6 Eylül 2019 Cuma
Porsche Taycan
Porsche'nin merakla beklenen elektrikli modeli Taycan sonunda resmen tanıtıldı. İlk etapta iki farklı versiyona sahip olacak modele daha sonra giriş seçenekleri ve station wagon gövdeye sahip Cross Turismo da eklenecek.
Ana hatlarına bakıldığında bir Porsche olduğu anlaşılabilen modelin farklı olduğu da bir gerçek. İnce yapılı LED farlar ve alçak konumlandırılmış, hava girişlerine sahip tampon 0.22 gibi bir hava sürtünme katsayısı sağlayabiliyor.
20 ve 21 inç çaplı jantlarla donatılan araçlarda gömülmüş kapı kolları kullanılmış. Arka bölümü 911'i andıran Taycan'ın burada sunduğu ince uzun stopların üzerinde seviye ayarlı bir spoiler yer alıyor. Tamponun altında da bir difüzör göze çarpıyor. 10 pistonlu ön kaliperler Turbo S'te standart olarak karbon seramik disklerle buluşuyor.
Taycan, 4.963 mm boy, 1.966 mm en ve 2.900 mm aks mesafesiyle Panamera'dan küçük bir otomobil. Hem ön hem de arkada bagaj bölümü sunan araçta bu kısımlar sırasıyla 81 ve 366 litre hacimli.
İç mekanı modern zamanlara ayak uyduran bir yapıya sahip Taycan'da geniş bir dijital gösterge paneli kullanılmış. Bunun haricinde bilgi-eğlence ekranı ve orta konsol da tamamen ekrandan oluşuyor. Hatta opsiyonel donanımda ön yolcunun önünde duran bir ekran bile bulunuyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin büyük çoğunluğu geri dönüştürülmüş. Ayrıca "vegan" döşemeler de donanımda yer alıyor.
İki elektrik motoruna sahip olan Taycan'ın Turbo seçeneği overboost fonksiyonuyla 680 beygir güç, 850 Nm tork üretebilirken Turbo S'te bu veriler 761 beygir ve 1.050 Nm tork oluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan modellerde iki ileri vitesli bir şanzıman görev yapıyor. Turbo S, 02DAn 100 km/s sürate 2.8, 200 km/s'e ise 9.8 saniyede ulaşabiliyor.
800 Volt mimarisine sahip ilk seri üretim elektrikli otomobil olan Taycan'da kullanılan 93.4 kWh kapasiteli batarya, 270 kW hızlı şarj istasyonunda 23 dakikada %80 doluluğa ulaşabiliyor. 150 kW hızlı şarjlaysa aynı iş 36 dakikada tamamlanıyor. Menzilse Turbo'da 450, Turbo S'te 412 km.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder