14 Ağustos 2020 Cuma

Hyundai Elantra N Line


Hyundai'nin Mart ayında tanıttığı yeni nesil Elantra en sportif versiyonuna kavuştu. Görünümünde bazı farklılıklar bulunan aracın kaputunun altında da tanıdığımız bir motor seçeneği sunuluyor.


Daha dinamik görünen yeni bir ön tampona sahip olan araçta 18 inç çaplı jantlar standart olarak sunuluyor. Arka tamponun alt bölümünde daha bol siyah renk kullanılırken bu kısımda difüzör ve çift çıkışlı egzoz kullanılmış. Yan aynaları siyaha boyanan otomobilin bagaj kapağı üzerine de ince bir spoiler eklenmiş.


İlginç şekilde iç mekana geçildiğinde daha küçük ve fiziksel düğmeleri yanlara alınmış bir dokunmatik ekranla bizleri karşılayan aracın gösterge tablosu da analog. Tablonun soluna sürüş modu seçim düğmesi ekleyen Hyundai, kırmızı dikiş iplikleri, metal pedal seti, manuel el freninin kolu, N logolu koltuklar ve vites topuzunu da donanıma eklemiş.


Kaputu altında 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünite bulunan Elantra N Line 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Şanzıman seçenekleriyse 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik üniteler.

13 Ağustos 2020 Perşembe

Hyperion XP-1


A.B.D.'den bir hiper otomobil daha geliyor. Üstelik bu sefer araç alternatif yakıtla çalışıyor. Ayrıca firma tarafından açıklanan verilere bakılırsa ilginç teknolojiler kullanan modelin menzili de oldukça yüksek.

Abartılı dış tasarımı, 2050'den gelen bir Bugatti'yi andıran otomobil sivri burun yapısı, geniş cam yüzeyleri, yanda yer alan güneş panelleri, 20 ve 21 inç çaplı jantları, yuvarlak hatları ve LED aydınlatma grubuyla çok dikkat çekici. Frenlerdeyse 457 ve 432 mm çaplı karbon seramik diskler görev yapıyor.


İç mekanı detaylandırılmamış olan prototipte kabine, yukarıya doğru açılan kapılar yardımıyla geçildiği görülebiliyor. Ayrıca bolca karbon fiber ve titanyumla güçlendirilmiş kompozit malzemeye sahip aracın dokunmatik ve holografik ekranı yaklaşık 2.5 metre uzunluğa sahip. Kullanılan malzemeler sayesinde araç ağırlığı da 1 tonun biraz üzerinde tutulabilmiş.


Seviye ayarlı süspansiyon sistemine sahip XP-1 yakıt olarak hidrojen kullanıyor. Birden fazla elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunan otomobil 3 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. 0-100 km/s hızlanması yaklaşık 2.2 saniyede tamamlanan modelin maksimum süratinin 356 km/s'in üzerinde olacağı belirtiliyor. Sunulacak menzilse 1.600 km'yi aşıyor.

12 Ağustos 2020 Çarşamba

Bentley Bentayga Speed


Bentley, yaz başında makyajladığı SUV modeli Bentayga'ya en güçlü versiyonu Speed'i ekledi. Diğer seçeneklerin performanslarını yeterli bulmayan müşteriler sunulan W12 motorla en hızlı Bentley SUV'ye sahip olma ayrıcalığı yaşayabilir.


Hafifçe koyulaştırılmış farlar, yeni ön panjur ve ön tampon ızgaraları, yan etekler, 22 inç çaplı jantlar, ve bagaj kapağı üzerine eklenmiş büyük spoiler ile dışarıdan bakıldığında fark yaratan otomobilin bu bölümünde Speed logoları, küçük difüzör, tampon eklentileri ve oval egzoz çıkışları da kullanılmış.


İç mekanında standart olarak Alcantara kullanılan Bentayga'nın bu kısmında da siyah ağırlıklı bir renk paleti sunuluyor. Kafalıklar ve kapı eşiklerinde de Speed logoları görülebiliyor. Ayrıca modelin Sport sürüş modu da daha sert ayara sahip.


Kaput altında yatan 6 litre hacimli, W12 motor çift turbo besleme yardımıyla 635 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 306 km/s.

Kia Stinger


Kia'nın sportif liftback modeli Stinger hafifçe makyajlandı. İlginç şekilde ön bölümde yoğunlaşmayan güncellemeler sonucunda özellikle iç mekanda değişim yaşanmış. Motor seçeneklerindeyse bir yenilik yaşanmamış.


Yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarıyla bizleri karşılayan otomobilin ön bölümünde daha koyu renkli farlar ve farklı renklerde trim parçaları bulunuyor. Stopların iç tasarımlarını yenileyen Kia, bu parçaları bagaj kapaında birleştirmiş.

Kia logosunu Stinger arması ile değiştiren marka tampon altında yaptığı yeniliklerle daha büyük egzoz çıkışı çerçeveleri, difüzör ve daha uzun reflektörler kullanmış. Ayrıca yine yeni eklenen "Siyah" paketle kromajlı parçaların siyah renge boyanması sağlanmış.


İç mekanda farklı renklerde döşemeler sunmaya başlayan Kia, trim parçalarını da yenilemiş. Yenilenen direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş ve daha geniş alana yayılan ambiyans ışıklandırmasına 64 renk seçeneği eklenmiş. Dokunmatik ekransa artık çok daha geniş.

Kaputu altında da bir yenilik bulunan otomobilin 2.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motoru 305 beygir güç, 422 Nm tork üretebiliyor. Ünite, arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

Baojun RC-5


GM'in alt markalarından Baojun, Çin'de iki farklı gövde seçeneğiyle satışa sunuldu. Liftback ve Wagon gövde seçeneği sunan aracın fiyatı anavatanında yaklaşık 63.000 TL seviyesinden başlıyor.


Büyük ön panjur ve çift katlı LED far tasarımına sahip olan model köşeli hatlara sahip. B sütununa kadar aynı duruşa sahip olan araçlardan liftback olanı geniş bagaj kapağı camıyla öne çıkıyor. Wagon ise geriye gittikçe alçalan tavanıyla dikkat çekiyor. Her iki modelin de stopları LED ve bagaj kapağında birleşiyor.


Modern görünen bir iç mekana sahip otomobilde iki kollu direksiyon simidi dijital gösterge paneli, çift renkli kokpit döşemeleri, geniş sayılabilecek dokunmatik ekran ve ince yapılı havalandırma ızgaraları kullanılmış.


Kaputu altında 1.5 litre hacimli bir benzinli motorun iki farklı versiyonunu barındıran RC-5 ailesinde atmosferik emişli ünite 100, turbo beslemeli olansa 147 beygir güç üretebiliyor. Bu üniteler 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) şanzımanla eşleştirilebiliyor.

11 Ağustos 2020 Salı

Audi S3


Audi, Mart ve Nisan aylarında tanıttığı hatchback ve sedan gövde seçenekli A3 modellerine sportif kardeş ekledi. Yeni S3, Mercedes-AMG A35 ve BMW M135i gibi rakiplerle mücadele etmek için hazır.

Farklı peteklere sahip ön panjur ve daha geniş hava girişlerine kavuşan ön tampon, genişleyen yan etekler, dörtlü egzoz çıkışları, standart olarak sunulan 18 inç çaplı jantlar, daha agresif bir tasarım ve bir difüzöre kavuşan arka tamponla daha büyük spoiler gibi detaylara kavuşan araçlardan 5 kapılı olanda tavan rayları iptal edilebiliyor.


Birçok trim parçası ve logoları siyah renkte alınabilen araçların opsiyonel donanımında 19 inç çaplı jantlar da yer alıyor. 15 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi de opsiyonel olarak sertliği ayarlanabilen sistemle değiştirilebiliyor.

İç mekanda ise daha yüksek yan desteklere sahip koltuklar, metal pedal seti, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, S3 logoları ve farklı trim parçaları dikkat çekiyor.


Kaputları altında 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorlar bulunan araçlar 310 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman standart donanımda. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen ikilinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

10 Ağustos 2020 Pazartesi

Maserati Ghibli ve Quattroporte Trofeo


Maserati'nin en dinamik araç ailesine yeni üyeler katılıyor. Trofeo arması, Levante'nin ardından iki sedan seçenek Ghibli ve Quattroporte'de de görev yapmaya başladı. Araçlar, İtalyan markanın şimdiye kadar ürettiği en hızlı dört kapılı modeller.


Tasarımlarında ufak tefek yenilikler görülebilen otomobillerden Ghibli Trofeo'da daha agresif görünen, büyümüş hava girişlerine ev sahipliği yapan ön tampon, siyah renkli ön panjur, 21 inç çaplı jantlar, hava çıkışlarına sahip kaput, siyah renkli, dörtlü egzoz çıkışları, iç desenleri değişmiş LED stoplar, biraz daha büyüyen spoiler ve tampona eklenen difüzör görülebiliyor.


Her iki otomobilde de yan hava çıkışları ve C sütununda yer alan armada kırmızı renkli süslemeler kullanan Maserati gövde renklerine de eklemeler yapmış. Ghibli'de yapılan yenilikleri aynen uygulayan Quattroporte Trofeo'nun jant tasarımları farklılaşırken bagaj kapağı üzerine de yeni bir spoiler eklenmemiş.


İç mekanda da ikilinin sunduğu farklılıklar paralel. Karbon fiber trim parçalarına eşlik eden farklı desenlerdeki deri döşeme kontrast dikiş iplikleri sayesinde daha şık duruyor. Ayrıca otomobillerde sunulan vites kolları da yenilenmiş.


Kaputları altında yer alan ve Ferrari tarafından üretilen V8 motoru Levante Trofeo'dan ödünç alan sedanlar 3.8 litre hacimli ve çift turbo beslemeli üniteden 590 beygir güç, 730 Nm tork alabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan araçların her ikisi de 326 km/s maksimum sürate ulaşabilirken 0-100 km/s deparları Ghibli'de 4.3, Quattroporte'de 4.5 saniyede tamamlanıyor. Hızlanma konusunda araçların Levante Trofeo'nun gerisinde kalma nedeniyse arkadan itişli olmaları.

Mercedes-Benz GLB200 Progressive


Mercedes'in zengin SUV model gamına bir yenisi eklendi. GLA'nın da kullandığı önden çekişli platformu kullanan GLB, 3 koltuk sırası sunmasıyla boyutlarından beklenmeyen bir özelliğe sahip. Farklı tasarımıyla da diğer birçok Mercedes modelinden farklı duran otomobil GLA ve GLC'nin arsında mantıklı bir seçenek mi? Cevap videoda.