18 Haziran 2024 Salı

Audi e-tron GT


Porsche Taycan'ın ardından bu otomobilin teknik ikizi Audi e-tron GT de güncellendi. Tasarım konusunda, aynı Porsche'de olduğu gibi büyük yenilikler sunmayan aracın görünmeyen noktalarında yapılan değişiklikler çekiciliğini artırmış.

Ana hatlarında bir değişiklik olmayan otomobilin yenilenen ön tampon tasarımları daha sportif bir duruş sağlıyor. Jant seçenekleri de yenilenen e-tron GT ailesinde yeni gövde renkleri de sunuluyor. Arka bölümdeyse tamponun alt bölümünün yeniden şekillendirildiği görülebiliyor.

İç mekanda da yeniliklerin sayısı az. Yenilenen direksiyon simidinin hem alt hem de üst bölümü düzleştirilmiş. Dokunmatik düğmeler de sunan bölümde sürüş modu ve overboost tuşları da yer alıyor. Yeni koltuklar, farklı döşeme ve trim parçaları da donanıma eklenmiş. Opsiyonlar arasında geçirgenliği değiştirilebilen cam tavan da bulunuyor.

Süspansiyon sistemi yenilenen otomobil artık sert frenlemelerde gövdenin dalma hareketini engelleyebiliyor. Yönlendirilebilir arka aks da donanıme eklenmiş. Güçlendirilen fren sistemini beğenmeyen müşteriler, önde 10 pistonlu kaliperler sunan karbon seramik diskli sistemi tercih edebiliyor.

97 kWh kapasiteli yeni bataryaları önceki aracın 84 kWh kapasiteli ünitelerinden 9 kg daha hafi olan e-tron GT ailesinin rejeneratif frenleme kapasitesi 400 kW'a ulaşmış. Bazı seçeneklerinde menzil 600 km üzerine çıkarken maksimum şarj hızı 320 kW'a ulaşmış durumda.

S e-tron GT olarak adlandırılan giriş seçeneği 680 beygir güç üretebilen otomobilin RS e-tron GT seçeneği 857 beygir gücünde. RS e-tron GT Performance ise 925 beygir güç üretiyor. Araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 3.4, 2.8 ve 2.5 saniye sürüyor. Maksimum süratse şimdilik en fazla 250 km/s'te sınırlandırılıyor.

Ford F-150 Lightning SuperTruck


Elektriklenme trendi yarış pistlerine de taşmaya başlayalı uzun zaman oldu. Bir taraftan Nürburgring rekorları kırılırken diğer taraftan bu tür otomobillerin asıl başarılı olacakları tırmanmalar giderek elektrikleniyor. Bu yıl koşulacak Pikes Peak'te de iddialı modellerden biri elektrikli olacak.

Direksiyonunda Romain Dumas'nın oturacağı bu F-150 Lightning, aslında pick up olma özelliğini çoktan kavbetmiş gibi görünüyor. Bu yarışta kullanılan diğer iddialı modellerdeki gibi splitter, spoiler, deflektör ve difüzörü dev boyutlarda olan otomobil 240 km/s süratte 2.7 tonun üzerinde yere basma kuvveti üretebiliyor.

Takla kafesiyle çevrelenen iç mekanı oldukça geniş hacim sunan otomobilde tek hamlede yerinden sökülebilen ve hem gösterge tablosu hem de kumandaların çoğunu üzerinde barındıran direksiyon simidi, ortaya doğru alınan yarış koltuğu ve yere sabitlenmiş pedal kutusu sunuluyor.

Karbon seramik fren diskleri ve magnezyum jantlara sahip olan araçta kullanılan üç elektrik motoru hem dört tekerlekten çekiş özelliği sağlıyor hem de 1.420 beygir güç üreterek aracın yarışı kazanması konusunda büyük fark yaratıyor.

Nio EL8


Avrupa pazarında satılan Çinli araçların sayısı artmaya devam ediyor. Satışına başlanan SUV EL8 aslında bizlere yabancı değil. Model Çin'de ES8 ismiyle satılıyor. Çift motorlu versiyonuyla piyasada olacak model ilk etapta sadece 6 kişilik olarak sunulacak.

Markanın tasarım detaylarını koruyan otomobilin sivri burun yapısında çift katlı LED farlar dikkat çekiyor. Tavanda LiDar sensörü bulunan modelde hemzemin kapı kolları, kırmızı kaliperler, hemzemin tavan rayları, spoiler ve birbirine bağlanan ince yapılı LED stoplar bulunuyor.

Sade tasarımlı iç mekanda çift renkli deri döşeme, iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dik yerleşimli dokunmatik ekran, 6 koltuk ve vites konsolu altında geniş depolama bölümü sunulurken 23 hoparlörlü ses sistemi 2.000 Watt çıkış gücüne sahip.

5.099 mm boya sahip olan otomobilin çift elektrik motoru 650 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen modelde 75 ve 100 kWh kapasiteli piller tercih ediliyor. Büyük bataryanın sunduğu menzil 508 km olarak açıklanıyor.

16 Haziran 2024 Pazar

Lexus GX Monogram


Lexus, ilginç bir konseptle karşımıza çıkıyor. Bu sefer aracı ilginç kılan şey sahip olduğu motor veya dikkat çekici tasarımı değil. Aspen Food & Wine Classic sırasında sergilenen otomobil lüks İngiliz SUV modellerine özenip tekerlekli bir piknik masasına dönüşmüş.

Füme gövde rengi, farklı jantları ve araziye daha uygun lastikleriyle dikkat çeken otomobilin logo ve armalarının haricinde kapı kolları da altın renginde sunuluyor. İnce yapılı port bagaj sabitleyiciler haricinde bagaj kapağının çift parçalı hale gelmesi ve yana doğru açılması dikkat çekici.

İç mekanda çift renkli deri döşemeler ve yine altın renginde sunulan parçalar dikkat çekerken ikinci koltuk sırasında tekli iki koltuk sunuluyor. Bu koltuklar arasında yer alan panelde mermer masa, bardaklıklar, buz üretici ve kahve makinası bulunuyor.

İptal edilen 3. sıra koltuktan kalan yere bol deri döşemeli paneller ve bir pizza fırını sığdıran Lexus, bagaj kapaklarının içerisini de mutfak ekipmanlarıyla doldurmuş. Bagaj yan camları da artık açılabilir kapaklara çevrilmiş ve altlarına bardaklar sabitlenmiş.

Kaput altındaysa tanıdık bir motor bulunuyor. GX 550'nin de kullandığı 3.4 litre hacimli, V6 motor, çift turbo besleme sayesinde 355 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımda bulunuyor.

Nissan Note Aura


2023 yılı sonunda makyajlanan Nissan Note'un daha lüks versiyonu Note Aura da yeni yüzüne kavuştu. Kaputu altında hibrit bir motor bulunan otomobil temellerini kullandığı araçla benzer görünüm sunarken iç mekanda sunulan lüks seviyesi artmış.

Daha geniş bir ön panjura sahip olan otomobilde incelen farlar, LED sis farları ve köşeleri yenilenmiş ön tampon görülebilirken 17 inç çaplı jantlar farklı tasarıma kavuşmuş. Rengi açılan stoplar ve daha köşeli hale gelen arka tampon da arka bölümün farklı yanları.

İç mekanda farklı renklerde deri döşemelere ve trim parçalarına yer verilmiş olsa da Note ve Aura'nın ayrıştığı noktalar bunlarla sınırlı. Jeneratör olarak çalışan ve 82 beygir güç üreten 1.2 litre hacimli benzinli motor haricinde 136 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobilin dört tekerlekten çekişli seçeneklerinde arka aksa 68 beygir gücünde bir elektrik motoru daha ekleniyor.