7 Mayıs 2021 Cuma

Estrema Fulminea


Son zamanlarda ortaya çıkma hızları iyice artan elektrikli otomobil startup'ları arasına bir yenisi eklendi. bu sefer İtalya'dayız ve aracımız da bir hiper otomobil. Bu tip markaların genelinde olduğu gibi sunulan performans üst düzeyde.

Alçak ve geniş yapısıyla bir hiper otomobilin görünümünü ilk saniyede sunmayı başaran otomobil köşeli hatlara ve geniş bir aerodinamik pakete sahip. 21 inç çaplı jantların üzerini kaplayan plakalar, gizlenebilen spoiler, splitter, difüzör ve deflektörlerin yanında aynaların yerini alan kameraların çamurluklara gizlenmesi de bu konuda verimliliği artırıyor.

Kapıları tavana doğru uzayan otomobilin arka bölümünde cam yerine yine aerodinamik elemanlara yer verilmiş. Hem ön hem de arkada, ince yapılı LED aydınlatmalara sahip olan Fulminea'nın stopları hem çok parçalı hem de üç boyutlu.

Dört elektrik motoru sayesinde 2.000 beygir üzerinde güç üretebilen otomobilde kullanılan solid state batarya ve ultra-kapasitör ikilisi, ortalama bir elektrikli otomobilin yaklaşık iki katı enerji yoğunluğu sunuyor. Bu sayede 100 kWh kapasiteli bataryaları yaklaşık 300 kg ağırlığa sahip olan aracın boş ağırlığı da 1.5 ton civarında tutulabilmiş.

Markadan yapılan açıklamaya göre dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan modelin 0'dan 320 km/s sürate ulaşması 10 saniyenin altında tamamlanacak ve 520 km'ye kadar menzile sahip olacak. Otomobilin alçak yapısını korumak için bataryalar kabinin arkasına, dik bir şekilde yerleştirilecek.

Honda N7X Concept


Honda, Endonezya'da yeni bir SUV konsepti tanıttı. Seri üretime hazır olan araç, Asya-Pasifik bölgesinde satılan BR-V'nin yeni nesli olacak ve yine bu model gibi üç koltuk sırasına sahip olacak. İç mekan detayları ve teknik verilerse henüz paylaşılmadı.

Civic'te olduğu gibi sade bir dış tasarım sunan aracın bu durumunun daha şık durduğu söylenebilir. Dik ön panjur ve iki kata yayılmış gündüz aydınlatmaları şık dururken gövde korumaları parlak siyah renkli. Tamponlardaysa ek olarak gümüş gri korumalar yer alıyor.

Arka tamponu neredeyse bulunmayan otomobilin bagaj kapağı diz seviyesinin altına kadar iniyor. Yatay yerleşime sahip LED stoplar da kapağa taşıyor. Şık spoiler, çok çıkıntı yapmayan tavan rayları ve yüzgeç anten de burada dikkat çeken diğer detaylar.

5 Mayıs 2021 Çarşamba

Ferrari 812 Competizione ve Competizione A


Ferrari'nin sınırlı üretim modellerine bir yenisi eklendi. Haftalardır tasarımı internette dolaşan coupé seçeneğin ismi sonunda belli olurken bu otomobilin bir de üzeri açık kardeşi olduğu resmi olarak açıklandı.

812 Superfast ve 812 GTS temelli ikiliden sabit tavanlı olana bakıldığında çok daha fazla yere basma gücü sunan aerodinamik paketinin görsel etkileri fark ediliyor. Daha geniş hava girişlerine sahip olan ön tamponu yanlara doğru uzayan aracın kaputunda yer alan hava giriş ve çıkışları, bu parçayı yatayda kesen bıçağın altına gizlenmiş.

Jant tasarımıyla geçtiğimiz yıl tanıtılan Omologata'ya göz kırpan otomobilin yan eteklerinde de genişleme yaşanmış. Arka cam yerine 6 küçük deflektöre kavuşan aracın bu bölümünde ek bir kamera görev yapıyor. Spoiler, arka tampon hava çıkışları ve difüzörü çok daha büyük bir şekilde karşımıza çıkaran Ferrari, dörtgen hale getirdiği egzoz çıkışlarını iki köşeye almış.

812 GTS'e oranla çok daha düz bir arka bölüme sahip olan Competizione A'nın koltuk arkalarında takla barları öne çıkıyor. Ayrıca bu bölüm arkasında yer alan kemer de ikinci bir spoiler görevi görüyor. Arka çamurluk üzerinde hava çıkışları barındırmayan ikilinin çamurlukları arkasında da ek aerodinamik detaylara yer verdiği görülebiliyor.

İç mekanda büyük bir yenilik sunmayan ikilinin koltukları arasında yer alan panelde yenilikler var. Roma'nın vites selektörüne kavuşan bu bölümde ayrıca bir bardaklık sunulmakta. Bu arada araç ağırlıklarının 38 kilo aşağıya çekildiğini de belirtelim.

Hafifleme haricinde motorları da güçlenen otomobillerin 6.5 litre hacimli V12 üniteleri 830 beygir güç, 718 Nm tork üretebiliyor. Yönlendirilebilir arka aks ve vites değişim süresi %5 kısaltılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.85 saniye sürerken maksimum sürat 340 km/s'in üzerinde.

4 Mayıs 2021 Salı

Škoda Fabia


Škoda'yı B segmentinde temsil eden Fabia yeni nesline kavuştu. İlk bakışta büyük bir makyaj operasyonu geçirmiş gibi dursa da ara, MQB-A0 platformuna kavuşmuş ve boyutlarında ciddi artış yaşanmış. Aynı ilerleme donanım konusunda da kendisini gösteriyor.

Daha ince yapılı LED farlara kavuşan otomobilin 3 boyutlu görünüm sunan panjuru da daha şık duruyor. Agresif ön tamponda far yıkama ve mesafe sensörleri bulunduğu görülebiliyor. Yeni gövde renkleri ve çapları 14 ile 18 inç arasında değişen jantlara sahip olan modelin hava sürtünme katsayısı 0.28'e çekilmiş.

Daha oturaklı duran arka bölümde, bagaj kapağına taşan LED stoplara yer veren Škoda daha büyük bir spoiler ve daha köşeli arka tamponu da donanıma eklemiş. 4.108 mm boya sahip olan otomobilin aks mesafesi de 94 mm artarak 2.564 mm'ye ulaşmış.

İç mekanı çok daha modern bir tasarım sunan otomobil, markanın diğer modellerine göndermeler yapıyor. İki kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge tablosu donanıma eklenirken genişleyen dokunmatik ekran konsol üstine alınmış. Fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları ve vites kolunun korunması da gözlerden kaçmıyor.

Farklı renklerde sunulan trim parçalarıyla renklenen iç mekanda, kenarlarda yer alan havalandırma ızgaralarının yuvarlark olması dikkat çekiyor. Açılmayan, tam boy bir cam tavana sahip olabilen Fabia modellerinde arka koltuklarda katlanabilir kol dayanağı ve havalandırma ızgaralarının sunulması olumlu. Bagaj hacminin 380 litreye ulaşması da iyi haber.

Kaputu altında büyük bir sürpriz bulunmayan otomobilin 1 litre hacimli, 3 silindirli motorunun atmosferik emişli seçenekleri 65 ve 80, turbo beslemelileriyse 95 ile 110 beygir güç üretebiliyor. 1.5 litre hacimli üniteyse 150 beygir gücünde. Motor seçeneklerine göre kullanılan şanzımanlarsa 5 ve 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG arasında değişiyor.