20 Haziran 2015 Cumartesi

Wimmer RS KTM X-BOW GT Dubai Gold Edition


Konu KTM X-BOW modifikasyonu olduğunda öne çıkan isimlerden birisi konumuna gelen Wimmer RS bu aracın ekstrem bir örneğini Dubaili bir müşteri için hazırladı.

Araca yeni bir egzoz sistemi yerleştiren firmanın görünümde yaptığı tek değişiklikse altın renkli folyo kaplama olmuş. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında güç 485 beygire, torksa 520 Nm'ye ulaşmış. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 3 saniyenin biraz altına inmiş.

PRIOR Ferrari 458 Italia


PRIOR Design tarafından elden geçirilen otomobiller arasına Ferrari 458 Italia da katıldı. Aracın görünümünü kolayca fark edilebilecek şekilde değiştiren firma motoru da güçlendirmiş.

Daha geniş hava girişlerine sahip yeni bir ön tamponla donatılan bu Ferrari aynı bölümde splitter ve deflektörler de sunuyor. Yan eteklerde de genişletme çalışması yapılırken bagaj kapağı üzerine hava çıkışları açılmış. Jant çapları önde 21, arkadaysa 22 inç olarak seçilirken arka bölümde ine spoiler ve büyük difüzör gözlerden kaçmıyor.

Egzoz sistemi yenilenmesi ve elektronik kontrol ünitesi optimizasyonu ardından 4.5 litre hacimli v8 motorun gücü 615 beygire ulaşmış.

Abt Touareg


Volkswagen'in geçtiğimiz yıl makyajlanan SUV modellerinden Touareg için güçlendirme çalışmaları sürüyor. Grubun ünlü modifikasyon firması Abt bu araca ekstra gücün yanında agresif bir görünüm kazandırmayı da başarmış.


Dış görünümü daha agresif kılmak isteyen Abt araca yeni bir ön panjur kaplaması, kaşlar, 20 ve 22 inç çaplı jant seçenekleri, daha büyük bir spoiler ve arka tampon eklemesi uygularken yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışıyla alçaltılmış süspansiyon sistemi sportif duruşu pakiştirmiş.

3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor üzerinde çalışmalar yapan Abt üniteden 290 beygir güç, 650 Nm tork alabilmiş.

Subaru Impreza Sport Hybrid


Subaru Impreza ailesi genişliyor. XV Crosstrek Hybrid'in ardından markanın ürettiği ikinci hibrit araç olan Impreza Sport Hybrid ilk etapta sadece Japonya pazarında satılacak.

WRX haricinde kalan kardeşlerinden daha sportif bir görünüm sunan otomobilde agresif duruşa sahip bir ön tampon, LED gündüz farları, genişletilmiş yan etekler, 17 inç çaplı jantlar, ön tampon ve yan etekler altına eklenmiş metal görünümlü süslemeler, spoiler ve beyaz zeminli stoplar bulunuyor.


İç mekanda piyano siyahı kaplamalar, mavi aydınlatmalı gösterge tablosu, dokunmatik kumanda ekranı ve metal pedal seti gibi detaylar yer alırken kaputun altında diğer hibrit kardeşinden tanıdık bir ünite yer alıyor.


2 litre hacimli boxer motoru 148 beygir güç, 196 Nm tork üretebilen otomobilin elektrik motoru da 13.6 beygir güç ve 65 Nm 'lik bir katkı sağlıyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan dört tekerlekten çekişli aracın Japon ölçüm sistemine göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.9 litre/100 km.

19 Haziran 2015 Cuma

Mercedes-Benz G500 4x4²


Mercedes bir konseptini daha gerçeğe dönüştürdü. Daha önce otomobilseverleri G63 AMG 6x6 ile şaşırtan Alman üretici şimdiyse yine G Serisi temelleri üzerine geliştirilmiş bir başka konsepti gerçeğe dönüştürüyor.

Standart G500 modellerine göre daha geniş yapılı olan araç bu nedenle genişletilmiş çamurluklara sahip. Tavanında LED aydınlatmalar bulunan G500 4x4², AMG versiyonlarında kullanılan ön tampon ve arka tekerlek önüne alınan egzoz çıkışlarına da sahip.


22 inç çaplı jantlar ve arazi sürüşüne uygun lastiklerle donatılan araçta ek alt korumalar, güçlendirilmiş amortisörler, portal akslar, üç diferansiyel kilidi, off road transfer kutusu ve yükseltilmiş süspansiyon sistemi gibi donanımlar mevcut. Yerden yüksekliği 450 mm'ye ulaşan model 1 metre derinliğinde sudan geçebiliyor.


Hem konsept versiyonu hem de standart G500 modellerinde görev yapan 4 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 422 beygir güç, 610 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabiliyor.

Yeni modelin Almanya başlangıç fiyatıysa bir G500'ün iki katından fazla olan 226.100 Euro.

Renault Duster Oroch ve Sandero R.S. 2.0


Şu sıralar Arjantin'de ilginç şeyler oluyor. Avrupa'da Dacia markasıyla satılan Duster ve Sandero'nun Renault logolu kardeşleri bu ülkede yeni versiyonlara kavuştu. Üstelik ilki gövdesi diğeriyse performansıyla dikkat çekiyor.


Duster Oroch ile bu aracın uzun zamandır beklenen pick up versiyonu tanıtmış olan üretici bu araçta siyah renkli jantlar, farklı bir ön tampon koruması ve  kapı altında basamaklar kullanırken kalın tavan raylarıyla içi plastik kaplı açık kasa en büyük yenilikler.


İç mekanı standart Duster modellerinden alınan Oroch'un kaputu altında 1.6 ve 2 litre hacimli benzinli motorlar görev yapacak. Üniteler sırasıyla 115 ve 148 beygir güç üretebiliyor. Standart olarak önden çekişli olan pick up ek ücret karşılığında dört tekerlekten çekiş sistemiyle de donatılabiliyor.


Markanın ikinci yeniliği olan Sandero R.S. 2.0 isminden de anlaşılabileceği gibi modelin sportif bir versiyonu. Renault'nun diğer RS seçeneklerinde kullanılana benzer grafiklere sahip ön tampona LED aydınlatmalar eklenirken jantların rengi siyah olarak belirlenmiş.


Aynaları da siyah renkli olan otomobilin kapılarında isteğe bağlı olarak alınabilen çıkartmalar bulunurken stoplar şeffaf cama sahip. Yan etekleri uzatılan araçta spoiler, difüzör ve çift çıkışlı egzoz sistemi kullanılmış.


İç mekanda RS logolu üç kollu direksiyon simidi, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip koltuklar, dokunmatik ekran ve tam otomatik klimanın yanında kırmızı ve beyaz renkli süslemeler de dikkat çekiyor. 2 litre hacimli benzinli motoru 145 beygir güç üretebilen araçta 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanılmış.

Mitsubishi Outlander PHEV


Geçtiğimiz yıl yeni yüzüne kavuşan Mitsubishi Outlander ailesinin hibrit seçeneği de tanıtıldı. PHEV Concept-S isimli konsept araçtan esinlenilen bir tasarıma sahip olan otomobilde verimlilik artmış.

Konsept sonrasında çok daha dinamik görünümlü bir araç bekleyenleri üzen Japon firma standart modellerle aynı görünümü korurken tampon alt bölümleri ve yan etekler gövde rengine boyanmış. Yeni Outlander PHEV'nin bir diğer görsel farklılığı da 18 inç çaplı, çift renkli jantları.


Direksiyon ve süspansiyon sistemleri elden geçirilen modelin iç mekanında yeni bir dört kollu direksiyon simidi kullanılırken ses izolasyonu da iyileştirilmiş. 2 litre hacimli benzinli motor ve bir çift elektrik motoruna sahip olan hibrit sistemi koruyan aracın elektrik motorlarıyla ulaştığı menzil 0.6 km uzamış.

18 Haziran 2015 Perşembe

Peugeot 308 GTI


Peugeot 308 ailesi genişlemeye devam ediyor. 1.2 litre hacimli motoruyla makul performansla düşük tüketim değerlerini dengeleyen otomobil şimdi de sadece performansa odaklanmış versiyonuna kavuşuyor.

208 GTI'a kardeş olarak gelen ve daha önce 308 R konseptiyle ipuçları verilen 308 GTI'ın tasarım detayları yine bir performans modeli olan 308 GT'den izler taşıyor. Bu aracın ön tamponunu kullanan GTI'da ızgaralar farklı görünüme sahipken 18 ve 19 inç çaplı jant seçenekleri de bu modele özel. Yan etekleri, siyah renkli yan aynaları ve daha şişkin arka tamponu GT'den alınan otomobilde difüzör ve çift yuvarlak çıkışa sahip egzoz sistemi kullanılmış.


11 mm alçaltılan otomobilin süspansiyon sistemi de elden geçirilirken fren sisteminde önde 380, arkadaysa 268 mm çaplı diskler görev yapıyor. Yüksek güç çıkışlı versiyonda donanıma limitli kaydırmalı diferansiyel de eklenmiş.

İç mekanında da kardeşiyle ortak noktası bol olan otomobilin direksiyonunda GTI logosu görülebilirken ön konsol deri kaplanmış. Metal pedal seti, deri ve Alcantara döşemeli, Peugeot Sport armalı sportif koltuklar, kırmızı dikiş iplikleri, Peugeot Sport ve GTI armalı kapı eşik çıtalarıyla kırmızı renkli süslemeler aracın farklılıkları arasında sayılabilir.


Kaputu altında RCZ-R modelinde de görev yapan turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli benzinli motor bulunan 308 GTI'ın 250 ve 270 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken her iki aracın da maksimum tork değeri 330 Nm. Ağırlığı 1.205 kg'da tutulan otomobillerden düşük güçlü olanı 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilirken diğeri aynı işi 6 saniyede tamamlayabiliyor. Her iki araçta da sadece 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulmakta.

Mercedes-Benz GLC Serisi


Mercedes cephesinden beklenen haber sonunda geldi. Alman markanın SUV modellerinden GLK yerini GLC Serisi'ne bıraktı. Hatırlayacağınız gibi bu model adını ilk olarak Nisan ayında tanıtılan GLC Coupé konseptiyle duymuştuk.

Yerini aldığı araçtan daha yuvarlak hatlara sahip olan GLC'nin ön görünümü yükseltilmiş bir GLA'yı andırıyor. Ön panjur, farların iç yapısı ve tampon tasarımı ısmarlanan donanım paketine göre değişirken jant çapları da 20 inçe kadar büyüyor.


Hafifçe şişirilen çamurluklar ve bagaj kapağıyla bir bütün oluşturan spoiler şık bir görünüm sunarken inceltilmiş yatay stoplar GLE Coupé'yi andırıyor. Arka tamponon alt bölümü siyah renkli sunulurken AMG paketinde bu bölümde bir difüzör görev yapıyor. Çift egzoz çıkışı da tamponun altına gömülerek dinamik bir görünüm elde edilmiş.


İç mekanı C Serisi'nden olduğu gibi kopyalanmış gibi görünen otomobilde farklı renk kombinasyonlarında deri döşemeler, ahşap, alüminyum ve karbon fiber kaplamalar ısmarlanabiliyor. GLC'nin orta konsolu üzerinde bulunan ekran arazi kullanımına yönelik detayları da yolcularıyla paylaşabiliyor.


Agility Select ve adaptif süspansiyon sistemini standart olarak sunan otomobilde havalı süspansiyon sistemi de opsiyon donanımlar arasında yer alıyor. Ağırlığı GLK ailesine göre 80 kg azaltılan aracın aks mesafesi 118 mm uzamış. Arka koltuklarda diz mesafesi bu sayede 57 mm artarken bagaj hacmi de 580 ile 1600 litre arasında değişiyor.


Kaputu altında 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 170 ve 204 beygir güç üretebilen seçenekleri görev yapan GLC'de bu üniteler sırasıyla 400 ve 500 Nm tork üretiyor. GLC 250'nin 2 litre hacimli benzinli motoruysa 211 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Kuzey Amerika pazarı aynı motorun 241 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen versiyonunu GLC 300 modelinde kullanacak.

Ailenin en büyük yeniliği olan hibrit seçenek GLC 350 e 4MATIC'te kullanılan 2 litre hacimli benzinli motor da 211 beygir gücündeyken elektrik motoru 116 beygirlik bir katkı sağlıyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilen seçenek 235 km/s maksimum sürate ulaşabilirken sadece elektrik motoruyla menzili 34 km.

17 Haziran 2015 Çarşamba

Shelby Super Snake


Shelby'nin Ford Mustang temelli canavarlarından Super Snake yeni nesil örneklerine kavuştu. Önceki nesil örneklere göre daha düşük güç sunan otomobil bu sefer Mustang'in standart motorunu kullanıyor.

Dışarıdan bakıldığında ön tampon altına eklenen splitter, karbon fiber kaput üzerinde yer alan büyük hava girişleri, 20 inç çaplı jantlar, Super Snake logoları, genişleyen yan etekler, arka tampon altına eklenen difüzör, karbon fiber yan aynalar, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler ve stopların arasına yerleştirilen karbon fiber kaplamayla farklılık yaratan aracın fren, egzoz ve süspansiyon sistemleri de yenilenmiş.


İç mekanı dışına göre daha sade görünen otomobilde özel logolu koltuklar, orta konsol üzerine eklenmiş üç analog gösterge, daha kısa bir vites kolu, kapı eşik kaplamaları ve özel paspaslar sunulurken özel üretim plakası da ön yolcu konsolunun üst kısmında yerini almış.

5 litre hacimli v8 motora uygulanan iki farklı kompresör besleme seçeneği sunan Super Snake 650 ve 750 beygir güç üretebilen iki versiyon halinde satılıyor. Aracın modifikasyon bedeliyse otomobil hariç 49.950 Dolar seviyesinden başlıyor.

16 Haziran 2015 Salı

Rezvani Beast


Bir saf spor otomobil de A.B.D.'den geliyor. California merkezli üretici Rezvani Motors yeni roadster modelinin seri üretim halini sonunda tanıttı. Aracın tanıdık bir altyapısı olsa da dış görünümü çok farklı.

Keskin hatlı tasarımı şişkin çamurluklarla süslenen otomobilde ince yapılı aydınlatma grubu ve yan aynalar dikkat çekerken ön cam opsiyonel donanımlar arasında yer alıyor. 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken kapıların ön ve arkalarında hava yarıkları, arka tamponun altında da büyük difüzör görülebiliyor.


Bu tip bir araçtan beklendiği gibi oldukça sade bir iç mekan sunan otomobilde karbon fiberden üretilmiş koltuklar, direksiyon simidi ve gösterge paneli çerçevesi bulunurken orta konsol dokunmatik bir ekrandan oluşuyor. Araç fonksiyonlarının büyük bölümü dijital gösterge panelinin çevresine toplanmış.

Temellerini Ariel Atom 3 ile paylaşan Beast'in kaputu altında hem turbo bem de kompresör beslemeyle gücü 500 beygiri bulan 2.4 litre hacimli motor görev yapıyor. Ağırlığı 750 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 265 km/s.

Jaguar XJ


BMW'nin yeni nesil 7 Serisi'ni tanıtmasının ardından İngiliz üretici Jaguar da aynı segmentte boy gösteren amiral gemisi XJ'i makyajladığını duyurdu. Tanıdık motorlarla donatılan otomobile kardeş firmadan bir de donanım paketi geldi.

Görünümünde büyük bir yenilik olmayan otomobilde full LED far ve stoplar, biraz daha geniş ön panjur, artan kromaj, yeni jant seçenekleri ve egzoz çıkışları sunulurken iç mekanda da en büyük farklılık yeni gösterge tablosu tarasımı olmuş.


Kardeş firma Land Rover'ın Range Rover modellerinde sunulan Autobiography donanım paketi de sadece uzun aks mesafeli araçlarda alınabilen bir opsiyon haline gelmiş. Bu araçlarda baklava desenli deri döşemeler, Alcantara kaplı tavan, 10.2 inç büyüklüğünde bir çift eğlence sistemi ekranı, 20 inç çaplı jantlar, elektrikli, ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarına sahip arka koltuklar gibi aksesuarlar bulunmakta. Ayrıca Meridian ses sisteminin de 1.300 Watt çıkış gücü sunan bir seçeneği donanıma eklenmiş.


R-Sport isimli sportif donanım paketindeyse siyaha boyanmış krom yüzeyler, üç parçalı splitter, geniş yan etekler, ince bir spoiler, dörtlü egzoz çıkışı ve siyah renkli, 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber veya piyano siyahı kaplamalar, sportif tasarımlı koltuklar ve direksiyon simidi sunulmuş.


Kaput altında tanıdık motorlas sunan XJ ailesinin 3 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 300 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken aynı hacme ve kompresör beslemeye sahip benzinli motor 340 beygir güç, 450 Nm tork üretiyor. Yine kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motorunsa 510 beygir güç, 625 Nm tork ve 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen iki seçeneği bulunuyor. Otomobillerin tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış.

14 Haziran 2015 Pazar

Opel Corsa 1.3 CDTI Color Edition


Konu Avrupa'da uzun süredir üretimde olan modeller olduğunda akla gelen isimlerden birisi de Opel'in B segmentinde yer alan hatchback seçeneği Corsa oluyor. Alman üreticinin 1982 yılından bu yana piyasada olan modeli günümüzde beşinci nesil örnekleriyle temsil ediliyor.

General Motors grubunun markalarından olan Opel, Corsa'nın dördüncü nesil modellerini Fiat ile geliştirilen platform üzerine inşa etti. Bu şekilde Punto ailesinin teknik ikizi olan araçta kullanılan motor seçenekleri de İtalyan markanın izlerini taşıyor. 2014 yılında tanıtılan beşinci nesilde ana hatları değişmeyen otomobilin altyapısı da yerini aldığı araçtan aktarılmış. Blogda test ettiğim ilk Opel modeli de bu şekilde, motorunu Fiat modelleriyle paylaşan bir seçenek oldu.

Alpine Celebration Concept


Alpine'in seri üretime döneceği aylar yaklaştıkça konsept sayısı da artıyor. Markanın 60. yılını kutlamak amacıyla yaratılan Celebration Concept klasik A110'a yaptığı görsel göndermelerle dikkat çekiyor.


2012 yılında tanıtılan A110-50 konseptinin devamı niteliğinde olan otomobil daha sade bir duruş sunuyor. Ön bölümde kaput ve tamponda üst kısımlara eklenen sis farları klasik Alpine modellerini hatırlatırken tek bijonlu büyük jantlar, ince yapılı yan aynalar, karartılmış LED stoplar, soğutma deliklerine ev sahipliği yapan arka cam, çift egzoz çıkışı ince yapılı sabit spoiler ve büyük difüzör otomobili sportif gösteren detaylar arasında sayılabilir.

Kapılara gizlenmiş açma kolları, geniş çamurluklar ve ince yapılı yan eteklerle de dikkat çeken konseptin seri üretim modelleri gelecek yıl tanıtılacak ve ağırlığı yaklaşık 1.100 kg olacak.