3 Ağustos 2023 Perşembe

Toyota Land Cruiser



Şu sıralar Toyota Land Cruiser haberleri durmuyor. Geçtiğimiz günlerde yeni nesil Prado'yu tanıtan Japon üretici şimdi de 40. yaşına doğru yol alan Land Cruiser 70'i güncellediğini duyurdu. Ufak makyajla birlikte iç mekan ve kaput altına yenilikler gelmiş.


Ön bölümü yuvarlak farlı klasik tasarıma dönüş yapan model yine de LED teknolojisi sunuyor. Daralan ön panjur, daha çıkık yapıya sahip tampon ve farlardan ayrılan sinyaller de dikkat çeken detaylar. Yeni jantlara kavuşan otomobilin model arması da ön kapıdan ön çamurluğa alınmış. Stopların tamamı tampona alınırken yerleri plastik kapaklarla kapatılmış.

Arka koltuk sırası artık 3 kişilik olan modelin burada sunduğu kafalıklar küçülmüş. Ön bölümdeyse daha küçük göbekli direksiyon simidi, sağ tarafında dijital ekran yer alan yeni analog göstergeler, daha kaliteli düğme seti, yeni vites kolu ve üst donanım seviyeleri için dokunmatik ekran donanıma alınmış.

Tek ve çift kabinli pick up, insan taşıyıcı ve standart SUV gövdelerine sahip olan Land Cruiser 70'in SUV seçenekleri 4.890 mm boya, 1.870 mm ene, 1.920 mm yüksekliğe ve 2.730 mm aks mesafesine sahip. Araçların temellerinde tabii ki merdiven şasi bulunuyor.

Kaput altında iki Diesel motor seçeneği sunan aracın yeni ünitesini Hilux ve Prado'dan da tanıyoruz. 2.8 litre hacimli motor, 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. 4.5 litre hacimli Diesel üniteyse 205 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Her iki model de dört tekerlekten çekişli.

Honda N-Box


Honda, kei car modeli N-Box'ın 3. nesil seçeneklerini tanıttı. Çok da sürpriz olmayan bir şekilde görsel olarak önceki nesil araca çok benzeyen otomobilin gelişen teknolojisi iç mekan tasarımına ve kaputu altına yansımış.

Kei car modellerinin tamamı aşağı yukarı aynı boyutlarda olduğundan bu konuda bir değişiklik sunmayan modelin küçük kaputunun önünde iki farklı yüz bulunuyor. Standart N-Box'on ön bölümünde yuvarlak LED farlar, küçük bir panjur ve sade tasarımlı bir tampon görülürken Custom'da daha büyük panjurun üzerinden LED çubuğuyla birleşen kare farlar ve daha agresif tampon tasarımı dikkat çekiyor.

Jant çapları da daha büyük olan Custom, yan etekler, spoiler, şeffaf stoplar ve siyah renkli trim parçasına sahip bir arka tampona da sahip. N-Box'ta yatay ve daha küçük olan reflektörler de Custom'da dik yerleşimli. Tavan anteni de önceki nesilde olduğu gibi aracın sağında.

Dört kişilik iç mekana geçildiğinde bol depolama bölümü ve daha sade tasarım dikkat çekiyor. Havalandırma ızgaraları nedeyse aynı olan araçta iki kollu direksiyon simidi kullanılmış. Dijitalleşen gösterge paneli de daha alçağa yerleştirilmiş. Arkada kayar kapılara sahip olan araçlardan Custom'ın iç mekanıysa koyu renkli plastik ve döşemelere sahip.

Araçlar hakkında teknik veri vermeyen Honda büyük ihtimalle önceki nesilde de görev yapan 0.66 litre hacimli ünitenin doğal ve turbo beslemeli seçeneklerine görev verecek. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılacak olan araçların dört tekerlekten çekişli seçeneği de sunulacak. Ayrıca ilerleyen aylarda aileye bir de elektrikli versiyonun katılması bekleniyor.

Pininfarina Pura Vision


Otomobil tanıtımları adında genelde sessiz geçen Ağustos ayı, Pininfarina'nın sürpriz konseptiyle renklendi. Teknik verileri açıklanmayan elektrikli SUV, yuvarlak hatları ve ilginç kapı tasarımıyla dikkat çekiyor.

İnce yapılı LED farlara sahip burun kısmında geniş hava girişleri de sunan otomobilde 23 inç çaplı jantlar kullanılmış. Şişkin arka çamurlukların önüne hava girişleri yerleştirilirken yan aynalar ve kapı kolları gizli. Arka bölümdeyse spoiler, bagaj kapağına taşan ince LED stoplar ve yüksek yerleşime sahip difüzör çıkışlı tampon görülebiliyor.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin camları da tavanla birlikte yukarıya doğru hareket ediyor. Bu sayede dört adet tekli koltuk sunan düz zeminli iç mekana geçilebiliyor. Üst ve alt bölümleri düzleştirilmiş, iki kollu direksiyon simidinin arkasında geniş bir dijital gösterge paneli sunan konseptin dokunmatik ekranı ara konsolda bulunuyor.

Koltuk döşemelerinde yün ve geri dönüştürülmüş malzemeler kullanan Pininfarina adeta bir cam fanus gibi tasarladığı tavan sayesinde iç mekanı oldukça aydınlık bir hale getirmiş. Ayrıca geceleri iç mekanın aydınlanması için ambiyans ışıklandırmaları ara konsoldan kapı altlarına kadar birçok bölüme serpiştirilmiş.

2 Ağustos 2023 Çarşamba

Toyota Land Cruiser Prado


Toyota'nın SUV ailesi yenilenmeye devam ediyor. İki yıl önce tanıtılan yeni nesil Land Cruiser'ın ardından şimdi de sıra küçük kardeş Prado'da. Bu arada yeni Prado, A.B.D. gibi bazı pazarlarda Land Cruiser olarak satılacak.

Lexus ve Toyota'nın birçok SUV ve pick up modeli gibi TNGA-F platformu üzerinde yükselen merdiven şasili arazi aracının boyu 4.9 metrenin üzerinde. Bu da büyük kardeşle arada sadece birkaç cm fark olduğu anlamına geliyor. Aks mesafesiyse 2.850 mm olarak açıklanıyor. Taban yüksekliği 221 mm olan otomobilin yaklaşma, uzaklaşma ve askı açılarıysa sırasıyla 30, 22 ve 25 derece.

İlk etapta iki farklı yüzle piyasaya çıkacak modelde yuvarlak veya dikdörtgen LED farlar alınabiliyor. Oldukça köşeli hatlara sahip olan Prado'nun dikdörtgen panjurunda logo yerine marka adı yer alıyor. Alt kısmı siyah renkli olan tamponsa metal korumaya sahip. Jant çapları 18 veya 20 inç olabilen aracın kare yan aynaları, kapı altı basamakları ve kontrast renkli tavanı da dikkat çekici.

C sütununa doğru daralan cam çizgisine sahip olan otomobilin çamurluk ve kapı altı korumaları da siyah renkli plastikten üretilmiş. Üst kısmında bir spoiler sunan dik yerleşimli bagaj kapağında yer alan cam, kapaktan ayrı açılabiliyor. Dik yerleşimli LED stoplar ve yine alt kısmı korumalı tampon bu bölümün detayları. Tavan raylarıysa oldukça yüksek.

Köşeli tasarımı iç mekana da taşıyan Toyota, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde bol bol fiziksel düğmeye sahip direksiyon simidi ve vites konsolunu da donanımda sunuyor. 3 koltuk sırasıyla alınabilen araçta açılabilir cam tavan, havalandırmalı ön koltuklar, 14 hoparlörlü JBL ses sistemi ve 3 bölgeli klima gibi donanımlar sunuluyor.

Kaputu altında dört farklı motor seçeneği bulunacak aracın Avrupa'da 2.8 litre hacimli turbo Diesel motorla satışına devam edilecek. Eskiden olduğu gibi 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen ünite Hilux'ta da görev yapıyor. Gelecekte bu üniteye 48 Volt hafif hibrit sistem de eklenecek. 2.7 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor 163 beygir güç, 246 Nm tork üretebiliyor. Turbo beslemeli ve 2.4 litre hacimli benzinli üniteyse 285 beygir güç, 430 Nm tork üretiyor.

Diğer pazarlarsa biraz daha şanslı. Bu araçlarda görev yapacak 2.4 litre hacimli, turbo beslemeli motor, 48 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla birlikte 331 beygir hibrit güç sunmakta. 630 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 1.87 kWh kapasiteli bataryalara sahip. Bütün Land Cruiser Prado modelleri dört tekerlekten çekiş sistemi, yokuş iniş yardımcısı ve orta diferansiyel kilidiyle gelirken arka diferansiyel kilidi ve karınca vitesi de donanımlar arasında yer alıyor.

Porsche 911 S/T


Porsche, tarihinden bir sayfayı daha tekrardan açıyor. 60 ve 70'li yıllarda satılan 911 ST'nin günümüzdeki temsilcisi, 911 ailesinin 60. yaşını kutlamak için geri döndü. 992 neslinin en hafif seçeneği olan otomobil, 1.963 adetlik sınırlı üretime sahip olacak.

992 ailesinin 911 R'ı olarak tanımlayabileceğimiz otomobilin tasarımında 911 GT3 Touring izleri görülebiliyor. Ön tampon ve hava geçişleri bulunan kaput bu aracınkiyle aynı olsa da boşaltmalara sahip ön çamurluklar ve kapılar GT3 RS'e göz kırpıyor. Gövdede kullanılan birçok panelin karbon fiberden üretildiğini de belirtelim.

Önde 20, arkada 21 inç çap sunan magnezyum jantlar, incelen camlar ve karbon seramik disklere sahip frenler de hafiflemede söz sahibi. Arka bölümünü genel olarak GT3 Touring ile paylaşan otomobilde dikey yerleşimli 3. fren lambası, altın kaplama 911 R/T logosu ve 60. yıl özel arması bulunuyor. Yükseklik ayarlı spoiler üzerine eklenen ince spoiler de bu modele özel.

İç mekanda da hafifletme çalışmaları devam ediyor. Sabit kafalıklı karbon fiber koltukları standart olarak sunan aracın kapılarında cepler yerine fileler, kapı kolları yerine deri kayış kullanılmış. Paspasları da inceltilen aracın arka koltukları yerinde bir takla kafesi yer alıyor. Yeşil devir göstergesi, altın kaplama sınırlı üretim arması ve klasik marka logosuyla S/T diğer 911'lerden farklılaşıyor.

Kaputu altında GT3 RS'ten alınan 4 litre hacimli, 6 silindirli, atmosferik emişli Boxer motor görev yapan otomobil 525 beygir güç üretebiliyor 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen arkadan itişli modelin maksimum sürati 300 km/s'te sınırlı. Ağırlığı 1.380 kg olan modelle birlikte araca özel bir Porsche Design kronograf da sunuluyor.

Nissan Z Nismo


Nissan'ın sportif modellerine bir yenisi eklendi. İki yıl önce tanıtılan Z'nin Nismo elinden geçmiş seçeneğiyle karşımıza çıkan Japon üretici, görsel yeniliklerin haricinde teknik tarafta da gelişim sunuyor. Kaput altında ek güç olması da yüzleri güldürüyor.

Yeni ön tamponunda yer alan hava girişi daha uzun ama daha dar olan otomobil bu kısımda deflektörlü bir splitter da sunuyor. Yenilenen 19 inç çaplı jantlar arkada daha genişken aynı şey yan etekler ve spoiler için de söylenebilir. Arka tamponu da elden geçirilen otomobil burada ek reflektörler ve önde olduğu gibi bir Nismo arması sunuyor.

İç mekanda daha az farklılık sunan Z Nismo'da direksiyon simidinin deri ve Alcantara kaplandığı görülebiliyor. Dijital gösterge panelinde yeni grafikler sunulan aracın motor çalıştırma ve sürüş modu seçim düğmeleri kırmızı renkli. Recaro armalı koltuklarsa sabit kafalıklar ve daha yüksek yan destekler sunuyor.

Süspansiyon sistemi de elden geçirilen otomobilin kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli V6 üniteyse 426 beygir güç, 520 Nm tork üretecek şekilde modifiye edilmiş. Standart aracın aksine sadece 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan Z Nismo'nun vites değişim süreleri kısaltılırken pist sürüşleri için Sport+ modu eklenmiş.

Škoda Scala ve Kamiq


Škoda'nın model ailesi yenileniyor. 2023 yılının ilk iki yeniliği Scala ve Kamiq'i birlikte tanıtan üretici büyük ihtimalle modellerde yaşanan değişikliklerin azlığından bu yöntemi seçmiş. İkilinin donanımları zenginleşmiş olsa da teknik yenilik bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak.

Daha agresif görünüme kavuşan ön tampon nedeniyle tasarımları değişen LED farlarıyla sportif duran Scala'nın ön sis farları da LED teknolojisi sunuyor. Çapları 18 inçe kadar olan jantlar ve gövde renklerinde yenilikler bulunurken arkada yeni iç desene sahip LED stoplar, aşağıya alınan reflektörler ve bu nedenle elden geçirilen tampon görülebiliyor.

Yeni jant ve gövde renklerini Kamiq için de sunan Škoda, bu otomobilin ön bölümüne de LED sis farları eklerken çift katlı far grubunun alt katında daha kısa ve daha geniş bir ünite görev yapıyor. Yenilenen tamponun alt kısmında da artık üç hava girişli bir koruma var. Arkada LED stopların yeni iç desenleri ve uzayan reflektörler haricinde koruma bölümü daha büyük olan tampon da dikkat çekiyor.

İç mekan tasarımı değişmeyen ikilinin bu bölümünde daha çok geri dönüştürülmüş malzeme kullanılmış. Yeni direksiyon simitleri, döşemeler ve trim parçaları haricinde dokunmatik ekran da en güncel sürüme kavuşmuş. Dijital gösterge paneli standart hale gelirken standart olarak sunulan güvenlik donanımı da zenginleşmiş.

Değişim yaşamayan bir diğer bölüm de kaput altı. 1 ve 1.5 litre hacimli, benzinli ünitelerle donatılan ikilide Diesel ve hibrit motor seçenekleri bulunmuyor. Güçleri 95 ile 150 beygir arasında değişen motorlara 5 veya 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman eşlik ediyor.

1 Ağustos 2023 Salı

Ares Panther Evo


2020 yılında De Tomaso Pantera'nın güncel yorumu olarak tanıtılan Ares Panther ProgettoUno güncellendi. 5.2 litre hacimli motorunda bir fark olmayan Lamborghini Huracán temelli aracın yenilikleri tasarımında bulunuyor.

Makyajların büyük çoğunluğu aracın ön bölümünde yoğunlaşsa da Panther Evo'nun farklılığı arka bölümde. İcne yapılı LED stopları çok daha şık duran otomobilin dörtlü egzoz çıkışı da yerini merkezi yerleşime sahip ikili üniteye bırakmış. Bu nedenle arka tampon da yeniden tasarlanmış.

İç mekanda da farklılıklar sunan aracın dijital gösterge paneli farklı grafikler sunarken direksiyon simidi artık iki kollu. Orta konsola Lamborghini'den alınan dokunmatik ekran ekleyen Ares, çift kavramalı şanzımanı korusa da vites kolunu manuel bir ünitedeki gibi tasarlamış. Koltukları da yenilenen otomobilin vites konsolu da daha sade bir tasarıma kavuşmuş.