1 Haziran 2019 Cumartesi

Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand


1800'lü yılların sonundan 1930'ların ortasına kadar hayatta kalan Austro Daimler, Avusturya'da Daimler'in alt markası olarak çalışan bir firmaydı. Şimdilerdeyse üretici etkileyici bir şekilde geri dönmeye çalışıyor.

Uzun burun yapısı ve martı kanat kapılarıyla kardeş firma Mercedes-AMG'nin GT modelini andıran otomobilde kapı, ön cam ve süspansiyon sistemi gibi parçalar bu otomobilden alınmış. Bunun dışında kendine özgü bir tasarım sunan otomobilin ön bölümünde oval panjur ve LED farlarla şık bir şekilde gizlenmiş splitter görülebiliyor.


4.544 mm boya, 2.087 mm genişliğe ve 1.331 mm yüksekliğe sahip olan model 2.637 mm aks mesafesi sunuyor. Yuvarlak hatlara sahip ADR 630'un bir Shooting Brake olarak tasarlanan arka bölümünde çift bombeli spoiler, büyük bir difüzör ve ince uzun bir stop lambası dikkat çekiyor.

Sade bir görünüm sunan iç mekanda da far kumandaları ve direksiyon simidi arkasındaki kollar gibi parçalar Mercedes'ten alınmış. Onun dışında kullanılan malzemeler ve renkler şık duruyor. Çift renkli deri döşeme ve gerçek metal trim parçaları aracın kaliteli duruşunu pekiştirmiş.


Turbo beslemeye sahip, sıralı 6 silindirli, 3 litre hacimli motorunu da Mercedes'ten alan otomobilin bu ünitesi 3 elektrik motoruyla birlikte kullanılmış. 1.200 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebilen aracın ağırlığıysa 1.650 kg.

55 kWh kapasiteye sahip bataryaları 250 km menzil sunan otomobilin benzinli motoru da 750 km menzil sağlayabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 330 km/s olarak açıklanıyor.

31 Mayıs 2019 Cuma

Cadillac CT4-V- ve CT5-V


Son dönemde farklı tasarım dilini bütün modellerine yayan Cadillac iki sedan seçeneğine daha performanslı versiyon ekledi. Araçların verileri kötü olmasa da V8 motorun yokluğu herkesi mutlu etmeyebilir.

Araçların tasarımları da standart modellerden çok farklı değil. Kromajlı parçaların siyaha boyanması, "V" logoları ve boyutları değişmeden farklı tasarıma kavuşan jantlar dışında ince spoiler, difüzör eklentisi ve dörtlü egzoz çıkışı gibi yenilikler yenilikleri tamamlamış.


İç mekanda da büyük bir yenilik sunmayan ikilide sportif desteklere sahip ön koltuklar, farklı döşemeler, daha bol kullanılan deri döşeme, farklı direksiyon simidi ve kontrast renkli dikiş iplikleri kullanılmış.

Kaput altında V8 motor sunulmayan araçların küçüğünde 2.7 litre hacimli, 4 silindirli ünite görev yapıyor. Turbo beslemeyle 325 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motor 10 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.


CT5-V'de kullanılan motorsa çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir V6. 360 beygir güç, 542 Nm tork üretebilen ünite yine aynı şanzımanla eşleştirilmiş. Arkadan itiş standart olsa da dört tekerlekten çekiş her iki araçta da opsiyonel olarak sunuluyor. Limitli kaydırmalı arka diferansiyel, Brembo ön frenler ve adaptif süspansiyon sistemi de standart donanımda.

30 Mayıs 2019 Perşembe

Lexus RX


Lexus, ürün gamında yer alan en popüler modellerden RX'i makyajladı. Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan otomobilin iç mekanında da görünüm değişmezken önemli bir donanımın eklendiği görülebiliyor.

İncelen farlar, alt kısmı genişleyip iç deseni değişen ön panjur ve aşağıya taşınan sis farlarıyla farklı bir yüze kavuşan araçta farklı tasarıma sahip jantlar da kullanılıyor. Arka bölümdeyse iç deseni değişmiş stoplar, elden geçirilmiş tampon ve egzoz çıkışları görülebiliyor.


İç mekanında hiçbir yenilik yokmuş gibi görünen aracın yeni bilgi eğlence sistemi ekranı, dokunmatik trackpad haricinde ekrana dokunarak da kumanda edilebiliyor. Ayrıca Apple Carplay ve AndroidAuto da sonunda donanıma eklenmiş.

Süspansiyon sisteminde de geliştirmeler yapılan otomobilin motor seçenekleriyse aynı. 3.5 litre hacimli V6 motor, hem atmosferik emişli standart, hem de hibrit sistemin bir parçası olarak alınabilmekte.

29 Mayıs 2019 Çarşamba

Ferrari SF90 Stradale


Ferrari'nin yeni bir model tanıtması her zaman heyecan verici olmuştur. Bu, SF90 için de geçerli. Markanın LaFerrari kadar hızlı olduğunu söylediği bu otomobil aynı karşılaştırıldığı araç gibi hibrit bir motora sahip.

İlk bakışta tek örnek bir araç olan J50'yi andırdığı söylenebilecek modelde sivri bir burun yapısı ve ince tasarımlı LED farlar dikkat çekiyor. İnce kollu jantlar ve birçok hava girişi, dinamik görünümü pekiştirmiş. Arka bölümdeyse dörtlü stoplar, hareketli spoiler, yükseğe alınmış egzoz çıkışları ve difüzör görülebiliyor. Kaput üzerinde yer alan cam bölümden motoru görmek mümkün.


İç mekanı da güncel teknolojileri yakından takip eden otomoblde farklı şekillerde ayarlanabilen dijital gösterge paneli, birçok fonksiyonun kumanda edilebildiği direksiyon simidi ve manuel şanzımanlı eski Ferrari modellerinin vites yollarını hatırlatan bir tasarıma sahip vites selektörü dikkat çekiyor. Bu arada hem direksiyon hem de sürücü etrafında yer alan birçok düğme dokunmatik. Ayrıca yolcunun da kendisine özel bir dijital ekranı bulunuyor.


Scuderia Ferrari'nin 90. yaşını kutlamak için bu şekilde isimlendirilen otomobilin motoru da ilginç. Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 ünite 780 beygir güç, 800 Nm tork üretebiliyor. Bu üniteye eşlik eden elektrik motorlarından iki tanesi ön akstayken bir tanesi de 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla içten yanmalı motor arasında yer alıyor.


Elektrik motoru üçlüsünün ürettiği toplam güçse 220 beygir. Bu şekilde dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan aracın şarj edilebilir hibrit sistemi 7.9 kWh kapasiteli bataryalarla 25 km elektrik menzili sunabiliyor. Üstelik bu durumda 135 km/s sürat yapabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilen modelin 200 km/s sürate ulaşması 6.7 saniye sürüyor.


Standart modelin ağırlığı 1.570 kg olarak açıklanırken Assetto Fiorano seçeneğinde 30 kg hafifleme sağlanmış. Bu versiyonda özel olarak ayarlanmış adaptif amortisörler, farklı bir kaput ve sabit karbon fiber spoiler gibi farklılıklar sunulmakta.

BMW X1


Şu sıralar işi yoğun olan BMW'den bir makyaj haberi daha geldi. Markanın başarılı SUV modeli X1 yeni bir yüze kavuştu. Genel olarak değişeni az olan aracın kaputunun altınaysa bir hibrit motor eklendi.

Yenilenen farları Laser LED teknolojisine kavuşan araçta farklı ön panjur ve yeni ön tampon kullanılırken sis farları da artık yuvarlak değil. Farklı gövde rengi ve jant tasarımı seçeneklerinin haricinde iç tasarımı yenilenen stoplar, farklı arka tamponlar ve genişleyen egzoz çıkışları da farklılık yaratmış.


İç mekanda yenilenen vites kolu ve daha büyük bilgi-eğlence sistemi ekranları dışında bir değişiklik bulmak zor olsa da yeni trim malzemeleri ve döşemeler daha taze bir görünüm sağlamaya çalışmış.

Kaput altında 1.5 ve 2 litre hacimli turbo Diesel ve 2 litre hacimli benzinli motor seçenekleri yer alan aracın en büyük yeniliğiyse xDrive25e isimli şarj edilebilir hibrit seçeneği. Benzinli motoru 125 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen araç 95 beygir güç, 165 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemine sahip oluyor. 9.7 kWh kapasiteli bataryalarsa 50 km elektrikli menzil sunuyor.

27 Mayıs 2019 Pazartesi

BMW 1 Serisi


BMW'nin son zamanlarda vermesi beklenen en büyük haber sonunda geldi. Alman üretici, yeni nesil 1 Serisi'ni tanıttı. Tanıdık bir görünüm sunan otomobil artık önden çekişli bir platform kullanıyor.

İlk bakışta X2'ye benzediği söylenebilecek otomobilin ön bölümünde geniş ızgara, LED farlar ve donanıma göre tasarımı da değişen tampon görülebiliyor. Jant çapları 19 inçe kadar çıkarken arka bölümde spoiler, şık egzoz çıkışları ve yine tasarımı donanıma göre değişen tampon yer alıyor.


İç mekanı da kardeş modelleri andıran otomobilde dijital gösterge paneli ve 10.25 inçe kadar büyüyen bilgi-eğlence ekranı sunuluyor. Orta konsol sade görünürken vites konsolunda birçok sürüş kumandası ve iDrive kontrol butonu yer alıyor.

İç mekanı genişleyen otomobilin arka koltuklarında oturanlar 19 mm ek baş mesafesine kavuşurken diz mesafesi 33, dirsek mesafesi de 13 mm artmış. Bagaj hacmi de 20 litrelik artışla 380 litreye ulaşmış. Arka koltuklar yatırılınca bu hacim 1.200 litreye ulaşıyor.

Kaputu altında tanıdık motorlar bulunan 1 Serisi'nin şimdilik 2 benzinli seçeneği sunuluyor. 118i'de görev yapan 1.5 litre hacimli ünite 140 beygir güç, 220 Nm tork üretebilirken 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.


M135i xDrive'da kullanılan 2 litre hacimli üniteyse 306 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan araç 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabiliyor.

Üç Diesel motor seçeneğinden ilki 116d'de görev yapan 1.5 litre hacimli motor. 116 beygir güç, 270 Nm tork üreten ünite 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyor.


118d'nin 2 litre hacimli motoru 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor ve manuel şanzımanın yanında 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzıman opsiyonu sunuluyor. 120d xDrive'ın da kaputu altında yer alan ünite bu sefer 190 beygir güç, 400 Nm tork değeri sunuyor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak bulunduruyor.