15 Şubat 2019 Cuma

Mitsubishi ASX


ASX'in ismini unutmaya başlayanlar için sürpriz olacak bir haberle birlikteyiz. Mitsubishi'nin SUV modeli bir kere daha makyajlandı. Yakında 10 yaşına basacak olan otomobil hayatına devam ediyor.

Markanın L200'de kullanmaya başladığı heybetli ön bölüme sahip olan makyajlı ASX çift katlı far tasarımını benimserken jantlar ve ön çamurlukların arkasına eklenen sahte hava çıkıntıları da yeni. Yüzgeç anten, LED stoplar ve daha agresif duran arka tampon da yeni parçalar arasındayken egzoz çıkışı artık gizli.


İç mekana geçildiğinde daha büyük bir dokunmatik ekrana kavuştuğu görülen ASX'in kapı içlerinde açık renkli trim parçaları kullanılırken havalandırma ızgaraları çevresinde de piyano siyahı parçalara yer verilmiş. Gösterge paneli mavi ışıkla aydınlatılırken bazı düğmeler havalandırma kumandaları altında alınmış.

Kaputu altında 2 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor görev yapacak olan otomobilin Diesel motor seçeneği hakkında bir bilgi yok. Diğer üniteyse farklı Mitsubishi modellerinde kullanılıyor ve 150 beygir güç üretiyor.

14 Şubat 2019 Perşembe

BMW X3 M ve X4 M


BMW'den beklenen performanslı SUV modelleri sonunda bizlerle. Alman marka, X3 ve X4 kardeşlerin en güçlü seçeneklerini tanıttı. Üstelik daha da fazla sportif zevk vermeyi garanti eden Competition versiyonlarıyla birlikte.

Dışarıdan bakıldığında daha agresif tamponlar, M yan aynalar, 20 inç çaplı jantlar, büyüyen spoiler ve dörtlü egzoz çıkışları gibi farklılıklar sunduğu görülen ikilinin Competition paketli seçeneklerinde siyaha boyanmış krom parçalar, 21 inç çaplı jantlar ve yine siyah renkli çıkışlara sahip M Performance egzoz sistemi bulunuyor. X3 M ve X4 M logoları da hem ön panjur hem de arkada yer alıyor.


İç mekanda yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, metal pedal seti, M logolu direksiyon simidi ve gösterge paneli, alüminyum ve karbon fiber trim parçaları ve yine M logolu vites kolu gözlerden kaçmıyor. Bagaj hacimleriyse X3 M'de 550, X4 M'deyse 525 litre.

Araçların süspansiyon sistemlerini baştan yaratan BMW hem ön hem de arkaya kule gergileri yerleştirmiş. Aktif M arka diferansiyeli ve farklı bir direksiyon kutusunu da donanıma ekleyen BMW önde 395, arkadaysa 370 mm çaplı, delikli fren diskleri sunuyor.


Kaputun altında yeni bir düz 6 silindirli motor barındıran ikilide çift turbo besleme ve 3 litre hacim sunulmakta. 480 beygir güç, 600 Nm tork sunan araçlarda dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen araçların 250 km/s'te sınırlanan maksimum süratleri M Sürücü Paketi ile 280 km/s'e çıkıyor.

Competition seçeneklerinde aynı tork değerini veren motor 510 beygir güç üretebiliyor. Bu sayede 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.1 saniyeye inerken M Sürücü Paketi ile ulaşılan maksimum sürat de 285 km/s'e çıkıyor.

Range Rover Sport HST


Range Rover'ın da bize bir sürprizi var. İngiliz üretici, 2017 yılında tanıttığı hibrit RR Sport modeli P400e'nin yanına bir kardeş getirdi. HST armalı versiyon hafif hibrit bir motor yapısına sahip.

Dış ve iç mekan tasarımı konusunda bir farklılık sunmayan otomobilin 3 litre hacimli, sıralı 6 silindire sahip motoru elektrikli kompresör besleme ve bir turbo beslemeye sahip. 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen model 48 Volt hafif hibrit sisteme de sahip.

Ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre/100 km olarak açıklanan modelin ilginç olan yanıysa P400e'nin kardeşi olması. Neredeyse aynı gücü ve 100 Nm daha fazla torku 2 litre hacimli motor ve elektirik motoruyla sunabilen araç zaten düşük tüketim ve yüksek performansı sağlayabiliyordu.

Bentley Bentayga Speed


Bentley'den gelen sürprizin adı Bentayga Speed oldu. İngiliz üreticinin ilk SUV modeli yeni versiyonuna kavuştu. Daha önce modelin performansını beğenmeyenler bu sefer biraz daha mutlu olabilir.


Hafifçe koyulaştırılmış farlar, yeni ön panjur ve ön tampon ızgaraları, yan etekler, 22 inç çaplı jantlar ve bagaj kapağı üzerine eklenmiş büyük spoiler ile dışarıdan bakıldığında fark yaratan otomobilin bu bölümünde Speed logoları da kullanılmış.


İç mekanında ilk kez Alcantara kullanılan Bentayga'nın bu kısmında da siyah ağırlıklı bir renk paleti sunuluyor. Kafalıklar ve kapı eşiklerinde de Speed logoları görülebiliyor. Ayrıca modelin Sport sürüş modu da daha sert ayara sahip.


Kaput altında yatan 6 litre hacimli, W12 motor çift turbo besleme yardımıyla 635 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen modelin egzoz sistemi daha yüksek ses çıkarırken opsiyonel donanımda bulunan karbon seramik diskler şimdiye kadar bir Bentley'de kullanılanların en büyüğü.

11 Şubat 2019 Pazartesi

Mitsubishi Outlander PHEV Commercial


İşte günümüzün ilginç crossover modellerinden bir tanesi. Üstelik bu sefer aracın crossover kısmı sadece segmentler arası geçişinden değil, Mitsubishi, Outlander'ın hibrit versiyonunun ticari bir versiyonunu tanıttı.


Dışarıdan bakıldığında arka yan camların gövde rengine boyanmasından başka bir farklılık sunmayan otomobilin geriye kalan özellikleri binek seçenekle aynı. 18 inç çaplı jantlar, kromajlı parçalar ve arka bölümde görülebilen spoiler standart donanımlar arasında.


İç mekana geçildiğinde de ön bölümün değişmediği görülebilirken dokunmatik ekran, deri-nubuk koltuk döşemeleri ve sürüş modu seçicisi gibi kalemlerin hazır olduğu söylenebilir. Arka koltukları iptal edilen modelin ön koltukları arkasına da separatör eklenmiş. Bo sayede yükleme bölümünün boyu 1.650 mm'ye, genişliği 1.000 mm'ye, yüksekliğiyse 800 mm'ye yükselmiş. Taşıma kapasitesiyse 510 kg olmuş.


Kaputu altında binek modelden tanıdığımız hibrit ünite görev yapan otomobilin 2.4 litre hacimli benzinli motoru 2 elektrik motoruyla birlikte 165 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 170 km/s olarak açıklanıyor.

Fiat Fullback Fullrock


Pick up araçların pazar payı giderek artıyor. Özellikle fiyatların yükselmesinin ardından insanlar ticari araçlara alıcı gözüyle bakmaya başlarken pick up'lar da bu durumdan yararlanmayı başardı. Bugün testime konuk olan araç Fiat logosunu taşıyor olsa da gerek görünümü gerekse altyapısıyla aslında bir Mitsubishi. L200'ün ikizi olan Fullback de Japon kardeşi gibi Tayland üretimi. Bakalım İtalyan firmanın büyük pick up modeli ne kadar başarılı.