26 Temmuz 2024 Cuma

Chevrolet Corvette ZR1


Chevrolet, şimdiye kadar ürettiği en güçlü seri üretim Corvette modelini tanıttı. 8. nesil Corvette'e de ZR1 versiyonunu ekleyen marka, 1.000 beygir üzerinde güç üretebilen bu canavarı arkadan itişli olarak sunarak ağırlığını düşürürken sunduğu heyecan seviyesini artırmış.

Aslında araca ilk bakıldığında Z06 seçeneğinden farksızmış gibi durduğu söylenebilir. Agresif görünen ön tampon, geniş yan etekler, önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar, kaputta bulunan hava çıkışları, dörtlü egzoz çıkışları ve abartılı olmayan spoiler her iki modelde de bulunuyor. En büyük tasarım yeniliğiyse ZR1'ın Coupé seçeneklerinde sunulan çift parçalı arka cam.

Arka camların arasına ek hava çıkışı koyan Chevrolet aracı Coupé olarak adlandırıyor olsa da sert tavan sökülebiliyor. Dolayısıyla araç bir Targa. ZTK Performans paketi tercih edildiğinde maksimum süratte yere basma kuvveti 544 kg olurken ön bölüme deflektörlü bir splitter, arkayaysa çok daha büyük bir spoiler ekleniyor. Bu parçalar, aynı gövde ve jantlar gibi karbon fiberden üretilmiş.

İç mekanında farklı renklerde deri döşeme ve bol bol karbon fiber sunan otomobilde metal pedal seti, sabit kafalıklı ve Alcantara bölümlere sahip koltuklar ve kontrast renkte dikiş iplikleri sunuluyor. Bu arada fren sisteminde de 400 ve 390 mm çaplı karbon seramik diskler kullanılmış. Kuru ağırlıklarsa Coupé için 1.665, Convertible içinse 1.705 kg olarak açıklandı.

Gelelim motora. Çift turbo beslemeye sahip, 5.5 litre hacimli V8 ünite Z06 ile paylaşılıyor olsa da bir çift turbo beslemeyle gücü 1.080 beygire, torkuysa 1.120 Nm'ye ulaşmış. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman gücü arka aksa aktarıyor ve 345 km/s üzerinde maksimum sürate izin veriyor. Çeyrek mili de 9.7 saniyenin altında tamamlayabileceği bildirilen aracın ara hızlanmaları da etkileyici.


24 Temmuz 2024 Çarşamba

Xiaomi SU7 Ultra


Çinliler elektrikli otomobil konusunda da hızlı hareket etmeyi çok seviyor. Henüz ilk tanıtımı üzerinden bir yıl geçmeyen Xiaomi SU7, Porsche Taycan Turbo GT'nin rekorlarına göz dikti. Bu nedenle ortaya çıkan aracın üzerinde görülen çıkartmalarda bile Porsche'nin yazı tipi kullanılmış.

Aslında bir yarış otomobili olan SU7 Ultra'nın bolca değişime sahip olan gövdesi karbon fiberden üretilmiş. Önde yer alan ve köşelerinde deflektörler sunan splitter, kaputa açılan dev hava çıkışları, genişleyen yan etekler, kısaltılan ön ve arka çamurluklar ön ve yan bölümün dikkat çekici detayları.

AP Racing imzası taşıyan fren sistemi ve daha küçük çapla merkezi tek bijona sahip OZ Racing jantlar gözlerden kaçmıyor. Arkadaysa bagaj kapağının daha büyük bir spoiler şeklinde tasarlanmış olması, ikinci dev spoiler nedeniyle fark edilmiyor bile. Aynı şekilde difüzörün de büyük olduğunu belirtelim. Bu arada bütün bu değişiklikler, araca 2 tonun üzerinde yere basma kuvveti üretiyor.

Aracın sunduğu teknik veriler de göz kamaştırıyor. Üç elektrik motoru sayesinde 1.548 beygir güç üretebilen model dört tekerlekten çekiş sistemine sahip ve 1.9 tonluk ağırlığına rağmen 0-100 km/s deparını 1.97 saniyede tamamlıyor. 0-200 ve 0-300 km/s ise sırasıyla 5.97 ve 15 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 350 km/s.

23 Temmuz 2024 Salı

Cadillac Sollei


Cadillac, bir taraftan elektrikli otomobillere güvenmeyi sürdürürken diğer taraftan sunulan lüks seviyesini artırmak istiyor. Kişiselleştirme konusunda ileri seviyelere ulaşmış bir konsept olan aracın teknik verileri açıklanmamış olsa da güç birimlerinin, temellerini kullandığı Celestiq'ten alınmış olması muhtemel.

Yüzünü Celestiq ile paylaşan otomobilin jantları da yine 23 inç çaplı. Ön çamurlukları da içerisine alan kaput haricinde yan eteklerin yapısı da sabit tavanlı konseptten alınmış. Yan kameralar yerine aynalar gelmesi seri üretime daha yakın bir görünüm sunarken kapı kolları yine gizli.

Arka bölümdeyse Celestiq'ten farklılaşıldığı görülebiliyor. Yine iki katlı stop grubuna sahip olan otomobilin üst grubu ince yapılı ve tek parça olarak tasarlanmış. Bumerang biçimli alt katsa kardeş  araçtan tanıdık. Aynı şeyi arka tampon için de söylemek mümkün.

Celestiq'ten alınan kokpitte yine 55 inç büyüklüğünde ekran ve iki kollu direksiyon simidi bulunuyor. Geri dönüşümlü malzemeler haricinde 5 farklı desende ahşap kaplamayı birleştiren yaşam alanında dört koltuk ve arkaya kadar uzayan merkezi konsol bulunuyor. Hem ön hem arkada dokunmatik ekranlar sunan bu bölümde farklı büyüklükte depolama bölümleri ve buzdolabı yer alıyor.