4 Kasım 2011 Cuma

Opel Astra OPC


Opel, Astra tarihinin en güçlü seri üretim modelini tanıttı. Daha önce sergilenen konsept modeliyle hemen hemen aynı tasarım özelliklerine sahip olan otomobil Vauxhall markasıyla satılan kardeşi Astra VXR ile birlikte tanıtıldı.

Geniş hava girişine sahip ön tampon, 19 inç çaplı jantlar, daha sportif görünümlü yan etekler, alt kısmına difüzör eklenen sportif tasarımlı arka tampon ve bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler ile oldukça dinamik bir duruşa sahip olan otomobilde kilitli diferansiyel ve Brembo marka fren sistemi görev yapıyor.

İç tasarımı diğer Astra GTC modellerinden farklı olmayan aracın direksiyon simidi, vites kolu, kapı içleri ve sportif yan desteklere sahip koltukları deri kaplanırken bu yüzeylerde kontrast oluşturan dikiş iplikleri kullanılmış.

2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 280 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi henüz açıklanmadı.

Fiat Sedici


Fiat’ın Suzuki ile ortaklaşa geliştirdiği aracı Sedici makyajlandı. 2012 yılına ufak tefek yeniliklerle merhaba diyecek olan otomobil iki motor ve üç donanım seçeneğine sahip olacak.

Tamponlar ve ön panjuru yeniden şekillendirilerek daha taze bir görünüm yakalanırken sinyal entegre edilmiş yan aynalar artık port bagaj rayları gibi metalik gri renkli. 16 inç çaplı jantları da yenilenen otomobilin renk seçeneklerine mor eklenmiş.

Donanımı zenginleştirilen otomobilin bütün modellerined ESP standart donanıma alınırken yan aynalar elektrikli olarak ayarlanabilip katlanabilen modellerle değiştirilmiş. Üst donanım seviyesinde deri döşeme ile birlikte dokunmatik ekrana, Bluetooth bağlantısına ve USB ile iPod girişlerine sahip olan ses sistemi standart olarak sunulurken sportif görünümlü direksiyon simidi ve metalik gri renkli konsol kaplamaları dikkat çeken diğer ayrıntılar.

İki ve dört tekerlekten çekişli versiyonları bulunan araç 20 derece yaklaşma açısına ve 190 mm’lik yerden yüksekliğe sahip. 411 cm boya, 176 cm genişliğe ve 162 cm yüksekliğe sahip olan Sedici’nin aks mesafesiyse 250 cm.

İki motor seçeneğine sahip olan aracın benzinli ünitesi 1.6 litre hacimden 120 beygir güç alabilirken 2 litre hacimli turbo Diesel motor 135 beygir güç üretebilmekte.

3 Kasım 2011 Perşembe

Ford Fiesta ST


2011 Frankfurt otomobil fuarında Fiesta'nın en sportif modeli ST'nin 3 kapılı konsept halini tanıtan Ford Los Angeles'ta aynı otomobilin 5 kapılı versiyonunu tanıtacağını açıkladı.

3 kapılı kardeşinde olduğu gibi makyajlı bir ön panjur, yeni bir ön tampon ve yeniden şekillendirilmiş farlara sahip olan araçta aynı 17 inç çaplı jantlar ve makyajlı arka tampon kullanılmış.

Motor kaputu altında da bir sürpriz olmayan konseptin 1.6 litre hacimli motoru turbo besleme sayesinde 180 beygir güç, 240 Nm tork üretirken şanzıman olarak 6 ileri vitesli manuel ünite kullanılmış.

Volkswagen CC


Volkswagen Passat CC makyajlandı. Yenilenirken ismindeki "Passat"'ı da kaybeden otomobilin görsel değişimi motor kaputunun altındakinden daha büyük olmuş.

LED gündüz farlı bi-xenon farlarla donatılan CC'nin kaput, ön psnjur ve ön tamponu da makyajlanmış. Stopları da LED teknolojisi kullanan otomobilin bagaj kapağı ve arka tamponu da hafifçe makyajlanmış.

İç mekanında büyük bir değişiklik olmayan aracın donanımına havalandırma ve makyaj fonksiyonlu koltuklar, cam tavan, yol işareti tanıma sistemi, sürücü için yorgunluk uyarısı, şeritte kalma asistanı, direksiyonel farlar ve otomatik uzun far ayarı eklenmiş.

Bütün Diesel motor seçeneklerinde Start&Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemi bulunacak olan aracın 2 litre hacimli TDI üniteleri 140 ve 170 beygir güç üretebiliyor. Aynı hacimli TFSI motoru 211 beygir güç üretebilen CC'nin 1.8 litre hacimli benzinli motoru 160, 3.6 litre hacimli v6 motoruysa 300 beygir güç üretebiliyor.

Hyundai PM Lifestyle Veloster ve ARK Performance Veloster


2011 SEMA Show'a hazırlıklı gelen firmalardan bir diğeri de Hyundai. Organizasyona iki adet Veloster getiren marka her iki aracı da tanınmış firmalarla birlikte hazırlamış.

PM Lifestyle Veloster, tamponu altına yerleştirilen splitter, yeni yan etekler, karbon fiber motor kaputu, hafifletilmiş jantlar, karbon fiber bagaj kapağı ve arka tampon altına eklenen eteklerle standart modelden farklılaşırken iç mekanda yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerkeri ve arka kısımda avadanlıkla birlikte duran nitro tanklarıyla farklılık oluşturuyor.

Alçaltılıp sertleştirilen bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin frenleri de güçlendirilmiş.


ARK Performans tarafından hazırlanan Veloster daha dikkat çekici bir dış görünüşe sahip. Genişletilmiş çamurluklar, ön tampon altına eklenen büyük splitter, neon yeşili süslemeler, geniş yan etekler, yeni tasarım arka tampon, 17 inç çaplı jantlar ve büyük arka spoiler araçta sunulan yenilikler.


İç mekanında da neon yeşili süslemeler ve dikiş iplikleri dikkat çeken otomobilin koltuk, tavan, ön panel, direksiyon simidi ve vites topuzu süetle kaplanırken güvenlik amacıyla araca takla kafesi eklenmiş.

Honda Civic Si C360R


İşte Honda Performance Development (HPD) ve Compass360'ın ortaklaşa geliştirdiği yarış Civic'i. SEMA Show 2011 sırasında tanıtılan araç HPD Compass360 World Challenge Spec Civic Si olarak da biliniyor.

Motor özellikleri hakkında bir açıklama yapılmayan otomobilde hafifletilmiş 17 inç çaplı jantlar kullanılırken ön tampona ek hava girişleri açılmış. Bunlar haricinde görünümündeki değişiklikler gövde üzerine eklenen grafiklerden ibaret olan otomobilin iç mekanında görsellik ve ses izolasyonuna yönelik bütün kaplamalar sökülmüş.

Takla kafesi, dijital gösterge paneli, yarış koltuğu, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve kolay sökülebilen direksiyon simidinin yanında yangın söndürme sistemine de sahip olan otomobilin orta konsolunda bulunan ve pistlerde gereksiz duruma düşen kumanda elemanları yerine yarışlarda gerekli olan kontroller yerleştirilmiş.

Kia Rio B-Spec


SEMA Show 2011'e katılan firmalar arasında Kia da dikkat çekiyor. Birçok modeliyle organizasyonda yer alan firmanın yeni Rio modeli yarış versiyonuyla ziyaretçileri selamlıyor.

Yarış otomobillerini ulaşılabilir bütçelere meraklılarına sunan B-Spec kategorisinde yer alan Kia Rio, 5 kapılı gövdeye sahip Rio modelinin temellerini kullanıyor. Yaklaşık 14.000 Dolar bedel karşılığında sunulan B-Spec kiti standart Rio modellerine uygulanabiliyor.

Kitte yer alan parçalarsa takla kafesi, hafifletilmiş jantlar, dijital göstergeler, yarış koltuğu, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, kolayca sökülebilen direksiyon simidi, yeni yağ pompası ve daha sert amortisörler olarak sıralanıyor.

Honda Civic Si HFP


2011 SEMA Show'da Honda standında sergilenen en sade görünümlü otomobil şüphesiz Civic Si modelinin HFP (Honda Factory Performance) parçalarıyla donatılmış versiyonu.

Ön tampon altı eklemeler, yan etekler ve arka tamponun alt kısmında bulunan uzatmalarla birlikte yeni bir bagaj üstü spoilere sahip olan otomobilin 18 inç çaplı jantları da HFP imzalı. Sadece 500 örneği üretilecek olan HFP paketinde 15 mm alçaltılmış sportif süspansiyon sistemi de standart olarak sunulmakta.

İç mekanında özel logolu paspaslar, kırmızı renkli ambiyans ışıklandırması ve metal pedal takımıyla dikkat çeken otomobilin 2.4 litre hacimli motorundaysa herhangi bir modifikasyon işlemi bulunmuyor.

Anderson Germany Porsche Panamera Red Race Edition


Anderson Germany'nin ürettiği özel araçlar tanıtılmaya devam ediyor. Son olarak Porsche Panamera Turbo üzerinde bir çalışma yapan firma görünümünü oldukça değiştirdiği bu otomobile ek güç de kazanmış.

Yenilenen ön tamponu daha büyük hava girişlerine sahip olan aracın farlarına çerçeveler eklenirken yenilenen kaputu karbon fiberden üretilmiş. Yan aynaları ve bahaj kapağında da karbon fiber görülen aracın 22 inç çaplı jantları, yan kısımda bulunan dekoratif ızgaralarla birlikte siyaha boyanmış.

Arka kısımda tamamen yenilenmiş ve büyük hava girişleriyle bezenmiş tampon ile birlikte yeni bir difüzör ve sabit bir spoiler dikkat çekerken stopların da yüzeyi koyulaştırılmış.

İç mekanında da büyük değişiklikler yapılan otomobilde karbon fiber kaplama ve baklava desenli deri döşeme kullanılmış. Katlanabilir bir ekran eklenen tavanı süet kaplama olan araçta kullanılan bütün dikiş iplikleri kırmızı renkli.

4.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motoru üzerinde de çalışmalar yapılan otomobil artık 585 beygir güç üretebiliyor.

NOVITEC ROSSO SA Aperta


Ferrari modellerinin modifikasyon işlemleriyle uğraşan firma NOVITEC ROSSO sadece 80 örneği üretilen SA Aperta’ya da el attı. Görünümünde büyük bir değişiklik olmayan aracın motor gücüyse ciddi şekilde artırılmış.

Dışarıdan bakıldığında koyulaştırılmış aydınlatma grubu, 25 mm alçaltılmış gövdesi ve önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlarıyla standart modellerden ayrılan aracın motor bölmesindeyse başka bir dünya var.

6 litre hacimli v12 motoruna çift kompresör besleme uygulanan otomobilin gücü 888 beygire, torkuysa 862 Nm’ye ulaşmış. 0’dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabilen aracın 200 km/s sürate ulaşması 9.1 saniye sürerken maksimum sürat 340 km/s’in üzerine çıkmış.

2 Kasım 2011 Çarşamba

Peugeot 208


İlk fotoğrafları dün basına sızdırılan Peugeot 208'in detayları da bugün su yüzüne çıkmaya başladı. Motorları hakkında hala performans verisi verilmezken aracın boyutları artık biliniyor.

Genelde yenilenen araçların büyüdüğü günümüzde 207'den 70 mm daha kısa ve 10 mm daha alçak olan 208'in 2.540 mm'lik aks mesafesiyse değişmemiş. Arka diz mesafesi 50 mm artırılan otomobilin bagaj hacmi de 15 litre artışla 285 litreye ulaşırken hava sürtünme katsayısı 0.29 Cd'ye gerilemiş.

Eşdeğer güç seviyesi sunan modelleri 207'de olduğundan ortalama 110 kg daha hafif olan 208'inen hafif modeli 975 kg ağırlığa sahip.

Diesel motor seçeneklerinde CO2 salınım miktarı 99 gram/km seviyesini geçmeyen aracın birçok modelinde Start&Stop sistemi standart olarak sunulmakta. 1 ve 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motorları da 99 gram/km seviyesinden başlayan salınım oranlarına sahipken otomobilin polimerden üretilen parçalarının %25’i ya geri dönüştürülmüş ya da tamamen doğal mazemelerden üretiliyor.

Five Axis Project GS F Sport


Yaz aylarında yenilenen GS serisini de SEMA Show'da sergileyen Lexus, Five Axis tarafından hazırlanan araçla büyük sedan modelini daha da sportif bir görünüme kavuşturmuş.

Daha büyük hava girişleriyle çok daha sportif görünen ön tampona uygun yan eteklere sahip olan otomobilin 20 inç çaplı jantları ve arka tamponun altına yerleştirilen difüzörü yeni. Çift egzoz çıkışı daha da genişletilen aracın arka tamponunda da ufak rötuşlar yapılmış.

Pnömatik süspansiyon sistemiyle donatılan Project GS F Sport'un standart F-Sport modellerinden en büyük farkıysa fren sistemi. Önde 380, arkada 355 mm çaplı disklere sahip olan sisteme önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler eşlik ediyor.

Subaru BRZ STI


Subaru'nun Toyota ile ortaklaşa geliştirdiği coupé modeli BRZ'nin bir konsepti daha gün yüzüne çıktı. Önceki fuarlarda Toyota FT-86, FT-86 II ve Scion FR-S olarak gördüğümüz otomobili 2011 Los Angeles otomobil fuarında STI tarafından modifiye edilmiş haliyle göreceğiz.

Ana hatları diğer kardeşlerine benzeyen otomobilde STI tasarımı 18 inç çaplı jantlar, LED sis farları ve stoplar, karbon fiber splitter, yan etekler ve difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi ve büyük bir arka spoiler gibi aksesuarlar yer alıyor.

4234 mm boya, 1.801 mm ene ve 1.280 mm yüksekliğe sahip olan 2+2 oturma düzenine sahip otomobilin aks mesafesi 2.570 mm. Yeni tasarlanmış 2 litre hacimli benzinli bir motorla donatılacak olan otomobil arkadan itiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak.

Toyota Yaris B-Spec Club Racer


Toyota, SEMA Show'da yarış amaçlı hazırlanmış bir Yaris tanıtma alışkanlığını 2011 yılında da bozmadı ve B-Spec Club Racer’ı organizasyonu ziyaret edenlerin beğenisine sundu.

SCCA’de B-Spec kategorisinde yarışacak olan otomobil Toyota’nın Le Mans aracında kullanılanı andıran grafikleriyle dikkat çekerken 15 inç çaplı jantlar, camsız kapılar ve üzerleri kaplanmış farlar dış mekanda dikkat çeken diğer özellikler.

İç mekana geçildiğinde aracın yarış amaçlı hazırlandığı çabucak belli oluyor. Derin yapılı yarış koltuğu, takla kafesi, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, yeni direksiyon simidi ve yangın söndürücü gibi donanımlara sahip olan B-Spec Yaris’in döşeme ve ses izolasyonu iptal edilmiş. Orta konsolda yer alan ses sistemi de araçtan çıkartılırken bu kısımda yer alan boşluğa dijital bilgi ekranı yerleştirilmiş.

1.5 litre hacimli motorunda modifikasyon işlemi yapılan aracın hava ve yağ filtreleri, egzoz sistemi ve elektronik kontrol ünitesi yenilenirken fren ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilmiş.

1 Kasım 2011 Salı

Peugeot 208


Peugeot'nun küçük hatchback modeli 207 yenileniyor. Yeni otomobilin ismi tahmin edebileceğiniz gibi 208.

Yuvarlatılmış hatlarıyla dikkat çeken otomobilin motor kaputu ve farlarında 508'in izlerini görmek mümkün. Yan kısımda 3 ve 5 kapılı modelleri farklılaştıran dalgalanmalar tavanda da kendisini gösterirken 3 kapılı araçların yan cam çizgisinin altından gelen krom çıta C sütununa doğru devam ediyor.

Yan camları oldukça geniş yapılı olan otomobilin iç mekanında 207'den daha kaliteli bir hava hakim. Oldukça küçük boyutlara sahip olan direksiyon simidi ve görünümü şık olsa da çok yukarıya yerleştirilmiş gibi görünen göstergeler dikkat çekerken orta konsolda bulunan havalandırma ızgaralarının hemen üzerine yerleştirilen dokunmatik ekran navigasyon sistemine de ev sahipliği yapacak. Piyano siyahı ve alüminyum görünümlü kaplamaların dikkat çektiği iç mekan da dışarıda olduğu gibi yuvarlak hatlara sahip.

Günümüzde birçok araçta olduğu gibi far ve stoplarında LED teknolojisi kullanan aracın motor seçeneklerinin ilk etapta 1 ve 1.2 litre hacimli ünitelerden oluşacağı tahmin ediliyor.

Volkswagen Tex


İşte 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıtıldıktan hemen sonra aklımdan çıkan ve haberini ancak aylar sonra ulaştırabildiğim bir araç daha. Volkswagen'in Go! ile birlikte tanıttığı bu otomobil şehir trafiğinde rahatlık sağlarken hem performans hem de ekonomi alanlarında tatmin edici olabilmeyi başarabilen bir hibrit.

Köşeli hatlarıyla uyumlu olan ince yapılı aydınlatma grubunda xenon ve LED teknolojileri kullanılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar bulunuyor. 2.595 mm'lik aks mesafesine sahip olan aracın boyu 3.990, yüksekliğiyse 1.355 mm. Bagaj kapağı camına bir spoiler entegre edien Tex'in cam tavanı, geniş kelebek camı gibi görüş ve ferahlığı artırıyor.

İç mekan tasarımı etkileyici olan otomobilin süet kaplı direksiyon simidinin altı düzleştirilmiş. Yüksek yan destek sunan sportif koltuklara sahip olan araçta dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekrandan oluşan bir orta konsol bulunuyor. Vites konsolu hafif eğimli tasarlanan Tex'in havalandırma kumandalarıysa dairesel.

Kaputunun altında görev yapan hibrit ünitenin benzinli motoru 1.4 litre hacimli bir TSI olan aracın sadece elektrik enerjisi kullanarak sahip olabildiği menzil 35 km. 7 ileri vitesli çift debriyajlı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 6 saniye süren Tex'in maksimum süratiyse 220 km/s.

Volkswagen Go!


Italdesign Giugiaro ile yakın ilişkileri olan Volkswagen, Go! isimli şehir otomobilini şekillendirmek için bu isimlere güvenmiş. Ortaya çıkan sonuç ise dikkat çekici: Orta menzile sahip elektrik motorlu bir otomobil.

2.700 mm'lik uzun bir aks mesafesine sahip olan aracın boyu 3.990 mm. 400 litre hacimli bagajı gerektiğinde 525 litreye kadar büyütülebilen aracın geniş cam yüzeyleri iç mekandakilerin ferah bir şekilde yolculuk etmelerine yardımcı oluyor. İnce yapılı farları xenon ve LED teknolojilerini barındırırken yan camları ikiye bölen şerit hem görsel hem de işlevsel. Ön kısmında yan aynaların yerine yerleştirilen geri görüş kameralarını barındıran bu şeridin sadece alt kısmında kalan cam açılabiliyor.

İç mekanı oldukça sade bir biçimde tasarlanmış olan otomobil oval bir direksiyon simidine ve ön cam alt kısmı boyunca uzanan göstergelere sahip. Orta konsolu dokunmatik bir ekrandan oluşan Go!'nun ön koltukarı arasında geçişi kolaylaştırmak için vites konsolu iptal edilirken orta kol dayanağı kaldırılabiliyor.

Dört adet tekli koltuğa sahip olan aracın bütün bu koltukları elektrikli olarak ayarlanabiliyor. Kapıları da elektrikli yardımcılarla açılabilen aracın bagaj kapağını açmak için tamponun alt kısmında bulunan algılayıcılara bir ayak hareketiyle sinyal göndermek yeterli oluyor.

Elektrik motorlu bir otomobil olan Go!'nun menzili 240 km olarak açıklandı.