26 Kasım 2025 Çarşamba

Land Rover Defender Dakar D7X-R


Dakar etaplarına yeni bir Land Rover giriyor. Defender'ın uzun arazi yarışları için hazırlanan modeli, Stéphane Peterhansel liderliğinde arazide yarışacak. Teknik verilerini Defender OCTA'dan hatırlayacağımız otomobilin altyapısıysa tamamen yenilenmiş.

Ana hatları değişmeyen otomobilin ön bölümünde plastik tamponun çok daha küçük olan çelik bir üniteyle değiştirildiği görülebiliyor. Karter koruması ve kırmızı renkli çekme noktalarına da kavuşan bölümün üzerinde kaputta ek hava girişleri açıldığı görülüyor. Tavanına bir çift LED spot eklenen araçta iki şnorkel kullanılmış.

Çelik jantlar ve 35 inç çaplı arazi lastiklerini çevreleyen kompozit çamurluklarsa 60 mm artan iz genişliğine ayak uydurmuş. Kapıların altına çelik raylar yerleştirilirken stepne bagaj kapağından sökülmüş. Arkada da klipslerle kilitlenen bagaj kapağı gözlerden kaçmıyor.

Süspansiyon sistemi yükseltilen modelin donanımına, zıplamalar sonrasında daha rahat iniş sağlayan bir "Uçuş Modu" eklenmiş. Çift turbo beslemeli, 4.4 litre hacimli V8 motorunu koruyan Defender'ın 8 ileri vitesli otomatik şanzımanında daha kısa son dişli oranı kullanılmış. Motor ve şanzımanın soğutması da iyileştirilmiş.

Bilstein amortisörler ve güçlendirilen fren sisteminde görev yapan 6 pistonlu ön, 4 pistonlu arka kaliperler haricinde uzun etaplar için yakıt deposu hacmi 500 litreye yükseltilmiş. Arka koltuklar yerineyse üç adet yedek lastik, Dört tekerlekten çekiş sisteminin de donanımda olduğunu sanırım hatırlatmak gereksiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder