20 Temmuz 2019 Cumartesi

Honda N-WGN


Honda'nın keicar modeli N-WGN ikinci nesline kavuştu. İlk neslin tanıtılmasından 6 yıl sonra ortaya çıkan yeni model de önceki gibi Japonya'nın bu ucuz segmentinin genel hatlarıyla yüzünü bizlere gösteriyor.


Keicar modellerinin genelinde olduğu gibi köşeli bir tasarıma sahip olan otomobilde küçük lastikler ve donanım seviyesine göre değişen jant, gövde rengi kombinasyonu, tamponlar, ön panjur ve farlar bulunuyor. Örneğin Custom donanımında LED farlar standart olarak sunulmakta.


Geniş kapılardan ulaşılan büyük iç mekanda modern bir duruş sergileyen otomobilin ön bölümünde de koltuklar bitişik. Dokunmatik ekran ve güncel Honda modellerindekileri hatırlatan gösterge tablosu, kullanıcıların yabancılık çekmesini önlüyor.


Tamamında sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılacak olan otomobillerde 0.66 litre hacimli, benzinli motor görev yapıyor. Atmosferik veya turbo beslemeli seçenekleri bulunan modeller önden veya dört tekerlekten çekişli olacak alınabiliyor.

19 Temmuz 2019 Cuma

Chevrolet Corvette Stingray


General Motors, aylardır beklediğimiz haberi sonunda verdi ve 8. nesil Chevrolet Corvette'i tanıttı. Tarihinde ilk defa ortadan motorlu olarak üretilecek olan otomobilin fiyatı da uygun kalmaya devam edecek.

Motorun yer değiştirmesiyle birlikte oranları da yenilenen otomobilde kısa bir burun ve çok daha uzun bir arka bölüm görev yapıyor. Önden bakıldığında deçmişin Ferrari modellerini hatırlatan Corvette'in arkası, köşeli tasarım anlayışının doruğa çıktığı yer olarak tanımlanabilir.


Önceden olduğu gibi targa tavana sahip olan model önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlar sunuyor. Hem ön hem de arka kısımda bagaj sunan Corvette, kare biçimli dört egzoz çıkışı, spoiler ve cam altından görülebilen motoruyla önceki nesillerden çok farklı duruyor.

İç mekanı çok daha modern olan otomobilde dijital gösterge tablosu, dokunmatik ekran, vites seçim düğmeleri, hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ince yapılı havalandırma kanalları ve vites konsolunun yolcu tarafına sıralanan kumanda butonları dikkat çekiyor. 10 hoparlörlü Bose ses sistemi standartken 14 hoparlör opsiyonlar arasında bulunuyor.


Kaputu altında 6.2 litre hacimli bir V8 motor görev yapan otomobil 1.530 kg ağırlığında. 497 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen aracı Z51 Performans Paketi ile almak isterseniz güç 502 beygire, torksa 637 Nm'ye yükseliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan araç gücünü arka aksa aktarıyor.


Performans verileri henüz paylaşılmayan Corvette Stingray'de manuel şanzıman sunulmayacağı ve 0'dan 100 km/s sürate hızlanma süresinin yaklaşık 3 saniye olacağıysa verilen bilgiler arasında. Çok daha alçak bir yapıya sahip olduğundan ön aks yükseltme kitiyle gelen otomobilin başlangıç fiyatıysa 60.000 Dolar altında olacak.

18 Temmuz 2019 Perşembe

Nissan Skyline


Nissan, Japonya'da sattığı Skyline modellerini makyajladı. Birçok pazarda Infiniti Q50 olarak satılan otomobil bu şekilde farklı bir ön görünüme kavuşurken otonom sürüş sisteminde de ciddi ilerleme yaşanmış.

Ön bölümde görülen yeni panjur ve tampon sayesinde Nissan'ın V biçimli burnuna kavuşan aracın arka tamponu da farklı yapısıyla biraz daha sportif görünüyor. İç mekandaysa en büyük değişim yeni direksiyon simidinde yaşanmış. ProPilot 2.0 ise sürücüye, direksiyon simidine temas etmeden daha uzun bir süre ilerleme şansı tanıyor.


Kaput altında da değişim sunmayan otomobilde 2 ve 3 litre hacimli benzinli motorlarla 3.5 litre hacimli içten yanmalı üniteye sahip hibrit motor görev yapmaya devam ediyor. Sunulan güç, motor seçeneğine göre 211 ile 400 beygir arasında.

Mercedes-AMG CLA45 4MATIC+ Shooting Brake


Mercedes-AMG'nin küçük model ailesi tamamlanıyor. Birkaç hafta önce tanıtılan A45 ve CLA45'in ardından şimdi de sıra, ailenin en kullanışlı üyesi CLA45 Shooting Brake'te.


Hem iç hem de dış tasarımında kardeşlerinden alınan detaylar kullanılan otomobilde daha agresif görünümlü tamponlar, Panamericana ön panjur, 19 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışı gibi dış, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon gibi de iç detaylar bulunuyor.


Kaput altında da tanıdık bir ünite yatıyor. 2 litre hacimli motor, turbo besleme yardımıyla 387 beygir güç, 480 Nm tork üretebilirken "S" seçeneğinde veriler 421 beygir güç, 500 Nm tork olarak değişiyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 4.1 ve 4 saniyeyken maksimum süratler de 250 ve 270 km/s'te sınırlı. Her iki seçenekte de dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunuluyor.

Lotus Evija


Lotus'tan ilginç bir haber geldi. İngiliz üretici, 2020 yılında, sadece 130 örneğini üreteceğini açıkladığı bir hiper otomobille bizleri selamladı. Üstelik model tamamen elektrikli ve fiyatı da vergiler hariç 2 milyon Sterlin civarında.


Aerodinamik özelliklerini öne çıkartan bir tasarıma sahip olan otomobilin her noktasında farklı biçimlendirilmiş hava giriş ve çıkışları yer alıyor. Hem yan hem de iç aynası yerini kameraya bırakan modelde önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.


Arka kısmında seviye ve açı ayarlı bir spoiler, büyük bir difüzör ve hava çıkışının etrafını çevreleyen LED stoplar bulunan otomobilin şarj girişi de burada. 4.459 boya sahip olan Evija'nın genişliği 2.000, yüksekliğiyse 1.122 mm. Bu arada modelin Osram tarafından geliştirilen farları, hem kısa hem de uzunlar için Laser LED kullanan ilk üniteler olacak.


Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanında karbon fiber iskeletini görebildiğimiz aracın konsolları havada süzülüyormuş gibi bir yapıya sahip. Dijital gösterge paneli, oval biçimli ve birçok kumanda elemanına sahip direksiyon simidi, altıgen kumanda düğmeleri ve kamera görüntülerini paylaşan ekranlar bu bölümün dikkat çeken detayları.

Dört elektrik motoruna sahip olan otomobilin 2.000 beygir güç, 1.700 Nm tork üretmesi planlanıyor. 1.680 kg seviyesinde tutulan ağırlığın da yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3 saniyenin altında olacak modelin 300 km/s'e ulaşması da 9 saniyeden kısa sürecek.


Maksimum sürati 320 km/s'in üzerinde olacak otomobilin menzili de 400 km'ye ulaşacak. 800 kW şarj istasyonlarına uyumlu olan araç bu sayede sadece 9 dakikada şarj edilebilecek. Günümüzde en yüksek kapasiteli şarj istasyonları 350 kW sunabildiğinden değer şimdilik 18 dakika.

Mercedes-AMG GLC 43 ve GLC 43 Coupé


Mercedes, dinamik SUV modelleriyle yüzümüzü güldürmeye devam ediyor. Tanıtımı Nisan ayında yapılan "63" uzantılı versiyonların ardından şimdi de sıra GLC ve GLC Coupé'nin "hafif" AMG modellerinde.


Dinamik görünümlerinden çok şey kaybetmemiş olan ikilide Panamericana ön panjur ve agresif duran ön tampon dikkat çekiyor. 19, 20 ve 21 inç çaplarında alınabilen jantlar, yan basamak, küçük difüzör, spoiler ve yuvarlak dört egzoz çıkışı araçların ortak detayları arasında.


İç mekanda sabit kafalıklı ve yüksek yan desteklere sahip koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, kontrast dikiş iplikleri, metal pedal seti ve AMG modellerine özgü yazılıma sahip bilgi-eğlence ekranı gibi kalemler donanımda yer alıyor.


İkilinin kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 motor 390 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. 9 ileri vitesli şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araçlar 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum süratler 250 km/s'te sınırlı.

16 Temmuz 2019 Salı

Geely Emgrand X7 Sport


Geely'nin etkileyici araçları ortaya çıkmaya devam ediyor. Çinli üretici, Volvo'nun da sahibi olmasının verdiği avantajla SUV modellerinde modern teknolojileri kullanmaya başladı.

Makyajla birlikte Çin'de ismine Pro eklenen otomobil bu ülkede daha önce Bo Yue olarak satılıyordu. Ön bölümde daha agresif bir yüze kavuşan otomobil 3 boyutlu panjur ve LED farlara sahip. Arka bölümde de spoiler, dörtgen egzoz çıkışları ve LED stoplar gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda da modern bir duruş sergileyen otomobilde dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, yatık yerleşime sahip bir vites konsolu, deri döşeme ve panoramik cam tavan gibi kalemler bulmak mümkün.

Kaputu altında, turbo beslemeye sahip iki farklı benzinli motor sunan SUV'da görev yapan 1.8 litre hacimli ünite 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilen motorun haricinde sunulan 1.5 litre hacimli ünite 177 beygir güç, 255 Nm tork üretebiliyor ve 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla birlikte geliyor.

14 Temmuz 2019 Pazar

Toyota RAV4 Hybrid 2.5 Passion X-Pack e-CVT


SUV dediğimizde aklımıza gelen ilk markalardan olmasa da dünya çapında satışları bu konuda çok başarılı olan Toyota, bunu büyük oranda RAV4'e borçlu. Yeni nesli çok daha dikkat çekici bir görünüm sunmaya başlayan otomobil Diesel seçeneğini de yenilenmesiyle birlikte kaybetti. Türkiye'ye sadece hibrit güç ünitesiyle ithal edilen model bakalım ne kadar gelişim göstermiş.