10 Ocak 2020 Cuma

Toyota GR Yaris


Toyota Yaris'in merakla beklenen en güçlü versiyonu tanıtıldı. Markanın WRC parkurlarında edindiği tecrübeyle geliştirilen otomobil seri üretimde kullanılan en güçlü 3 silindirli motorla sunulacak.

GR Yaris'i görsel olarak kardeşleriyle karıştırmak mümkün değil. Tavanı 91 mm alçaltılan ve 3 kapılı gövdeye kavuşan modelde büyük hava girişli yeni bir ön tampon, genişletilmiş çamurluklar, 18 inç çaplı jantlar, spoiler, çift egzoz çıkışı ve difüzör kullanılıyor. Kırmızı kaliperler ve çerçevesiz kapı camları da donanımda yer alıyor.


İç mekanda çok daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, metal pedal seti, GR armaları ve dört tekerlekten çekiş sisteminin mod kontrolü sunulsa da değişiklikler dışarıda olduğu kadar bariz değil.

Süspansiyon sistemi tamamen yenilenen otomobilde kullanılan fren sistemi de önde 356, arkada 297 mm çaplı disklere sahip. Ağırlıksa sürücü hariç 1.280 kg olarak açıklanmış. Dört tekerlekten çekiş sistemi, bir çift Torsen diferansiyel sayesinde gücün tamamını ön veya arka aksa aktarabiliyor.


Kaputu altında 1.618 cc hacimli, turbo beslemeye sahip, 3 silindirli bir motor kullanılan otomobil Avrupa'da 261, Japonya'da ise 272 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart donanımda. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.5 saniyenin altında olan otomobilin maksimum sürati 230 km/s'te sınırlandırılmış.

9 Ocak 2020 Perşembe

Opel Insignia


Opel'in geçtiğimiz yılın sonunda makyajladığını duyurduğu Insignia modeli detaylarına kavuşuyor. GSi donanım seviyesi de ortaya çıkan otomobilin yeni motor seçenekleri de gün yüzüne çıktı.

Diğer kardeşlerinde olduğu gibi yeni farlar ve ön panjuruna kavuşan GSi'da da farklı arka tampon kullanılmış. Aracın iç mekanı çok değişmemiş olsa da bilgi-eğlence sisteminin güncellendiği yapılan açıklamalar arasında.


Tamamı turbo beslemeli motor seçenekleri de detaylandırılan aracın 1.4 litre hacimli benzinli ünitesi 145 beygir güç, 236 Nm tork üretebilirken 1.5 litre hacimli Diesel ünite 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 2 litre hacimli benzinli ünitenin standardı 200 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken GSi'da kullanılan 230 beygir güç ve aynı tork değerine sahip.


2 litre hacimli Diesel motorları daha sonra tanıtılacak olan Insignia'da kaput altındaki seçeneğe göre 6 ileri vitesli manuel, 8 veya 9 ileri vitesli tam otomatik şanzıman opsiyonları bulunacak.

Renault Clio ve Captur E-Tech


Renault'nun hibrit model atağı başlıyor. Avrupalı üreticiler arasında elektrikli modellerini ilk tanıtanlar arasında bulunan firma şimdi de güncel araçlarının hibrit seçeneklerini ortaya çıkardı.

Yakında Mégane E-Tech ile genişleyeceği açıklanan ailenin mensupları tasarım anlamında kardeşlerinden farklı değil. Birçok markanın izlediği yoldan gidip bu araçlarının bazı trim parçalarını maviye boyayan Renault egzoz çıkışlarını da gizlemiş.

İç mekanda da durumad değişen bir şey yok. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda pillerin şarj ve kullanım durumu gibi ek veriler bulunsa da genel tasarım elektrik motorsuz kardeşlerden farklı değil.


Kaputları altında 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motorlar kullanılan ikiliden Clio 140, Captur ise 160 beygir gücünde. Şarj edilebilir hibrit Captur'de 9.8, standart hibrit Clio'daysa 1.2 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. Sadece elektrik enerjisiyle Clio 75, Captur ise 135 km/s sürat yapabiliyor.

7 Ocak 2020 Salı

Sony Vision-S


Elektrikli otomobiller geleceğimizi şekillendirmeye başladı bile. Bunu gören firmalar da araçlarını tanıtmaya başladı. Üstelik bu şirketler arasına otomobil üretimiyle alakası olmayanlar bile katıldı.


Sony'nin CES 2020'de sergilediği konsept aslında araç teknolojilerini tanıtmak için ortaya çıkan bir araç. Önden bakıldığında Porsche Taycan'ı andıran modelde hemzemin kapı kolları, yan aynaların yerini alan kameralar, arkaya doğru alçalan bir tavan, ince uzun LED stoplar ve küçük bir difüzör gibi detaylar yer alıyor.


Ön panelinin tamamı ekranlarla kaplanan modelin yan ayna yansımaları da burada görülebiliyor. Sony'nin toplam 33 sensörle donattığı araç otonom sürüş özelliklerine sahip. Sabit cam tavanıyla ferah bir iç mekana sahip olan konseptin arka bölümünde de iki adet teklı koltuk kullanılmış. Bu bölüm için dokunmatik ekranlar da ön koltuk sırtlıklarına yerleştirilmiş.


Her biri 272 beygir güç üretebilen iki adet elektrik motoruna sahip olan konsept dört tekerlekten çekişli. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 240 km/s olarak açıklandı.

Mercedes-Benz Vision AVTR


CES 2020'nin kapılarını açmasıyla birlikte üreticilerin geleceğe dönük modelleri de birer birer tanıtılıyor. Bu yıl Mercedes, Avatar animasyonuyla yaptığı ortaklığın bir sonucu olan AVTR isimli konseptini sergiliyor.

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken otomobilde Mercedes'in diğer elektrikli konseptlerinde de bulunan grafikli tampon ve ince LED farlar görülebiliyor. Şişkin çamurlukların altını dolduran lastikleri de aydınlatmalı olan otomobilin kapıları camdan üretilmiş.


İlginç bir tasarıma sahip olan arka kısımdaysa ince uzun LED stoplar ve üstten ayrılmış bir tampon haricinde Pandora'da yaşayan canlıları andıran ve nefes alış hareketini simüle eden küçük flaplar kullanılmış. Bu parçalar aynı zamanda bir spoiler görevi de görüyor.

İç mekanda 2+2 oturma düzeni kullanan Mercedes ön koltukların kafalıklarını arka koltuklarınkiyle birleştirmiş. Direksiyon ve pedallar gibi donanımları bulunmayan konsept aynı zamanda fiziksel düğmeye de sahip değil. Ön bölümde oturan yolcuların ortaya ellerini koymasıyla uyanan araç otonom sürüş özelliklerine sahip.


Tekerleklerin içerisine yerleştirilmiş dört elektrik motoru 470 beygir güç üretebilen otomobilde sadece 15 dakikada şarj olabildiği belirtilen ve %100 geri dönüştürülebilen 110 kWh kapasiteli bir batarya kullanılmış. Sunulan menzilse 700 km.

5 Ocak 2020 Pazar

Lamborghini Huracán EVO RWD


Geçtiğimiz yılın başında ortaya çıkan Huracán EVO'nun farklı seçenekleri 2020 yılıyla birlikte bizlerle buluşuyor. Modelin şimdiye kadar tanıtılan en düşük güçlü, en hafif ve en ucuz seçeneği de ortaya çıktı.


Yeni bir splitter ve farklı hava girişlerine sahip ön tampon, 19 veya 20 inç çaplı alınabilen jantlar ve farklı bir difüzöre sahip arka tampon dışında diğer seçeneklerle aynı dış görünümü sunan aracın iç mekanındaysa hiçbir yenilik yok.


Arkadan itişli olması sayesinde 33 kg'lık hafifleme yaşayan araçta diğer seçeneklerin yönlendirilebilir arka aksı da kullanılmamış. 5.2 litre hacimli V10 motorsa 610 beygir güç, 560 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s sürate ulaşmasıysa 9.3 saniye sürüyor. Maksimum süratse 325 km/s.