29 Ekim 2024 Salı

Porsche 911 Carrera T


Her geçen gün yeni bir 911 seçeneği tanıtıyormuş gibi görünen Porsche bu sefer de makyajlı Carrera T ile karşımızda. Görsel yenilikleri kardeşlerinin sunduğundan farklı olmayan otomobil sadece manuel şanzımanla alınabiliyor. Donanıma yapılan eklentilerse ağırlığı artırmış.

Yeni ön tamponunda aydınlatma elemanları bulunmayan otomobilin yeni farları ve gövde grafikleri de farklılık sunuyor. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar sunan modelin bu parçaları da yenilenmiş. Elden geçirilen LED stoplar, motor hava girişi ve arka tampon da görsel yenilikleri tamamlıyor. Daha ince yan camlara sahip otomobilin arka camlarında manuel şanzıman armaları bulunuyor.

İç mekanda yapılan değişiklikler de tanıdık. Tamamen dijital hale gelen gösterge paneli ve düğmeli motor çalıştırma herkesi mutlu etmese de ahşap başlı vites kolu yüzleri güldürüyor. Yan camlarda yer alan manuel şanzıman armasını yolcu konsoluna da uygulayan Porsche, vites kolunun altına da MT kısaltmasını işlemiş. Arka koltuklarsa ücretsiz opsiyon listesinde.

Aracın standart donanımına ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aksı da ekleyen üretici asıl yeniliği Cabriolet gövde seçeneğini sunarak yapıyor. Standart olarak arka koltuklarla gelen bu aracın ağırlığı açıklanmamış olsa da Coupé kardeşi 28 kg ağırlaşarak 1.504 kg'a ulaşmış. Şanzımanın artık 7 yerine 6 ileri vitese sahip olduğunu hatırlatalım.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli Boxer üniteyi koruyan otomobil artık 394 beygir güç, 450 Nm tork üretiyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen Coupé, aynı işi 4.7 saniyede yapan Cabriolet'den hızlı. Maksimum süratler de 295 ve 293 km/s. Bu arada aracın 6 pistonlu kaliperleriyle eşleşen ön fren diskleri de artık 350 mm çaplı.

Kia Tasman


Kia'nın dikkat çekici tasarıma sahip modellerine bir yenisi eklendi. Üstelik bu sefer araç, markanın daha önce dahil olmayı tercih etmediği bir segmentten geldi. Genelde beğenilen dış tasarımın yeni pick up modelde de sevilip sevilmeyeceğiyse büyük tartışma konusu.

5.410 mm boya sahip olan Tasman, köşeli tasarımın kitabını yazmış gibi görünüyor. Çamurluklara kadar itilen küçük LED farlar ve yüksek kaput yapısıyla ilginç görünen aracın panjuru da dik bir yerleşime sahip. Siyah ön tamponun alt kısmında çekme demirleri görülebiliyor. Koyu renkli jantlar ve tavan rayları da gözlerden kaçmıyor.

İlginç duran bir başka noktası da çamurluk korumları olan Tasman'ın kapı altı korumaları bu parçalarla birleşik değil. Küçük LED stopları da köşelere kadar itilen aracın siyah arka tamponunda basamaklar ve yine çeki noktaları görülebiliyor. Kasaysa 1.173 litre hacim sunuyor. 1.195 kg'a kadar yükleme kapasitesi sunan pick up 3.5 tona kadar da çekme kapasitesine sahip.

Tek kabinli ticari versiyonu da bulunan aracın çift kabinli seçenekleriyse çok daha modern bir iç mekana sahip. Üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, tek cam altına alınan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, petekler altına gizlenen havalandırma çıkışları, dokunmatik ve fiziksel butonlarla birçok depolama bölümü sunn aracın sırtlıkları da katlanabilen arka koltukları altında 33 litrelik bir göz var.

Turbo beslemeye sahip iki motor seçeneğinden benzinli olanı 2.5 litre hacmiyle 281 beygir güç, 421 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli Diesel ünite 210 beygir güç, 441 Nm tork sunuyor. Diesel'de 6 ileri vitesli manuel şanzıman seçilebilse de her iki ünite de 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla alınabiliyor. Donanıma göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş de standart olarak sunulmakta.