16 Aralık 2016 Cuma

Ferrari J50


Ferrari'nin özel müşterileri için hazırladığı siparişle üretilen otomobiller marka tarihinde önemli bir yer kaplıyor. Markanın en önemli pazarlarından Japonya'da 50. yılını kutlamak için hazırladığı J50 de bu araçlara bir örnek.

Diğer birçok özel aracın aksine 10 örneği bulunacak olan otomobil 488 Spider temelleri üzerine geliştirilmiş olsa da dış tasarımdan bunu anlamak güç. Büyük bir ön panjur, splitter ve deflektörlere sahip olan otomobilin ön bölümünde ek hava çıkışları bulunuyor.


20 inç çaplı jantlar, ince farlar, şık bir şekilde tasarlanmış targa tavan, dörtlü LED stoplar, bombeli camla kaplanmış kaput ve bir çift büyük takla barı görünümü çok değiştirmiş. Otomobilde görev yapan difüzör ve egzoz çıkışları da yenilenmiş.

İç mekan tasarımı, daha sportif görünümlü koltuklar haricinde standart bir 488 Spider ile aynı olan otomobilde görev yapan çift turbo beslemeye sahip, 3.9 litre hacimli v8 motor da bu otomobilden tanıdık. Gücü 690 beygire yükselen ünitenin detaylı teknik verileriyse açıklanmadı.

Mercedes-Benz E Serisi Coupé


Mercedes'in merakla beklenen modeli E Serisi Coupé sonunda resmen tanıtıldı. Yeni motorun yanında E Serisi'nin büyüyen boyutlarını da segmente getiren otomobil dinamik bir görünüm sunuyor.

Dışarıdan bakıldığında C Serisi Coupé ile E Serisi Sedan modellerinin bir karışımı gibi göründüğü söylenebilecek olan otomobilde farklı donanım seviyelerinde sunulan farklı tampon, ön panjur ve jant seçenekleri görünümü değiştiriyor. B sütunu bulunmayan otomobilide eskiden olduğu gibi üç parça yan cam kullanılmış.


4.826 mm boya, 1.860 mm genişliğe ve 1.430 mm yüksekliğe sahip olan araç yerini aldığı modelden 123 mm daha uzun, 74 mm daha geniş ve 32 mm daha yüksek. Aks mesafesinin de 113 mm uzamayla 2.873 mm'ye ulaştığını belirten Mercedes çok daha geniş bir iç mekan sunuyor.

İç mekanda genel olarak dört kapılı kardeşinin etkileri görülen otomobilde farklı döşeme ve kaplama seçenekleri ve iki adet tekli arka koltuk sunulurken havalandırma çıkışlarının jet motoru egzozları gibi görünmesi de E Serisi Coupé'nin farklılıkları arasında.


Kaputu altında tanıdık motorlar kullanılan otomobilde görev yapan 2 litre hacimli Diesel ünite 194 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken aynı hacimli benzinli ünitenin 184 beygir güç, 300 Nm tork ve 245 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen iki seçeneği sunulmuş.

3 litre hacimli v6 motor seçeneği 333 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen E Serisi Coupé'nin bu versiyonu 4 tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunarken 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün seçeneklerle birlikte standart olarak alınabiliyor.

13 Aralık 2016 Salı

Carlsson Diospyros


İlginç bir çalışmayla geri dönen Carlsson bu sefer Mercedes S Serisi Cabriolet modelleri üzerine geliştirdiği Diospyros'u tanıttı. Bu otomobilin bütün motor seçeneklerinde alınabilen paket görsel ağırlıklı.


Açık yeşil gövde rengi ve farklı tasarıma sahip, 20 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilin iç mekanında çift renkli deri döşemeler kullanılmış. Carlsson logolu metal pedal seti ve araca ismini veren özel ahşap kaplama da paketin sahip olduğu özellikler.

Ford Fiesta WRC


Ford ve M-Sport 2017 yılında WRC'de şampiyon olmak istiyor. Volkswagen'in yarıştan çekilmesinin ardından şansı daha da artan ikili bu takımdan ayrılan Sebastian Ogier ile de sözleşme imzaladığını duyurdu.

Rakiplerinin aksine elini çabuk tutan Ford, daha tanıtımını yeni yaptığı Fiesta'yı ralli parkurlarına yetiştirme kararı almış. Bu şekilde otomobil henüz piyasaya çıkmadan parkurlarda neler yapabileceğini göreceğiz.


Yeni kurallar doğrultusunda artık 350 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorla donatılan otomobilde çok daha geniş çamurluklar, deflektörler, dev spoiler ve çok uzun bir difüzör kullanılmış.