28 Haziran 2014 Cumartesi

MG3


Son aylarda hızlı bir şekilde tanıtılan konseptler arasında kaybolan otomobillerden birisi de MG3. Çin'in kontrolüne geçtikten sonra yapılan hamlelerle tekrar hayata dönen firma küçük hatchback modelinde düşük fiyat avantajının yanında iddialı tasarımı da öne çıkarmaya çalışıyor.

Ana hatları 2010 yılında tanıtılan Zero konseptiyle neredeyse aynı olan otomobilin görünümü dikkat çekici. LED gündüz farları, alüminyum alaşımlı jantlar, köşeli çizgiler, geniş yan etekler, yükseğe yerleştirilmiş stoplar, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler, kalın bir tampon, difüzör görünümlü plastik bölüm ve dörtgen çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çeken detaylar arasında sayılabilir.


İç mekanda sade çizgiler dikkat çekiyor. Yuvarlak hatlara sahip olan tasarım anlayışıyla şekillenen yaşam alanında kalın göbekli direksiyon simidi, iki yuvarlak göstergeye sahip gösterge paneli ve basit bir görünüm sunan ses ve havalandırma kumandaları kötü görünmüyor.

Kaputu altında büyük bir sürpriz barındırmayan otomobilin 1.5 litre hacimli motoru 106 beygir güç üretebiliyor. Araçta kullanılan şanzımansa 5 ileri vitesli.

DMC Aventador LP988 Edizione GT


DMC'nin Lamborghini Aventador modifikasyonlarının sonu gelmeyecek gibi. İki yıl önce tanıtılan ve oldukça haşin bir görünüme sahip olan modelin ardından şimdi daha da güçlü bir model karşımızda.

Karbon fiberden üretilen gövde kitinde dev bir splitter, deflektörler, farklı yan etekler, çok daha büyük bir difüzör ve açısı ayarlanabilen spoiler bulunan otomobilde farklı bir egzoz sistemi, hafifletilmiş jantlar, çift renkli deri döşeme ve karbon fiber kapı eşik kaplamaları kullanılmış.

6.5 litre hacimli v12 motorun neredeyse her parçasını yenileyen DMC çift turbo besleme uyguladığı üniteden neredeyse 1.000 beygir güç almayı başarabilmiş.

McLaren 650S GT3


Yenilenen MP4-12C'nin 650S ismini almasının ardından bu otomobilin pist versiyonu GT3 için de yenileme operasyonuna girişildi. 15 örneği üretilecek olan otomobilin bazı özellikleri 12C GT3 sahiplerine de sunulacak.

Kaput ve bagaj kapağı dışarıdan açılabilir hale gelen otomobilde daha büyük splitter, genişletilen hava giriş ve çıkışları, kenarları traşlanan arka tampon ve çok daha büyük bir hal alan karbon fiber spoiler sunulmakta.

Süspansiyon geometrisi farklılaştırılan otomobilin iz mesafeleri de artırılmış. Yeni takla kafesiyle donatılan araç bu sayede hem hafiflemiş hem de sürücü için sunulan baş ve diz mesafesi artırılmış.

27 Haziran 2014 Cuma

Aston Martin DP-100 Vision Gran Turismo


Gran Turismo sayesinde yaratılan otomobil modelleri arasına bir de Aston Martin katıldı. Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen ve Nissan'ın ardından son bir yıl içerisinde listeye katılan araç sayısı beşe yükseldi.

Markanın tipik ön panjuru ve LED stopların şekli dışında diğer Aston Martin modellerine benzeyen bir yanı bulunmayan otomobilde 20 inç çaplı jantlar, ince yapılı LED farlar, dev çift egzoz çıkışı, geniş yan etekler, büyük difüzör ve ince yan cam yüzeyleri dikkat çekiyor.

Henüz sadece bir hayal olsa da motorunun nasıl olacağı da planlanan otomobilde kullanılması düşünülen 12 silindirli ünite çift turbo yardımıyla 800 beygir güç üretebiliyor.

Ford Focus ST


Ford'un şubat ayında makyajladığı Focus modelinin sportif versiyonu ST de değişimden payına düşeni alıyor. Görünümde yapılan değişiklikler bilindik olsa da kaput altında sunulan yenilik şürpriz yaratacak gibi.

İncelen farlarını diğer kardeşleriyle paylaşan ST'de yine daha büyük bir ön panjur kullanılırken eskiden yuvarlak olan sis farları artık dört kenarlı. Yeni jant seçenekleri farklı renklerde alınabilen otomobilin yan aynaları da farklı. Arka bölümde incelen stoplar ve bagaj kapağının cam altında kalan bölümünün makyajlanması dikkat çekerken tamponda yer alan siyah bölüm genişlemiş.


İç mekanda da ufak tefek farklılıklara sahip olan otomobilde artık üç kollu bir direksiyon simidi görev yapıyor. Alt bölümü düzleştirilen simitte ST logosu da yer alıyor. Merkezi kilit butonu sürücü kapı kolu önüne alınırken orta konsolda yer alan ses ve havalandırma sistemi kumandaları makyajlanmış. Vites kolu yanında yer alan kapaksız gözün yerine kumanda düğmeleri yerleştirilirken göz orta konsol altına alınmış. Vites konsolunda bulunan bardaklıklarsa artık kayar kapaklı.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 250 beygir güç, 360 Nm tork üretmeye devam eden otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 247 km/s olarak açıklanıyor. Avrupa pazarında 2 litre hacimli turbo Diesel motorla da sunulacak olan Focus ST'nin bu versiyonu 185 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 217 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre/100 km.

26 Haziran 2014 Perşembe

Ram ProMaster City


Avrupa'da doğan markaları şu sıralar sessiz olan Fiat grubunun durumu A.B.D.'de farklı. Chrysler ailesini satın alan İtalyan üretici bu kıtada sahip olduğu markalara yeni modeller eklemeyi sürdürüyor. Bazıları sıfırdan tasarlanıyor olsa da bazı araçlar da Avrupa'dan tanıdık.

Türkiye'de Fiat Doblò olarak tanıdığımız ticari aracı A.B.D.'de ProMaster City ismiyle pazarlayacak olan Fiat genel hatlarını koruyan otomobilin ön bölümünü yeniden tasarlamış. Farları Kia Soul ve Hyundai Veloster gibi araçları hatırlatan aracın ön panjuru oldukça inceyken ön tampon daha sportif bir duruş sunuyor.


Süspansiyon sistemi yükseltilen ticari aracın iç mekanındaysa daha büyük yenilikler var. Büyük ihtimalle Doblò'nun makyajlı versiyonlarında da karşımıza çıkacak olan farklı ön konsolda yeni karakterlere sahip göstergeler, farklı bir direksiyon simidi, daha organik bir tasarım sunan yan havalandırma ızgaraları ve dik yerleşime sahip ızgaralarla tamamlanan farklı bir orta konsol yenilikleri oluşturuyor.

Benzinin mazottan ucuz olduğu bir ülkede Diesel motor seçeneği sunmayan Fiat, ProMaster'ı 2.4 litre hacimli benzinli motorla donatmış. 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araç 178 beygir güç, 234 Nm tork üretebiliyor.

Peugeot 208 GTi 30th


Fransız üretici Peugeot'nun küçük hatchback modeli 208'in en güçlü versiyonu GTi özel bir seçeneğe kavuştu. 205 GTi'ın 30. yaşını kutlamak için hazırlanan otomobil hem dış görünümünde hem de kaputu altında farklılıklar barındırıyor.

Ön bölümü siyah, arkasıysa kırmızıya boyanmış olan otomobilin siyah renkli jantları 18 inç çaplı. Yeni bir diferansiyelle donatılan aracın süspansiyon sistemi 10 mm alçaltılırken iz genişlikleri artırılmış. Brembo imzalı fren sistemi de güçlendirilen özel seri 208 GTi'da önde 323 mm çaplı diskler kullanılmış.

Kaput altında görev yapan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motorun gücü 208 beygire, torkuysa 300 Nm'ye ulaşmış. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabiliyor.

25 Haziran 2014 Çarşamba

Alfa Romeo MiTo By Marshall


İtalyan üretici Alfa Romeo güncel modellerini yenilemekte aceleci davranmasa da arada tanıttığı özel versiyonlarla gündemde kalmayı başarıyor. Şimdilik konsept aşamasında olan bu MiTo modelinde ünlü amplifikatör markası Marshall ile işbirliği yapılmış.

Siyah gövde rengine sahip olan konseptin bütün krom yüzeyleri altın rengine boyanırken 18 inç çaplı jantlar, kırmızı renkli fren kaliperleri, kromajlı egzoz çıkışı ve Marshall logoları dikkat çeken görsel detaylar.


İç mekana geçildiğinde kapı içleri ve ön konsolun karbon fiber benzeri döşemeyle kaplandığı görülebilirken DNA butonu altın renkli. Dokunmatik ekranlı TomTom navigasyon sistemi, mikrofon şekilli vites topuzu ve metal pedal setine de sahip olan araçta Marshall logolu paspaslar, koltuk sırtlıkları ve kapı eşik kaplamaları bulunuyor.

Kaputu altında çok heyecan vermeyen bir motor kullanan Alfa Romeo 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyi 120 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen haliyle korumuş. 0'dan 100 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 198 km/s.

Ford Edge


Ford'un crossover modellerinden Edge ikinci nesil modelleriyle bizimle. Geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept versiyonuyla hemen hemen aynı görünümü sunan otomobilde üç farklı motor seçeneği sunulacağı da açıklandı.

Altıgen ön panjur, büyük çaplı jantlar, cam tavan, bagaj kapağı üzerinde yer alan spoiler, arka tampon altına eklenen küçük difüzör, çift çıkışlı egzoz sistemi, geniş yan etekler ve LED stoplar aracın dikkat çekici tasarım detayları olarak sayılabilir.


İç mekanında tanıdık çizgiler görülen yeni nesil Edge'de şık bir üç kollu direksiyon simidi, büyük bölümü dijital ekranlardan oluşan gösterge tablosu, dokunmatik navigasyon ekranı, panoramik cam tavan, metal görünümlü kaplamalar ve düğme sayısı azaltılmış ses sistemi kumandaları bulunuyor.


Donanımı da zenginleşen modelde ısıtmalı ön ve arka koltuklar, havalandırmalı ön koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi, adaptif cruise control, 180 derece açılı ön kamera, aktif kapaklı ön havalandırma girişleri, start-stop, kör nokta uyarısı, aktif park yardımcısı, ön ve arka park sensörleri, şişebilen arka emniyet kemerleri, ön yolcu diz hava yastığı, şeritte kalma asistanı ve takla önleme sistemi standart veya opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kaputu altında 3.5 litre hacimli v6 ünitenin yanında 300 beygir üzerinde güce sahip olması beklenen 2.7 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motor da sunulacağı açıklanan otomobilde yine turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, 245 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen benzinli ünite de kullanılacak

24 Haziran 2014 Salı

Jaguar F-Type Project 7


Jaguar'ın yeni model atağı özel araçlar bölümünün katkılarıyla da devam ediyor. F-Type Project 7 isimli aracı 250 adetlik sınırlı üretime alacağı açıklanan üretici bu otomobili başarılı roadster modeli standart F-Type temelleri üzerine geliştirmiş.

Bazı tasarım detaylarını klasik model D-Type'tan alan aracın genel hatları F-Type ile aynı olsa da daha geniş havalandırma girişlerine sahip olan ön tampon, karbon fiber splitter, 20 inç çaplı siyah renkli jantlar, daha sportif görünümlü yan etekler, kısaltılmış A sütunu, sabit karbon fiber arka spoiler ve uzatılan difüzör farklılık yaratıyor.


Bagaj kapağı üzerinde yer alan kamburu D-Type'ı andıran otomobilde dört çıkışa sahip farklı bir egzoz sistemi, sertlik ayarlı süspansiyon sistemi, elektronik aktif arka diferansiyel ve karbon seramik disklere sahip fren sistemi de kullanılmış. Yerinden çıkabilir bir tavana sahip olan aracın bagaj hacmi de 196 olarak açıklandı.

İç mekanını F-Type ile paylaşan otomobilde özel üretim plakaları bulunurken kaputu altında kullanılan motor da detaylandırıldı. Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor 575 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 1.585 kg ağırlığa sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s'te sınırlandırılmış.

Inden C180


Genelde büyük hacimli motorlara sahip olan Mercedes modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla tanınan Inden Design şimdiyse Türkiye müşterisini daha çok ilgilendiren C180'i güçlendirmiş.

Görünümde yapılan yenilikler mat renkli folyo, 20 inç çaplı jantlar, 45 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi ve C63 AMG'den alınan egzoz çıkışlarından ibaret olan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru artık 200 beygir güç üretebiliyor.

23 Haziran 2014 Pazartesi

BMW X3 sDrive20i


Motor hacmine göre alınan ve her geçen gün yükselen vergiler otomobil satışlarını kötü etkilemeye devam ederken üreticiler de küçük hacimli motorlarını giderek daha büyük araçların kaputları altına yerleştirmeye başladı. Geçtğimiz günlerde testini sizlerle paylaştığım 520i'nin ardından bu tip bir uygulama X3 ailesinde de kendisini gösterdi.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan araç 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemini standart olarak sunan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 9.3 saniye sürerken maksimum sürati 204 km/s.

1.755 kg boş ağırlığa sahip olan X3 sDrive20i'nin ortalama yakıt tüketim değeri 7.5 litre/100 km olarak açıklanırken fiyatlar 55.272 Euro seviyesinden başlıyor.

Opel Astra GTC


Opel'in yeni nesil turbo Diesel motoru her geçen gün daha çok modelin kaputu altında kendisine yer buluyor. Bu sefer sıradaki araç Astra'nın üç kapılı versiyonu GTC.

136 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla birlikte aracı 0'dan 100 km/s sürate 10.2 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 198 km/s olarak açıklanıyor. Almanya pazarında 24.390 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satılacak olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.1 litre/100 km.

Elemental RP1


Track Day kavramının oturduğu ülkelerden olan İngiltere'de pist kullanımına yönelik araçların üretimi de haliyle oldukça yaygın. Otomobillerini piste götürürken ek bir araca gerek duymak istemeyenleri de unutmayan firmalar her geçen gün trafiğe çıkma izni olan bu tip araçlar tanıtıyor.

Bu tip otomobillerin en yenilerinden olan Elemental RP1 rakiplerinde olduğu gibi düşük ağırlık merkezi, minimalist tasarım ve hafifliği hedeflemiş. Tavan ve kapıları bulunmayan araçta ön ve yan camlar da görev yapmazken yan aynalar da olabildiğince küçük tasarlanmış. 17 inç çaplı jantlara sahip olan RP1 alüminyum ve karbon fiberden üretilmiş bir gövdeye sahip.


İç mekanı da çıplak sayılabilecek araçta süngersiz yarış koltukları, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, tek hareketle yerinden çıkartılabilen direksiyon simidi ve takla barları gibi donanımlar standart olarak sunulmakta.

Kaputu altında üç motor seçeneği bulunan araç 1 litre hacimli motorlarından ilkini Ford'dan alırken ikincisi Honda Fireblade'in motosiklet motoru. En güçlü motor seçeneğini yine Ford raflarından alan üretici turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünitenin 280 beygir güç üretebilen versiyonunu kullanıyor.

Seat León X-PERIENCE


Her geçen gün araçlarından daha fazlasını bekleyen tüketicileri mutlu etmek için yeni segmentlere yönelen üreticiler son yıllarda station wagon gövde seçeneğine sahip olan araçlarını yükselterek bu otomobilleri daha da kullanışlı hale getirmeye çalışıyor. Bu işi yapan markalardan birisi de İspanyol Seat.

León ST temelleri üzerine geliştirilen X-PERIENCE isimli versiyon artırılmış yerden yüksekliğiyle dikkat çekerken dış tasarımda siyah renkli tampon alt bölümleri, çamurluk çerçeveleri ve yan eteklerle birlikte ön ve arkada sunulan metalik taban korumaları, koyu renkli tavan rayları, çift çıkışlı egzoz sistemiyle özel tasarımlı jantlar görülebiliyor. Jantlar 17 veya 18 inç çaplı olarak sipariş edilebiliyor.


İç mekanda kapı eşikleri, direksiyon simidi ve vites konsolunda X-P ile 4Drive logoları dikkat çekerken bu versiyona özel kahverendi Alcantara döşeme ve turuncu dikiş iplikleri hoş birer ayrıntı. Bunların haricinde yaşam alanında büyük bir değişiklik bulunmasa da dört tekerlekten çekiş sistemi, ön ve arkada kullanılan elektronik diferansiyel kilitleri ve yenilenen süspansiyon sistemiyle arazi sürüşleri daha zahmetsiz hale getirilmiş.

Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılan aracın tek benzinli seçeneği 180 beygir güç, 280 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli TSI üniteyken turbo Diesel seçenekler 110 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorla başlıyor. 2 litre hacimli ünitenin ilk seçeneği 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen ikinci seçenek en güçlü versiyona işaret ediyor.

22 Haziran 2014 Pazar

BMW 520i Modern


İş lüks sedanlara gelince Alman markaları insanın aklına gelen ilk üreticiler oluyor. Büyük üçlünün önemli bir parçası olan BMW'nin en uzun soluklu modeli 5 Serisi Münih merkezli markayı 1972 yılından bu yana segmentte temsil ediyor. Sedan ve station wagon gövde seçeneklerinin yanında altıncı nesilde Gran Turismo isimli liftback versiyonuna da kavuşan otomobilin Türkiye'de en çok tutulan modeliyse sedan.

Özellikle büyük hacimli motorlarıyla zevk veren bir otomobil olan 5 Serisi'nin bu üniteleri, ülkenin motor hacmine dayalı vergi sistemi nedeniyle çok şans bulamasa da sorunun çözümü çok zor olmamış. Avrupa'da 2 litre hacimli bir motorla satılan 520i Türkiye'de yine turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli üniteyle donatılıyor. Bu büyüklükte bir araç için küçük olup olmadığı tartışılan motor bakalım 520i'nin genel performansına nasıl etki etmiş.