31 Ekim 2009 Cumartesi

Subaru Impreza WRX STI by SPT


İşte Subaru Amerika'nın SEMA Show 2009'da tanıtacağı Impreza modeli.

Teknik olarak çok yenilik barındırmayan otomobil 19 inç çaplı jantlarıyla dikkat çekerken SPT (Subaru Performance Tuning) raflarından alınmış birçok donanım aracın daha sportif görünmesine katkı sağlamakta.

STI tarafından modifiye edilen süspansiyon sistemi daha iyi bir yol tutuş sağlarken SPT tarafından yenilenen egzoz sistemi turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorun gücünü 315 beygire taşımış.

Motor kaputunun altı ısı kalkanıyla kaplanmış olan otomobilde SPT üretimi yağ deposu kapağı, akü tutacağı ve turbo üst kapağı bulunuyor.

İç mekanı da oldukça sade duran otomobilde STI vites kolu, multimedia merkezi, SPT turbo basıncı göstergesi ve transflektif ekranlı bir dikiz ayna bulunmakta.

Lamborghini Gallardo Spyder LP620 YarroW


İşte Almanya merkezli modifikasyon firması Wheelsandmore'un Gallardo Spyder yorumlarından birisi: LP620 YarroW

20 inç çaplı ve çift renkli jantlarıyla dikkatleri hemen üzerine çeken otomobilde kullanılan karbon fiber difüzör ve gövdeye serpiştirilmiş diğer karbon fiber parçalar aracın donanımları arasında yerlerini almışlar.

Modifiye edilen süspansiyon sistemi nedeniyle yere 30 mm daha yakın olan otomobilde kullanılan fren sistemi de etkileyici. Önde 380, arkadaysa 355 mm çaplı delikli disklerin görev yaptığı sistemde önde 8 arkadaysa 6 pistonlu kaliperler kullanılıyor.

Bütün bu geliştirmelerin ardından sıra aracın motoruna gelmiş. Elektronik yazılımı ve egzoz sistemi yenilenen 5.2 litre hacimli v10 motor artık 620 beygir güç, 580 Nm tork üretebiliyor. Bu motorun araca kazandırdığı maksimum süratse 340 km/s olarak açıklandı.

Opel Corsa ecoFLEX


Opel, Corsa ecoFLEX modelini, değişen rekabet şartlarına adapte edebilmek için yeniledi.

Çevre vergisinin, araçların C02 salınımları baz alınarak tahsil edildiği birçok Avrupa ülkesinde en düşük vergiyi veren otomobiller kilometre başına 100 gramdan daha az CO2 salınımı yapan modeller olduğundan ve rakiplerinin büyük kısmı bu barajın altına inen modeller ürettiğinden yenileme işine girişen Opel görevini başarılı bir şekilde yapmış.

Eski ecoFLEX modelinden daha alçak olan otomobil partikül filtresi ve düşük yuvarlanma dirençlı lastiklerinin de yardımıyla 3 kaplı modelde 98 g/km Co2 salınımı sağlarken 5 kapılı modelde değer 99 g/km.

Eski motordan 20 beygir daha güçlü olan 1.2 litre hacimli turbo Diesel motor artık 95 beygir gücünde. 100 km mesafede ortalama 3.7 litre mazot tüketen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 12.3 saniyede çıkarırken makzimum 177 km/s sürate izin veriyor. Bu verilerin tamamı bir önceki ecoFLEX modelinden (163 km/s, 13.6 saniye) ve 90 beygir gücündeki standart modelinkinden (172 km/s, 12.7 saniye) iyi.

Suzuki Equator Icon


İşte Suzuki'nin SEMA Show 2009'da tanıtacağı pick up modeli.

Nissan Frontier temelli bir pick up olan Equator, organizasyon için Icon Vehicle Dynamics tarafından adeta baştan yaratılmış.

Ön ve arkada bulunan taban korumaları, yükseltilmiş ve güçlendirilmiş süspansiyon sistemi, yenilenmiş egzoz sistemi, yeni bir ön ızgara, tampona monte edilmiş ekstra sis farları, genişletilmiş gövde, büyüyen lastik ve jantlar aracın görsel değişiklikleri.

4 litre hacimli v6 motoru 261 beygir güç üreten araçta 5 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Volkswagen Scirocco Cup


Volkswagen, çevreci kimliğini bu defa da pistlerde göstermeye hazırlanıyor.

Nürburgring 24 saatte boy gösteren 300 beygir gücündeki Scirocco GT24-CNG'nin daha güçsüz bir modeli olan Cup, aynı ismi taşıyacak olan tek model yarış organizasyonunda kullanılacak.

Yakıt olarak sıkıştırılmış doğal gaz kullanan otomobil benzinli kardeşinden %80 oranında daha az CO2 salınımı yapıyor.

2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 220 beygir güç, 276 üretebilen otomobilde geçişleri kolaylaştırmak amacıyla sınırlı bir süre için, sınırlı sayıda kullanılabilecek ve motora 30 beygir ekstra güç sağlayan "Push-to-pass" sistemi bulunuyor.

Süspansiyon, egzoz ve fren sistemi tamamen yenilenen otomobilde kullanılan 18 inç çaplı jantların içerisinde 356 ve 282 mm çaplı diskler görev yapıyor.

22 kg kapasiteli bir yakıt deposuna sahip olan otomobilin ağırlığıysa 1250 kg.

Bu arada Volkswagen, bu serinin tanıtımıyla beraber 6 yıldır koşulan Polo Cup'ın sonlandırılacağını açıkladı.

30 Ekim 2009 Cuma

Hendrick Motorsports 25th Anniversary Camaro


SEMA Show 2009'da sergilenecek olan otomobiller yavaş yavaş su yüzüne çıkmaya başladılar. Bu araçlardan birisi de Callway tarafından Hendrick Motorsports'un 25. yaşını kutlamak amacıyla sadece 25 adet örneği üretilecek olan Chevrolet Camaro SS modeli.

Tamamı karbon fiberden üretilen ön tampon altı splitter, marşpiye altı etekler, arka spoiler ve difüzör dikkat çekici ekipmanlar arasında bulunurken dört çıkışlı egzoz sistemi, 20 inç çaplı jantlar, sunroof ve şeffaf bir kısmı bulunan motor kaputu diğer ilginç donanımlar.

6.2 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme, yeni hava filtresi ve tamamen yenilenen egzoz sistemi sayesinde 582 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 3.9 saniyede ulaşabilmekte.

Wolf Racing Ford Focus RS 360


Loder1899 tarafından modifiye edilen 350 beygir gücündeki Focus RS modelinin tanıtılmasının üzerinden bir hafta geçmeden Alman firma Wolf Racing aynı aracın daha da güçlü bir versiyonunu tanıttı.

30 mm alçaltılan süspansiyon sistemiyle yola daha iyi oturan otomobil için 18, 19 ve 20 inç çaplı jantlar sunulmakta.

1299 Euro karşılığında sunulan performans paketiyleyse aracın turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorunun gücü 360 beygire, torkuysa 559 Nm'ye ulaşmakta.

Aracın dış görünümü için değişik çıkartmalar sunan firma ayrıca kendi alüminyum pedal setiyle iç görünümü bir miktar daha sportifleştirmiş.

29 Ekim 2009 Perşembe

Chevrolet Corvette GTR


İşte Specter Werkes ve Lingenfelter Performance Engineering tarafından modifiye edilmiş bir Corvette Z06 modeli.

Dış görünüşü standart otomobilden oldukça farklı olan aracın çift turbo beslemeyle donatılan 7 litre hacimli v8 motoru 800 beygir güç, 1088 Nm tork üretebiliyor.

SEMA Show 2009 sırasında tanıtılacak olan otomobilin detaylı verileri de bu organizasyon sırasında açıklanacak.

28 Ekim 2009 Çarşamba

Ferrari 550 GTZ


İşte Ferrari'nin İtalyan tasarım firması Zagato ile ortaklaşa çalışması sonrası gün yüzüne çıkan roadster: 550 GTZ.

Dünya çapında yapılan detaylı araştırmalar sonucunda bulunan 5 adet ferrari 550 Barchetta Ferrari'nin Maranello'da bulunan fabrikasında soyulduktan sonra yeni gövdesinin montajı için Zagato'ya gönderilmiş.

Ortaya çıkan otomobiller 2006 yılında Japon koleksiyoncu Yoshiyuki Hayashi için üretilen 575 GTZ modeline benzerken çizgilerinde aynı zamanda BMW Z8 ve Porsche Boxster izlerini de görmek mümkün.

1 milyon Sterlin üzerinde bir fiyat etiketine sahip olan araçların tamamı şimdiden satılmış durumda.

IMSA GTV


Almanya merkezli modifikasyon firması IMSA, Lamborghini Gallardo LP 560-4 temelli otomobili GTV'yi tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında 20 inç çaplı jantları, arka spoileri ve arka tampon altı difüzörüyle standart modelden ayrılan otomobilin içerisinde karbon fiber iskeletli yarış koltukları dikkat çekerken kabinin birçok yerinde kullanılan alkantara ve karbon fiber kaplamalar seçkin havaya katkıda bulunuyor.

Yüksekliği ayarlanabilen bir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilin tamamen yenilenmiş olan egzoz sistemi motor gücünü 590 beygire, torkunuysa 560 Nm'ye yükseltmiş.

Hyundai Genesis Coupé 2.0T R-Spec


Genelde Japon üreticilerde görülen, yarışa hazır modellere R-Spec ismi verme geleneği Hyundai'de de yer buldu.

Güney Kore merkezli üreticinin 2009 SEMA Show sırasında tanıtacağı hafifletilmiş Genesis Coupé modeli 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorla donatılmış. 210 beygir güç üretebilen motor, sadece 6 ileri vitesli manüel şanzımanla alınabilen aracın 220 km/s maksimum sürate ulaşmasına imkan veriyor.

Bluetooth bağlantısı, yol bilgisayarı, cruise control, krom kaplamalar ve direksiyon üzerinde bulunan kumandalardan vazgeçilirken pist şartları için ayarlanmış süspansiyon sistemi, Brembo marka fren sistemi, limitli kaymalı diferansiyel, performans lastikleri ve 19 inç çaplı jantlar aracın standart donanımına eklenmiş.

A.B.D. pazarında, en ucuz 2.0T modelinden 1750 Dolar daha pahalı olan otomobil "Track" olarak adlandırılan sportif modeldense 3000 dolar daha ucuz. 23750 Dolarlık fiyat etiketiyle satılan araç için sadece siyah, beyaz ve kırmızı renk seçenekleri sunulmakta.

SpeedFactory Challenger SRT8


A.B.D. merkezli modifikasyon firması SpeedFactory SEMA Show 2009'da Dodge Challenger SRT8'in çok daha alımlı bir versiyonunu tanıtacak.

Dışarıdan bakıldığında karbon fiber motor kaputu, 20 inç çaplı ve siyah renkli jantları, SpeedFactory logoları ve karbon fiber bagaj üstü spoileri dikkat çeken aracın iç kısmında da ağırlıklı olarak değişik yerlere uygulanmış logolardan oluşan bir makyaj göze çarpmakta.

Otomobilin asıl dikkat çekici kısmıysa motoru. Standart modellerde 6.1 litre hacimli olan v8 HEMI, bu araçta 7.2 litre hacimli. Uygulanan kompresör besleme sayesinde 700 beygir güç üretebilen otomobilin detaylı performans verileryse henüz açıklanmadı.

Bu kadar gücün sürüş sırasında sorun yaratmaması için süspansiyon sistemi tamamen yenilenen otomobilde kullanılan fren sistemi de Brembo'dan alınan parçalarla modifiye edilmiş. Önde 380 mm çaplı disklerin görev yaptığı sistemde 6 pistonlu kaliperler kullanılmış.

Renault Twingo V8 Trophy


İlk nesil Renault Twingo'yu modifiye etme fikri biraz garip gelebilir. Hatta bu işi yaparken eski bir Range Rover'dan alınan 3.5 litre hacimli bir v8 motorun kullanılması daha da garip gelecektir fakat Fransa merkezli otomobil ve motosiklet modifikasyon firmasi Lazareth tam da bu işlerin şirketi.

Pist yarışlarına katılmaya uygun şekilde üretilen Twingo v8 Trophy'de motor, iptal edilen arka koltuklardan kalan yere yerleştirilmiş. 200 beygir güç üretebilen motor bu gücü arka tekerleklere 5 ileri vitesli manüel bir şanzımanla aktarmakta.

Genişliği artırılan otomobile 18 inç çaplı jantlar uygun görülürken iç mekanda yarış koltukları, dijital gösterge paneli, hava yastığı iptal edilmiş direksiyon simidi ve yarış koltukları dikkat çeken detaylar arasında.

Otomobile sahip olmak istiyorsanız sizden istenecek olan tutarsa vergiler hariç 70000 Euro.

Lexus ISC


İşte A.B.D. merkezli modifikasyon firması Fox Marketing tarafından yaratılan ve SEMA Show 2009'da sergilenecek olan Lexus IS 350C modeli.

Yere yaklaştırılan gövdesinin burulma direncini artırmak için ön ve arka koltukların arasında konulan takla barı, yeni tampon ve marşpiyeleri, yenilenmiş egzoz sistemi, LED teknolojisi sunan far ve stopları, bagaj kapağı üzerindeki karbon fiber spoileri ve 20 inç çaplı jantlarıyla dikkat çekici bir görünüme sahip olan aracın 355 mm çaplı ön fren diskleri 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilin 3.5 litre hacimli v6 motoru kompresör besleme yardımıyla 405 beygir güç üretebilmekte.

Loder1899 Ford Focus RS


Ford Focus RS'in 305 beygirlik gücünü ön tekerleklere aktarmasının ne kadar sağlıklı olduğu tartışılırken Alman modifikasyon firması Loder1899 bu tartışmalara kulaklarını kapamış gibi.

Tamamen yenilenen egzoz sistemi, yeni hava filtresi ve motorun yenilenen elektronik yazılımı sayesinde 350 beygir maksimum güç üretebilen otomobil 19 veya 20 inç çaplı jantlarla alınabiliyor.

Yenilenen egzoz sistemi sayesinde aracın sesi daha da tok çıkmaya başlarken 35 mm alçaltılmış süspansiyon aracın yol tutuşunun iyileşmesine katkıda bulunmakta.

26 Ekim 2009 Pazartesi

Alfa Romeo MiTo


Ana firma Fiat'ın, Punto Evo modelinde yakıt olarak LPG kullanan bir versiyon tanıtmasının ardından kardeş firma Alfa Romeo da aynı temelde üretilen modeli MiTo'da aynı motoru tanıttı.

1.4 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 120 beygir güç, 206 Nm tork üretebilen motor standart benzin deposunun yanında sunulan 39 litre hacimli LPG deposuyla araca maksimum 1200 km menzil sağlayabiliyor.

Kilometre başına 131 gram CO2 salınımı yapan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 198 km/s olarak açıklandı.

Suzuki Kizashi


Tanıtımı Ağustos ayında yapılan Kizashi'nin detayları da yavaş yavaş su yüzüne çıkıyor.

4.65 metre boya, 1.80 metre genişliğe ve 2.70 metre aks mesafesine sahip olan otomobilin arka kısmında orijinal bir tasarım bizleri beklerken ön tasarım SX4 modelinden aynen alınmış gibi duruyor.

425 Watt çıkış gücü sunan Rockford Fosgate ses sistemi, elektrikli ve ısıtmalı deri koltuklar, arka koltuk yan hava yastıkları dahil toplam 8 hava yastığı gibi donanımlar sunan otomobil standart olarak önden çekişli olarak sunulurken dört tekerlekten çekişli model de seçenekler arasında sunuluyor.

Otomobil piyasaya 2.4 litre hacimli, 4 silindirli motorla çıktı. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla donatılan modeller 6500 d/d'de 185 beygir güç üretebilirken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan modeller 6000 d/d'da 180 beygir maksimum güç üretebilmekteler. Her iki versiyonun da maksimum tork değeri 230 Nm olarak açıklandı.

25 Ekim 2009 Pazar

Volkswagen Golf GTI MKVI


Apple, geçtiğimiz hafta iPhone ve iPod Touch için Golf GTI merkezli bir yarış oyunu tanıttı. Apple Store'dan ücretsiz indirilebilen oyun, 6. nesil Golf'ün GTI versiyonunun A.B.D. lansmanı nedeniyle bu ülkede bulunan oyuncularına sürpriz hediyeler de getirecek.

Bu hediyelerden en büyüğüyse oyuna özel bir seri olarak üretilen MKVI adlı GTI modeli. 6 hafta boyunca, her haftanın birincilerine hediye edilecek olan otomobil standart bir GTI modelinden çok farklı olmasa da sadece 6 örneği bulunacağı için gelecekte koleksiyoncuların aradığı modellerden birisi olabilir.

Ön ızgara, bagaj kapağı ve direksiyon simidi gibi birçok yerde bulunan MKVI logoları sayesinde kolayca tanınabilen otomobilin karbon fiber görünümlü kaplamaya sahip ayna ve b sütunu da bu modele özel. 18 inç çaplı ve siyah renkli jantlar ve kırmızı fren kaliperleri dış görünümdeki farklılıkları tamamlarken iç mekanda sunulan küçük plaka aracın seri içerisindeki kaçıncı otomobil olduğunu gösteriyor.