3 Şubat 2024 Cumartesi

LDV eDeliver7


Çin'den gelen otomobillerin en çok dikkat çekenleri elektrikliler olduğuna göre yine aynı ülkenin ürettiği bazı ticarilerin de öne çıkan tasarımlı olması sürpriz olmayacaktır. Ford E-Transit Custom gibi modellere rakip olacak modelin özellikle iç tasarımı bu aracı andırıyor.

Önden bakıldığında ince yapılı LED farlar, farklı duran büyük panjur ve dik yerleşime sahip LED sis farları görülebilen otomobil çift kanatlı kasa kapısıyla alınabiliyor. Dik yerleşime sahip stoplar bagaj kapağı üzerinden birleştirilmiş.

SAIC tarafından üretilen aracın kısa ve uzun aks mesafeli seçenekleri bulunduğu gibi alçak ve yüksek tavanlı versiyonlar da bulunuyor. Aracın sunduğu yükleme hacmi 5.9 ile 8.7 metreküp arasında değişiyor. Maksimum yükleme ağırlığıysa aracın gövde yapısına göre 1.350 kg'a ulaşıyor.

Önde yer alan elektrik motoru 204 beygir güç ve 330 Nm üretebilirken batarya kapasiteleri 77 ile 88 kWh olarak açıklandı. Aracın menzili yine gövde seçeneğine göre 362 km olarak açıklanırken DC şarj hızı 78 kW olarak açıklandı.

MWM Spartan EV 2.0


Bugünün elektrikli otomobili Çekya'dan geliyor. MW Motors logosu taşısa da temelinde Hindistan'dan tanıdığımız Force Gurkha yatan araç bu otomobilin Disel motoru sökülüp elektrikli hale getirilmiş bir kardeşi. Aracın sunduğu teknik verilerse ilginç.

Köşeli hatlarıyla Mercedes G Serisi'ni andıran 3 kapılı araç, kaput köşelerine eklenen sinyallerle de bu araca göz kırpıyor. 4.116 mm boya sahip olan Spartan plastik gövde korumaları, yan basamaklar ve bagaj kapağına yerleştirilen stepnesiyle araziye hazır bir görünüm çiziyor.

Basit görünümlü bir iç mekana sahip olan araç iki koltuklu. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı sonradan takılmış gibi duran otomobilde havalandırma kumandaları çevirmeli. Yuvarlak havalandırma ızgaralarının yerleşimi de bagaj bölümünün tasarımı gibi klasik Land Rover Defender modellerini hatırlatıyor.

177 beygir güç üretebilen tek elektrik motoruna sahip olsa da kilitli diferansiyelleriyle gücü arkaya veya dört tekerleğe aktarabilen otomobil 61 kWh kapasiteli bataryalarla 240 km menzil sunuyor. 1 tonun biraz üzerinde yükleme ve 3 ton çekme kapasitesine sahip olan Spartan 90 kW DC şarja izin veriyor.

2 Şubat 2024 Cuma

Lancia Ypsilon


Lancia Ypsilon, 13 yılın ardından yeni nesline kavuşuyor. Peugeot 208 ve Opel Corsa gibi otomobillerin teknik ikizi olan modelin hem iç hem de dış tasarımı bu araçlardan oldukça farklı. Aracın ön ve arkasında olduğu gibi iç mekanında da Pu+Ra HPE konseptinden tanıdık dokunuşlar var.

Çift katlı far tasarımını ilginç bir şekilde yorumlayan Lancia, kaputun önüne eklediği LED şeritlerle kardeşlerinden çok farklı bir duruşa sahip. 1.906 örneğe sahip olacak Cassina versiyonunda kullanılan siyah renkli jantlar, kaput ve bagaj kapağında kullanılan siyah bölümlerle uyumlu duruyor.

Arka kapı kolları C sütununa doğru gizlenen otomobil bu özelliğiyle de kardeşlerinden ayrılıyor. Arka bölümde de yuvarlak stoplar sunan Ypsilon'un bu bölümde sahip olduğu tampon tasarımı da genel tasarıma uygun.

İç mekana geçildiğinde dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekranın yanyana yerleştirildiği görülebiliyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları, şık direksiyon simidi ve fiziksel kumandalara sahip orta konsol öne çıksa da yine ortada yer alan tepsi biçimli depolama bölümü en çok dikkat çeken detay.

İlk etapta sadece elektrikli olarak sunulacak Ypsilon'un ilerleyen dönemde 1.2 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit seçeneği de satılacak. Elektrikli model 156 beygir güç, 260 Nm tork üretebilecek ve 54 kWh kapasiteli bataryalar 400 km üzerinde menzil sunabilecek. Hibrit seçenekse 100 beygir güç üretecek. 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen bu versiyonun maksimum sürati 190 km/s.

GMC Acadia


Yeni nesli 2023 yılında yanıtılan GMC Acadia piyasaya çıktı. Bir önceki nesilden 269 mm daha uzun olan aracın yeni modelle birlikte segment atladığı bile söylenebilir. Kaput altındaysa artık tek motor seçeneği sunulacak.

Aks mesafesi de 213 mm artan otomobile önden bakıldığında parantez biçimli LED farlar ve geniş panjur dikkat çekiyor. Tampon ve kapı altlarında yer alan siyah renkli korumalar eskisinden ince tutulan modelin arkadan görünümüyse daha sade. Bu kısımda da parantez biçimli iç tasarıma sahip LED stoplara sahip olan araçta dörtlü egzoz çıkışı sunuluyor.

İç mekanı da daha modern ve sade bir tasarım sunan araçta daha sportif duran bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dik yerleşime sahip büyük dokunmatik ekran ve bu ekranın iki yanında olsalar da oldukça alçak konumlandırılmış havalandırma ızgaraları görülebiliyor. Vites kolu direksiyon simidi arkasına alınan aracın ara konsolu da çift katlı tasarıma sahip.

Üç koltuk sırasıyla sunulan Arcadia modellerinde artık 2 litre hacimli turbo, ve 3.6 litre hacimli V6 motorlar kullanılmıyor. 2.5 litre hacimli motoru turbo beslemeli olan araç 333 beygir güç, 442 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekiş sistemi standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonlel olarak alınabiliyor.

BMW

BMW'nin farklı modellerinde yeni motor ve şanzıman seçenekleri sunmaya başladığı bir döneme daha gelmiş bulunuyoruz. Z4 ailesi sonunda yeni şanzımanına kavuşurken iX2 ve XM modellerine yeni giriş seçenekleri eklendi. Üstelik yenilikler bu kadarla da sınırlı değil.

Z4'ün daha önce 2 litre hacimli motora sahip versiyonlarında sunulmaya başlanan 6 ileri vitesli manuel şanzıman artık M40i'de de görev yapacak. Otomatik şanzımanlı aracın fiyatı üzerine para verilerek alınacak bu opsiyonla birlikte aracın süspansiyon sistemi de sertleşecek.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara sahip olacak aracın 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru 340 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen model bu konuda otomatik şanzımanlı aracın sadece 0.1 saniye gerisinde. Bu arada aynı motorun Kuzey Amerika pazarında 388 beygir güç ürettiğini hatırlatalım.

iX2 eDrive20 olarak adlandırılan modelle aileye yeni bir giriş seviyesi model katan BMW, önden çekişli elektriklide 204 beygir güç üretebilen bir motor kullanmış. 0'dan 100 km/s sürate 8.6 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 170 km/s'te sınırlandırılmış. 64.8 kWh kapasiteli bataryaları 478 km menzil sunabilen araç 22 kW AC, 130 kW DC şarjı destekliyor.

XM'in giriş modelinin ismiyse 50e oldu. 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli benzinli motoruna bir elektrik motoru eşlik eden şarj edilebilir hibrit araç 476 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen SUV 250 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Bataryaların sunduğu menzilse 83 km.

i5'e de yeni bir versiyon ekleyen BMW, xDrive40 isimli araçta toplam gücü 394 beygir olan bir çift elektrik motoru sunuyor. 590 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.1 saniye sürerken maksimum sürati 215 km/s'te sınırlı. 81.2 kWh kapasiteli bataryalarsa 538 km menzil sunuyor.

1 Şubat 2024 Perşembe

Ford Explorer


2019 yılından beri bizlerle olan güncel Ford Explorer sonunda makyajlandı. 2022 yılında tanıtılan Çin versiyonuna yakın özellikler sunan otomobilin kaputu altındaysa artık hibrit motor sunulmayacak. Elektriklenmiş bir Explorer isteyenlerin bir sonraki nesli beklemesi gerekecek.

Daha geniş bir ön panjur ve yeni tasarımlı LED farlarının haricinde tamponu da daha keskin hatlardan oluşan otomobilde yeni gövde rengi ve jant seçenekleri sunuluyor. Yenilenen LED stopları da plakalık üstündeki bölümü farklı tasarıma kavuşan bagaj kapağına uzayan aracın arka tamponu da hafifçe elden geçirilmiş.

İç mekana geçildiğindeyse kokpitin yeni tasarımı dikkat çekiyor. B&O ses sisteminin kapılarda yer alan tweeter'ları yan havalandırma ızgaraları üzerine alınırken eskisinden çok daha az fiziksel butona sahip orta konsola yeni bir platfor eklenmiş. Burada kablosuz şarj istasyonu bulunurken ortada yer alan havalandırma ızgaraları da yeni dokunmatik ekranın altına alınmış.

Hibrit seçeneğini kaybeden Explorer'ın 2.3 ve 3 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorlarıysa hayatlarına devam ediyor. Küçük hacimli ünite 305 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken çift turbo beslemeli V6, 407 beygir güç, 563 Nm tork üretebiliyor. Araçların tamamında elden geçirilen 10 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. Arkadan itiş standart olsa da dört tekerlekten çekiş opsiyonu da yer alıyor.

31 Ocak 2024 Çarşamba

BMW M4


Standart 4 Serisi modellerinin makyajı en güçlü üyelere de yansıdı. Bu nedenle görsel yenilikleri çok şaşırtmayacak olan M4'lerin bir tanesinde motor da güçlendi. Bununla birlikte yapılan güncellemeler performansa çok yansımamış.

Kardeşlerinde olduğu gibi yeni iç desenlere sahip far ve stop grubuna kavuşan otomobillerde yeni jant ve gövde rengi seçenekleri yanında gövde grafik paketleri de sunuluyor. İç mekandaysa yine makyajlı kardeşlerden gelen direksiyon simidi, daha büyük ve bombeli ekranlar, düğme sayısı azaltılmış orta konsol ve yeni havalandırma ızgaraları görülebiliyor. Otomatik şanzımanlı araçlardaysa vites kolu korunmuş.

Giriş seçenekleri, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli ve çift turbo beslemeli motorun 480 beygir güç üretebilen seçeneğine sahip olan otomobil arkadan itişli ve manuel şanzımanlı olarak sunuluyor. Competition armalı araçlarda güç 510 beygire yükselirken 8 ileri vitesli otomaitk şanzıman standart hale geliyor.

Dört tekerlekten çekişli olarak sunulan Competition seçeneklerindeyse motor gücü 530 beygire yükselmiş. torksa 650 Nm'deki seviyesini koruyor. Coupé seçeneği 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen araçların maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı olsa da ek ücret karşılığında limitör 290 km/s'e çekilebiliyor.

Ford Transit Connect


Tourneo Connect'in ticari seçeneği sürprizlerle geldi. Tahmin edilebileceği gibi yenilikleri tasarım anlamında olmayan otomobilin iç mekanında akıllı çözümler bulunurken kaputu altında da şarj edilebilir hibrit motor yer alıyor.

Hem dış hem de iç mekan tasarımını binek kardeşiyle paylaşan otomobilin 2 ve 5 kişilik seçenekleri bulunuyor. Ön yolcu koltuğu katlanan aracın bu koltuk sırtlığında çalışmak için birçok ürün sunulmuş. Ayrıca 5 kişilik seçeneklerde arka koltuklar dikilerek bagaj bölümü büyütülebiliyor.

Kısa ve uzun aks mesafesi seçenekleri sırasıyla 3.1 ve 3.7 metreküp yükleme hacmi sunan araçlar 820 kg'a kadar yükleme, 1.5 tona kadar da çekme kapasitesine sahip. 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 102 beygir güç üretebilen araç önden çekişli ve ister 6 ileri vitesli manuel, ister 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

Aynı motorun 122 beygir güç üretebilen seçeneğiyse aynı şanzımanlarla ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle tercih edilebiliyor. Asıl yenilikse 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motora sahip şarj edilebilir hibrit ünite. 150 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip ve elektrik menzili 110 km'yi buluyor.

BMW 4 Serisi


BMW'nin makyajlı modelleri yeni yılda da kendilerini göstermeye başladı. İlk olarak 4 Serisi'nin Coupé ve Cabriolet seçeneklerini makyajlayan Alman üretici, mekanik olarak bir yenilik yapmadığı araçların iç mekanlarını 3 Serisi ile aynı yeniliklere kavuşturmuş.

Alfa Romeo'nun makyajlarını andıran yenilikler aslında çok sayıda olmasa da aracın makyajlı olduğu kolayca anlaşılabiliyor. Bunun nedeniyle iç desenleri değiştirilmiş Matrix LED farlar ve 3 boyutlu bir görünüm sunan LED stoplar. Ön tamponunda artık sis farı sunmayan araçlarda yeni jant ve gövde rengi seçenekleri de sunulmakta.

İç mekanda dijital gösterge paneliyle bitişik tasarıma sahip bombeli dokunmatik ekran, yeni direksiyon simidi ve vites kolu olmayan ara konsol gibi yeniliklerle dikkat çeken otomobilde yeni ambiyans aydınlatması ve çok daha az düğmeye sahip orta konsol kullanılıyor. Havalandırma ızgaraları ve konsolda görev yapan trim parçaları da yenilenmiş.

Kaput altında yer alan motorların yapılarında ufak tefek yenilikler olsa da 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel ünitelerin güçleri aynı kalmış. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan motorlar güçlerine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekişli olarak sunuluyor. 2 litre hacimli, benzinli üniteler dışında kalan motorlarda 48 Volt hafif hibrit yardımcı da bulunuyor.

30 Ocak 2024 Salı

Dacia Sandrider


Dacia çöllere iniyor. 2022 yılında tanıtılan Manifesto konseptini bir yarış aracına çeviren marka elektrik motorunun yerine çok daha heyecan verici bir ünite yerleştirmeyi de ihmal etmemiş. Üstelik otomobil 2025 yılında resmi yarışlara katılacak.

Aslında ana hatları değişmemiş olan köşeli tasarıma sahip buggy, aynı konsept halinde olduğu gibi üç parçalı LED far sunmakta. Jantları da değişmeyen otomobile kapılar eklenirken tavanın hem ön hem de arkasında birer spoiler bulunuyor.

Yedek lastiklerin saklandığı yan bölümdeyse ortaya yerleştirilen motor için havalandırma ızgaraları açılmış. Bütün tekerlekleri köşelere yerleştirilen aracın arkasında da ince yapılı LED aydınlatmalar görülebilirken kapı camları pleksiglastan üretilmiş.

İç mekanında oldukça yüksek yan desteklere sahip yarış koltuklarıyla birlikte iki kollu direksiyon simidi, dijital göstergeler ve navigasyon için gerekli birçok ekran yer alan otomobilde metal pedal seti, şalterli kumandalar, hidrolik el freni ve şanzıman için uzun kollar, takla kafesi ve yangın söndürücü bulunuyor.

Konseptin elektrikli yapısına inat 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip bir V6 motorla donatılan otomobil 360 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine ve 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan araç Aramco tarafından üretilen sentetik yakıtı kullanıyor.

4.140 mm boya, 2.290 mm genişliğe ve 1.810 mm yüksekliğe sahip olan yarış aracının aks mesafesi 3.000 mm olarak açıklanıyor. 350 mm strok sunan süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilde 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastikler görev yapıyor.

Audi Q7


Audi, ikinci nesil Q7'nin ömrünü uzatmaya kararlı. 2014 yılının sonunda tanıtılan aracı 2019 yılında makyajlayan Alman üretici, motorlarında bir yenilik sunmayacağı otomobili yenilemeden önce bir kere daha makyajlama kararı aldı.

Laser teknolojisine sahip, programlanabilir HD Matrix LED farlara kavuşan otomobilin ön panjurunda daha kalın bir çerçeve ve farklı ızgara desenleri kullanılmış. Ön tamponda yer alan hava girişleri de daha agresif bir duruş sağlamış. 

Çapları 22 inçe kadar uzanan jantlara 5 yeni tasarım seçeneği eklenirken gövde renklerine de üç yeni katılım olmuş. LED stopları da programlanabilir iç desenlere sahip olan Q7'nin arka tampon alt kısmı artık daha fazla gövde rengi bölüm sunuyor. Burada yer alan egzoz çıkışları da artık daha öne çıkan bir tasarıma sahip.

İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik sunulmasa da trim parçaları ve döşemelerde yeni seçenekler mavcut. Ayrıca bütün dijital ekranlar yeni sürümlerine kavuşmuş. Gösterge panelinde artık diğer araçları da gösterebilen sürüş yardımcısı kullanan Audi ADAS programlarının görsellerini de bu ekrana eklemiş.


Kaput altında genel olarak tanıdık benzinli ve Diesel üniteler olsa sa şarj edilebilir hibrit ünitelerde geliştirme yapılmış. 25.9 kWh kapasiteli bataryalarla 85 km elektrik menzili sunan araçlarda 3 litre hacimli, benzinli motor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor. 55 TFSI e quattro, 394 beygir güç, 600 nm tork üretebilirken 60 TFSI e quattro, 490 beygir güç, 700 Nm tork üretiyor. İkilinin 0-100 km/s deparları sırasıyla 5.7 ve 5 saniye sürüyor.

28 Ocak 2024 Pazar

Toyota GR Yaris


Yanlış görmüyorsunuz. İki hafta önce makyajlı hali tanıtılan GR Yaris yine bizlerle. Bu sefer iki özel üretim seçenekle karşımıza çıkan hızlı hatchback, WRC'de markanın pilotları olan Sébastien Ogier ve Kalle Rovanperä'nın imzalarını taşıyor.

İkisinden de yüzer adet üretilecek olan araçlardan Rovanperä ismi taşıyanda markanın ralli aracına göndermeler yapan bir gövde boyası kullanılmış. Evet, bu aracın üzerindeki grafikler film değil. Kırmızı renkli kaliperlere sahip olan modelin bagaj kapağı üzerine, açısı ayarlanabilen karbon fiber spoiler eklenmiş.

Her iki otomobilin de ön çamurlukları ve bagaj kapaklarında özel üretim armaları bulunuyor. Ogier'nin ismini taşıyan araçta kaliperler mavi renge bürünürken karbon fiber spoiler sabit yapıya sahip. Kapıların altlarındaysa Gazoo Racing grafikleri yer alıyor.

İç mekana geçildiğinde ön yolcu konsoluna eklenen plaka ve ismini taşıdığı sürücünün ülke bayrağının renklerinde dikiş ipliklerine sahip direksiyon simidi gibi farklılıklar sunduğu görülen aracın çekiş seçim düğmesi de Kalle, Donut, Seb ve Morizo ayarlarına sahip.

Mekanik bir yenilik sunmayan ikilinin sahipleri, 2024 WRC'nin Japonya ayağına Toyota'nın özel misafiri olarak katılma fırsatı bulacak. Ayrıca bu kişileri farklı hediyeler de bekliyor. Bunların arasında pit turu ve WRC'nin farklı ayaklarında isimlerinin yarış araçları üzerine yazılması bulunuyor.