14 Mart 2025 Cuma

Toyota Crown Estate


Toyota Crown ailesi tamamlanıyor. Markanın 2022 yılında tanıttığı ailenin 4. üyesi de sonunda Japon ürün gamına katıldı. bu araç, yaklaşık bir yıl önce Kuzey Amerika'da Crown Signia ismiyle satışa sunulmuştu. Büyük sayılabilecek SUV, iki farklı hibrit motor seçeneğine sahip.

4.930 mm boya, 1.880 mm ene ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan otomobil sivri burun yapısı ve çift katlı farlarının üst bölümdeki parantez tasarımıyla öne çıkıyor. 21 inç çaplı jantlar, kontrast renkli tavan ve yan aynalar, ince tutulan dodikler, şık bir spoiler, siyah arka tampon ve ince yapılı LED stoplar da modelin diğer detayları arasında sayılabilir.

Crown Estate, iç mekan tasarımını diğer Crown modelleriyle paylaşıyor. Sade görünümlü dijital gösterge paneli, 3 kollu direksiyon simidi ve geniş dokunmatik ekran ilk başta dikkat çekerken fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları, küçük vites selektörü ve çift renkli deri döşemeler diğer detaylar arasında. 570 litre hacim sunan bagajın eşiğinde oturmak için platform ve küçük bir masa da sunuluyor.

2.5 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit ve şarj edilebilir hibrit seçeneklere sahip olan otomobil her iki seçenekte de bir çift elektrik motoru sunuyor. Bu sayede dört tekerlekten çekişli hale gelen Crown Estate'in önde yer alan elektrik motoru 182, arkadakiyse 54 beygir gücünde. PHEV aracın yaklaşık 20 kWh kapasite sunan bataryası yaklaşık 90 km elektrik menzili sunuyor.

Morgan Supersport


Köklerine bağlılık konusunda öne çıkan üreticilerin başında yer alan Morgan, Plus Six yerine piyasaya sunduğu aracını tanıttı. Beklendiği gibi daha modern bir otomobil haline gelen Supersport, kaputu altında aynı motoru barındırsa da sunduğu donanımlarla uzun yol için de uygun bir hale gelmiş.

Ana hatlarını aynen koruyan aracın biraz daha yuvarlak hatlara kavuştuğu söylenebilir. Geriye doğru yönelen ön panjur, köşeli tampon ve LED farlar aracın burnundaki detaylar. Kaputun önüne hava çıkışları ekleyen Morgan, 3 silecekten de vazgeçmemiş. 18 veya 19 inç çaplı jantlarla sunulan otomobil geniş çamurluklara da sahip.

Standart olarak bez tavanla sunulsa da karbon fiber hart top ile de alınabilen Supersport bu sayede bir coupé gibi kullanılabiliyor. Kapı camları sökülerek, daha önce sunulmayan bagaj bölümünde saklanabiliyor.  Difüzöre entegre çift egzoz çıkışı ve LED stoplar da araca modernlik katmış. Bagaj hacminin yetersiz gelmesi durumunda port bagaj da kullanılabiliyor.

İç mekanı da klasik çizgilerini koruyor olsa da modern unsurlar da sunan Suparsprt'ta ahşap kaplama ve deri döşemenin haricinde merkezi yerleşimli göstergeler, BMW'den alınan vites kolu, alüminyum detaylar ve torpido gözü sunuluyor. Koltuklar arkasında daha geniş bir depolama bölümüne sahip araçta Sennheiser ses sistemi de bulunuyor.

Elde şekillendirilen alüminyum gövdesi ahşap temeller üzerinde durmaya devam eden otomobilin süspansiyon sistemi istenildiğinde sertlik ayarlı da alınabiliyor. Kaput altında görev yapan BMW ünitesiyse 3 litre hacimli ve sıralı 6 silindirli. 340 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen araç 1.170 kg ağırlığında ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da standart donanımında.

Toyota C-HR+

Japon markaların elektrikli modellere mesafeli olması geçmişte kalıyor gibi görünüyor. Yeni bir elektrikliyle karşımıza çıkan Toyota, yeni aracın isminde C-HR geçmesine rağmen temellerini e-TNGA 2.0 platfomu üzerine geliştirmiş. Bu da kendisini bZ4X ile kardeş yapıyor.

4.520 mm boya ve 2.750 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ana hatları C-HR'ı andırsa da daha köşeli çizgilerle markanın elektrikli modellerine dahil olduğu belli oluyor. Parantez biçimli farlar ve sivri burun yapısına sahip otomobilin kapılarında derin karakter çizgileri ve kalın kapı altı korumaları dikkat çekiyor.

Siyah renkli tavan ve yan aynalar da sunan  aracın arkasına geçildiğinde bagaj kapağı camının hem üst hem de altında spoiler kullanıldığı görülüyor. Arka tampon altında yer alan difüzör çıkışı ve bagaj kapağı üzerinde birbirine bağlanan ince yapılı LED stoplar da oldukça yatık tasarımlı C sütunu gibi dinamizmi pekiştimiş. Aracın arka kapı kolları da C sütununa gizlenmiş.

İç mekana geçildiğinde kokpitin bZ4X ile paylaşıldığı görülebiliyor. 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, havalandırma kumandalarını da içerisine alan dokunmatik ekran ve çift telefon şarj platformuna sahip ara konsol bu araçta kullanılanla aynı. C-HR+ ayrıca 416 litre hacimli bir bagaja da sahip.

C-HR+, üç farklı motor seçeneğine sahip olacak. Öne yerleştirilen 167 beygir gücündeki elektrik motoru 57.7 kWh kapasiteli bataryayla eşleyen giriş modelinin ardından 224 beygir güç üretebilen ünitenin 77 kWh kapasiteli bataryayla sunulduğunu görüyoruz. 343 beygir güç üretebilen çift motorlu seçenekse dört tekerlekten çekişli ve yine büyük batarya paketiyle sunuluyor.

En düşük güçlü seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.6 saniye sürerken menzili 455 km olarak açıklanıyor. Daha güçlü önden çekişli model 600 km menzil ve 7.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla öne çıkarken en güçlü versiyon 525 km menzil ve 5.2 saniyelik 0-100 km/s depar zamanına sahip.

13 Mart 2025 Perşembe

Mercedes-Benz CLA Serisi


CLA Serisi yeni nesline kavuştu. Mercedes'in elektriklenme yolunda artık %100 elektrikli versiyonu da bulunan otomobilin içten yanmalı motoruysa hibrit yardımcıya sahip. Tasarımında yenilikler görülebilen araçların asıl önemli yenilikleriyse gözle görünmeyen yerlerde.

Ana hatlarına bakıldığında bir CLA olduğu anlaşılabilen otomobilin ön panjurunun aşağıya alınıp LED farların birbirine bağlanması ilginç durmuş. Farklı jant boyutları ve tasarımlarıyla alınabilen otomobilin kapı kolları hemzemin yapıda. Arka bölümde de birbirine bağlanan stopları görülebilen modelin hava sürtünme katsayısı da 0.21 olarak açıklanıyor.

Dik yerleşime sahip kokpitte dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran ve opsiyonel olarak sunulan yolcu ekranı görülebiliyor. Ara konsol üzerinde bir çift bardaklık, altındaysa büyük depolama bölümü bulunuyor. Elektrikli koltuk kumandaları neredeyse dokunmatik bir yapıya bürünürken sürücü kapısında sadece iki cam kumandası bulunması da gözlerden kaçmıyor.

4.72 metre boya, 1.85 metre ene ve 1.46 metre yüksekliğe sahip olan araç 2.79 metre aks mesafesi sunuyor. 405 litre hacimli bagajı çok büyük olmayan CLA'nın elektrikli seçeneklerinde kaput altında da 101 litre hacimli bir bagaj yer alıyor. 85 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan elektrikli modellerde 800 Volt mimarisi kullanılmış ve bu sayede 320 kW DC şarja olanak tanınmış. Aracın maksimum menziliyse 800 km'nin hemen altında kalmış.

Arkadan itişli olan tek motorlu seçeneği 272 beygir güç, 335 Nm tork üretebilen CLA'nın çift motorlu seçeneği dört tekerlekten çekişli. 354 beygir güç, 515 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum sürati 210 km/s olan ikilide 2 ileri vitesli şanzıman kullanılmış.

48 Volt hafif hibrit seçeneklerinde 1.5 litre hacimli, benzinli motorun 136, 163 ve 190 beygir güç üretebilen seçenekleri kullanılan CLA'da 1.3 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunulan araçlar 27 beygir altında güce ihtiyaç duyduklarında ilerlemeyi elektrik motoru sağlayabiliyor. Rejenerasyonsa 25 kW'a kadar gerçekleşebiliyor.

Toyota FT-Me


Toyota'nın elektrikli geleceği şekillenmeye devam ediyor. Markanın dört tekerlekli, elektrikli bisiklet olarak adlandırılabilecek minik modeli de bu gelecek içerisinde kendisine bir yer arıyor. Aracın performansı etkileyici olmasa da bazı ilginç özellikleri bulunuyor.

Boyu 2.5 metrenin altında tutulan otomobil, öne doğru uzayan çamurluklar, ön camın altında yer alan LED farlar, aerodinamik jant kapakları, hemzemin kapı kolları ve neredeyse tavana yerleştirilen stoplara sahip. Yan aynalar yerine de kameralar kullanılmış.

İç mekanı iki kişilik olan otomobilin yolcu koltuğu, yük taşınmak istendiğinde yerinden kolayca sökülebiliyor. Koltuklar birbirinden farklı renkte sunulurken direksiyon simidi de dikdörtgen şeklinde. Dijital gösterge paneli çok büyük değil ve tekerlekli sandalyeli kullanıcılar düşünülerek eklenen sensörler sayesinde konsepti sadece ellerle kullanmak mümkün.

Teknik verileri paylaşılmayan otomobilin bulunduğu kategori nedeniyle maksimum süratinin 45 km/s'i geçmeyeceğini söyleyebiliriz. Batarya kapasitesi de açıklanmamış olsa da aracın hafifliği sayesinde küçük kapasiteden 100 km civarında menzil alınması bekleniyor. Tavanda yer alan güneş panelleri de günde 30 km'ye kadar menzil katkısı yapabilecek.

Volkswagen Grand California


Volkswagen, 2024 yılında makyajladığı Crafter'ın tatil modunda olan seçeneği Grand California'yı da makyajladı. İki farklı gövde seçeneği sunan aracın daha kısa gövdeli versiyonunda ekstra yüksek tavan sunulurken daha uzun gövdeye sahip seçenek daha alçak tavanlı.

Çift gövde rengiyle alınabilen araçların genel hatları tanıdık olsa da sağ taraflarında yer alan katlanır tente kendilerini belli ediyor. İç mekana geçildiğinde de makyajlı aracın dijital gösterge paneli ve büyüyen dokunmatik ekranı görülebiliyor. Bu arada ön koltukların 180 derece döndürülebildiğini hatırlatalım.

Arkaya geçildiğinde de modern tasarım devam ediyor. Altında dev bir depolama bölümü yer alan ikiz yatak, duş ve tuvalet, katlanabilir masa, 70 litre hacimli buzdolabı, ocak ve eviye gibi kamp gereklilikleri görülebiliyor. Tavanda birçok depolama bölümü sunan aracın katlanabilir sandalye ve masa setiyse arka kapıların içerisine gizleniyor.

İç mekan ısıtma ve soğutmasının haricinde elektrikli perdeler ve birçok farklı fonksiyonu kumanda etmek için dokunmatik bir kumandaya yer veren Volkswagen, Grand California'da yer alan birçok çekmece ve tavana eklenen sunroof ile hem pratiklik hem de ferahlık sunmayı hedeflemiş. Aracın temiz su tankıysa 110 litre hacimli.

Kaputun altındaysa çok heyecan verici bir ünite bulunmuyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motor 163 beygir güç, 410 Nm tork üretebiliyor. Donanıma göre önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen araçlarda 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Toyota bZ4X


Elektrikli otomobiller konusunda biraz çekingen davranan Toyota'nın Subaru ile ortaklaşa geliştirdiği elektrikli SUV modeli bZ4X güncellendi. Görsel olarak büyük yeniliklere sahip olmayan otomobilin sunduğu teknik özelliklerdeyse büyük gelişmeler yaşanmış.

Parantez biçimli, ince yapılı LED aydınlatmalara kavuşan otomobilin farları artık çift katlı. Ön tamponda yapılan yeniliklerse aerodinamik yapıyı iyileştirmiş. Yeni jant seçenekleri de donanıma eklenmiş. İç mekandaysa daha az yer kaplayan dijital gösterge paneli ve yeni döşeme seçenekleri kullanılmış.

Yanlarda yer alan havalandırma ızgaraları artık yatay tasarımlıyken dokunmatik ekran artık Lexus modellerinde olduğu gibi havalandırma kumandalarını da içerisine alıyor. Ara konsol da yeniden tasarlanırken bu bölümde kapaklı göz yerine bir çift kablosuz şarj paneli bulunuyor. Konsolun yolcu bölümünde yer alan kısım da artık kumaş döşemeye sahip değil.

Önden çekişli seçeneğinde 167 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru kullanılan otomobilde 57.7 kWh kapasiteli bataryalar bulunuyor. 73.1 kWh kapasiteli bataryalara sahip ilk seçenekte 224 beygir güç üretebilen tek motor kullanılırken ikincisinde 343 beygir güç üretebilen çift motor bulunuyor. Dört tekerlekten çekişli bu model 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşıyor.