30 Mart 2019 Cumartesi

Mitsubishi eK



Mitsubishi'nin, kardeş firması Nissan ile ortaklaşa geliştirdiği Kei Car eK yeni nesline kavuştu. Bu tip araçlarda genelde gördüğümüz üzere iki farklı yüze sahip olan model eK Wagon ve eK X olarak ayrılmış.

Kei Car modellerinden alıştığımız üzere kutu biçimli bir tasarıma sahip olan ikiliden eK Wagon daha sade bir yüze sahipken eK X, Mitsubishi'nin çift katlı farlara sahip yeni yüzünü taşıyor. Küçük tekerlekler ve dik yerleşime sahip stoplar da araçların detayları arasında.


İç mekanda saklama bölümlerine büyük önem verdiği görülen Mitsubishi, analog gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran gibi özelliklerinin yanında orta konsolun altına entegre edilmiş vites kolu ve bu sayede kesintisiz bir şekilde ilerleyen ön koltuk oturaklarına sahip.


Kaput altında 0.66 litre hacimli, benzinli motor bulunan araç 52 beygir güç, 60 Nm tork üretebiliyor. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan araçlar önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Daha fazla performans ve düşük yakıt tüketimi isteyenler içinse eK X'te hafif hibrit sistem sunulacak.

2 yorum:

  1. Onur Bey Merhabalar!

    Sıfır bir araç satın almak istiyorum ama resmen tıkandım ve sizin düşüncelerinizi çok merak ediyorum. İsteklerime göre sadece üç model arasında kaldım, çok kararsızım. Araçlar: Subaru XV, Suzuki Jimny ve Toyota C-HR.

    Düşüncem şu: İstanbul şartlarında park sorunu yaşamayım (küçük bir model mantıklı), arada fırsat buldukça arazide de gezebileyim (ve yolda kalmayım mümkünse), bagaj için ise 300 lt yeterli olacaktır. İki büyük boy valiz için bir alana ihtiyacım olabiliyor mesleğim gereği. Pratik, yüksek oturma imkanı verebilen ve biraz da eğlenceli bir model istiyorum. Zaten az kullanma imkanım var.

    Sizin bir seçme imkânınız olsa acaba hangi modeli neden seçerdiniz öğrenebilir miyim? Range Rover Evoque ve MINI Countryman modelleri de tavsiye edildi, ancak o fiyata o özellikler pek mantıklı gelmedi bana.

    Çok saygılar...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içerisinde arazi varsa C-HR zaten eleniyor. Suzuki Jimny de arazide harika olsa da aynı şeyi uzun yol ve genel otoyol sürüşleri için söylemek zor. Bence bu üçlüde en mantıklısı XV olur.

      Bu arada araçların performanslarının da çok yüksek olmadığını hatırlatayım. Bunun için turbo beslemeye sahip, biraz daha güçlü seçeneklerin düşünülmesi gerekiyor.

      Ayrıca ikinci el öneririm. XV'nin az kullanılmışlarını makul fiyatlara bulmak mümkün.

      Sil