hava çıkışlarına sahip motor kaputu, 22 inç çaplı jantlar, yeni kapı altı kaplamaları, daha büyük bir spoiler, tamamen yenilenmiş arka tampon, difüzör ve dörtgen şekilli dört egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


Süspansiyon sistemi de 25 mm alçaltılan aracın iç mekanında farklı renk ve desende deri ve Alcantara döşemeler, karbon fiber ve ahşap kaplamalar, farklı paspaslar, ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları ve metal pedal seti yer alıyor.

3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor üzerinde de güçlendirme çalışması yapan STARTECH bu üniteden 323 beygir güç, 680 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 222 km/s.

Lorinser S Serisi


Lorinser'in Mercedes S Serisi için geliştirdiği gövde kiti sonunda yüzünü gösterdi. S500 için bir de modifikasyon kiti tanıtan firma agresif bir görünüm sunuyor.

İlginç tasarımlı hava girişlerine sahip olan ön tamponun altına çift parçalı splitter eklenen aracın ön panjuru da farklı bir tasarıma sahip. Farklı tasarım ve çaplarda jantlar sunan Lorinser farklı yan etekler, ince yapılı spoiler, ön ve arka çamurlukların arkasında hava çıkışları, yeni arka tampon alt bölümü ve dört çıkışlı egzoz sistemi sunuyor.

Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeli 4.6 litre hacimli v6 motoru da güçlendirilen araç 530 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor.

Toyota Verso 1.6 D-4D


Toyota'nın BMW ile yaptığı işbirliği ilk meyvesini veriyor. Alman markadan 1.6 ve 2 litre hacimli turbo Diesel motorları alan Toyota bu ikiliden ilk olarak 1.6 litre hacimli olanını Türkiye'de üretilen Verso modelinin kaputu altına koydu.

Euro5 emisyon normlarına uyan motoru BMW 1 Serisi ve Mini modellerinden hatırlıyoruz. 112 beygir güç üretebilen ünite 270 Nm maksimum tork değerine sahip. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 12.7 saniye sürerken maksimum sürat 185 km/s olarak açıklandı. Standart olarak Start/Stop sistemiyle donatılan modelin ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.5 litre/100 km.