12 Ekim 2025 Pazar

ECD Porsche 911


Porsche 911, restomod çevrelerinde o kadar popüler ki ECD Automotive Design gibi Land Rover modifikasyonu yapan firmalar bile bu araç üzerinde çalışmaya başladı. 993 kasa kodlu bir 911 Turbo ile haşır neşir olan firma otomobilin gücünü de artırmış.

Görünümünde beklenen değişiklikler olan otomobilde LED farlar ve daha modern görünen LED stoplar görev yapıyor. RS tasarım jantlar 18 inç çaplı. Arka çamurluklardaysa küçük hava girişleri yer alıyor. Arka bölümdeyse dev spoiler iki katlı olarak karşımıza çıkıyor.

İç mekanı da klasik görünümünü koruyan modelde beyaz zeminli analog göstergeler, Recaro Cross Sportster CS koltuklar, metal pedal seti ve vites topuzu kullanılıyor. Kapı kolları da metalden üretilen aracın modern ses sisteminde de Focal hoparlörler görev yapıyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3.6 litre hacimli Boxer motor barındıran araç 500 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi haricinde araçta büyük çıkışlara sahip yeni bir egzoz sistemi, Brembo armalı frenler ve Bilstein amortisörler kullanılıyor. 

Mahindra Bolero ve Bolero Neo


Sayısız SUV modeli üretiliyormuş gibi görünen Mahindra'nın bu araçlarından ikisi makyajlandı. 2000 yılından beri güncellenerek üretilen Bolero ve 2015 yılından bu yana bizlerle olan Bolero Neo'yu operasyona dahil eden Hindistan merkezli üretici araçların ana hatlarını değiştirmemiş.

Köşeli çizgilerini koruyan Bolero yeni bir panjur ve ön tamponla yoluna devam ederken 15 inç çaplı jantlar yenilenmiş. Mercedes G Serisi benzeri çamurluklar, dik ön cam, açıkta bulunan kapı menteşeleri ve yan basamaklar da korunan detaylar arasında. Modelin boyuysa 3.995 mm.

İç mekanı 80'li yıllardan kalmış gibi duran otomobilin direksiyon simidine düğmeler eklenirken dijital gösterge paneli eski saatler hatırlatıyor. Dokunmatik ekranın yanına eklenen USB girişleri ve açık renkli plastikler diğer dikkat çekici detaylar arasında. Üç koltuk sırasıysa standart

Bolero Neo'da da aynı yenilikleri sunan Mahindra bu otomobilde de yeni in panjur tasarımı sunarken 16 inç çaplı jantlar ve yeni gövde renkleri de seçenekler arasına eklenmiş. Siyah tavanla alınabilen modelin profilinde yer alan camların tamamı açılabiliyor. Basamaklar da iç mekana erişimi kolaylaştırıyor.

İç mekanı biraz daha modern duran Bolero Neo'nun bu bölümünde çift renkli plastikler ve analog gösterge paneli kullanılmış. Çok daha büyük bir dokunmatik ekran sunan aracın cam açma düğmeleri vites konsolunun arkasında. Trim parçalarıysa kromajlılar ve piyano siyahı olanlar şeklinde ikiye ayrılıyor.

Her iki modelin de kaputu altında kullanılan 1.5 litre hacimli Diesel motor Bolero'da atmosferik emişli. 75 beygir güç, 210 Nm tork üretebilen ünite Bolero Neo'da turbo beslemeye kavuşuyor ve 100 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzıman gücü arka aksa aktarıyor.