15 Ocak 2011 Cumartesi

Honda Accord ve CR-V


Japon üretici Honda, A.B.D. pazarında sattığı 4 silindirli motora sahip bazı Accord ve CR-V modellerini geri çağırdı. 2.277 aracın etkileneceği operasyon 2010 model araçlarda görülüyor.

Motorun elektrik sisteminde yer alan kabloların yanlış bağlanmış olabileceğini belirten Honda, bu nedenle silindirlerde zamansız ateşleme yaşanabileceğini ve/veya aracın kullanım sırasında kendiliğinden stop edebileceğini bildirdi.

Wraptivo CR-Z Type-F


2010 SEMA'da yer alan Honda CR-Z koleksiyonunun özel üreticiler tarafından modifiye edilen modelleri arasında en sade görünümü sunan Wraptivo Type-F konsepti en alımlı modellerin de başında geliyor.

Gövdesi mat siyah, kaput ve tavanıysa karbon fiber görünümlü kaplamayla çevrelenen otomobilin ön tamponunun altına bir splitter eklenirken yan etekler yeniden şekillendirilmiş. Bagaj kapağının arka kısmında bulunan küçük cam koyulaştırılırken arka tamponun altına bir difüzör eklenmiş. Kırmızı renkli jantları 18 inç çaplı olan aracın bagaj kapağında bir de küçük spoiler bulunuyor.

İç mekanı da sadeliği yansıtan aracın Recaro marka koltukları yüksek yan desteklere ve kırmızı renkli deri döşemeye sahip. Vites topuzu da yenilenen aracın iç mekanında bulunan çeşitli yüzeylerde Alcantara döşeme kullanılırken koltukların arasına kol dayanağı eklenmiş.

Mekanik anlamda oldukça bol değişiklik sunan aracın hibrit sisteminde yer alan 1.5 litre hacimli motorun büyük kısmı yenilenirken donanıma bir de kompresör besleme katılmış. Artan güçle baş edebilmek için frenleri modifiye edilen Type-F'in süspansiyon sistemi de yanilenmiş.

14 Ocak 2011 Cuma

König Wheels CR-Z


Jant markası König Wheels de 2010 SEMA Show'da bulunan Honda standında modifiye edilmiş bir CR-Z sergileyen üreticiler arasındaydı.

Yeşil ve siyah gövde rengiyle dikkatleri üzerine çeken otomobilin ön tamponu altına bir splitter eklenirken 18 inç çaplı jantlar, tavan ve buraya eklenmiş bisiklet taşıma platformu siyaha boyanmış. Dış mekan modifikasyonunu tamamlayan parçaysa ek hava çıkışlarına sahip karbon fiber motor kaputu olmuş.

İç mekanı sade görünümüyle dikkat çeken aracın Sparco'dan alınan sportif koltukları, yeni vites topuzu ve çok daha büyük bir ekrana sahip olan ses-eğlence-navigasyon sistemi ana yenilikler olarak sayılabilir. 1.000 Watt çıkış gücüne sahip olan bu sistemin haricinde aracın bagajına soğutucu ve çeşitli spor malzemeleri için sabitleyiciler eklenmiş.

Mekanik modifikasyonu komple egzoz ve süspansiyon sisteminden başlayan aracın ön amortisör kuleleri arasına gergi uygulanırken frenleri de güçlendirilmiş.

Fortune Samurai Gold Honda CR-Z


2010 SEMA Show'un etkisi hala sürmekte. Bu organizasyon sırasında tanıtılan Honda CR-Z modelleri arasında Fortune Motorsports tarafından tanıtılan Samurai Gold da bulunuyor.

İşe, ön tamponun altına bir splitter ekleyerek başlayan firma kaput ve tavanı karbon fiber benzeri bir filmle kaplarken camlara rüzgarlık eklemiş. 18 inç çaplı jantlar ve LED teknolojisi kullanan gündüz farlarıyla donatılan aracın arka kısmında makyajlanmış tampon ve küçük spoiler dikkat çekmekte.

İç mekanı dışından çok daha kapsamlı bir değişim geçiren araçta lacivert ve turuncu renkli yarış koltukları, 6 noktadan bağlı emniyet kemerleri, tavan ve kapı içlerinde baklava desenli Alcantara döşeme, orta konsol üzerinde üç adet ek gösterge, yeni iç mekan dikiz aynası ve alüminyum pedal seti bulunuyor.

Seviye ayarlı süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin frenleri de elden geçirilirken motor gücüne etki eden değişiklikler hava filtresi ve egzoz sisteminin yenilenmesi olarak sayılabilir.

Eibach CR-Z


2010 SEMA Show'un zengin CR-Z koleksiyonunun bir üyesi de süspansiyon sistemleri üreticisi Eibach tarafından geliştirildi.

Kırmızı-siyah gövde rengine sahip olan araçta ön splitter, yan ve arka etekler, arka difüzör ve baga üstü spoilerden oluşan bir aerodinamik kit kullanılırken yenilenen jantlar 17 inç çaplı.

İç mekanında yapılan değişiklikler daha da az olan araçta Sparco marka yarış koltuğu, direksiyon simidi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerinin yanında takla kafesi de bulunuyor.

Süspansiyon sistemi ana modifikasyon firması tarafından yenilenen aracın motorunda yapılan ek işlemler yeni egzoz sistemi ve hava filtresinden ibaret.

DSO CR-Z Sport Hybrid Tuner


İşte 2010 SEMA Show'da sergilenen modifiye edilmiş Honda CR-Z modellerinden DSO tarafından hazırlanmış olanı. Birçok üreticiyi bir araya getiren marka CR-Z'yi daha sportif bir görünüme kavuşturmuş.

Beyaz, siyah ve griden oluşan gövde boyası bu araca özel üretilirken hava çıkışlarıyla donatılmış karbon fiber motor kaputu doğal renginde bırakılmış. Ön panjurunun iç kısmı değişik bir telle kaplanan aracın farları da artık daha güçlü ampullere sahip. 19 inç çaplı jantlara sahip olan bu CR-Z'nin far ve stopları karartılmış.

İç mekanı oldukça sade bırakılan aracın tavan ve kapı içlerinde süet döşeme kullanılırken koltuklar deriyle kaplanmış. Orta konsolda siyah ve metalik griye boyanan parçalar yer alırken kapı eşiklerinde LED aydınlatma kullanılmış. Rockford Fosgate tarafından geliştirilen ses sistemiyse 1.000 Watt üzerinde çıkış gücüne sahip.

Mekanik geliştirme çalışmaları sırasında egzoz ve fren sistemleri yenilenen aracın süspansiyon sistemi de artık yükseklik ayarına sahipken HKS imzalı hava emiş yolu motorun gücünü artırıyor.

Bisimoto CR-Z


2010 SEMA Show'un yıldızı olan hibrit CR-Z'nin en etkileyici modifikasyon işlemlerinden birisini Bisimoto gerçekleştirmiş.

Gövdeyle birlikte arka camları da kapsayan kaplama ile oldukça dikkat çekici bir görünüme bürünen otomobilin ön panjuru iptal edilerek bu alan sadece radyatör petekleriyle örtülmüş. 18 inç çaplıa jantlarla donatılan araçta karbon fiberden üretilen kaput ve bagaj kapağı hafiflik sağlarken yavaşlamak için arkaya bir de paraşüt eklenmiş.

İç mekanda takla kafesi, yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri dikkat çekerken koltukların arkasında bulunan zemin ve kaplamalar sökülmüş.

Bütün bu hafifletme çalışmalarının ardından hibrit sistemde görev yapan içten yanmalı motor da adeta baştan yaratılmış. Turbo beslemeyle donatılan motorun değişmeyen tek özelliği 1.5 litrelik hacmi olmuş.

Otomobilin yol tutuşunu iyileştirmek için süspansiyon sistemini yenileyen Bisimoto frenleri de güçlendirerek arkadaki paraşütün görevini hafifletmeye çalışmış.

13 Ocak 2011 Perşembe

Toyota Prius C&A Custom Concept

Farklı bir Prius'a sahip olmak isteyenlerin daha fazla beklemesine gerek kalmadı. Toyota Japonya'nın C&A (Conversions and Accessories) grubu tarafından geliştirilen aracın görünümü dikkat çekici.

Kapıları hariç gövdesinin tamamı karbon fiberden üretilen otomobilin çamurlukları genişletilirken dev hava yarıklarına sahip ön tamponu, yeni yan etekler ve aynı öndeki gibi bir tasarıma sahip arka tamponla uyumlu bir tasarım anlayışına sahip. 18 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arkasında dev bir spoiler ve egzoz sisteminin merkezi çıkışı bulunuyor. Stopları karartılan Prius'un yan aynaları da yerlerini kameralara bırakmış.

İç mekanında tavandan direksiyon simidine, alüminyum vites topuzundan kapı içlerine kadar birçok yeri Alcantara ile kaplanan aracın ön koltukları Recaro'dan alınmış. Aracın ilginç donanımlarından biri de Voltmetre, G-metre, hibrit sistem soğutma sıcaklığı, güç çıkışı ve yol bilgisayarı görevlerini birleştiren gösterge.

Hyundai Grandeur


Güney Kore merkezli üretici Hyundai, büyük sedan modellerinden Grandeur'ü yeniledi. Bazı pazarlarda Azera ismiyle satılan araç artık daha büyük.

Boyu 4.910, eni 1,860 ve yüksekliği 1.470 mm olan aracın aks mesafesi, 65 mm'lik artışla 2.845 mm'ye çıkmış. Sınıfında sunulan lüks donanımların tamamına sahip olacağı söylenen aracın tasarımı, ailenin diğer yeni nesil modellerini andırmakta.

İlk olarak 6 silindirli, 3 litre hacimli, benzinli v6 motorla piyasaya çıkacak olan araç ikinci etapta yine benzinli, 2.4 litre hacimli motorla donatılacak. Büyük motor 270 beygir güç, 310 Nm tork üretebilirken küçük ünite 201 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor.

Toyota Yaris GT-S Club Racer


Toyota'nın 2010 SEMA Show'da sergilediği araçlar arasında eskilerden tanıdığımız bir otomobil de vardı. İlk olarak 2007 SEMA Show'da Yaris Club Project ismiyle karşımıza çıkan araç 90'lı yılların IMSA yarış araçlarını andıran bir gövde temasıyla geri döndü.

Adeta baştan yaratılan aracın 13 inç çaplı jantları, slick lastikleri, şanzıman, egzoz, süspansiyon ve fren sistemleri yenilenirken iç mekanda gereksiz donanım bırakılmamış.

1.5 litre hacimli motorunda da güçlendirme çalışmaları yapılan araç artık 145 beygir güç üretebiliyor. Hafifletme çalışmaları sırasında yaklaşık 180 kg kaybeden otomobilin ağırlığı yaklaşık 860 kg.

Cadillac CTS-V Racing Coupé


A.B.D. merkezli üretici Cadillac, 3 yılın ardından yarış pistlerine geri döneceğinin haberini verdi. 2011 Detroit otomobil fuarı sırasında yapılan açıklamada pistlerde görebileceğimiz ilk modelin CTS-V Coupé temelli olduğu da belirtildi.

Küresel kriz nedeniyle yarışlardan çekilmiş olan Cadillac'ın, GM çatısı altındaki yeni yapılanmanın ardından hazırladığı ilk yarış aracını CTS-V temelleri üzerine geliştirmesi sürpriz olmadı. Uzun zamandır kulağımıza gelen dedikodularda yarışmaya en ciddi aday olarak gösterilen bu otomobilin yol versiyonu, günümüzde üretilen en sportif Cadillac.

Bir pist yarışçısından beklenen bütün özelliklere sahip olan aracın gövdesi genişletilirken ön tampon altına büyük bir splitter eklenmiş. Yan etekleri de genişletilen aracın dört bir yanında ek hava giriş ve çıkışları açılırken jantlar da yenilenmiş. Egzoz çıkışları arka çamurlukların ön kısmına alınan aracın arkasına dev bir spoiler ve difüzör eklenmiş.

BYD S6 DM


Çinli üretici BYD, S6 ismini verdiği SUV modelinin hibrit versiyonunu 2011 Detroit otomobil fuarı sırasında tanıttı. Görünümünde, standart S6 ile karşılaştırıldığında bir değişiklik olmadığı fark edilen araç istendiği hallerde standart bir prizden de şarj edilebiliyor.

Hibrit sisteminde bir içten yanmalı, üç adet de elektrik motoru bulunan aracın benzinli motoru 2 litre hacimli. Her biri 14 beygir güç üretebilen iki elektrik motoru ön aksa güç aktaran aracın 102 beygir gücündeki üçüncü elektrik motoruysa gücü arka aksa iletmekte. Duruma göre sadece elektrik, sadece benzin veya hem elektrik hem de benzinle çalışabilen aracın sadece elektrik enerjisi kullanarak ulaşabildiği menzil 60 km olarak açıklanırken maksimum menzilin 500 km'nin üzerine çıkacağı belirtiliyor.

All Stretched Out Cartel xB


2010 SEMA Show'un en ilginç araçları arasında bir Scion bulunuyor. Tam olarak uzatılmış bir Scion xB olan otomobil garip bir görünüme sahip.

Çift renkli gövdesi şık duran aracın boyu 122 cm uzatılırken sol tarafta bulunan arka kapı iptal edilmiş. Sağ tarafta, önde bulunan dahil toplam üç kapı bulunması sayesinde iç mekana giriş sorunsuz.

20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın iç mekanında deri ve süet döşeme zenginliği dikkatleri çekerken 2.600 Watt çıkış gücü sunan eğlence sistemi, navigasyon ile birlikte yolcuların birçok ihtiyacını karşılıyor.

Aracın motoru da hafifçe geliştirilmiş. Yeni bir hava filtresiyle donatılan ünitenin debriyajı da değiştirilirken egzoz sistemi tamamen yenilenmiş.

aLL STaR Camaro SS


A.B.D. merkezli modifikasyon firması aLL STaR Performance, hem görünüm hem de performans geliştirmeleri yaptığı Chevrolet Camaro SS'i 2010 SEMA Show'da tanıttı.

Özel bir mavi renge boyanan gövdesinde ön tampon altı splitter, üzerinde ek hava çıkışları açılan kaput, geniş yan etekler, alt kısmına bir difüzör eklenmiş arka tampon ve çift parçalı bagaj üstü spoiler dikkat çeken aracın jantlarıysa 22 inç çaplı. Far ve stoplarına küçük LED eklemeler yapılan aracın iç mekanında yarış koltukları, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, özel hazırlanmış deri döşeme, Recaro marka bebek koltuğu ve ek göstergeler bulunuyor.

Egzoz ve fren sistemleri yenilenen aracın süspansiyon sisteminde de yüksekliği ayarlanabilen bir ünite kullanılmış.

6.2 litre hacimli v8 motoruna bir kompresör besleme eklenen aracın şanzıman modifikasyonu sırasında yeni bir debriyaj kullanılmış.

Mercedes-Benz SLK Serisi


İlk reklam filmi geçtiğimiz yıl internete sızan Mercedes SLK Serisi'nin resmi tanıtımı yapıldı. Hem dış hem de iç mekan tasarımında SLS AMG modelinin etkileri görülebilen araçta bu sınıf için ilk olan teknolojiler kullanılmış.

Far grubu ve yeni tamponları CLS ve SL Serilerine gönderme yapan 3. nesil SLK'nın ön panjuruysa SLS AMG'den alınmış gibi duruyor. Doğrudan kapılara entegre edilen yan aynalar daha aerodinamik bir yapı sergilerken arka kısımda, ikinci nesil modellere göre daha yayvan bir tasarım anlayışı izlenmiş.

İç mekanda diğer Mercedes modellerinden hatırlayabileceğimiz orta konsol ve sportif direksiyon simidi dikkat çekerken havalandırma ızgaralarının da SLS AMG'den alındığı görülüyor. İlk olarak ikinci nesil SLK modellerinde sunulmaya başlanan Airscarf isimli sistemin ikinci neslini kullanan araçta koltuk sırtlıklarına yerleştirilen fanlar sürücü ve yolcunun baş, omuz ve boyun bölgesini sıcak tutmayı kolaylaştırıyor.

Yeni teknolojiler arasında ilk dikkat çeken Airguide isimli sistem. Roadster araçlarda alışılmış şekilde iki koltuk arasına yerleştirilen rüzgar kesicinin iki parçaya bölünerek takla barları arkasına kaydırılmasından ibaret olan sistem sayesinde aracın üzeri açıkken rüzgardan korunmak çocuk oyuncağı. İkinci ilginç özellik de tavanla ilgili. Standart olarak gövde rengine boyanmış açılır tavana sahip olan aracın opsiyonel donanımında koyu renkli cam tavan bulunurken ek ödemeyle bu tavan Magic Sky Control isimli sisteme yükseltilebiliyor. Bu özelliğe sahip araçlarda Üst kısmı camdan üretilen tavanın koyuluğu bir düğme yardımıyla ayarlanabiliyor.

İlk olarak SLK 350 BlueEFFICIENCY modeliyle karşımıza çıkacak olan aracın 3.5 litre hacimli v6 motoru 306 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılan aracın 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate ulaşması 5.4 saniye sürüyor. Daha sonra piyasaya sürülecek olan SLK 250 BlueEFFICIENCY'de kullanılan aşırı beslemeli 1.8 litre hacimli motor 204 beygir güç üretebiliyor. Maksimum sürati yine 250 km/s'te sınırlandırılmış olan aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 6.5 saniye sürüyor. Almanya satış fiyatları sırasıyla 52.300 ve 44.256 Euro seviyesinden başlayan araçların ardından satışa sunulacak olan SLK 200 BlueEFFICIENCY'nin başlangıç fiyatının 38.675 Euro olacağı bildirildi. Bu araçta da aşırı beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motor görev yaparken bu ünite 184 beygir güç üretebiliyor.

11 Ocak 2011 Salı

Kia Forte Koup Type R


Kia, daha önce R isimli versiyonunu tanıttığı Forte Koup'un daha da sportif görünen bir modelini tanıttı. Zaten şık bir araç olan Forte Koup'u daha da etkileyici bir hale getiren yeni kitle birlikte iç mekan da yeni bir yüze kavuşmuş.

Mat siyah renge boyanan gövdesinde genişletilen çamurlukları dikkat çeken aracın daha sportif görünüme sahip ön tamponunun altına bir splitter eklenirken yeniden şekillendirilen arka tamponun alt kısmına bir difüzör eklenmiş. Çamurlukların arka kısımlarına hava çıkışları da eklenen aracın bagaj kapağı üzerine bir spoiler yerleştirilirken egzoz sistemi çift çıkışlı hale getirilmiş. İnce yan eteklerle birlikte bu tasarımı tamamlayan unsurlarsa yine koyu renge boyanan 18 inç çaplı jantlar olmuş.

İç mekanına geçildiğinde siyah renkli deri döşemelerinin üzerine yeşil dikiş iplikleriyle baklava desenleri oluşturulduğu görülen aracın orta konsolu karbonfiber görünümlü bir malzemeyle kaplanırken vites kolunun da yenilendiği görülüyor.

Süspansiyon ve fren sistemleri de yenilenen aracın 173 beygir güç, 228 Nm tork üretebilen 2.4 litre hacimli motoruysa standart halini koruyor.

Toyota Prius c


Toyota, Prius ailesini iyiden iyiye büyütmeye başladı. Prius v'nin ardından tanıtılan Prius c, markanın dinamik yüzü olarak yakıt tüketiminin yanında performansa da önem verenlerin tercihi olacak.

Köşeli hatları Prius v'den çok daha dikkat çekici olan konsept aracın ön camının hemen altına yerleştirilen farları ve ön tamponuna diklemesine yerleştirilmiş LED aydınlatma grubu dikkat çekici ayrıntılar arasında yer alırken tavanın ortasında bulunan panoramik kısım iç mekanı daha ferah bir hale getiriyor. Arka kapı kolları C sütununa gizlenen aracın büyük jantları, özel şekillendirilmiş yan etekleri ve küçük yan aynaları sportif kimliği pekiştiriyor. Otomobilin arka kısmına geçildiğinde yine dinamik hatlarla karşılaşılırken bagaj kapağının camdan üretilmesi arka görüşü iyileştiriyor.

İç mekanı da dışı gibi fütüristik bir görünüm sunan aracın orta konsolu bulunmazken kumandaların bir kısmı iki ön koltuğun arasına yerleştirilmiş. Oturma alanları telden üretilmiş olan koltuklar hafif yapılarıyla toplam 4 kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Direksiyon simidinin ortası gibi üst kısmına da kontrol düğmeleri yerleştiren Toyota gösterge panelini tamamen dijital yaparken içeride bulunan kapı kollarını ilginç bir şekilde tasarlamış. Silindir şekilli kolların ortası döndürüldüğünde kapı kilitlenirken üst kısımlarında bulunan pim geriye doğru çekildiğinde kapılar açılıyor.

Motor gücü hakkında bir açıklama yapılmayan aracın hareket etmesini sağlayan ünitenin hibrit bir sistem olduğu belirtildi.

Kia KV7


2011 Detroit otomobil fuarında konsept araç sergileyen tek Güney Koreli üretici Hyundai değil. Kardeş firma Kia'nın A.B.D.'de bulunan tasarım stüdyosunda şekillendirilen ve uzun süredir yakın çekim fotoğrafları basına dağıtılan KV7, SUV ile MPV arasında bir crossover kategorisinde bulunuyor.

Köşeli tasarımı ve 20 inç çaplı jantları ile güçlü bir görünüm sergileyen aracın far ve stop grubu LED teknolojisine sahip. Panoramik tavanıyla iç mekanı olduğundan daha da ferah görünen aracın en ilginç tasarım detayıysa kapıları. Ön kapıları alışıldık şekilde açılan KV7'nin arka kapıları yukarıya doğru açılıyor.

Aracın iç mekanında sadeliği ön plana çıkaran Kia, LED aydınlatmayı burada da kullanmış. Havada asılı duruyormuş gibi görünen koltuklarında özel döşeme kumaşları kullanılan aracın ön konsolunda sade bir tasarım kullanılırken direksiyon simidinin altı düzleştirilerek sportiflik öne çıkarılmış.

4.873 mm boya, 2.033 mm genişliğe, 1.729 mm yüksekliğe ve 3.100 mm aks mesafesine sahip olan aracın donanımında gizlenmiş gözler, hareketli gösterge tablosu ve kablosuz internet bağlantısı bulunuyor.

Motor olarak Optima'da da kullanılan, turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli üniteye sahip olan araç 285 beygir güce ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.

Toyota Prius PLUS


TRD (Toyota Racing Development), hibrit Toyota modellerinden Prius için sportif bir paket opsiyonu sunacak. Sınırlı sayıda araç için sunulması beklenen bu paket 2011 yılının Nisan ayından itibaren alınabilecek.

Daha dengeli bir sürüş için süspansiyon sistemi elden geçirilen aracın iz genişlikleri artırılırken jantları 17 inç çaplı. Çift parçalı ön splitter, yan etekler, bagaj üstü spoiler ve arka difüzörden oluşan aerodinamik paketle birlikte hava sürtünme katsayısı 0.25 cX'e gerileyen aracın kaputu altında bir geliştirme yapılmamış.

Gövdesi üzerinde bulunan PLUS logolarından tanınabilen aracın paspasları üzerinde de aynı logo yer alıyor.

Toyota Prius v


Toyota, Prius modelinin yeni bir versiyonunu tanıttı. 2011 Detroit otomobil fuarı sırasında yapılan açıklamada ayrıca Prius'un bir alt marka olarak hayatına devam edebileceği belirtildi.

Genel hatları güncel Prius modeline benzeyen Prius v, 4.615 mm boya, 1.775 mm genişliğe ve 1.575 mm boya sahip. Aks mesafesi 2.779 mm olan aracın bagaj hacmiyse 971 litre olarak açıklandı. İç mekanında da yabancılık çekilmeyen aracın kumanda elemanları, vites koluyla birlikte orta konsol üzerinde gruplanmış.

İlginç donanımları arasında panoramik tavan, LED farlar, geri görüş kamerası, gelişmiş park yardımcısı, radarlı hız sabitleme sistemi, uzaktan araç çalıştırma fonksiyonu, yokuş kalkış sistemi ve gelişmiş bir müzik sistemi bulunan aracın hava sürtünme katsayısı 0.29 cX olarak açıklandı.

Araçta kullanılan hibrit sistemse güncel Prius'tan tanıdık. 98 beygir güç, 143 Nm tork üretebilen 1.8 litre hacimli benzinli motor 80 beygir güç, 208 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla desteklenerek karma kullanımda 134 beygir güç çıkışı sağlayabiliyor.

Kia Forte Hybrid


2010 SEMA Show'da arka planda kalan araçlardan birisi de Kia Forte Hybrid oldu. Güney Kore'de satılmakta olan Forte LPI Hybrid'in görüntü modifikasyonuna uğramış modeli olan araç performanstan çok yakıt ekonomisine önem veriyor.

Alçaltılmış süspansiyon sistemi, koyu renkli jantları, yenilenen arka tamponu ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler ile daha sportif bir görünüm sunan aracın iç mekanında yeşil ve siyah renkli deri döşemeler ve aynı kombinasyonu sunan kaplamalar dikkat çekiyor. Otomobilin bir diğer ilginç özelliği de büyük kısmı bagaja yerleştirilen ve 1.200 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi.

1.6 litre hacimli motoru LPG ile çalışan aracın elektrik motoru 20 beygir güç, 105 Nm tork üretebiliyor. Bu ikili güçlerini tekerleklere sürekli değişken oranlı bir otomatik şanzımanla (CVT) aktarıyor.