8 Haziran 2024 Cumartesi

Piëch GT


Piëch bir kere daha hayata dönmeye çalışıyor. 2019 yılında ortaya çıkan Mark Zero konseptiyle dikkatleri üzerine çeken marka şimdi de bu aracın daha köşeli hatlara sahip versiyonuyla beğeni toplamaya çalışacak. Otomobilin teknik özellikleri önceki denemede olduğu gibi etkileyici.

Uzun kaputu ve kısa bagaj kapağıyla klasik GT oranlarına sahip olan otomobilde büyük jantlar, köşelere çekilmiş LED farlar, hava çıkışlı kaput ve köşeli hatlara sahip ön tampon bulunuyor. Şişkin çamurluklar özellikle arkada güçlü bir görünüm sunarken çift katlı LED stoplar ve arka tampon altındaki difüzör çıkışı dinamik duruşu güçlendiriyor.

İç mekan tasarımı paylaşılmamış olan otomobilin sahip olması beklenen teknik verilerse etkileyici. İki elektrik motoru 1.000 beygir güç, 1.100 Nm tork üretmesi planlanan aracın maksimum sürati 300 km/s olacak. Her iki motorda da iki vitesli şanzımanlar kullanacak olan modelin 0-100 km/s deparıysa 2.6 saniyede tamamlanacak.

4.780 mm boya, 2.000 mm genişliğe ve 1.350 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.780 mm olarak açıklandı. GT'nin sahip olacağı bataryanın da detayları açıklanmamış olsa da menzilin 500 km olması planlanıyor.

Rivian R1S ve R1T


Rivian'dan önemli haberler var. Her ne kadar dışarıdan bakıldığında anlaşılmıyor olsa da R1S ve R1T modellerinin ikinci nesillerini satışa sunan marka, teknolojik yeniliklerle donattığı SUV ve pick up modellerinde daha yüksek güç de sunuyor.

Dışarıdan bakıldığında en büyük değişikliği aerodinamik kapaklar eklenen jantlarında olan otomobillerin ön tamponlarında yapılan makyaj sonrasında daha kalın çeki demirleri kullanılmış. Ayrıca yan aynalar da hafifçe elden geçirilmiş. Yeni gövde renkleri haricinde LED farlara adaptif olma özelliği eklenmiş.

İç mekanda da ana hatlar değişmemiş olsa da yeni ses sistemi, farklı döşeme ve trim parçası renkleri, yeni döşeme desenleri ve renkleri değiştirilebilen ambiyans ışıklandırması gibi eklemeler donanımda yer alıyor. Ayrıca açılır tavan da elektrokrom özelliğe kavuşmuş.

İki farklı batarya paketiyle alınabilecek olan modellerin menzilleri 670 km'nin üzerine çıkabilecek. Çift elektrik motoruyla 675 beygir güç üretebilen ikilinin üç motorlu seçenekleri 862, dört motorlularıysa 1.040 beygir gücünde. Aynı zamanda 1.622 nm tork üretebilen bu seçenekte 0'da 100 km/s sürate ulaşma işlemi yaklaşık 2.5 saniyede tamamlanacak.

7 Haziran 2024 Cuma

ALPINA B3 GT ve B4 GT


BMW'nin makyajları sonrasında Alpina'nın da aynı temelleri kullanan araçlarını tanıtması uzun sürmüyor. 3 Serisi ve 4 Serisi Gran Coupé makyajlarının ardından da değişen bir şey olmuyor. Üstelik Alpina'nın sunduğu araçlar GT ekini alıp biraz daha güçleniyor.

B3 ve B4'ün tasarım detaylarına sahip olan araçların ön tamponları kenarlarına deflektörler eklenirken 20 inç çaplı jantlar, ince yapılı spoiler ve siyah renkli, dört çıkışlı egzoz sistemi diğer detaylar. İç mekanda alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi arkasında daha büyük pedallar, koltuklarda GT armaları ve vites konsolundaki plaka farklılıkları tamamlamış.

S58 kodlu, çift turbo beslemeye sahip, sıralı 6 silindirli motorda da yenilik sunan Alpina bu üniteyi 529 beygir güç, 730 Nm tork üretecek hale getirmiş. Üretilen gücün M3 Competition'dan 1 beygir düşük olması manidar. Torksa bu aracın motorunun üretebildiğinden 80 Nm daha fazla.

Süspansiyon sisteminde de geliştirme yapılan araçlar yüksek tork sayesinde M3 modellerini geride bırakabiliyor. Sedan gövdeli B3 GT, 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 308 km/s. Aynı değerler B3 GT Wagon ve B4 GT Gran Coupé için 3.5 saniye ve 305 km/s.

6 Haziran 2024 Perşembe

BMW 1 Serisi


BMW’nin C segmentinde yer alan hatchback modeli 1 Serisi yeni nesline kavuştu. Aslında kapsamlı bir makyaj operasyonu gibi duran işlem sonucunda yeni motor seçeneklerine ve teknolojilere kavuşan otomobilde diğer BMW modellerine de sıçrayacak değişiklikler de var. 

Son zamanlarda makyajlanan kuzenleri gibi sadeleşen gündüz aydınlatmalı LED farlara kavuşan otomobilin panjuru genişlemiş olsa da tampona doğru aşırı bir büyüme olmamış. Güvenlik sistemlerinin tam ortaya yerleştirilen alıcı ve vericileriyse panjuru M paketli seçeneklerde tek parça haline getirmiş. Diğer BMW’lerde olduğu gibi tamponların tasarımları, donanım paketine göre değişiyor ve M Sport paketli araçlarda daha köşeli hatlarla parlak siyah detaylar kullanılıyor.

Çapları 19 inçe kadar uzanan jant seçeneklerine sahip olan 1 Serisi’nin en güçlü versiyonu olan M135’te artık dört egzoz çıkışı görev yapıyor. Kısa süre önce isimlendirmede yeniliğe gideceğini açıklayan BMW, benzinli motora sahip araçlarında “İ” harfini artık kullanmayacak. Bu kuralın uygulandığı ilk otomobil 1 Serisi oldu. Ayrıca seri adını öne çıkartmak için bagaj kapağında yer alan 1, diğer rakamlardan daha büyük yazılıyor.


Eskisinden 42 mm uzun ve 25 mm yüksek olan otomobilin çok büyüdüğü söylenemez. Aks mesafesinin de aynı kalması araçta ciddi oranda büyüme bekleyenleri üzebilir. Yaşam alanında deri haricinde geri dönüştürülmüş plastikten üretilen koltuk kaplamalarına da yer vermeye başlayan BMW, kokpit tasarımında 5 Serisi’nden esinlenmiş. Özellikle çok ince tutulan havalandırma çıkışlarının kumandaları ve ilginç tasarıma sahip ambiyans aydınlatmaları bu modeli hatırlatıyor.

Orta konsolunda hiçbir fiziksel düğme sunmayan aracın dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranı da birbirine bağlanmış. Ön koltuklar arasındaki konsoldaysa artık vites kolu yerine küçük bir selektör bulunuyor. Bagaj hacmi eskisi gibi 380 litre olan 1 Serisi’nin arka koltuk sırtlıkları 3 parçalı olarak katlanabiliyor. Yalnız unutmadan, hafif hibrit yardımcısı olan seçeneklerde bu hacmin 300 litreye gerilediğini belirtelim.

Aracın burulma direncini artıran BMW, süspansiyonda da ciddi değişiklikler yaptığını belirtiyor. Ayarlanabilir süspansiyon sistemini M135’te standart donanıma ekleyen Alman üretici ilk etapta dört motor seçeneği sunacak. 120’de görev yapan hafif hibrit ünite 1.5 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motora ve 170 beygir güce sahip. 2 litre hacimli Diesel seçeneklerden ilki 118d. Bu araç 150 beygir güç üretebilirken 48 Volt hibrit yardımcılı 120d’de güç 163 beygire çıkıyor. 

M135’in aynı hacimli benzinli motoruysa 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan bu araç, diğer kardeşleri gibi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılmış ve 0’dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor. Veriler etkileyici olsa da önceki nesilde aynı modelin 306 beygir güç, 450 Nm tork ürettiğini hatırlamak gerekiyor.

2 Haziran 2024 Pazar

Jeep Wagoneer S Trailhawk


Jeep, elektrikli Wagoneer modeli S'in ardından bu aracın araziye daha da uygun seçeneğini konsept olarak sergiledi. Detaylı teknik verileri paylaşılmayan otomobilin dış görünümü daha güçlüyken asıl yenilikler iç mekanda yaşanmış.

Ana hatlarında bir sürpriz yaşanmayan aracın ince yapılı LED farları korunurken panjur ön tampona entegre hale gelmiş. Çok parçalı LED sis farları genişleyen çamurluklar, ön hava geçiş yarıkları ve hem ön hem de arkada görülen daha kalın çeki demirleri farklılıklardan bazıları.

Standart aracın parlak siyah renkte sunulan gövde korumaları standart plastik hale gelirken tavana raylar ve port bagaj eklenmiş. Daha kısa tamponlar sayesinde yaklaşma ve uzaklaşma açıları iyileşen modelin 18 inç çaplı jantları 31.5 inç çaplı lastiklerle sunulmuş. Aracın yüksekliği de artırılmış.

İç mekanda yeşil renkli döşemeler ve daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar sunan konseptte üç kollu direksiyon simidi sunulurken dokunmatik ekran sayısı üçten bire düşmüş. Kapı içi cepleri ve vites konsolu altında yer alan bölümde sabitleyici bantlar kullanan Jeep orta konsolun altına da tutacaklar eklenmiş.