5 Temmuz 2019 Cuma

Audi R8 LMS GT2


GT2 klasmanı kalabalıklaşıyor. Porsche'nin ardından Audi de bu kategoride yarışacak aracını tanıttı. Standart R8 ile parçalarının yaklaşık %55'ini paylaşan otomobil vergiler hariç 338.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatlara satılacak.


Önde yer alan büyük hava girişleri, splitter ve bagaj bölümünün tamamı üzerinde görülebilen hava çıkışları aracın daha ilk bakışta tanınabilmesini sağlıyor. Geniş yan etekler ve arka çamurluklar önünde açılan hava girişleri de yarış aracının detayları arasında.

Motor kaputu üzerine büyük bir hava girişi yerleştiren Audi, biraz daha arkaya geçildiğinde dev spoiler ve difüzörle geçilen araçları selamlıyor. Aracın egzoz çıkışları da stopların hemen altında yer alan bölüme alınmış.


İç mekanda da değişiklikler tanıdık. Dijital göstergeler, yarış koltuğu, takla kafesi, özel üretim bir orta konsol ve tek harekette yerinden çıkabilen U biçimli direksiyon simidinin yanında arka ayna yerine geçen bir ekran da tavana eklenmiş.

Kaputu altında, standart R8'den de tanıdığımız 5.2 litre hacimli V10 motor bulunan araç 640 beygir güç üretebiliyor.

Renault Mégane R.S. Trophy-R


Renault'nun sportif Mégane modelleri en yüksek performanslı seçeneğe kavuştu. Birçok parçasında değişiklik yapılarak hafifletilen otomobilin asıl üretim amacı pistlerin tozunu almak. Üretim adediyse 500 olarak açıklandı.


130 kg hafifletilen otomobilin dış görünüşünde farklı grafikler ve kırmızı renkli jantlar gibi yenilikler bulunsa da ağırlık düşüşünü sağlayan kalemler arasında daha ince arka camlar, arka silecek iptali, karbon fiber kaput ve opsiyonel olarak alınabilen karbon fiber jantlar bulunuyor.


İç mekanda da daha hafif ön koltuklara kavuşan modelin arka koltukları iptal edilmiş. Bagaj halısı da bulunmayan sporcunun arka kısmında kule gergisi dikkat çekiyor. Ayrıca yönlendirilebilen arka aks da araçta yer almıyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motoru koruyan otomobil 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılacak araç 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 262 km/s.

BMW X7 Pickup


Gözlerinine inanın! Fotoğrafları paylaşılan pick up gerçekten bir BMW X7. Üstelik model sadece bir animasyon değil. BMW'nin stajyerleri tarafından hazırlanmış bir konsept.


C sütununa kadar X7 ile hemen hemen aynı çizgilere sahip olan ticari kardeşi 10 cm uzamış. Bu şekilde içi ahşap kaplı kasası 1.4 metre boya sahip olan konsept kapak açıldığında 2 metrelik yükleme uzunluğu sunuyor.


Arka bölümünde SUV seçenekten farklılaşan modelde çift çıkışlı egzoz sistemi ve dik yerleşime sahip LED stoplar kullanılmış. 5 kişilik oturma kapasitesi sunan lüks pick up, temellerini paylaştığı araçtan 200 kg daha hafif.

De Tomaso P72


Bu yıl Goodwood'un sürprizleri arasında bir İtalyan markası bulunuyor. Kuruluşunun 60. yılında geri dönen De Tomaso, sadece 72 örneği üretilecek olan P72 ile geçmişe bir yolculuk yapmak isteyen zenginleri hedefliyor.

Dışarıdan bakıldığında 60'lı yılların yarış otomobillerini andıran yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken P72'de Alfa Romeo 33 Stradale ve De Tomaso P70 gibi modellerin izini görmek mümkün. Yanda karşımıza çıkan geniş hava girişleri, LED aydınlatma grubu, camlı kaput, büyük difüzör ve detaylı işlemelere sahip jantlarsa aracın modern dokunuşları arasında.


İç mekana geçildiğinde bir Pagani veya Spyker havası solumak mümkün. Her yanda deri döşeme ve gerçek metal yüzeyler sunan otomobil, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidinin arkasında analog göstergelere sahip. Karbon fiber yüzeyler ve mekanizması açık vites kolu insanın kendisini bir Pagani Huayra içerisindeymiş gibi hissetmesine neden olabiliyor.

Apollo'yu da bünyesinde bulunduran firma tarafından işletilen De Tomaso'nun temellerini Intensa Emozione ile paylaşacağı açıklansa da motor, şanzıman veya performans hakkında bir detay verilmedi.

4 Temmuz 2019 Perşembe

BAC Mono R


Tasarım detayları 2011 yılında paylaşılan ve o zamandan bu zamana küçük değişikliklerle üretilen BAC Mono'ya yeni bir seçenek eklendi. Tahmin edileceği gibi bu seçenek standart araçtan daha yüksek performans sunuyor.

Aslında tamamen yeni bir araç olsa da eskisinin geliştirilmiş hali gibi görünen Mono R'da bütün yüzeyler farklı tasarıma sahip. LED farlar ve burun kısmında, ortaya yerleştirilen üniteler dikkat çekerken motor için yeni bir hava emiş bölümü tasarlanmış.


25 mm uzayan otomobil 20 mm alçalmış. 25 kg hafifleyen otomobilin tabanı karbon fiber, fren diskleri karbon seramik, şasi ve bazı şanzıman parçaları magnezyumdan, egzoz sistemiyse titanyumdan üretilmiş.

İç mekanda opsiyonel olarak sunulan karbon fiber yan bölümler ve altıgen direksiyon simidi dikkat çekiyor. Simit üzerinde gösterge paneli ve aracın bütün fonksiyonlarını kumanda eden düğmeler bulunuyor.


Mountune ile birlikte geliştirilen 2.5 litre hacimli motoru atmosferik emişli olan Mono R, 345 beygir güç üretebiliyor. 555 kg'lık bir ağırlığa sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate çıkmak için 2.5 saniyeden biraz daha fazla süreye ihtiyaç duyarken maksimum sürat 274 km/s.

Mercedes-AMG A45 ve CLA45 4MATIC+


Mercedes-AMG'den de güzel haberler geliyor. Alman üretici, Mercedes A Serisi temelli ve "35" uzantılı seçeneklerin ardından şimdi de ailenin en performanslıları olarak ortaya çıkan "45"lerin yeni nesillerini tanıttı.


Dışarıdan bakıldığında daha agresif görünen tampnlar, dörtlü egzoz çıkışları, 19 inç çaplı jantları ve Panamericana ön panjurlarıyla kardeşlerinden ayrılan A45 ve CLA45'in aero paketinde splitter, ön deflektörler, spoiler ve difüzör bulunuyor.


İç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip koltuklar, farklı döşeme ve trim parçaları gibi farklılıklar sunan araçlarda adaptif süspansiyon sistemi de opsiyonel olarak alınabiliyor.


Kaput altında görev yapan 2 litre hacimli, turbo beslemeli motorunsa iki versiyonu bulunuyor. Standart araçta 387 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen motor "S" versiyonlarında 421 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Maksimum süratler 250 ve 270 km/s'te sınırlanabiliyor.


Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı standart donanımda sunan araçlarda drift modu da bulunuyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma konusunda A45 ve A45S, sırasıyla 4 ve 3.9 saniyelik değerlere sahipken CLA45 ve CLA45S için aynı işi yapmak 4.1 ve 4 saniye sürüyor.

Toyota GR Supra GT4


Toyota'nın yarış araçlarına bir yenisi eklendi. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan GR Supra, GT4 kategorisinde yarışabilecek seçeneğine kavuştu. Aracın geliştirilmesinde Pirelli, Akrapoviç, KW, Brembo ve Ravenol gibi markalar da rol oynamış.


Modelin dış görünümünde beklediğimiz farklılıklar var. Önde splitter ve arkada büyük bir spoiler kullanan otomobilde 18 inç çaplı jantlar ve pleksiglas camlar kullanılıyor. İç mekandaysa tek hareketle sökülebilen direksiyon simidi, yepyeni bir konsol, yarış koltuğu ve takla kafesi gibi gerekli donanımlar mevcut.


Kaputu altında, BMW imzali, 3 litre hacimli, turbo beslemeli, 6 silindirli motoru kullanacağı açıklanan otomobilin ürettiği güç de 430 beygir olarak belirtildi. 1.350 kg boş ağırlığa sahip olan model 7 ileri vitesli, sıralı şanzımanla donatılmış.

Ford GT Mk2


Ford'un GT ile işi bitmemiş gibi görünüyor. A.B.D. merkezli üretici, süperspor otomobilinin pistlere özel bir seçeneğini tanıttı. Vergiler hariç 1.2 milyon Dolar gibi bir fiyatı olan otomobilden 45 adet üretilecek.

Ana hatlarında bir yenilik olmasa da çok daha agresif bir aerodinamik pakete sahip olan modelde büyük bir splitter, ön tamponda deflektörler, dev spoiler ve difüzör kullanılmış. Yere bastırma kuvveti, standart araca göre 4 kat artan aracın kaputu üzerine de hava girişi eklenmiş. 19 inç çaplı jantlar ve karbon seramik fren diskleri standart donanımda.


Sürüş modlarına göre seviyesini ayarlayabilen süspansiyon sistemini kullanmayan araç bu sayede 90 kg hafiflerken iç mekanda Sparco yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kermerleri, yangın söndürücü, tam boy takla kafesi, farklı bir direksiyon simidi ve yenilenen orta konsol dikkat çekiyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 3.5 litre hacimli V6 motoru kullanmaya devam eden araç artık 700 beygir güç üretebiliyor. Su püskürtmeli soğutma sistemine de sahip olan otomobilin 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanıysa standart araçtan alınıp güçlendirilmiş.

Renault Captur


Renault'nun küçük ve şık araçları birer birer bizlerle buluşuyor. Clio'nun ardından bu aracın temellerini kullanan crossover Captur de yeni nesline kavuştu. Modelin gelişimi etkileyici.

Renault'nun yeni yüzüne kavuşan otomobilde çok şık görünen LED farların altında çift parçalı tasarıma sahip sis farları da dikkat çekiyor. 18 inçe kadar büyüyen jantlar, kontrast tavan ve yan ayna renkleri, siyah renkli çamurluk korumalar ve tampon altlarına eklenen gümüş renkli plakalar detaylar arasında. Ayrıca şişkin görünümlü çamurluklar ve parantez biçimli stopların sportif bir duruş sergilediği söylenebilir.


İç mekanda Clio'dan esintiler taşıyan otomobilde dijital gösterge paneli ve 9.3 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran alınabiliyor. Havalandırma ızgaraları biraz daha belirgin bir tasarıma sahipken yükseltilen vites konsolu hem daha şık bir vites topuzu tasarımı hem de alt kısımda büyük bir depolama bölümüne olanak sağlamış. 11 cm uzayan aracın bagaj hacmi 536 litre.

Kaput altında yer alan turbo beslemeli, 1 litre hacimli ünite 100 beygir güç, 160 Nm tork üretebilirken 1.33 litre hacimli kardeşi 130 beygir güç, 240 Nm tork veya 155 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen iki seçeneğe sahip. 1.5 litre hacimli Diesel ünitelerse 95 ve 115 beygir güçle 240 ve 260 Nm tork üretebiliyor. Manuel şanzımanın yanında 100 beygir üzerinde güç üreten motorlarla birlikte 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman alınabiliyor. Hibrit motorsa 2020 yılında bizle olacak.

Opel Astra


Yeni nesil Corsa'nın ardından Opel'den beklenen ikinci önemli haber de geldi. Markanın C segmentinde yer alan temsilcisi Astra makyajlandı. Üstelik kaput altında artık yeni motor seçenekleri bulunuyor.

İlk bakışta makyajlandığını anlamak çok güç olsa da modelin farlarının iç deseni, ön panjuru ve ön tamponu hafifçe rötuşlanmış. Yeni gövde rengi ve jant seçenekleri de donanıma eklenmiş. Hem üst hem de alt hava girişine kapanma fonksiyonu eklenen Astra'da taban da daha düz bir hale getirilmiş.


İç mekanında da çok küçük yenilikler sunan otomobilde daha büyük bir dijital ekrana sahip gösterge paneli, orta konsolda açılan cep ve yeni direksiyon simidi düğmeleri gibi farklılıklar var. Bose ses sistemi ve temassız şarj istasyonu da donanıma eklenmiş.

Kaput altında 1.2 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motor sunmaya başlayan Opel bu ünitenin üç farklı seçeneğine sahip. 110, 130 ve 145 beygir güç, 195 ve 225 Nm tork üretebilen motorlar sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabiliyor.


145 beygir güç, 236 Nm tork üretebilen 1.4 litre hacimli, benzinli motorsa 7 ileri vitesli manuel modu bulunan bir CVT ile satılacak.

1.5 litre hacimli Diesel üniteler 105 ve 122 beygir güçle 260 ve 300 Nm tork sunabiliyor. İkinci motorda 9 ileri vitesli otomatik şanzıman alınırsa tork değeri 285 Nm'ye geriliyor.

Audi S8


Audi, şu sıralar, yenilenen büyük boyutlu modellerini sırayla tanıtıyor. Makyajlı Q7'nin ardından şimdi de sıra büyük sedan A8'in en performanslı seçeneği S8'e geldi.

Audi'nin tipik tasarım farklılıklarını barındıran performanslı seçeneğin ön panjur ve tamponuyla birlikte yan etekleri farklılaşmış. Gümüş gri renkli yan aynalar, yeni jantlar ve dört çıkışlı egzoz sistemi de araca özel dokunuşlar.


İç mekanda sunulan farklılıklar daha da sınırlı. Metal pedal seti ve S logolu parçalar haricinde farklı döşeme ve trim seçenekleri donanıma eklenmiş. Tavan iç kaplaması da koyu renkli olarak seçilmiş. Yönlendirilebilir arka aks ve adaptif süspansiyon sisteminin haricinde, önde 420 mm çapa sahip karbon seramik fren diskleri opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli bir V8 motor bulunan araç 48 Volt hafif hibrit sisteme de sahip. 570 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen ünite dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.

3 Temmuz 2019 Çarşamba

BMW X6


Geçtiğimiz yıl yeni nesline kavuşan BMW X5'in daha dinamik görünümlü kardeşi X6 da bu yıl 3. nesline kavuşuyor. Büyüyen boyutlar ve güçlü motorlar bir kere daha bu aracın önemli özelliklerini oluşturacak.

X5'ten daha agresif görünen ön bölümde daha köşeli bir panjur kullanan BMW, LED farlar ve sahte hava girişlerine sahip tamponu da donanıma katmış. Jant çapları 19 ile 22 inç arasında değişirken arka bölümde ince uzun LED stoplar, agresif hatlara sahip tampon ve bagaj kapağı camının üst ve altına eklenen iki spoiler gözlerden kaçmıyor.


4.935 mm boya, 2.004 mm genişliğe ve 1.696 mm yüksekliğe sahip olan araçta 2.975 mm'lik aks mesafesi sunulmuş. Bu da askisine göre 26 mm uzama, 15 mm genişleme ve 6 mm alçalma yaşandığı anlamına geliyor. Aks mesafesi de 42 mm kısalmış.

İç mekanı, ön bölümde kardeşi X5 ile aynı olan otomobilin daha az baş mesafesi sunan arka koltuklarının hemen arkasında hacmi 580 ile 1.530 litre arasında değişen bir bagaj bölümü yer alıyor. 20 hoparlörlü Bowers&Wilkins ses sistemi ve dört bölgeli klima da donanımda yer alan kalemler.


Kaput altında yer alan 3 litre hacimli ünitelerden benzinli olanı 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken Diesel olanlar 265 beygir güç, 620 Nm tork ve 400 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 4.4 litre hacimli, benzinli V8 üniteyse 530 beygir güç, 750 Nm tork değerine sahip. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün araçların standart donanımında.