16 Nisan 2016 Cumartesi

Seat León 1.4 EcoTSI ACT FR DSG


Seat'ı C segmentinde temsil eden model León'un sunduğu seçenekler zenginleşmeye devam ediyor. Hatırlayacağınız gibi daha önce hatchback gövde seçeneğini, 140 beygir güç üretebilen motor ve manuel şanzıman ikilisiyle deneme imkanım olan otomobil bu sefer çift kavramalı şanzımanı ve güçlenen motoruyla blogda konuğum oldu.

İlk olarak 1999 yılında satışına başlanan León, hayatına Toledo'nun kısaltılmış versiyonu olarak başladı. Yuvarlak hatlara ve yüksekçe bir tavana sahip olan ikinci nesil örnekler 2005 yılında üretime girerken çok daha köşeli çizgilere sahip güncel kasa 2012 yılından bu yana bizlerle. Güncel León'un üç ve beş kapılı hatchback gövdelerinin haricinde ST ve X-PERIENCE isimli station wagon seçenekleri de bulunuyor.

15 Nisan 2016 Cuma

Aston Martin Vantage GT8


Aston Martin, ürettiği pist odaklı modeller arasına bir yenisini ekledi. V8 Vantage S temelleri üzerine geliştirilen otomobil 150 adetlik sınırlı üretime sahip olacak. Hafifletilen araçta yapılan aerodinamik yenilikler ve güçlenen motor, performansı artırmış.


Çok daha büyük bir splitter ve geniş yan eteklerle donatılan otomobilde farklı bir ön panjur da dikkat çekiyor. 19 inç çaplı jantlar, neon renklerde süslemeler, yenilenen arka tamponla birlikte büyüyen difüzör, dev spoiler ve yeni egzoz sisteminin ortaya doğru kaydırılan çiftli çıkışlarıysa görünümde yaşanan diğer farklılıklar.


Karbon fiberden üretilen kapı iç bölümleri ve yine aynı malzemeden üretilip Alcantara ile kaplanan manuel ayarlı koltuklar standart donanımda sunulurken magnezyum jantlar, deri kayışlardan üretilmiş kapı kolları,  polikarbonat arka ve yan camlar, karbon fiber tavan ve lityum iyon akü, ağırlığı 100 kg aşağıya çekmiş.


İç mekan tasarımını V8 Vantage S'ten alan aracın fren ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilirken 4.7 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında 446 beygir güç, 490 Nm tork elde edilmiş. 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart donanımda yer alırken 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 0.2 saniye aşağıya çekilen otomobilin maksimum süratiyse 305 km/s'te kalmış.

14 Nisan 2016 Perşembe

Fiat Mobi


Güney Amerika'nın favori markaları arasında yer alan Fiat, Brezilya pazarında yeni bir araç tanıttı. Yakında bu ülkede satışına başlanacak olan Renault KWID'e rakip olarak geliştirilen otomobil beklendiği gibi küçük boyutlu.

Standart modelleri 3.566 mm boya, 1.633 mm genişliğe ve 1.490 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin bu değerleri, donanım seçeneğine göre 3.596, 1.685 ve 1.550 mm arasında değişiyor. Minik hatchback, 215 ile 235 litre arasında değişen bagaj hacmi de sunuyor.


Yüksek yapısıyla dikkat çeken otomobilde şişkin çamurluklar, tavan rayları, büyük farlar, cam bagaj kapağı, 13 ve 14 inç çaplı jant seçenekleriyle gövdenin alt bölümünü koruyan siyah plastik ekler gibi detaylar bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde bir Fiat olduğunu daha çok belli eden Mobi'nin üç kollu direksiyon simidi arkasında büyük bir hız göstergesi bulunuyor. Devir göstergesiyle birlikte analog olan bu donanımın içerisindeyse dijital bir ekran yer alıyor. Orta konsolun üzerine de bir dokunmatik ekran ekleyen Fiat geriye kalan bölümlerde de abartıdan uzak durmuş.


Kaput altında yer alan 1 litre hacimli motor, Brezilya pazarında sunulan birçok benzinli araç gibi etanol de yakabiliyor. 73 beygir güç, 93 Nm tork üretebilen ünite etanolle 75 beygir güç, 97 Nm tork değerlerine ulaşabiliyor. Değerler iç açıcı olmasa da ağırlığı 907 ile 966 kg arasında değişen otomobil 5 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 14.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 153 km/s olarak açıklanıyor.

Gemballa GT


Bir süredir sesi çıkmayan modifikasyon firmalarından Gemballa, McLaren 650S temelleri üzerine geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı. Otomobilin öncüsü için yapılan çalışmadan 4 yıl sonra gelen kit motor gücünü de artırmış.


Dışarıdan bakıldığında büyük bir değişime uğramadığı görülen otomobilde önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar görev yaparken yan etekler de yenilenmiş. Genişleyen lastiklerin sığması için çamurluk içleri de yeni karbon fiber parçalarla genişletilirken hava çıkışlarına sahip yeni arka tamponun altında bir de difüzör bulunuyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli, v8 motoru artık 670 beygir güç, 727 Nm tork üretebilen aracın bütün modifikasyon kiti, Almanya'da, vergiler dahil 33.900 Euro karşılığında sunulmakta.

13 Nisan 2016 Çarşamba

Tesla Model X 75D


Tesla'dan bir haber daha geldi. Model 3 tanıtımı ve Model S makyajının ardından Model X'in de ürün gamında değişikliğe gittiğini açıklayan üretici bu araca yeni bir baz versiyonu eklemiş.

Geçtiğimiz hafta, Model X'in 3. sıra koltuklarında oluşabilecek bir sorundan ötürü bu otomobillerin tamamını geri çağıran Tesla, 70D'nin yerine geçen ve 75 kWh kapasiteli pillere sahip yeni giriş seçeneğini tanıttı. 6 saniyelik 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi ve 209 km/s'lik maksimum süratinde değişim olmayan aracın menziliyse 354 km'den 381 km'ye ulaşmış.

Tesla Model S


Tesla'da şu sıralar koşuşturma durmayacak gibi. Geçtiğimiz günlerde, kısa sürede 350.000 sipariş alan giriş modelini tanıtan A.B.D. merkezli üretici şimdi de marka imajını yerine oturtan Model S'i makyajladı.


Büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin ön bölümü, tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan Model X'ten kopyalanmış gibi görünüyor. Ön panjuru çok daha küçük bir hale gelen aracın küt duran tamponunun yanında farlarında da değişiklik var. Dış tasarım aynı kalsa da artık farların tamamı LED teknolojisine sahip.

12 Nisan 2016 Salı

Mitsubishi ASX 1.6 DI-D Instyle


Mistubishi'nin çoğu modelinde olduğu gibi ASX'in tarihi de biraz karışık. Japonya'da RVR ismiyle satılan otomobil ilk olarak 1991 yılında satılmaya başlarken bu araç diğer pazarlarda Space Runner olarak da tanındı. Kompakt bir MPV olan bu araç, 1997 yılında yerini ikinci nesil örneklere bırakırken yeni nesil araçlar Chariot olarak adlandırıldı.

2002 yılında üretimden kalkan RVR ailesi 2010 yılında geri döndü. 2007 yılında sergilenen Concept-cX isimli prototipten esinlenmiş bir tasarımla Avrupa'da ASX ismini alan araç bu sefer kompakt bir crossover olarak karşımıza çıktı. 2012 yılında uygulanan makyajın birkaç yıl ardından küçük hacimli Diesel motoru da aileye katılan otomobilin başarı şansı da bu şekilde artmış oldu.

11 Nisan 2016 Pazartesi

Audi A8L Extended


Audi'nin bir sürprizi de limuzin şeklinde bizimle. Uzun aks mesafeli bir A8 temelleri üzerine geliştirilmiş olan otomobilde, tahmin edilebileceği gibi birçok değişiklik yapılmış.


Ön ve arka kısımları standart A8 ile aynı olan otomobilin yan görünümünde altı adet kapı bulunuyor. Tavanı da boydan boya camla kaplanan otomobilin panoramik sunroof'u 2.4 metre uzunluğunda. Toplam boyu 6.36 metre olarak açıklanan tek örnek modelin aks mesafesi de 4.22 metre. S8'den alınan fren sistemiyle donatılan aracın jantları 19 inç çaplı.


İç mekanında, tamamı ileriye doğru konumlandırılmış toplam altı adet tekli koltuk sunan A8L extended'in bütün koltuklarında ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları yer alıyor. Ayrıca en arka koltuklar için eğlence sistemi ve buz dolabı da donanıma eklenmiş.


Kaputu altında birçok Audi modelinde görev yapan, çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, benzinli V6 motor bulunan araç 310 beygir güç, 440 Nm tork üretiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan, 2.418 kg ağırlığa sahip A8L extended 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.