4 Mayıs 2021 Salı

Škoda Fabia


Škoda'yı B segmentinde temsil eden Fabia yeni nesline kavuştu. İlk bakışta büyük bir makyaj operasyonu geçirmiş gibi dursa da ara, MQB-A0 platformuna kavuşmuş ve boyutlarında ciddi artış yaşanmış. Aynı ilerleme donanım konusunda da kendisini gösteriyor.

Daha ince yapılı LED farlara kavuşan otomobilin 3 boyutlu görünüm sunan panjuru da daha şık duruyor. Agresif ön tamponda far yıkama ve mesafe sensörleri bulunduğu görülebiliyor. Yeni gövde renkleri ve çapları 14 ile 18 inç arasında değişen jantlara sahip olan modelin hava sürtünme katsayısı 0.28'e çekilmiş.

Daha oturaklı duran arka bölümde, bagaj kapağına taşan LED stoplara yer veren Škoda daha büyük bir spoiler ve daha köşeli arka tamponu da donanıma eklemiş. 4.108 mm boya sahip olan otomobilin aks mesafesi de 94 mm artarak 2.564 mm'ye ulaşmış.

İç mekanı çok daha modern bir tasarım sunan otomobil, markanın diğer modellerine göndermeler yapıyor. İki kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge tablosu donanıma eklenirken genişleyen dokunmatik ekran konsol üstine alınmış. Fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları ve vites kolunun korunması da gözlerden kaçmıyor.

Farklı renklerde sunulan trim parçalarıyla renklenen iç mekanda, kenarlarda yer alan havalandırma ızgaralarının yuvarlark olması dikkat çekiyor. Açılmayan, tam boy bir cam tavana sahip olabilen Fabia modellerinde arka koltuklarda katlanabilir kol dayanağı ve havalandırma ızgaralarının sunulması olumlu. Bagaj hacminin 380 litreye ulaşması da iyi haber.

Kaputu altında büyük bir sürpriz bulunmayan otomobilin 1 litre hacimli, 3 silindirli motorunun atmosferik emişli seçenekleri 65 ve 80, turbo beslemelileriyse 95 ile 110 beygir güç üretebiliyor. 1.5 litre hacimli üniteyse 150 beygir gücünde. Motor seçeneklerine göre kullanılan şanzımanlarsa 5 ve 6 ileri vitesli manuelle 7 ileri vitesli DSG arasında değişiyor.

2 yorum: