21 Temmuz 2020 Salı

Ariel Nomad R


Ariel, 2015 yılında tanıttığı Nomad modelini geliştirmeye devam ediyor. İlk örnekleri daha çok arazide hızlı sürüş yapmak için uygun olan aracın R seçeneği pistlere daha çok yakışıyor. Üstelik otomobilden sadece 5 adet üretileceği açıklandı.


Yürüyen bir takla kafesi gibi göründüğünden tasarım anlamında büyük farklılıklar sunmayan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve Yokohama A052 lastikler kullanılıyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ister Öhlins ister Bilstein markalarını taşıyabiliyor. Fren kaliperleriyse dört pistonlu.


İç mekanında da bir değişiklik bulunmayan aracın tek parça koltukları ve tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi korunmuş. Dijital gösterge paneli ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de standart donanımda.


Standart Nomad örneklerinde olduğu gibi Honda'dan alınmış bir motor kullanan otomobilin bu ünitesi diğerleri gibi 2.4 değil 2 litre hacimli. Kompresör besleme yardımıyla 340 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli, pnömatik aktüatöre sahip sıralı şanzımanla donatılmış. 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilen arkadan itişli aracın maksimum süratiyse 195 km/s.

Ford Mustang Mach-E 1400


Ford'un bir alt markası olma yolunda hızla ilerleyen Mustang, geçtiğimiz yıl ilk elektrikli versiyonuna kavuşmuştu. Aracın sportif yapısının üzerine yoğunlaşmak isteyen Ford, modele tek örnek bir yarış seçeneği ekledi.

RTR ile ortaklaşa geliştirilen otomobil aslında temellerini kullandığı araçla çok şey paylaşmıyor. Özellikle aerodinamik paketiyle dikkat çeken modelde dev splitter ve deflektörler haricinde genişletilmiş çamurluklar ve yan etekler de görülebiliyor.


Kaput ve tavanında hava girişleri açılan Mustang Mach-E 1400'de daha küçük yan aynalar kullanılırken arkada dev spoiler ve difüzör gözlerden kaçmıyor. Bu arada otomobilin 257 km/s süratte 1 tonun üzerinde yere basma kuvveti sağlayabildiği açıklandı.

Bol bol karbon fiber kullanılan çıplak iç mekanda dijital gösterge paneli ve standart Mach-E'den alınan dokunmatik orta konsol dışında her şey bir yarış aracında olması gerektiği gibi. Tek hareketle yerinden sökülebilen direksiyon simidi, tam boy takla kafesi, dört yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kalemlerin bazıları.


Toplam 7 adet elektrik motoruna sahip olan Mustang Mach-E 1400, istenirse gücü ön, arka veya her iki aksa da iletebilecek şekilde programlanabiliyor. Bu sayede yarış veya drift aracı olarak kullanılabilecek model 1.419 beygir güç üretiyor. Pillerse 56.8 kWh kapasiteli. Bu arada aracın kullanım amacına göre gövde panellerini değiştirmek mümkün. Bu paneller, karbon fibere alternatif oluşturbilecek organik kompozit fiberden üretilmiş.

Škoda Slavia


Škoda'nın stajyerleri bir kere daha ilginç bir projeye imza attı. Geçmişte birçok farklı araçla karşımıza çıkan bu çalışanlar şimdi de dikkat çekici bir roadster olarak karşımızda. Aracın temelleri bir kere daha tanıdık.

Scala temellerini kullanan konseptin ön bölümünde büyük bir sürpriz yok. Tampon altında yer alan splitter sayesinde biraz daha sportif duran aracın 20 inç çaplı jantları Kodiaq RS'ten alınmış. Model, A sütunu arkasında bambaşka bir araca dönüşmüş.


Arka koltuk ve kapıları iptal edilen Slavia'nın ön koltukları arkasına bir kapak yerleştirilmiş. Şık bir spoilerle donatılan otomobilin arka tamponu altına da bir difüzör eklenmiş. Ayrıca bagaj kapağında bulunan marka ismi de artık ışıklandırmalı.

Kokpitinde büyük bir değişim yaşanmayan otomobilin direksiyon ve vites kolunda beyaz renkli trim parçaları yer alırken orta konsol altına ek bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş. Sabit kafalıklı sportif koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sportif dokunuşlar olarak göze çarparken arkalarında yer alan aslan armaları ve hoparlörlerin çok şık durduğunu söylemek zor.


Kaputu altında 1.5 litre hacimli, 150 beygir güç üretebilen benzinli motor bulunan otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. Aracın güçlendirilen fren sistemiyse Octavia RS'ten alınmış.