Ferrari'nin sınırlı üretim modellerine bir yenisi eklendi. Haftalardır tasarımı internette dolaşan coupé seçeneğin ismi sonunda belli olurken bu otomobilin bir de üzeri açık kardeşi olduğu resmi olarak açıklandı.
812 Superfast ve 812 GTS temelli ikiliden sabit tavanlı olana bakıldığında çok daha fazla yere basma gücü sunan aerodinamik paketinin görsel etkileri fark ediliyor. Daha geniş hava girişlerine sahip olan ön tamponu yanlara doğru uzayan aracın kaputunda yer alan hava giriş ve çıkışları, bu parçayı yatayda kesen bıçağın altına gizlenmiş.
Jant tasarımıyla geçtiğimiz yıl tanıtılan Omologata'ya göz kırpan otomobilin yan eteklerinde de genişleme yaşanmış. Arka cam yerine 6 küçük deflektöre kavuşan aracın bu bölümünde ek bir kamera görev yapıyor. Spoiler, arka tampon hava çıkışları ve difüzörü çok daha büyük bir şekilde karşımıza çıkaran Ferrari, dörtgen hale getirdiği egzoz çıkışlarını iki köşeye almış.
812 GTS'e oranla çok daha düz bir arka bölüme sahip olan Competizione A'nın koltuk arkalarında takla barları öne çıkıyor. Ayrıca bu bölüm arkasında yer alan kemer de ikinci bir spoiler görevi görüyor. Arka çamurluk üzerinde hava çıkışları barındırmayan ikilinin çamurlukları arkasında da ek aerodinamik detaylara yer verdiği görülebiliyor.
İç mekanda büyük bir yenilik sunmayan ikilinin koltukları arasında yer alan panelde yenilikler var. Roma'nın vites selektörüne kavuşan bu bölümde ayrıca bir bardaklık sunulmakta. Bu arada araç ağırlıklarının 38 kilo aşağıya çekildiğini de belirtelim.
Hafifleme haricinde motorları da güçlenen otomobillerin 6.5 litre hacimli V12 üniteleri 830 beygir güç, 718 Nm tork üretebiliyor. Yönlendirilebilir arka aks ve vites değişim süresi %5 kısaltılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan otomobillerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.85 saniye sürerken maksimum sürat 340 km/s'in üzerinde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder