2 Mart 2016 Çarşamba

Porsche 911R


Porsche özüne geri dönüyor. Giderek daha çok modelinde lüks donanım, turbo besleme ve otomatik şanzıman kullanımına yönelen Alman üretici sınırlı üretim adedine sahip olacak 911R ile bu trendi değiştirmek istemiş.

911 GT3 RS temelleri üzerine geliştirilmiş olsa da çok daha sade bir görünüm sunan otomobilde hafifletilmiş gövde parçalarının yanında polikarbonat camlar da görev yapıyor. Küçük bir splitter sahibi ön tampon ve siyah renkli zemine sahip farların yanında standart olarak sunulan fakat iptal edilebilen grafik paketi de görünümü farklılaştırmış.


Tek bijona sahip 20 inç çaplı jantlar, difüzör ve hava çıkışlarına sahip arka tampon, koyu renkli LED stoplar ve siyah renkli gizlenebilir spoiler otomobilin diğer tasarım detayları arasında sayılabilir.

Önde 401, arkadaysa  391 mm çaplı karbon seramik fren diskleriyle donatılan araçta geliştirilmiş bir direksiyonel arka aks ve mekanik diferansiyel kilidi standart olarak sunuluyor.


İç mekana geçildiğinde kapı eşiklerinden yolcu konsoluna kadar birçok noktada 911R armaları görülebilirken retro döşemelere sahip karbon fiber koltuklar ve modele özel küçük çaplı direksiyon simidi en çok dikkat çeken detaylar. Ağırlığı 1.370 kg'a indirilen otomobilde bunu yapmak için arka koltuklar iptal edilirken klima ve ses sistemi opsiyon donanımlar arasına alınmış. Ayrıca kapı kolları yerine de kayışlar kullanılmış.

Kaputu altında atmosferik emişli, 4 litre hacimli Boxer motor bulunan 911R, 500 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 323 km/s.

21 yorum:

  1. en ideal yarış arabası ne az ne fazla .

    YanıtlaSil
  2. Efsane olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Alabileceğimden sormuyorum ama direksiyon sistemi yine elektronik destekli mi? Yeni Porsche'lerde en çok eleştirilen konu olmuştu da.

    YanıtlaSil
  4. güzel araçmış gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. porsche yapıyor abi.

    YanıtlaSil
  6. tork 500 olsaymış şahane olurdu azami hızı 330 km bekliyordum olsun böylede iyi bu modelin üstü açık olanı gelirmi acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birader otomobilden anlamıyorsun bari yorum yapma. Tork 500 olsaydı aynı motor aynı devirde yaklaşık 545 hp güç verecekti zaten. Tork dediğin şeyin ne anlama geldiğini bilmeden yorum yapıyorsun. Ford Cargo Kamyonda da 1600 nm tork var mesela. Ama aynı motor 380 hp. Neden çünkü? Çünkü tork motorun taşıması gereken ağırlık yükseldiği zaman işe yarar. Sen 1360 kg araca 500 nm torklu motor koyduğunda 460 nm torklu motora göre bu sana bir avantaj sağlayamayacaksa 500 nm torka göre motoru ayarlamak bir işe yaramayacaktır. Motorun torkunu yükseltmek için silindirin hareket ettiği mesafeyi uzatır sıkıştırma oranını arttırmış olursun. Ancak bunu yaparken devir çevirme yeteneğinden feragat edersin. Mühendisler aracın ağırlığına göre gereken optimal torka göre motoru ayarlıyor zaten. Saçma sapan tork düşük kalmış falan demek hiçbir şey bilmeden sallamaktır.

      Ha araç olsaydı 1800 kg o zaman bu tork düşük kalmış diyebilirdik. Bilmem anlatabildim mi?

      Ayrıca zaten sınırlı sayıda üretilen bir araç, 911 tane R modeli üretilecek. Ve hafif olması, sürüş keyfinin optimal olması için üretilen bir araç. Teyp Klima bile opsiyonel ağırlık artmasın diye. Cabriosu bu sebeple tabii ki olmayacak. Cabrio araç demek ağırlığın artması demek. Normal 911 in cabriosu var zaten. Bu özel modelin cabriosunu yapmayacaklarına kalıbımı basarım.

      Otomobillerden anlamayıp yorum yapmayın şuraya.

      Sil
    2. Kardeş sakin, caddy ci tayfaya ayar vermekle adam olunmuyor. Otomobilden anlayana da beleş araba vermiyorlar. Sükut altındır derler anlayana...

      Bu arada araba 991 adet üretilecek, anladın sen onu ;)

      Sil
    3. bence adamın tork'unda 500 olmasını istemesinin sebebi 500 hp 500 tork eşit ve dengeli dursun diye demiş olabilir ama sen bunu neden kişisel bir sorunmuş gibi kendine dert ettin onu anlamadım herkes senin gibi mühendis değil kusura bakma madem bu kadar uzmansın düzgün bir dillede anlatabilirdin şimdi kendini daha çok rezil ettin.

      Sil
    4. boşverin adam makina mühendisi olduğu için egosunu anca bu şekilde insanları aşağılayarak tatmin edebiliyor.

      Sil
    5. aynen burda bilen var bilmeyen var herkes istediğini söyleye bilir ama siz bilmeyenlere bir şey öğretmek yerine kibarca bilgilendirmek yerine adamı yerin dibine sokuyorsunuz.

      Sil
    6. illa arabadan anlayan'mı yorum yazacak artist yorum bu herkes kendi düşüncesini yazabilir iyi kötü doğru yada yanlış fark etmez kişi'yi düzeltecek'sende düzgün dille söyleyerek düzelt aşağılayarak değil. Tıpkı bu bloğun yazarı gibi ayrıca tanıtım içinde emeği geçen herkese teşekkürler.

      Sil
    7. boş verin oda kendini böyle tatmin edebiliyor.

      Sil
    8. Bilmiyorsun demek aşağılamak değildir.

      "Porsche'de bu aracı üreten takım hiçbir şey bilmiyor. Keşke tork 500 olsaydı da kağıt üzerinde veriler daha güzel dururdu."
      Anlayışı bu aracı yapan adamları aşağılamaktır asıl.
      Adama hakaret falan edilmemiş. Bilmiyorsun deyince çok alınıyor bizim millet. Bilmiyorsun demek aşağılamak değildir. Olanı söylüyoruz. Sövsek bu kadar alınmazsınız.

      Sil
    9. otomobillerden anlamayıp yorum yapmayın şuraya demen yanlıştı sonuçta burası yorum yeri arabadan anlayanda yazabilir anlamayanda yazabilir

      Sil
  7. almanlar yine güzel araç yapmışlar.

    YanıtlaSil
  8. arkadaşın söylediği otomobillerden anlamayıp yorum yapmayın şuraya demesine alındı arkadaş bilmiyorsun demesine değil.

    YanıtlaSil
  9. bu modelin fiyatı ne kadar bilen varmı ?

    YanıtlaSil
  10. porsche her zamanki gibi yapıyor.

    YanıtlaSil