19 Mayıs 2020 Salı

ALPINA XB7


Şu sıralar Alpina'dan gelen haberler de dikkat çekici. BMW'nin en büyük SUV modeli X7 temelleri üzerine geliştirilen XB7'yi tanıtan Alman üretici bu modeliyle A.B.D. pazarında sunacağı ilk SUV seçeneği de tanıtmış oldu.

Görsel yenilikleri tahmin edilebilir olan araçta daha dinamik görünen tamponlar, farklı yan etekler, siyah renkli cam çerçeveleri ve dörtlü egzoz çıkışı gibi yenilikler bulunuyor. Jant seçenekleriyse 21 ve 23 inç çaplı.


X7'nin süspansiyon ayarlarında oynamalar yapan Alpina lastikler ve jantlarla birlikte frenleri de yenilemiş. Brembo imzalı üniteler, önde dört pistonlu kaliperler ve 395 mm çaplı disklere sahip. Arkadaysa disk çapı 400 mm.

İç mekanında da büyük değişiklikler bulunmayan XB7'de farklı dikiş desenlerine sahip deri döşemeler, Alpina'ya özel dijital gösterge paneli ve üretim plakası gibi eklemeler bulunuyor.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli bir V8 motor bulunan otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. 621 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen, 2.655 kg ağırlığa sahip SUV, 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken 0-200 km/s deparı 14.9 saniye sürüyor. Maksimum süratse 290 km/s olarak açıklandı.

Mazda CX-3


Bir süredir kendisinden haber alınamayan araçlardan olan Mazda CX-3 yeni bir motorla karşımızda. İlk etapta Japonya'da tanıtılan ünite yeni bir metalik gri gövde rengi ve farklı tasarıma sahip koltuklarla birlikte birlikte ortaya çıktı.


Modelin kaputu altında görev yapmaya başlayan 1.5 litre hacimli, benzinli motor atmosferik emişli. 110 beygir güç, 144 Nm tork üretebilen ünite sadece 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve önden çekiş sistemiyle sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse opsiyonlar arasında.

18 Mayıs 2020 Pazartesi

Toyota Sienna


Toyota'nın, özellikle A.B.D. pazarında çok başarılı olan MPV modeli Sienna yeni nesline kavuştu. TNGA-K platformuna kavuşan araç ilk etapta sadece hibrit motor seçeneğiyle satışa sunulacak.

Giderek daha sportif duran Toyota modellerinden biri haline gelen Sienna'da inceltilmiş LED farlar, küçük bir panjur ve tamponun büyük kısmını kaplayan dev hava girişi dikkat çekiyor. Arka bölümde Lexus modellerine göz kırpan LED stoplar ve tampon tasarımı gözlerden kaçmıyor.


Bagaj kapağı camının hem üst hem de altında spoiler sunan MPV'nin sportif görünüm paketinde tavan rayları, jantlar ve yan aynalar siyaha boyanırken tamponlar ve yan etekler daha agresif bir tasarıma kavuşuyor.

İç mekanında önceki nesil örneklere göre genişleme yaşayan Sienna'nın kokpiti çok katlı tasarımıyla dikkat çekiyor. Sade tasarımlı direksiyon simidi ve gösterge tablosu haricinde düğme sayısı azaltılmış orta konsol ve ince havalandırma ızgaraları gözlerden kaçmıyor. Üç koltuk sırası sunan MPV, 6, 7 veya 8 kişilik olarak alınabiliyor.


Kaputu altında 2.5 litre hacimli, benzinli motora sahip bir hibrit sistem sunan Sienna önden çekişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Bir çift elektrik motoruyla birlikte üretilen karma güçse 247 beygir.

SsangYong Tivoli


Kore'den gelen yenilik haberlerine bir yenisi eklendi. SsangYong'un küçük SUV modeli Tivoli makyajlandı. Görünümünde büyük yenilikler olmayan otomobilin kaputu altında farklılıklar var.


Ön bölümünde sanki hiçbir yenilik yokmuş gibi görünen Tivoli aslında yeni farlar, ön panjur, tampon ve sis farlarıyla tamamen yeni bir duruş sunuyor. Farklı jant seçeneklerine kavuşan otomobilin arkasındaysa yenilenen iç tasarımlı stoplar ve daha büyük bir siyah plastik bölüme sahip tampon bulunuyor.

Asıl makyajı iç bölümde yer alan Tivoli'de dijital gösterge paneli, orta konsolun tepesine alınmış havalandırma ızgaraları, tamamen yenilenmiş kumanda elemanları ve rengi siyaha dönmüş vites konsolu görülebiliyor.


Kaputu altında üç motor seçeneği sunulan Tivoli'nin benzinli motorları 1.2 ve 1.5 litre hacimli. İlki 128 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen ünitelerden ikincisi 163 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. 1.6 litre hacimli Diesel motorsa 136 beygir güç, 324 Nm tork üretebiliyor. Tamamı önden çekişli olan Tivoli modellerinde 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor.

Ford Ranger Thunder


Ranger ailesi genişliyor. Görsel bir paket olan Thunder ile çeşitlenen aile henüz yeni bir motor seçeneğine kavuşmuyor olsa da Avrupa için 4.500 örneği üretilecek bu donanımla pick up modelin albenisi artırılmış.


Gövdeye eklenen siyah ve kırmızı trim parçalarıyla kardeşlerinden ayrılan Ranger Thunder'da farklı bir ön panjur, siyaha boyanmış, 18 inç çaplı jantlar, kasada sport bar, koyulaştırılmış aydınlatma grubu ve Thunder armaları kullanılmış. İç mekandaysa siyah renkli paspaslar, kırmızı renkli aydınlatmaya sahip eşik kaplamaları, kırmızı dikiş iplikleri, siyah deri döşeme ve Thunder armalı ön koltuk sırtlıkları görülebiliyor.


Kaputu altında Wildtrak ve Raptor'da kullanılan üniteyi barındıran aracın çift turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli Diesel motoru 213 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanızman bu gücü dört tekerleğe aktarıyor.

Nissan Kicks e-Power


Bir makyaj haberi de Tayland'dan geldi. Üretimi bu ülkede yapılan araçlardan Nissan Kicks makyajlı yüzüne kavuştu. Modelin burada satılan seçenekleri e-Power isimli versiyona sahip olacak.

Ön bölümde yoğunlaşan makyaj operasyonunda ince yapılı LED farlar, yeni tampon, büyüyen panjur ve küçülen sis farları bulunuyor. Yeni gövde renkleri ve jantlara kavuşan otomobilin stoplarının iç deseni yenilenmiş. Eskiden siyah olan arka tampon da gövde rengine boyanmış.


İç mekanında çok daha az değişim sunan Kicks'in vites konsolu yenilenmiş. Vites kolu küçülen SUV yeni bir dokunmatik ekrana kavuşmuş. Deri döşeme de artık çift renkli olarak alınabiliyor.

1.2 litre hacimli, benzinli motorla donatılan Kicks e-Power'ın bu ünitesi sadece sahip olduğu pilleri şarj etmek için kullanılıyor. Güç, ön aksa sadece elektrik motorundan aktarılıyor. Bu motor 129 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor.

Porsche 911 Targa 4 ve 4S


Son zamanlarda karantinaların kaldırılmasını takiben yeni model tanıtan markaların sayısı artışta. İlk etapta Uzak Doğu merkezli markaların ardından şimdi de Porsche gibi Avrupalı markalar yeni araçlarıyla karşımızda.

911'in Targa versiyonunda görülen tasarım değişiklikleri tanıdık. Kumaş tavanı açılabilen otomobilin bu parçası, yanlara doğru dönen büyük arka camın altında kaybolabiliyor. Geniş B sütunuyla da kendisini belli eden otomobilin üzerini açma işlemi 19 saniyede tamamlanıyor.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara sahip olan Targa 4'ün fren sisteminde 330 mm çaplı diskler ve siyaha boyanmış, dört pistonlu kaliperler görev yapıyor. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlara sahip Targa 4S'te disk çapları 350 mm'ye çıkarken kırmızı renkli kaliperler ön aksta 6 pistonlu oluyor. Karbon seramik disklerse opsiyon.


İç mekanı diğer kardeşlerinden tanıdık olan otomobilin kaputu altında da sürpriz yok. 3 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor çift turbo besleme yardımıyla Targa 4'te 385, 4S'te ise 450 beygir güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart donanımda sunulurken 7 ileri vitesli manuel ücretsiz opsiyon olarak alınabiliyor.

Dört tekerlekten çekişli ikilinin PDK ve Sport Chrono paketiyle yapılan performans testlerinde 0'dan 100 km/s sürate 4.2 (Targa 4) ve 3.6 saniyede (Targa 4S) ulaştıkları belirtiliyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 289 ve 304 km/s