13 Ocak 2014 Pazartesi

Porsche 911 Targa


Gerçek 911 Targa geri döndü. Bir süredir açılabilir cam tavana sahip 911 modellerine verilen isim tekrardan gerçek bir targa tavana sahip modele veriliyor. Üstelik bu sefer teknolojik bir dokunuşla aracın üstü çok daha rahat ve hızlı bir şekilde açılabiliyor.


Ön koltukların arkasında başlayan metalik gri kemer eskiden olduğu gibi yan tarafa doğru uzayan büyük bir arka cama dayanak oluştururken eskiden sert olan tavan artık kumaştan üretiliyor. 19 saniyede açılıp kapanabilen tavanın bu işlemi gerşekleştirebilmesi için aracın hareketsiz olması gerekiyor.

Sadece dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunulan 911 Targa'da bu sayede genişletilmiş gövde kullanılıyor. Targa 4'te kullanılan 3.4 litre hacimli Boxer motor 350 beygir güç üretebilirken Targa 4S'in 3.8 litre hacimli ünitesi 400 beygir gücünde.

9 yorum:

  1. Harika.
    993 - 996 - 997 Targa'lar sadece cam tavandan ibaretti.
    Bu daha anlamlı olmuş.
    Tavan manuel sökülse de olurmuş.
    Fiyatı Almanya'da cabrio modellerde 1.000 € daha ucuz.
    Ve de daha güzel
    Sıra Speedster'de sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavanının açılıp kapanmasını yeni inceledim. Arka koltukları iptal etmeden; arkada bagaj gibi tavanın saklanacağı boşluğu olmayan ve arka camı sabit bir araçta tavanı otomatik açıp kapayabilmeleri ayrı bir mühendislik başarısı.

      Sil
  2. porsche fanboy'u değilim fakat çok güzel bir araç olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Acaba arka cam içinde soft window özelliğinide getirirler mi? Aracın üstü açılırken hareketsiz olması zorunluluğu cabrio 50km hızla bu işi yapabiliyorken sanki aceleye gelmiş hissi veriyor. Son olarak olarak söylemek istediğim umarım komple cam tavan tasarımını rafa kaldırmazlar çünkü fanus gibi ferah tasarımı vardı. Kim bilir belki sunroof yerine geçen bir opsiyon olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zannetmiyorum öyle bir özelliğin geleceğini. Eski Targa gibi sabit bir arka cam olsaydı hareketli durumda tavan açma konusunda çok daha başarılı olabilirlerdi. Dev bir camın sürüş yönüne doğru kepçe şeklinde açılmasını kaldıramamıştır tabi bağlantılar.

      Sil
    2. Targa bu olduğuna göre cam tavanlı modeli ayrıca üretmezler sanırım.

      Sil
  4. Ben ferrari taraftarıyım. Kaplumbağa görünümlü vahşi yönü olmayan yaşlı amcaların kullandığı bi araç markası bana göre değil. Ama porsche targa ile nihayet kendine özgü karakteristik bi araç yaptı. Yaşlı arabası olan imajını Targa ve GT3 ile belki daha hırçınlaştırır ve az da olsa işin içine heyecan ve tutku katar. İyi akşamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. targa modeli senden yaşlı arkadaşım

      Sil
    2. Amcalar mı kullanıyor? Biz bu yorumları eskiden Mercedes'ler için yapardık, Porsche için uymamış. Ayrıca kaplumbağa görünümü kendine has bir tasarımdır. Porsche'nin tarihi gelişimine göz atınız. Taraftar olduğunuz belli, buna bir şey diyemem ama daha yapıcı bir yorum yapabilirdiniz. Belki bilmediğimiz birşey öğrenirdik.

      Sil