Audi'nin aylardır kamuflajlı olarak karşımıza çıkardığı elektrikli sedan modeli e-tron GT sonunda resmen tanıtıldı. Porsche Taycan temelleri üzerine geliştirilen otomobil, kardeşine dişli bir rakip olabilecek kadar etkileyici.
4.989 mm boya, 1.964 mm genişliğe ve 1.413 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.898 mm. 3 yıl önce tanıtılan konsept haliyle neredeyse birebir aynı tasarıma sahip olan araç, alçak ve geniş yapısıyla etkileyici bir duruşa sahip. Bu tasarım, 0.24'lük hava sürtünme katsayısını mümkün kılmış.
Agresif duran ön tamponunda hava girişleri ve diğer Audi modellerinde kullanılana benzer bir panjur şekline yer verilen otomobilde Laser LED farlar kullanılmış. Kaputun bombeli yapısı da şişkin çamurlukları ortaya çıkarmış. Jant çapları 19 ile 21 inç arasında değişiyor. Kapıların alt bölümleri de şişkin tasarlanan otomobilin kapı kollarıysa Taycan'dakilerin aksine sabit.
Arka kısmında da geniş çamurluklar sayesinde şık bir görünüm bulunan e-tron GT'nin ok desenli stopları boydan boya uzanıyor. Tabanı tamamen düz olan aracın arka tamponunda da difüzör kullanılmış. Ayrıca havalı süspansiyon sistemi, önde 420 mm çaplı karbon seramik fren diskleri ve yönlendirilebilir arka aks da donanıma eklenmiş.
İç mekanı Taycan'ınkinden çok daha "normal" görünen araçta kullanılan dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi diğer Audi'lerde de karşımıza çıkıyor. Orta konsolda havalandırma ızgaraları aşağıya yerleştirilmiş olsa da kumandaların fiziksel düğmelerden oluşması dikkat dağılmasını engelleyebilir. Aracın çalıştırma düğmesi, vites selektörünün önüne yerleştirilmiş. Arkada yer alan bagajı 405 litre hacim sunan e-tron GT'nin önde de 81 litre hacimli bir bagajı bulunuyor.
Gelelim performansa: Çift elektrik motoruna sahip araçların arka motorlarında 2 ileri vitesli bir şanzıman kullanılıyor. Standart araç, 476 beygir güç, 630 Nm tork üretebilirken RS armalı seçenekler 598 beygir güç, 830 Nm tork üretebiliyor. 2.5 saniye süren overboost fonksiyonuyla güçler 530 ve 646 beygir oluyor. Maksimum süratleri sırasıyla 245 ve 250 km/s olan ikilinin 0-100 deparları da 4.1 ve 3.3 saniye sürüyor.
86 kWh kullanılabilir kapasite sunan pillerle 488 km'ye kadar menzil sunan e-tron GT'nin 800 Volt mimarisi, 270 kW hızlı şarja olanak sağlıyor. Bu da %5-%80 arası şarjın sadece 22.5 dakikada tamamlanacağı veya 100 km menzilin yaklaşık 5.5 dakikada sağlanabileceği anlamına geliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder