1 Aralık 2017 Cuma

Subaru Ascent


Subaru, Los Angeles'ta şimdiye kadar ürettiği en büyük otomobili tanıttı. Ascent isimli SUV, iç mekanında bir MPV genişliği sunarak sekiz kişiye kadar oturma kapasitesine sahip olabiliyor.

Dışarıdan bakıldığında diğer güncel Subaru modellerine benzerliğiyle dikkat çeken otomobil geniş ve dik ön panjuru sayesinde heybetli bir görünüm sunuyor. Şık farlar ve 20 inçe kadar büyüyen çaplar sunan jantlar sportif duruşu desteklerken gövdenin alt kısmını kaplayan siyah plastikler SUV modellerin olmazsa olmazları arasında.


Siyah renkli tavan rayları biraz fazla yüksekmiş gibi görünürken yüzgeç anten, büyük arka cam, spoiler, çok büyük olmayan yatay konumlu stoplar ve çift egzoz çıkışı detayları tamamlıyor. Bu arada tasarımın, Nisan ayında tanıtılan konsept aracı andırması da olumlu bir gelişme.

İç mekanda üç koltuk sırası sunan Ascent'in iki ve üçüncü koltuk sıraları yatırılarak düz bir bagaj zemini elde edilebiliyor. Çift renkli deri döşemeyle donatılabilen yaşam alanı da diğer Subaru modellerinden esinlenen çizgilerle sade bir yapı sunuyor.


Kaputu altında, turbo beslemeye sahip, 2.4 litre hacimli bir Boxer motor barındıran araç 260 beygir güç, 376 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanı (CVT) manuel kullanımda 8 ileri orana sahip olan Ascent'te dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

Fiat Cronos


Güney Amerika pazarlarında çok güçlü olan Fiat, buraya yönelik araçlar geliştirmeye devam ediyor. Linea'nın yerine piyasaya çıkacak olan Cronos, Argo'nın sedan seçeneği olarak dikkat çekecek.


Ön bölümü, kardeşi gibi agresif bir duruşa sahip olan otomobil yanda şişkin çamurluklara ve karakter çizgileriyle dikkat çekiyor. Arkaya doğru ilerledikçe Egea sedan çizgileri görülebilen otomobil kısa bir bagaj kapağına ve LED stoplara sahip.

Yeni bir platform üzerinde yükselen otomobilde 1.3 ve 1.8 litre hacimli benzinli motorlar görev yapıyor. Detaylı teknik verilerse henüz açıklanmadı.

30 Kasım 2017 Perşembe

Infiniti QX50


Bu yılın başında konsept haliyle Detroit'te sergilenen Infiniti QX50, neredeyse hiç değişikliğe uğramadan seri üretime alındı. Aracın en büyük yeniliği kaputu altında yer alıyor.

Dik yapılı, büyük ön panjur, ince yapılı LED farlar, 19 veya 20 inç çaplı jantlar, derin karakter çizgileri, dalgalı yapıya sahip C sütunu, spoier, çift egzoz çıkışı ve LED stoplarla dinamik bir görünüm sunan aracın bir Infiniti olduğunu anlamak zor değil.


İç mekanda da tanıdık çizgileri devam eden otomobilde analog gösterge paneli bulunsa da iki adet dokunmatik ekran standart olarak sunuluyor. Üç kollu direksiyon simidi ve çift renkli deri koltuklar şık görünürken Alcantara detaylar ve küçük vites topuzu dikkat çeken detaylar arasında.

Kaput altında markanın yeni geliştirdiği değişken sıkıştırma oranına sahip benzinli motor bulunan SUV, 2 litre hacimli ve turbo beslemeli bu üniteden 272 beygir güç, 380 Nm tork alabilmiş. Sıkıştırma oranını 8:1 ile 14:1 arasında değiştirebilen motorun, yüksek performans istenmediğinde yakıt tüketimini alışılmışın dışında düşürebilmesi bekleniyor.

Lincoln Nautilus


Lincoln, Los Angeles'ta sürpriz yapan firmalardan bir tanesi. Ford'un lüks kolu, MKX isimli SUV modelinin yerini alacak aracı bu organizasyonda tanıttı. Aracın ismi, markanın kısatlmaları bırakacağını işaret ediyor gibi.

Önden bakıldığında yükseltilmiş bir Continental gibi görünen araçta kromajlı panjur ve LED farlar dikkat çekerken türbin biçimli jantlar, alt kısmı siyah renkli plastikle korunan gövde ve camların alt kısmına sabitlenen yan aynalar bu bölümde dikkat çekiyor. LED stoplar, spoiler ve çift egzoz çıkışıysa sportif detaylar arasında.


İç mekanında büyük yenilikler sunmayan aracın bu bölümünde dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran gibi donanımların yanında panoramik cam tavan, temassız şarj ve 19 hoparlörlü ses sistemi de görülebiliyor.

Kaput altında tanıdık motorlara görev veren Lincoln, turbo beslemeye sahip benzinli ünitelerden 2 litre hacimli olanının yaklaşık 250, 2.7 litre hacimli olanınınsa yaklaşık 340 beygir güç ürettiğini açıkladı.

Jeep Wrangler


Jeep'in efsanevi modeli Wrangler sonunda yeni nesil örneklerine kavuştu. Bir süredir neye benzeyeceği bilinen aracın motor seçenekleri de sonunda kesinleşti.


İlk bakışta sanki makyajlanmış gibi görünen otomobil aslında yepyeni. Farklı gövde seçenekleri sunulmaya devam eden Wrangler'da LED farlar, karakter çizgilerine kavuşan kaput, koyu renkli ve ince yapılı tamponlar, alt kısımları siyah renkli korumalara sahip çamurluklar ve kolayca yerlerinden sökülebilen kapılar dikkat çekiyor.

Ön camı da ileriye doğru devrilebilme özelliğine sahip olan otomobilin iç mekanı artık çok daha modern. Gövde rengiyle uyumlu trim parçaları ve büyük dokunmatik ekranın haricinde Jeep modellerinde görmeye alıştığımız ufak tefek detaylar ve çekiş sisteminin koldan seçilmesi farklılıklar olarak gösterilebilir.


Yapısında kullanılan alüminyum parçalar sayesinde önceki nesil modellerden yaklaşık 90 kg daha hafif olan Wrangler şasi üzerine oturtulan gövde konseptini sürdürmüş.

Kaput altında ilk etapta bir çift benzinli motor bulunuyor. 3.6 litre hacimli V6 ünite 285 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli ünite 268 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. İlerleyen aylarda 3 litre hacimli bir V6 turbo Diesel motor da seçenekler arasına eklenecek.

Mercedes-Benz CLS Serisi


Mercedes'ten beklenen haber geldi ve Los Angeles otomobil fuarının kapıları açıldığı anda yeni nesil CLS Serisi tanıtıldı. Araçta yeni bir platformun yanında yepyeni motor seçenekleri de kullanılıyor.


Belki de aracın, güncel modellere en çok benzeyen yeri olan dış mekanında ana hatların çok farklılaşmadığı söylenebilir. Geniş ön panjur ve yukarıya doğru açı alan LED farlar dinamik görünüme katkı sağlarken bagaj kapağına doğru uzayan LED stoplar da şık bir duruşa sahip. Donanım seçeneğine göre tampon ve jantların farklılaşmasınaysa artık alıştık.

İç mekanda S Serisi'ni örnek alan otomobil çift dijital gösterge ve üç kollu direksiyon simidiyle modern bir duruş sunarken türbin biçimli havalandırma ızgaraları ve kapılardan başlayıp ön konsolu boydan boya geçen ambiyans ışıklandırması şık görünüyor.


Arkada üç kişilik oturma kapasitesi sunan otomobilin 520 litre hacimli bagajı, 40:20:40 oranında katlanabilen koltuk sırtlıkları sayesinde genişletilebiliyor. Otonom sürüş ve güvenlik sistemlerinin de S Serisi'nden alındığını hatırlatalım.

Kaputu altında, ilk etapta 3 litre hacimli, yeni 6 silindirli motorlar kullanılacak olan CLS'nin bu üniteleri hem turbo beslemeli hem de sıralı silindir dizilimine sahip. CLS 450 4MATIC'te kullanılan benzinli ünite 370 beygir güç, 500 Nm tork üretebilirken EQ Boost sayesinde buna 22 beygir güç, 250 Nm tork eklenebiliyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye sürüyor.


CLS 350d ve CLS 400d'nin Diesel motorlarıysa sırasıyla 286 ve 340 beygir güç, 600 ve 700 Nm tork üretebiliyor. Bu araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşmalarıysa 5.7 ve 5 saniye sürmekte. Modellerin tamamında maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı.

28 Kasım 2017 Salı

Suzuki e-Survivor ve Xbee


Bütün dünya Suzuki'den yeni nesil Jimny'yi beklerken Japon üretici Tokyo'da bir başka arazi aracını konsept olarak tanıtmaya karar verdi. Diğer taraftan farklı donanımları değişik dış görünüşe sahip olan bir hatchback model de ilk defa burada tanıtıldı.


Suzuki'nin küçük arazi araçları geçmişinden ilham alan aracın görünümüyse geleceğe bakıyor. LED aydınlatma grubu ön panjuru da ışıklandırırken köşelere yerleştirilen lastiklerin içerisindeki jantlar, aynı zamanda elektrik motorlarını barındırıyor. İnce tamponlar, şeffaf yan yüzeyler ve tavanın olmaması diğer detaylar.


İç mekanı daha da fütüristik görünen konseptin bütün ön cam altı dijital bir gösterge paneline dönüştürülürken direksiyon simidinin göbeğinde de bir ekran yer alıyor. Orta konsolun üzerinde yer alan 3 boyutlu gösterge paneli işleri iyice ilginçleştirirken havalandırma kumandaları koltukların oturaklarına yerleştirilmiş.


Xbee isimli ilginç hatchback tam da Japonya sokaklarına göre bir otomobil. Minik boyutlara sahip olan araçta çift renkli gövde kullanılırken yuvarlak farlar ve neredeyse dik yerleşime sahip A sütunu şirin bir görünüm ortaya çıkarmış. Kaput altındaysa küçük bir benzinli motor bulunuyor.


Toyota Fine-Comfort Ride


Tokyo'da sergilenen sayısız konsept arasında Toyota'nın fütüristik çizgilere sahip MPV modeli de bulunuyordu. Hidrojen yakıt piline sahip elektrikli araç geniş iç mekanıyla dikkat çekiyordu.


Köşeli hatlarıyla öne çıkan araçta neredeyse köşelere yerleştirilmiş lastikler ve büyük jantlar, kısa bir kaput, LED aydınlatma grubu ve bol bol cam yüzey bulunuyor. Otomobilin ön tamponu altından başlayıp arkada difüzöre kadar uzanan aerodinamik alt yüzeyi ve M şekilli bagaj kapağı üst bölümü dikkat çekici.


Arka kapıları geriye doğru kayarak açılan konseptin B sütunu bulunmuyor. Dijital gösterge panelinin yanında U şekilli direksiyon simidi ve holografik yüzeylere sahip olan modelde bilgiler camlara da yansıtılabiliyor. Otonom sürüş özellikleri de bulunan Fine-Comfort Ride'ın ilk iki koltuk sırasında ikişer adet tekli koltuk bulunurken üçüncü sıra tek parçadan oluşuyor.


Jantlar içerisine gizlenen elektrik motorlarına sahip olan otomobil yakıt olarak hidrojen kullanıyor. Zemin altına yerleştirilen tanklar 3 dakikada doldurulabiliyor ve sağladıkları menzil 620 km.

27 Kasım 2017 Pazartesi

Mitsubishi e-Evolution Concept


Tokyo'da bir sürpriz de Mitsubishi'den geldi. Japon üreticinin, Lancer Evolution serisinin ipini çekmesinin ardından tanıttığı elektrikli crossover konseptinde de Evolution kelimesinin bulunması dikkatleri üzerine çekti.

Bununla birlikte herkesin durumdan memnun olduğu da söylenemez. e-Evolution konsepti, köşelere itilmiş lastikler, çift katlı LED farlar, gizlenmiş kapı kolları, dev bir ön cam, ince yapılı stoplar ve çift parçalı cam tavan gibi detaylar sunan bir SUV ve Lancer Evolution fanatikleri haliyle durumdan hoşnut değil.


Yan aynaları yerine kameralar görev yapan otomobilin dört koltuğundan ikisi beyaz, ikisi de siyah renkli. U şekilli direksiyon simidi ve ön camın altını neredeyse tamamen kaplayan ekranlar modelin farklı yanları.

Toplam üç adet elektrik motoruna sahip olan konseptin teknik verileriyse paylaşılmadı.

26 Kasım 2017 Pazar

Subaru VIZIV Performance


Subaru'nun fuarlarda tanıttığı konseptlerin çekici olduğu artık biliniyor. Japon üreticinin kendi evinde düzenlenen fuarda da durum değişmedi ve VIZIV Performance ismiyle şık bir sportif sedan konsepti tanıtıldı.


4.630 mm boya, 1.950 mm genişliğe ve 1.430 mm yüksekliğe sahip olan otomobil, gelecek nesilinin üretimi henüz kesinleşmeyen WRX ailesinin neye bezeyeceğini bizlere gösteriyor. Köşeli hatlar, geniş hava girişleri, büyük jantlar, genişletilmiş çamurluklar, dörtlü egzoz çıkışı ve büyük difüzör aracın tasarım detaylarını oluştururken LED aydınlatma grubu ve ince yapılı spoiler de dikkatlerden kaçmıyor.

Nissan IMx


Nissan'ın Tokyo yeniliklerinden en dikkat çekici olanı da bir konsept. Son zamanların trendini izleyen Japon üretici, elektrik motorlu bu otomobilin otonom sürüş sistemine sahip olmasını da sağlamış.

Köşeli hatlara sahip bir crossover olan IMx'in önünde, ince yapılı LED farlar, aydınlatmalı panjur ve hava girişleri dikkat çekerken dev jantlar ve çıkıntı yapmayan kapı kolları yan tarafın detayları. Basık bir tavan yapısına sahip konseptin arka bölümünde yatık bir cam, LED stoplar ve difüzörle birlikte tavandan arkaya uzayan çift parçalı spoiler de görülebiliyor.


Arka kapıları geriye doğru açılarak ferah iç mekana ulaşımı kolaylaştıran otomobilde dört adet tekli koltuk görev yapıyor. Ön ve yan camların alt kısmını gösterge paneli olarak kullanan Nissan tavanda LED aydınlatmalar kullanmış. Otonom sürüş özelliği olan araç bu sürüş modunda direksiyon simidini kokpite doğru çekip ön koltukları geriye çekiyor.

Biri ön, diğeri arka aksa güç aktaran iki elektrik motoruna sahip olan otomobil toplamda 430 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Ayrıca menzil de 600 km olarak açıklandı.