19 Mayıs 2014 Pazartesi

Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT Comfortline DSG


Volkswagen'in B segmentinde yer alan temsilcisi Polo'nun makyajlı modelleri Türkiye'de satışa sunuldu. Şubat ayında tanıtılan elden geçirilmiş modeller görünümde büyük farklılıklar sunmasalar da kaput altında yaşanan farklılıklar dikkat çekici.

Basın lansmanı İzmir'de yapılan makyajlı Polo'nun donanım paketlerinde de zenginleştirmeler yapan Volkswagen bir üst segmentte sunulan opsiyonları da araçta kullanmış. Organizasyon sırasında test etme şansı bulduğum model 1.2 litre hacimli TSI motor ve çift kavramaya sahip yarı otomatik şanzıman ikilisine sahipti. Bakalım güncellemeler aracın genel havasını nasıl etkilemiş.



Dış Mekan


Başarılı satış rakamları yakalamış bir model olan Polo'nun dış görünümünde kapsamlı bir değişiklik bekleyenler hayal kırıklığına uğrayabilir. Zaten şık bir tasarım sunan otomobilin far iç tasarımında farklılık bulunurken ön panjur da hafifçe elden geçirilmiş. Kromajlı süslemelere sahip olan ön tampon da makyajlanırken sis farları da biraz daha yukarıya alınmış.

Yan görünümünde yeni jant seçenekleri dikkat çeken Polo'nun arkasında farklı görünüme sahip stoplar ve reflektör eklenmiş tampon görülebiliyor. Test aracında bulunan opsiyonel donanımlardan büyük boyutlu sunroof ile ön ve arka park sensörleri de otomobilin duruşunu biraz daha dikkat çekici kılıyor.

Makyaj sonrasında boyu 3.972 mm'ye çıkan Polo'nun 1.682 mm'lik genişliği değişmezken yükseklik 1.453 mm'ye inmiş. 2.470 mm'lik aks mesafesindeyse bir değişiklik yaşanmamış.


İç Mekan


İç mekanı da tanıdık olan Polo'nun kapı içlerine ince süs çıtaları eklenirken elektrikli cam ve yan ayna kumandalarıyla merkezi kilit düğmeleri aynen korunmuş. Geniş kapı içi cepler ve direksiyon simidinin sol tarafında yer alan far kumandaları da şekil değiştirmezken Golf'te de görev yapan çok fonksiyonlu üç kollu direksiyon simidi yeni. Gösterge paneli de yenilenen otomobilin yakıt göstergesi analog hale gelirken motor suyu sıcaklık göstergesi de devir sayacının altına eklenmiş.

Yol bilgisayarı verileri de farklı karakterlere kavuşurken orta konsol tasarımında yaşanan değişim minimal. Havalandırma ızgaraları ve altlarında yer alan düğmeler önceden tanıdık olsa da ses sisteminin dokunmatik kumanda paneli ve tam otomatik klimanın dijital göstergeleri yeni. Vites konsolunun ön bölümünde bir kapaksız göz, iki bardaklık ve 12 Volt soket kullanılmaya devam ederken vites kolunun zemini yeni bir tasarıma kavuşmuş.

Ön koltuklar arasında bulunan ve açısı ayarlanabilen kol dayanağı da makyaj öncesi modelden alınırken bu parçanın arkasında yer alan bardak tutacağı da aynen korunmuş. Koltuklarda yeni kumaş seçenekleri kullanılırken arka koltuk sırtlıkları yatırılarak genişletilebilen 280 litre hacimli bagajda da değişim yok.


Konfor


Makyajlı Polo'nun süspansiyon sistemi önceden olduğu gibi oldukça sert. 185/60-15 şeklindeki lastik ölçüleri de öncekinden farksız olan otomobilin yol üzerindeki küçük düzensizlikleri iç mekana aktarmaması hoş olsa da kasislerden geçişte oldukça yavaşlamak gerektiği de bir gerçek. Neyse ki başarılı işçilik sayesinde bozuk yollarda bile iç mekanda sinir bozucu sesler duyulmuyor.

Konu sesten açılmışken üzerinde durmam gereken bir başka nokta da bu. Aracın iç mekana aldığı yol ve rüzgar sesi seviyesi etkileyici şekilde düşük. 1.2 litre hacimli benzinli motorun sportif sesiyse yolcuları rahatsız etmeyecek seviyede kalıyor.

Konfor donanımı da zengin olan test otomobilimde elektrikli cam ve yan aynalar, büyük boyutlu bir sunroof, ön ve arka park sensörleri, tam otomatik havalandırma, cruise control, dokunmatik ekranlı ses sistemi kumandası, yol bilgisayarı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, ışıklı makyaj aynaları, Aux ve SD kart girişleri ve far yükseklik ayarı bulunuyordu.

Daha önce test ettiğim Polo'da olduğu gibi bu araçta da çift kavramaya sahip yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. Bununla birlikte şanzımanın konfora etkisi çok daha büyük. Ayak fren pedalından çekildiğinde aracın ilerlemesi, yokuş kalkış yardımcısı ve park sensörleri dar alanlarda yapılan park manevralarında sürücüye büyük kolaylık sağlıyor. Start&Stop sisteminin de sessiz, sarsıntısız ve çabuk şekilde devreye girmesi olumlu.


Sürüş


Polo'nun sert süspansiyon sistemi sportif sürüşlerde güven veriyor. Çapını biraz büyük bulduğum direksiyon simidi yeterli hassasiyete sahipken aracın, ani hareketlerine verdiği tepkiler huzursuzluk vermiyor. Dozlaması başarılı olan fren sistemi Comfortline donanımında dört lastikte sunduğu diskler sayesinde dengeli sürüşlere imza atıyor. Zorlandığında önden kaymaya başlayan aracı izine döndürmekse oldukça kolay.

Kaput altında görev yapan 1.2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 90 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor. Daha önce Beetle modelinde 105 beygir güç üretebilen versiyonunu test ettiğim ünite 7 ileri vitesli DSG ile uyumlu biçimde çalışıyor. Hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzıman çabuk devirlenebilen motorla başarılı bir ikili oluşturmuş.

0'dan 100 km/s sürate 10.8 saniyede ulaşabilen Polo 1.2 TSI BMT DSG'nin maksimum sürati de 184 km/s olarak açıklanıyor. 90-100 km/s arası sabit hızlarda ortalama yakıt tüketim değeri 5.5 litre/100 km gibi seviyelere düşürülebilen otomobil çok zorlanırsa değerler 10 litre/100 km barajına ulaşabilse de test ortalaması 6.5 litre/100 km şeklinde gerçekleşti.


Fiyat/Donanım


Makyajlanan Volkswagen Polo'nun 1.2 litre hacimli TSI motora sahip modelleri sadece Comfortline paketiyle alınabiliyor. Manuel şanzımanla 45.700 TL seviyesinden başlayan fiyatlar DSG ile 50.900 TL'den başlıyor.

Standart donanımı eskisinden çok farklı olmayan otomobilde elektrikli camlar ve yan aynalar, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, 5 inç dokunmatik ekrana sahip ses sistemi kumandaları, çift kademeli bagaj zemini, Aux girişi ve SD kart yuvası, 15 inç çaplı jant ve jant kapakları, far yükseklik ayarı, manuel klima, yükseklik ayarlı ön koltuklar, Start&Stop, yol bilgisayarı, fren enerjisi geri kazanım sistemi, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, deri el freni ve vites kolu, yokuş kalkış desteği, dört disk fren ve lastik basınç uyarısı bulunuyor.

Test aracında yer alan ön ve arka park sensörleri, büyük sunroof, tam otomatik klima, alüminyum alaşım jantlar ve cruise control opsiyonel olarak alınabilse de fiyatları henüz açıklanmadı.


Sonuç


Volkswagen'in popüler hatchback modeli Polo'nun makyajlı modellerini eskilerinden ayırabilmek güç olsa da zaten hoş bir görünüme sahip olan bir aracı aşırıya kaçan bir şekilde elden geçirmek mantıklı değil. Yapılan ufak tefek rötuşların ardından daha da iddialı görünen Polo'nun sürüş dinamiklerinin bozulmamış olması sevindirici.

Yeni motor seçenekleriyle de dikkat çekecek gibi görünen otomobilin 1.2 litre hacimli TSI motoru da BlueMOTION teknolojisiyle oldukça başarılı bir ünite. Performans değerleri 1.4 litre hacimli turbo Diesel motorla başabaş olan motor makul sayılabilecek tüketim değeri ve göreceli olarak düşük olan fiyatıyla da yüzleri güldürüyor. DSG'nin bir önceki Polo testimden bu yana geçirdiği gelişimse dikkate değer.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

51 yorum:

  1. Bu gune kadar B sinifi araclar icerisinde ici bu kadar basik baska bir araca rastlamadim. Resmen tabutun icinde gidiyormussunuz hissi veriyor. Surus derseniz ruhsuzluk abidesi. Supermini demeye bin sahit ister. Yasli nine arabasi gibi ruhsuz bisey. B sinifinda kesinlikle baska secenekler degerlendirilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, polo iç hacmı hakıkaten cok basık, honda jazz 2012 cvt 40.000 üstü bıraz zorlanarak kı degerınden hıc kaybetmeyen fonksiyonel genıs ferah bır araç alınabılır ya da 2016 honda jazz beklenebılır. nıssan note de ferah ama yenı kasanın bıle iç malzeme kalıtesı resmen dacia yani facia.

      Sil
    2. bi fiestaya binin de madem.

      Sil
    3. katılıyorum.fiesta'nın iç hacmi oldukça iyi.tek sıkıntısı dizel-otomatik kombinasyonunun olmaması.kalite olarak polo'dan çok da geri değil.ama ford'da da vw gibi donanım sıkıntısı var.giriş donanım seviyesi aynı belki ama titanium donanım seviyesi tam bir facia.bomboş.bir de bildiğim kadarıyla iç mekanda sadece siyah renk döşeme sunuyor fiesta.bu da önemli bir eksi

      Sil
    4. Yeni Fiesta Türkiye;'ye ilk geldiğinde bordo renkli ön panel sunuluyordu ama şimdi ne oldu bilemiyorum.

      Sil
    5. kardeş yanlış arabaya binmişin:)) cevap bile yazmaya gerek yok sana ama aracı daha önce kullanmamış senin gibi arkadaşlar için yazıyorum kesinlikle bu segmentin en alınası aracı, kimsenin lafına bakmayın gidin aracı kullanın zaten her yönüyle harika oldugunu göreceksiniz uzun uzun yazmaya gerek yok kullanın kendi kararınızı kendiniz verin, kötü niyetli kişilerin yorumlarını zaten okur okumaz anlarsınız

      Sil
    6. bestaminin dedigine katılıyorum bide fiestaya bininde tabut görün segmentin en dar aracı fiesta ve iç malzeme o kadar dandik kalitesiz ve sertki polonun yanından bile geçemez kendinize gelin =)

      Sil
  2. vw hakkında olumsuz şeyler söylemek mümkün değil kendi klasmanında en iyilerde. Türkiye şartlarında polo segmentli bir arabada 50bin çok yüksek bir rakam-tek başına euroyu suçlamamak lazım- yinede malzeme kalitesi güvenlik vs. aracı almayı mantıklı kılıyor özellikle kadınlar için. Açıkcası vw almak isterdim fiyatına rağmen. Fakat Doğuş oto vw'nin distüribütörlüğünü yaptığı sürece showroomuna bile girmek istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vw in Tr deki en büyük sıkıntısı bence doğuş, alternatif bir firma ile devam etse daha da başarılı olur bence

      Sil
  3. 1.4 dizel motor, tüm güvenlik ekipmanlarının ve bluemotion özelliklerinin standart hale getirilmesiyle teorik olarak, bluemotion modeli ortadan kalksa da, fiili olarak sanırım polo bluemotion diye bir model yine de üretilmiş ve satışta. 1.4 dizel manuel comfortline ile polo bluemotion modelinin farklılıklarını yazabilirmisiniz lütfen. teşekkurler, iyi çalışmalar.
    hakan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yenilenen BlueMOTION henüz gelmedi Türkiye'ye. 1.2 litre hacimliydi eski motor.

      Yeni modelde de aerodinamik paket, farklı jantlar ve gücü daha düşük bir 1.4 litre hacimli motor var. Donanımsa Türkiye'de farklı olacaktır.

      Sil
  4. Sayın Agamemnon,BMW X3 1.6 ltr Türkiye fiyat listesine girmiş.Aracı biran önce incelemenizi temenni ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ederim valla. Daha 4 ve 5 var sırada. Satışa çıktıktan çok sonra alabiliyorum malesef.

      Sil
  5. blog'un yeni yüzünü çok beğendim hayırlı olsun :) bu arada bişey diycem.makyajdan önceki polo'ların dsg'leri hemen ilerlemiyodu 1-2 saniye gecikmeli ilerliyordu fakat 7. nesil golf'te bu sorun düzeltilmişti.bu versiyonda golf'teki dsg mi kullanılmış yoksa eski gecikmeli kalkış yapan dsg'ye devam mı etmişler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Aslında eski hale geri dönmek istemiştim ama böyle oldu. Kalsın dedim ben de. Bu araçta sunulan DSG Golf'te olduğu gibi kavramayı yapıyor D seçilince. Hem konfor hem de güvenlik açısından olumlu bir gelişme.

      Sil
    2. kesinlikle çok iyi olmuş.zaman zaman dsg'li polo kullandığımda özellikle kontrolsüz kavşaklar kabusa dönüşebiliyor gelen araçlar hızlıysa bir de

      Sil
    3. Evet, aynı şeyden şikayetçiydim ben de.

      Sil
  6. 50 bin liradan başlıyor dsg ile birlikte.. daha üstünde opsiyon yokken ?
    ayıptır be ayıptır.. gözü dönmüş artık bu doğuş otonun.

    YanıtlaSil
  7. Jant kapağı, sis farı yok ve 1.2 otm araba 50 bin. Allah akıl fikir versin :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jant kapağı var olmaz olur mu

      Sil
    2. Jant kapağı var (alaşım jantsız) ve sis farı yok anlamında yazılmış o büyük ihtimalle.

      Sil
    3. Vergi yok nasolsa diye bunların (1.2 ve 1.0cc vs. olanların) fiyatını yukarı iteliyorlar satarken dehşet paralar kazanıyorlar

      Sil
    4. Vergi yok derken? En küçük içten yanmalı motorda bile yaklaşık %75 vergi var.

      Sil
  8. Şu anda bu sınıfın en güzel ve performanslı aracı Clio IV'dür. 1.2 tce 120 bg'dir (polo 1.2 tsi'den tam 30 bg fazla).Donanımıyla, çağdaş tasarımıyla sınıf birincisidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve de renkler...

      Sil
    2. Sinif birincisi Clio ironik durdu biraz :)))

      Sil
  9. Test sürüşü yapanlara bakarsanız tüm arabalar on numara mükemmel. 20 sene volksvagen gurubu araç kullanan birisi olarak bir gerçeği itiraf etmem gerekir. Bu kategorideki en güzel araç inanın honda jazz. İçi gerçekten geniş görüş açısı mükemmel. Yakıt derseniz harika. Polo güzel sağlam araba fakat içi insanı boğuyor adeta bagajı küçük. İnanmayan arkadaşalar lütfen bir adet jazz kullanın ve bana hak vereceksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek de mükemmel değil hiçbiri. Bunun yanında daha bin kilometre yapmamış araçların dökülmesini beklemek de yanlış olur. Araçların "İyilik" kriterleri de kişiden kişiye göre değişir. Bagaj hacmi yerine yüksek performans arayan bir müşteri için 150 beygir gücündeki bir Polo daha çekici örneğin.

      Sil
  10. Agamemnon hocam lütfen "bu araba en fazla şu kadar eder", "bu sınıf arabaya x lira demişler yuh", "onu alacağıma temiz ikinci el bmw 520 alınır" vs şeklinde yorumları filtreleyin.
    Arkadaşlar arabalar pahalı değil. Sizin yeterince para kazanmıyorsunız, bir de Türk Lirası değer kaybetti. Mesele bundan ibaret. Siz gidin Kia, Chevrolet falan bakın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi noktayı düzeltelim: evet arabalar gerçekten pahalı.ama bunun suçlusu marka/distribütör değil devlet.bi arabaya en az %70 vergi koyarsan b sınıfı araç 50 bin tl de olur c sınıfı muadili golf 90 bin tl de olur.durum böyleyken avrupada gti versiyonu bile kompakt sınıf ucuz bir araç olan golf burada lüks araba muamelesi görüyor haliyle.

      o paraya 2. el x alınır mı? evet gayet de alınır ama istediğimiz özellikleri eklememiz rengini seçmemiz de imkansıza yakın oluyor.dolayısıyla sıfır alınacak bir araç için 'bu ne yaaaa 2. el x alırım' muhabbetine ben de kıl oluyorum açıkçası.fiyatı 10 bin lira olsa bile o paraya 2. el x alınabilir ayrıca.fiyatla bi alakası yok yani.

      Sil
    2. Ben söylediğimde iddialıyım, arabalar pahalı değil. İngiltere VW sitesinden fiyatlara bakın, en küçük motorlu klimalı 5 kapılı Polo'yu seçin, ESP ekleyin. Fiyat Türkiye'dekiyle aşağı yukarı aynı. Mesele bizim paramızın değersiz olması, ücretler düşük, faizler yüksek.

      Sil
    3. Aynı şeyi Volkswagen'in A.B.D. sitesinde yaptığımızda iki kat büyük motorlara rağmen fiyatlar yarıya iniyor ama.

      Araçların pahalılığını birkaç şekilde inceleyebiliriz. Ortalama gelire bakacak olursak zaten yerlerde sürünüyoruz. İngiliz bizimle aynı parayı veriyor belki ama dört beş katını kazanınca koymuyor tabi.

      Şu anda bizde görülen küçük araç fiyatlarıyla Avrupa'yı karşılaştırınca Doğuş'un karının neredeyse sıfır olduğu görülüyor ki servisten kazandıklarından bu zaten olması gerekene en yakın beklenti. Bununla birlikte en küçük motorlu araca bile %75 civarı vergi vermek saçmalığın daniskası.

      Sil
  11. bu kadar eleştiren arladaşlar.neden kendilerine sormuyorlar bu araba ithal geldiği halde neden çok tercih ediliyor.ikinci eli cumhuriyet altını değerinde.bizim çok bilmiş bazıları ancak yerden yere vururlar.arabanın kaitesi bir defa boyasından belli oluyor.kemik gii boya var.en ufakdarbede boya zedelenmiyor.çok bilmişlere duyurulur

    YanıtlaSil
  12. Bos bos muhabbetleri birakin gidin para kazanin bi tane siparis verin. Elestirmeyle bir halt olmuyor . Ben yillarca yaptim. Gecen hafta 1.2 dsg siparisi verdim.

    YanıtlaSil
  13. Arkadaslar en ucuz sifir araba 35 bin lerden basliyor (manuel vitesler) 5 bin tl otomatik farkini koy 40 bine geliyor lakin bu araba wolkswagen kalite yani 1.2 motorun vergi avantaji 2. Elinin super olmasi 1 2 lira assasina yazin 1 hafta icinde kesin gider ayrica bazi arkadaslar yurt disiyla karsilastirmis yurt disinda da hemen hemen tl parasina geliyor fakat tl doviz karsisinda cok deger kaybetti bundan mutevellittir ki alim gucu dusmesi bu arabalar doviz kurunu baz aliyor haliyle durum ic acici olmuyor arabaya basik diyenlere sesleniyorum boyum 1.90 rahatca sigiyorum 3 kisilik ailelere yeterli bi araba surucu koltugu arkada farz edersek esiniz de sizin gibi iri olucak degil en fazla 170 175 ;) 4 kisilik aileler tabiki bu arabayi almasinlar bi ust segment olan leon dusunsunler golf pahali ama poloyle leon arasinda 6 bin tl var onu verip leon almak daha mantikli 4 kiisi binceklere ben polonun 1.2 tsi comfrtline dsg aldim cok memnunum ama leon dusunduk ama 2. El woswogen gibi olmamasi ve 6 bin tl daha vermek icimden gelmedi bu yuzden polo aldim araba almadan once skoda seat citroen ford ne olursa olsun bi woswogende test surusu yapin ole alin bu dedigimi yaparsaniz sonradan uzulmezsiniz...
    Saygilarimla ...

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar bu aracın içi basık dar diyenler d segment bi araçtan mi inip poloya binmis çözemedim, arkadaşlar insanları yanlış yönlendirmeyin herkes aracla test sürüşü imkânı bulamayabiliyor çokta başka markalarla karşılaştırmak istemiyorum sonuçta zevk meselesi ama bi fiestanin içine oturup bakın bu kadar dar basık ve karanlık olur ancak sonuçta benim şahsi fikrim hem performans hem görsellik hem kalite olarak sınıfları arasında en alınası araç ama tabiki bende kimse onun bunun forumlarda abuk subuk yanlı yazılara bakmasın test sürüşü yapıp öyle karar versinler, saygılar

    YanıtlaSil
  15. Kesinlikle ama kesinlikle B segmentte alınacak en ideal araç fiyat/performans/tüketim değerleri/konfor ve sürüş zevki göz önüne alındığında. Tek geçiyorum;)

    YanıtlaSil
  16. Fiesta segmentin en dar basık ve kalitesiz malzeme kullanma lideri fiesta; ancak bu adar dogan şahin havası verir bir arac kendine. stablize yolda hamile kadın çocugunu düşürür =)) poloyla karşılaştıran ya hiç polo kullanmadı yada derdi başka

    YanıtlaSil
  17. Bitirin artık şu konuyu ya..araba kasa değiştirecek nerdeyse gürültüsü bitmedi.Geçmişte alternatif olarak düşünülebilirdi ama o kadar çok rakibi varki,hemde çok hesaplı olanları,fiat Panda gibi kullanışlı olanları varken ne varki bunda,çözülemeyen problem i8i,elktrikli hibrit araçları tartışın,konumu bitti?

    YanıtlaSil
  18. Poloyla kıyaslayınca hesaplı olan hangi araç fiyatlar aynı arkadaş 2 bin 3 bin maksimum oynar, ee atla eşek aynı paraya olmaz kullan farkı gör

    YanıtlaSil
  19. üstten üçüncü fotoğrafta (dış mekan başlığı altında) el freninin altındaki bayram şekerleri standart donanım mı onur bey?

    YanıtlaSil
  20. Ulaştığınız 6.5 litre ortalama sakin bir kullanımla mı oldu? İstanbulun çılgın dur kalklı trafiğinde 1.4 tdi ile arasında ne kadar tüketim farkı olur sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lansman İzmir'deydi, dolayısıyla çok bir trafik görmedik fakat merkez-çeşme arasında yol alındığından ortalama sürat yüksekti. Testi İstanbul'da yapmış olsam 7 litre/100 km gibi bir ortalama beklerdim ben de.

      Sil
    2. Katılıyorum...

      Sil
  21. büyük ihtimalle çok da sakin bir kullanım değildir.bizde makyajsız polo var bir tane (1.4 benzinli dsg) istediğiniz kadar trafiğe girin 7 litreyi geçmiyor tüketim.görünce çok şaşırmıştım hatta.

    YanıtlaSil
  22. çok acil bilgi 2016 Polo 1.2 TSI BMT 90 PS DSG yakıt tüketimi için ne dersiniz bir depo ile kaç km yapılır İstanbul da

    YanıtlaSil
  23. benimde polo 1.2 tsı otamatik var sabahları çalıştırdığımda 2 saniye falan çok gürültülü çalışıyor normalmi birde devir geç alıyor bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuk motorla ilgili olabilir bu sorun. Şayet o kadar çabuk düzeliyorsa önemli değildir diye tahmin ediyorum ama tabi sesin ne tür olduğunu duymadan yorum yapmak da zor.

      Sil