27 Şubat 2016 Cumartesi

MTM S8 Talladega R


MTM'in bu yıl Cenevre'de sergileyeceği araçlar arasında bir de süper sedan bulunuyor. Audi S8 temelleri üzerine geliştirilen Talladega R bir süperspor otomobilden beklenen performans değerleri sunuyor.

Şatafatlı gövde boyasını saymazsak standart araçtan çok da farklı görünmeyen otomobilde ön tampon ve yan etekler yenilenirken 22 inç çaplı jantlar, karbon fiber yan aynalar ve yine aynı malzemeden üretilen spoilerle difüzör görev yapıyor.


Dış görünümünü 2014 yılında tanıtılan Talladega ile paylaşan otomobilin iç mekanında RS koltuklar, karbon fiber kaplamalar ve farklı dikiş desenlerine sahip deri döşemeler sunuluyor. Süspansiyon sistemi alçaltılan aracın frenleri de güçlendirilmiş.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeli, 4 litre hacimli v8 motordan 802 beygir güç, 945 Nm tork elde edebilen MTM dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı korumuş. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.1 saniye süren otomobil 200 km/s sürati görmek için 9.9 saniyeye ihtiyaç duyarken 300 km/s sadece 29 saniye sonunda ulaşılabilen bir sürat. Almanya'da yaklaşık 222.000 Euro karşılığında alınabilen otomobilin maksimum süratiyse 350 km/s.

MTM Amarok V8 Passion Desert Edition


Bu yıl modifikasyon firmaları da Cenevre otomobil fuarına iyi hazırlanmış gibi. MTM ve DIRKS işbirliğiyle organizasyonda boy gösterecek olan bu Volkswagen Amarok da bunun en iyi örneklerinden birisi.

Dışarıdan bakıldığında sahip olduğu potansiyeli çok belli etmeyen aracın gövdesi altın renkli folyoyla kaplanırken çamruluklar, siyah renkli plastikle genişletilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan Amarok'un önüne bullbar eklenirken kasada kalın borulu bir takla barı bulunuyor.



Logoları ve ön panjuru siyaha boyanan pick up yanlarda farklı basamaklar sunarken egzoz çıkışları da bu basamakların altına alınmış. Önde 406, arkadaysa 355 mm çaplı fren disklerine kavuşan aracın süspansiyon sistemi de Touareg'den alınan seviye ayarlı pnömatik ünite.

İç mekanda Alcantara döşemeler dikkat çekerken farklı havalandırma çıkışları, orta konsol üzerine yerleştirilmiş ek göstergeler ve televizyon fonksiyonu da bulunan dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi donanıma eklenmiş.


Kaputu altında da Touareg'den bir sürpriz saklayan bu Amarok'un 4.2 litre hacimli v8 turbo Diesel motoru 410 beygir güç, 930 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan pick up 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 240 km/s olarak açıklanıyor.

Toyota C-HR


Toyota'nın Türkiye'de üreterek diğer pazarlara satacağı crossover modeli C-HR'ın seri üretim versiyonları yüzünü bu yıl Cenevre otomobil fuarında gösterecek. Organizasyona günler kala Japon markanın resmi fotoğrafları internete sızmaya başladı.


Özellikle ikinci konseptinde dikkat çeken köşeli hatların büyük kısmını koruduğu görülebilen araçta şişkin çamurluklar, ön panjura doğru uzanan LED farlar, agresif bir tampon, kalınlaştırılmış kapı alt bölümleri, kontrast renkli tavan, C sütununa yatay olarak yerleştirilmiş arka kapı kolları, gövdenin alt kısımlarını koruyan siyah plastik kaplama, ok şekilli LED stoplar, yatık bagaj camı ve büyük spoiler dikkat çekiyor.

Türkiye dışında 2 litre hacimli benzinli ve 1.8 litre hacimli benzinli motora sahip bir hibrit olarak alınabilecek olan otomobilin vergi cehenneminde 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motorla donatılmış seçenekleri sunulacak.

26 Şubat 2016 Cuma

Abt Volkswagen T6


2016'da kuruluşunun 120. yılını kutlayan Alman modifikasyon firması Abt bir dizi özel üretim model tanıtımı yaptı. Bu araçlar arasında süperspor otomobillerin performansına ulaşan Audi modelleri bulunsa da asıl ilginç olan bir ticari araç.

Daha önce T5'in güçlendirilmesiyle de ilgilendiğini gördüğümüz firma şimdi de Volkswagen T6'yı modifiye etmiş. Çift gövde rengiyle alınabilen T6'nın ön tamponuna eklemeler yapan Abt ön panjuru da elden geçirmiş. 19 veya 20 inç çaplı jantlarla donatılabilen aracın yan etekleri de yenilenmiş.


Bagaj kapağı üzerine büyücek bir spoiler eklenen T6'nın ince yapılı arka tamponu altına da eklemeler yapılırken egzoz sisteminin artık dört çıkışa sahip olduğu görülebiliyor. 120. yıl logolu giriş aydınlatmaları ve aynı logolara sahip paspasları da donanıma katan modifikasyon firması süspansiyon sistemini de elden geçirirken frenler de güçlendirilmiş.

Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Diesel motor artık 235 beygir güç üretebilen T6'nın sahip olduğu maksimum tork değeriyse 490 Nm.

DS E-Tense


Kendi başına bir marka olmanın tadını tam bir yıldır çıkaran DS bunu kutlamak için dikkat çekici bir konsept tanıttı. Görünümü gibi performansı da bir süperspor otomobil gibi olan aracın kaputu altında alışılmadık bir motor görev yapıyor.


4.12 metre boya, 2.08 metre genişliğe ve sadece 1.29 metre yüksekliğe sahip olan konseptte 20 inç çaplı jantlar, ince yapılı LED aydınlatma grubu, büyük bir ön panjur, splitter, geniş yan etekler, ince yapılı yan aynalar, geniş hava giriş ve çıkışları, arka uca kadar uzanan tavan ve büyük difüzör dikkat çeken tasarım detayları arasında.


Dışından da köşeli hatlara sahip bir iç tasarıma sahip olan otomobilde üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, yüksek yan destekli ve sabit kafalıklı koltuklar, sürücüye doğru çıkıntı yapan dokunmatik ekrandan oluşan orta konsolla geniş ve yüksek ara konsol dikkat çekiyor.


Kaputu altında elektrik motoru bulunan 1.800 kg ağırlığındaki otomobil 408 beygir güç, 516 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s. Şehir trafiğinde 360 km menzil sunan konseptin karma sürüşte sunulan menziliyse 310 km.

25 Şubat 2016 Perşembe

Lotus Evora Sport 410


Lotus Evora ailesi genişliyor. İngiliz üreticinin 2+2 coupé modelinin sportif sürüşe daha da odaklanmış bir versiyonu olarak tanımlanabilecek Sport 410 hem daha fazla güç hem de daha az ağırlık sunuyor.

Farklı grafikler dışında kalan görünümünü kardeşiyle paylaşan otomobilde görev yapan 19 ve 20 inç çaplı jantların tasarımları farklı. Elden geçirilen süspansiyon sistemi aynı zamanda 15 mm alçaltılmış.


İç mekanı Alcantara kaplı yüzeyler ve karbon fiber koltuklarla dikkat çeken Sport 410'da ses sistemi görev yapmazken daha düşük güçlü kardeşle aradaki ağırlık farkı 70 kg'ı bulmuş.

1.325 kg ağırlığındaki otomobilin 3.5 litre hacimli v6 motoru, kompresör besleme yardımıyla 416 beygir güç, 410 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 300 km/s olarak açıklanırken yine 6 ileri vitese sahip otomatik şanzımanla bu veriler 4.1 saniye ve 280 km/s olarak gerçekleşiyor.

AC Schnitzer ACL2


Bu yıl Cenevre'nin misafirlerinden birisi de AC Schnitzer olacak. BMW M235i temelleri üzerine geliştirilen ACL2'yi sergileyen modifikasyon firması aracın hem görünümü hem de performasında ciddi farklılıklar sunmuş.


Agresif görünüme sahip ön tamponu altına splitter eklenen otomobilde genişletilmiş çamurluklar ve deflektörler de görev yapıyor. Geniş yan etekler, ek hava yarıklarına sahip kaput, dev jantlar, inceltilmiş yan aynalar, büyük spoiler ve dörtlü egzoz çıkışları da aracın diğer dikkat çeken detayları.


Aracın iç mekanına da gövdede kullanılan koyu yeşil rengi uygulayan AC Schnitzer, otomobile metal pedal seti, özel paspaslar, farklı bir direksiyon simidi, el freni ve vites kolu, karbon fiber kaplamalar, dijital telemetri göstergesi ve yarış koltukları uygulamış. Bu arada arka koltuklar da iptal edilmiş.


3 litre hacimli, 6 silindirli motorunun gücü 570 beygire ulaşan otomobilin ağırlığı da 1.450 kg olarak açıklandı. Bu arada süspansiyon ve fren sistemlerinin de elden geçirildiğini belirtelim.

Alfa Romeo Giulietta


Alfa Romeo'yu C segmentinde temsil eden Giulietta makyajlandı. Bambaşka bir otomobil bekleyenleri hayal kırıklığına uğratacak olan operasyon sonrasında görsel değişiklikleri fark etmek, 2013 makyajında olduğu gibi zor.

Ön panjuru ve tamponda bulunan hava girişlerinde farklı ızgaralar kullanılmış olan aracın ön tampon orta bölümü artık koyu renkli. Jant seçenekleri de yenilenen Giulietta'nın model amblemleri de daha modern bir görünüme kavuşmuş.


Giulietta Veloce'de koyulaştırılmış farlar, küçülen sis farları, kırmızı şeritlerle süslenen tamponlar, siyah renkli kapı kolları, cam çıtaları ve yan aynalar, difüzör, daha geniş egzoz çıkışları, farklı yan etekler ve daha büyük jantlar sunulmuş.

İç mekanda sadece koltuk döşemeleri, trim panelleri ve eğlence/bilgisayar sistemi ekranı yenilenirken Veloce'de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, deri ve Alcantara döşemelerle metal pedal seti standart olarak sunulmuş.


Kaputu altında da yenilik sunulmayan otomobil 1.4 litre hacimli benzinli, 1.6 ve 2 litre hacimli Diesel motorlarla donatılmaya devam ederken ismi Veloce olarak değiştirilen Quadrifoglio Verde'nin 1.75 litre hacimli ünitesi de 240 beygir güç üretmeye devam ediyor. Bu konuda yapılan en önemli güncellemeyse 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanın artık 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte alınabilmesi olmuş.

24 Şubat 2016 Çarşamba

McLaren 570GT


Modellerini çeşitlendirmek konusunda hiç güçlük çekmeyen markalar arasında yer alan McLaren Cenevre'ye yeni bir araçla katılacak. 570GT isimli model şimdiye kadar üretilmiş en konforlu McLaren olmak gibi bir iddiaya sahip.


Görünüm olarak 570S ile arasında neredeyse hiçbir farkı bulunmayan otomobilin önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantları yeni tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Bu ikili haricinde otomobilin sunduğu en önemli iki yenilik panoramik cam tavan ve motor kaputu camının altına eklenen bagaj bölmesi.


Önde yer alan 150 litre hacimli bagaja 220 litreyle büyük bir katkı yapan arka bölüme, yana doğru açılan kapak sayesinde ulaşmak mümkün. Gündelik kullanıma en uygun McLaren modeli olarak görülen otomobilin süspansiyon sistemi de önde %15, arkadaysa %10 yumuşatılmış.


Performans konusunda sıkıntısı bulunmayan aracın çift turbo beslemeye sahip, 3.8 litre hacimli v8 motoru 570 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan 570GT'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.4 saniye sürerken 200 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşılabiliyor. Ağırlığı 1.350 kg olan otomobilin maksimum süratiyse 327 km/s olarak açıklanıyor.

MANSORY Aventador LP750-4 SuperVeloce J.S. 1 Edition


Modifiye ettiği süperspor otomobillerle dikkat çeken MANSORY, üzerinde oynamayı sevdiği araçlardan biri olan Lamborghini Aventador ile bizlerle. Bu sefer karşımızda olan model tek örnek.


Ünlü milyarder James Stunt için hazırlanan otomobil karbon fiber gövdesiyle dikkat çekiyor. Veneno konseptini andıran araçta çok daha agresif görünüme sahip gövde parçaları kullanılmış. Aerodinamik paketi de daha abartılı bir tasarıma kavuşan bu Aventador'da birçok yeni hava giriş/çıkışı kullanılmış.


İç mekanda da siyah/beyaz deri döşemeler görülen aracın donanımına deri paspaslar ve metal pedalların haricinde özel ses sistemi eklenmiş. J.S. 1 Edition logolarına da sahip olan tek örnek otomobil, temellerini kullandığı Aventador SuperVeloce'den 50 kg daha hafif.

Volvo V40


Volvo'nun C segmentinde yer alan temsilcisi V40 makyajlandı. Yüzünü ilk olarak Cenevre otomobil fuarında gösterecek olan otomobilde teknik yenilik bulunmasa da görsel farklılıklar gözden kaçmıyor.


XC90 ve S90 gibi modellerin ardından V40'ı da "Tor'un çekici" LED farlarla donatan Volvo yeniden tasarladığı ön panjurda yeni logosuna yer vermiş. Beş yeni gövde rengi seçeneği sunan İsvaç merkezli üretici yeni jant seçeneklerini de donanıma eklemiş.


İç mekana geçildiğinde farklı döşeme kumaşları, kontrast renkli dikişi iplikleri ve daha bol konsol kaplama seçeneği sunduğu görülebilen V40'ın 2 litre hacimli turbo Diesel motoru daha az egzoz gazı salınımı yapacak şekilde güncellenmiş. Aracın anahtarı da yeni marka logosuna kavuşmuş.

BRABUS Mercedes-AMG C63 S


Mercedes-AMG ikilisinin çocuklarından C63 S için bir güçlendirme çalışması daha geldi. 2015 yılında otomobilin gücünü 600 beygire yükselten BRABUS bu sefer aynı aracı daha da yüksek performanslı hale getirmiş.

Dışarıdan bakıldığında "B" logolu ön panjur, karbon fiberden üretilmiş splitter ve ön hava giriş çerçeveleri, 20 inç çaplı jantlar, ince bir spoiler, daha büyük difüzör ve yeni egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekerken modifikasyon kiti station wagon gövde için de sunulmakta.


İç mekanda farklı renklerde deri ve Alcantara döşemeler, alüminyum vites değiştirme kulakçıkları, metal pedal seti, rengi değişebilir ışıklandırmaya sahip kapı eşik çıtaları ve metal kapı kilit pinleri gibi detaylar gözden kaçmazken gösterge paneli de yenilenmiş.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 650 beygir güç, 820 Nm tork elde edilirken maksimum sürat limitörü 300 km/s'e ayarlanmış. Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemiyle donatılan aracın frenleri de elden geçirilmiş.

Mercedes-AMG C43 Coupé


Mercedes'in AMG Sport model ailesi çabuk öldü. C450 AMG Sport ile C Serisi'nde bizlerle birlikte olan serinin ismi değişti. Mercedes-AMG logosuyla satılacak olan yeni aileyse ilk olarak C43 armasıyla karşımıza çıkıyor.

Görünümünde yapılan değişiklikler sürpriz yaratmayan otomobilde standart olarak donanımda yer alan AMG görsel paketi kromajlı splitter, elmas desenli ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, daha sportif görünümlü arka tampon, dörtlü egzoz çıkışları, küçük difüzör ve ince yapılı spoileri kapsıyor.


19 inç çaplı jantları opsiyonel olarak sunan araçta adaptif süspansiyon sistemi standart donanıma eklenirken elden geçirilen fren sisteminde 360 ve 320 mm çaplı diskler görev yapıyor.

İç mekanda da AMG dokunuşları görülebilen C43'ün koltukları daha yüksek yan destekler sunarken AMG logolu hız göstergesi 300 km/s'e kadar uzanıyor. Kontrast renkli dikiş iplikleri, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti ve alüminyum kaplamalar da sportifliği yansıtan parçalar.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli bir v6 motor barındıran otomobil 367 beygir güç, 520 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış araç 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.

23 Şubat 2016 Salı

Bentley Mulsanne


2016 Cenevre otomobil fuarına makyajlı olarak gelecek araçlardan birisi de İngiliz marka Bentley tarafından üretilen büyük sedan Mulsanne. Teknik olarak büyük bir yenilik sunmayan araca bir de uzun aks mesafeli versiyon eklendi.


İlk bakışta farklılık görmek zor olsa da yenilenen ve tamamı LED teknolojisi sunan farlar, büyüyen ön panjur, elden geçirilen tampon, farklı gövde renkleri ve yeni jantlar aracı gençleştirmiş. Ön çamurlukların arkasında yer alan hava çıkışları "B" harfi şekline gelirken LED stoplarda da aynı durum söz konusu.


İç mekanda ufak tefek rötuşlar bulunurken elden geçirilen süspansiyon sistemi ve lastikler daha konforlu ve sessiz bir yolculuğu mümkün kılmış. Speed modellerinde şanzıman ve direksiyon sistemi de modifiye edilirken uzun aks mesafeli araçlar arka koltuklarda 250 mm ek diz mesafesi sunuyor.


Kaputu altında yenilik bulunmayan Mulsanne modellerinde kullanılan çift turbo beslemeye sahip, 6.75 litre hacimli v8 motor 512 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilirken Speed'de bu değerler 537 beygir güç ve 1.100 Nm şeklinde gerçekleşiyor. Bütün araçlar 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılıyor.

Rimac Concept_One


2011 yılında Frankfurt otomobil fuarında sergilenen ve tanıtımının ardından kendisinden pek haber alınamayan elektrik motorlu süperspor otomobil Rimac Concept_One seri üretime hazır haliyle bu yıl Cenevre'de olacak.

Farklı duruşundan bir şey kaybetmediği görülebilen otomobil yuvarlak hatlarını korumuş. LED farlarla birlikte dar bir ön panjura sahip olan araçta büyük jantlar, karbon seramik fren diskleri, dar yan cam alanları, ince uzun yan aynalar, büyük bir difüzör ve LED stoplar dikkat çekiyor. Arka camı bulunmayan otomobilin bu bölümünde olanlar iç mekana bir kamera yardımıyla taşınıyor.


Yaşam alanında yolcuların dokumabileceği bütün yüzeyler deri, alüminyum, karbon fiber veya Alcantara olan aracın bu bölümünde plastik görülemiyor. Alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli konsept araçtan alınırken orta konsolda yer alan büyük dokunmatik ekran yenilenmiş. Bu bölümün altında görev yapan kumanda paneli de yeni ve tamamı alüminyumdan üretilmiş.

82 kWh kapasiteli bir batarya ve dört elektrik motoruna sahip olan Concept_One, 1.072 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebiliyor. Bu dört motor sayesinde dört tekerlekten çekişli olan araç 0'dan 100 km/s sürate 2.6, 200 km/s sürate 6.2, 300 km/s sürateyse 14.2 saniyede ulaşıp 355 km/s hız yapabiliyor.

Müşterisi çok olacakmış gibi görünen süperspor otomobilin fiyatı henüz belli olmasa da üretimin 8 adetle sınırlı olacağı açıklandı.