6 Nisan 2019 Cumartesi

Nissan DAYZ


Mitsubishi eK'nin tanıtılmasından kısa süre sonra bu otomobilin teknik ikizi olan Nissan DAYZ de yeni nesline kavuştu. Ortakların araçları arasında görünüm haricinde bir fark bulunmuyor.


Sadece Japonya pazarında sunulacak bir Kei Car olan DAYZ'in üç farklı seçeneği bulunuyor. Canlı gövde renkleri, farklı trenkte alınabilen tavan, renkli jantlar ve değişen ön yüz bu araçları birbirinden ayırıyor.


İç mekanda da dört kişi için bol bol hacim sunan otomobillerde bu bölüm de canlı döşeme renkleriyle kendisini gösteriyor. Analog göstergelerin haricinde şık bir direksiyon simidi, büyük ekranlı dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ve otomatik klima donanımlar arasında.


Kaput altında 0.66 litre hacimli motorun turbo beslemeyle 52 beygir güç, 66 Nm tork üretebilen seçeneğine sahip olan minik sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve önden çekişli olarak alınabilirken dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonlar arasında. Ayrıca model hafif hibrit sistemle de tercih edilebiliyor.

Buick Velite 6


Buick markası gezegenin birçok yerinde çok başarılı satış değerlerine ulaşamıyor olsa da aynı şey Çin pazarı için geçerli değil. Bu nedenle markanın bu ülkede yaptığı yatırımlar da sürekli artıyor. Daha önce Velite 6'nin hibrit seçeneğine sahip olan Çin bu sefer de aracın elektrikli versiyonuna kavuşuyor.

Dinamik görünümlü bir station wagon olan Velite 6, agresif sayılabilecek karakter çizgileriyle dikkat çeken bir otomobil. Ayrıca ön bölümün tasarımı da Opel modellerini andırıyor. İç mekanda da bu benzerlik devam etse de dijital gösterge paneli ve tablet yerleşimli dokunmatik ekran havayı biraz da olsa değiştirebilmiş.


Hibrit seçeneğinde bir çift elektrik motoru ve atmosferik emişli, 1.5 litre hacimli benzinli motor kullanan aracın elektrikli seçeneğinde 116 beygir güç, 255 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru bulunuyor. 300 km menzile sahip otomobilin bagaj hacmiyse 455 litre. İlerleyen aylarda aileye şarj edilebilir hibrit versiyon da eklenecek. Bu modelin 60 km'lik elektrik menziline sahip olması bekleniyor.

2 Nisan 2019 Salı

Ford Tourneo Custom ve Transit


Ford'un gelecekte elektriklendireceği araçlar arasında ticariler de yer alıyor. Geçtiğimiz ay hafif hibrit seçeneği tanıtılan Tourneo Custom'a hibrit kardeşi ve tamamen elektrikli bir Transit de eşlik edecek.


Dışarıdan bakıldığında ön tamponda yer alan şarj girişi kapağıyla dikkat çeken hibrit Tourneo Custom'ın iç mekanına geçildiğinde de farklı görevler verilmiş göstergeler dışında bir farklılığı bulunmuyor.


13.6 kWh kapasiteli pilleriyle 50 km menzil sunan aracın 1 litre hacimli EcoBoost motoru gücünü tekerleklere iletmiyor. Önden çekişli model bunun yerine motorla şarj ediliyor ve 500 km menzile ulaşabiliyor. Ortalama yakıt tüketim değeri 3.3 litre/100 km olarak açıklanan aracın pilleri standart bir prizden 5.5 saatte şarj edilebiliyor.


Henüz seri üretime hazır bir konsept aşamasında olan elektrikli Transit ise daha çok insan taşımak isteyenlere hitap ediyor. Araç hakkında detay vermekten kaçınan Ford, 150 km menzil ve 4 saatlik şarj hedefleri olduğunu belirtti.

Ford Kuga


Ford'un yeni nesil hibrit ve elektrikli araçlarını tanıttığı Amsterdam organizasyonundan bir de yeni model çıktı. Markayı C-SUV segmentinde temsil eden Kuga'nın yeni nesil seçenekleri tanıtıldı.

Ön bölümü, temellerini paylaştığı Focus'tan alınmış gibi duran otomobile yandan bakıldığında daha geniş cam alanları ve yuvarlatılmış C sütununu görmek mümkün. Arkadan bakıldığındaysa yatay stoplar, spoiler ve dörtgen biçimli egzoz çıkışları gözlerden kaçmıyor.

İç mekanında da Focus rüzgarı esen modelin bu araçtan en büyük farkı dijital gösterge tablosuna sahip olabilmesi. İleri geri kaydırılabilen arka koltuklar sayesinde, ihtiyaca göre daha bagaj hacmi veya diz mesafesi elde edilebiliyor.


Yerini aldığı modelden 4.4 cm daha geniş ve 8.9 cm daha uzun olan yeni nesil Kuga'da 2. seviye otonom sürüş sunan seçenekler bulunacak. Adaptif hız sabitleme, şeritte kalma asistanı, adaptif LED farlar, tam otomatik park etme sistemi gibi yardımcılar da donanıma eklenebilecek. 10 hoparlöre ve 575 Watt çıkış gücüne sahip, B&O ses sistemi de konforu olumlu etkileyecek.

Asıl yeniliklerse kaput altında. Üç farklı hibrit versiyona sahip olan yeni Kuga'nın 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip seçeneğinde 48 Volt hafif hibrit sistem kullanılmış ve araç 150 beygir gücünde. Şarj edilebilir hibrit seçenekte kullanılan 2.5 litre hacimli benzinli motor ve elektrik motoru birlikteliği 50 km elektrikli menzil, 225 beygir güç ve 1.2 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi sunuyor.


Aynı güç ünitesine sahip olan ve dışarıdan şarj edilemeyen versiyonsa sadece fren enerjisi geri kazanımıyla şarja olanak sağlıyor. Bu modelin ortalama yakıt tüketimiyse 5.6 litre/100 km olarak verilmiş.

Bu arada diğer motor seçenekleri de atlanmamış. 1.5 ve 2 litre hacimli, turbo benzinli üniteler 120, 150, 182 ve 254 beygir güç üretebilirken aynı hacimli turbo Diesel makineler 120 ve 190 beygir gücünde.

Toyota Yaris


Mazda2'nin Türkiye'ye gelmemesi nedeniyle üzülmemize artık gerek yok. Toyota, yeni nesil Yaris'in bu aracın ikizi olacağını açıkladı. New York'ta tanıtılacak otomobil daha sonra Avrupa'ya da gelecek.

Yaris Sedan'dan alınmış gibi duran ön bölümünde ileriye doğru çıkıntı yapan büyük panjur ve agresif görünümlü farlar dikkat çeken otomobilin yan ve arkadan görünümüyse Mazda2'den farksız.


İç mekan için de aynı şey söylenebilir. Direksiyon simidi üzerinde yer alan logo haricinde Mazda2'ninkiyle aynı olan iç mekan sportif duruşuyla Mazda'ya olduğu gibi Toyota'ya da yakışmış.

Amerika'da 1.5 litre hacimli, 107 beygir güç üretebilen benzinli motorla satılacağı açıklanan otomobilde 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulacak.