10 Ocak 2011 Pazartesi

Porsche 918 RSR Coupé


Porsche'nin, iki yıldır katılmadığı Detroit otomobil fuarının 2011 yılında düzenlenen ayağında 918 Spyder'ın coupé versiyonunu sergileyeceği biliniyordu. Blinmeyen, daha doğrusu emin olunamayan şeyse bu aracın ne tip bir konsept olacağıydı.

RSR ekli bir yarış otomobili olarak karşımıza çıkan 918 coupé, 918 Spyder ile daha önce tanıtılan 911 GT3 R Hybrid'in birleşmesinden oluşmuş. Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan aracın genel hatları roadster kardeşine benzerken şeffaf jantlar yerine BBS tarafından üretilen yarış modelleri gelmiş. Lastikleri de pist yarışlarına uygun şekilde slick seçilen aracın arka kısmında dev bir spoiler bulunurken yukarıya doğru açılan kapılarda bulunan küçük kameralar yan ayna görevini görmekte.

İç mekanı oldukça sade bir görünüme sahip olan aracın sahip olduğu KERS'in ana parçaları, normalde yolcu koltuğunun bulunması gereken yerdeyken orta konsolda yarış yönetmelikleri gereği standart bulundurulması gereken şalter ve düğmeler görülüyor. Yarış amaçlı olsa da ön konsol, koltuk, kapı içleri ve direksiyon simidi deri ile kaplanmış olan otomobilin iç mekanında alüminyum ve karbon fiber kaplamalar da dikkat çekiyor.

Hibrit sistemde bulunan benzinli motoru 565 beygir güç üretebilen bir v8 olan aracın toplam 204 beygir güç üretebilen iki elektrik motoru KERS (Kinetik enerji geri dönüşüm sistemi) ile birlikte çalışıyor. Frenleme sırasında ortaya çıkan enerjiyi depolayan KERS, bu enerjiyi, elektrik motorlarını 8 saniye boyunca çalıştırmak için kullanıyor. Bu sistem sollamalarda avantaj sağlarken aracın yakıt tüketimini aşağıya çekerek daha seyrek pite girilmesini veya benzin deposu küçültülmesi sayesinde aracın hafiflemesini sağlayabiliyor. Karma motor gücü 767 beygir olan otomobilin bu gücü tekerleklere 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla iletiliyor.

918 RSR Coupé'nin konsept versiyonunda kullanılan gövde renkleri ve 22 kapı numarasıysa Dr. Helmut Marko ve Gijs van Lennep tarafından kullanılan ve 1971 yılında Le Mans'da kırdığı en yüksek ortalama sürat ve en uzun mesafe rekorları ancak 2010 yılında kırılabilen Porsche 917 Short-tail Coupé'ye göndermede bulunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder