9 Ekim 2025 Perşembe

Cupra Formentor VZ5


Cupra Formentor VZ5 geri döndü. Formentor ailesinin makyajlanması sonrasında ortalardan kaybolan otomobil yeniden bizlerle. Bu sefer sadece 4.000 adet üretileceği açıklanan model ilk defa sağdan direksiyonlu olarak da sunulacak. Kaput altındaysa tanıdık bir ünite var.

Görsel olarak az da olsa daha agresif duran modelin ön tamponu altında çift parçalı splitter yer alırken 20 inç çaplı jantlar farklı tasarıma sahip. Arka tamponun da alt kısmı difüzör çıkışı şeklinde tasarlanırken dörtlü egzoz çıkışları çapraz konumlanmış.

İç mekanda sabit kafalıklı koltuklar ve araca özel trim parçaları kullanılırken kaput altında da 2.5 litre hacimli, 5 silindirli, turbo beslemeli motor bulunuyor. Eskiden olduğu gibi 390 beygir güç, 480 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. 

Aston Martin DB12 S


Aston Martin DB12'nin daha sportif seçeneği de tanıtıldı. Güçlenen model aynı zamanda birçok teknolojik farklılık sunarken ilk etapta sabit tavanlı seçenek tanıtılmış olsa da üzeri açılabilen kardeş de aynı anda satışta olacak. Modelin en önemli farklılıklarıysa yürüyen aksamda gizli.

Kaputunda yer alan hava çıkışlarına paller eklenen otomobilin splitter kenarları da çift katlı tasarlanmış. 21 inç çaplı jantlar farklı bir tasarım sunarken yan etekler genişlemiş. Arkada küçük bir spoiler ve dörtlü egzoz çıkışlarıyla dikkat çeken modelin tamponu da daha agresif bir görünüm sunuyor.

Bolca kişiselleştirme opsiyonuna sahip olduğundan standart kardeşiyle arasında iç mekan tasarımı anlamında bir fark olmayan modelin vites konsolunda yer alan seçim düğmesi kırmızı renkli. Bilstein DTX amortisörleri yeni ayarlara kavuşan DB12 S'in kamber ve kaster açıları da değiştirilmiş. Ayrıca direksiyon sistemi ve gaz pedalı komutları da artık daha sportif.

Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeli, 4 litre hacmli V8 üntite 700 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen model, vites değişim süreleri yarıyarıya azaltılan 8 ileri vitesli şanzıman ve elden geçirilen kalkış kontrol sistemi sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse yine 325 km/s. Titianyum egzoz sistemi opsiyonel olarak sunulurken önde 410, arkada 360 mm çaplı disklere sahip fren sistemi standart.

Tesla Model 3 ve Model Y Standard

Tesla, en popüler iki modeline fiyatları aşağıya çeken versiyonlar ekledi. A.B.D. pazarında Model 3'ün fiyatını 5.500, Model Y'nin fiyatınıysa 5.000 Dolar aşağıya çeken Standard isimli paketler eksik donanımla gelseler de sundukları performans aynı fiyat skalasında yer alan birçok elektriklininkinden iyi.

İlk etapta A.B.D. pazarı için tanıtılan araçlardan Model 3'te tasarım anlamında büyük değişiklikler bulunmuyor. Aerodinamik kapaklara sahip, 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilde 19 inç çaplı jantlar opsiyonel donanımda. Renk seçenekleriyse gri, beyaz ve siyahla sınırlı.

İç mekanda da büyük bir farklılık yaşanmamış. Kumaş döşemelere sahip olan otomobilin arka koltukları için dokunmatik ekran sunulmazken direksiyon konumu manuel olarak ayarlanıyor. 2026 model yılı için Model 3'e sinyal kollarının geri döndüğünü de belirtebiliriz.

Batarya kapasitesi 69.5 kWh olarak açıklanan otomobilin menzili de bu nedenle 517 km'ye düşmüş. Aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresiyse 5.8 saniye olarak açıklandı. Model 3'ün giriş seçeneğinde şarj hızı da 225 kW ile sınırlı. Maksimum süratse 200 km/s.

Model Y'nin giriş seçeneğinde fiyatlar biraz daha az düşüşte olsa da donanımda yaşanan azalma daha büyük. Önde farlar, arkadaysa stoplar arasında yer alan LED şeritlerin iptal edildiği görülebilirken ön tampon daha sade bir tasarıma kavuşmuş. Bu bölümde artık iki katlı farlar ve hava geçişleri bulunmuyor. Jant ve gövde rengi seçenekleriyse Model 3'te sunulanlarla aynı.

İç mekanda da donanım azalması yaşayan aracın orta konsolu altında artık kapaklı gözler yerine büyük bir boşluk yer alıyor. Ayrıca modelde cam tavan bulunsa da iç mekanda tavan kaplaması yer aldığından bu özellik ilginç şekilde kullanılamıyor. Ön koltuklarda sadece ısıtma sunulurken arkada artık bu özellik de yok.

Teknik verileri kardeşininkilere benzer olan otomobil 300 beygir güç üretebiliyor ve 69.5 kWh kapasiteli bataryalarla sunulan menzili 517 km. 0'dan 96 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süarti de yine 200 km/s ile sınırlı. Şarj hızı da yine kardeşinde olduğu gibi sınırlı. 

8 Ekim 2025 Çarşamba

Dacia Spring


Dacia'nın küçük elektriklisi Spring güncellendi. 2024 yılında gördüğü büyük makyaj operasyonu sonrasında bu yıl görsel olarak bir yenilik sunmayan otomobilin teknik özelliklerinde ciddi değişiklikler var. Bunların arasında artan güçler özellikle dikkat çekiyor.

Eskiden 45 ve 65 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan Spring'in artık 70 ve 100 beygir gücünde iki seçeneği var. Yüksek güçlü seçenekle 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşabilen aracın batarya kapasitesi 24.3 kWh seviyesine inse de menzil 225 km'ye ulaşmış. Şarj hızı da 30 kW'tan 40 kW'a ulaşmış.

Škoda Fabia 130


130. yaşını kutlayan Škoda, Fabia'nın sportif seçeneğinin biraz daha güçlü seçeneğini tanıttı. Geçtiğimiz yıl, sadece İspanya'da satılacak, sınırlı üretim Rally2 ile bizleri heyecanlandıran üretici şimdi daha çok sayıda üretilecek güçlendirilmiş bir Fabia ile bizlerle.

Siyah, beyaz, kırmızı veya lacivert renklerde alınabilen otomobilde siyah renkli tavan, yan aynalar, ön panjur, splitter ve sahte difüzör bulunuyor. 18 inç çaplı jantlar ve kırmızı renkli kaliperleri standart olarak sunan modelin süspansiyonu 15 mm alçaltılırken ön çamurluklar ve bagaj kapağında 130 armaları kullanılmış. Stoplar arasında da siyah bir şerit yer alıyor.

Aynı 130 armalarını ön kapı eşiklerinde de görmek mümkün. Metal pedal seti, siyah renkli döşemeler ve üç kollu direksiyon simidi standart donanımda yer alıyor. Çift egzoz çıkışı da modelin kaputu altında yatan güçlü motora işaret eden detaylar arasında.

Güçlenen motorsa 1.5 litre hacimli tanıdık ünite. Artık 177 beygir güç üretebilen motorun torkuysa 250 Nm olmaya devam ediyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanını koruyan model 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 229 km/s.

7 Ekim 2025 Salı

Suzuki XBee


Suzuki'nin küçük hatchback modellerinden XBee yenilendi. Geniş kapsamlı bir makyaj olsa da kaput altı dahip birçok yerinde yenilik bulunan aracın en son 2017 yılında yeni nesline kavuştuğunu hatırladığımızda oldukça uzun ömürlü bir nesille birlikte olduğumuzu söyleyebiliriz.

Yuvarlak farlarını koruyan XBee'nin ön panjuru genişletilirken siyah renkli tamponun alt kısmı gövde rengine de boyanabiliyor. Aynı şey, geniş kapı korumaları için de geçerli. Jant tasarımları da yenilenen modelin arkasında stopların köşelere çekilmiş görünümü öne çıkıyor. Siyah renkli arka tampon da isteğe göre renklendirilebiliyor.

Dört kişilik iç mekanda çift renkli döşemeler ve trim parçalarıyla ferahlık sağlanırken birçok bölgede bol depolama hacmi bulunuyor. Dijital gösterge paneli ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekran haricinde orta konsolda yer alan vites kolu da iç mekanı genişletmiş. Bu bölümde yer alan büyük fiziksel butonlar da kullanışlılığı artırıyor.

Kaputu altında, Swift'te de görev yapan 1.2 litre hacimli üniteyi barındıran otomobil 82 beygir güç, 109 Nm tork üretebiliyor. Daha önceden de olduğu gibi iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen modelde sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunuluyor.

Dacia Sandero, Logan, Jogger ve Sandero Stepway


Dacia, neredeyse bütün model gamını makyajladı. Sandero ve Jogger ailesini yeni yüzüne kavuşturan üretici iç mekanda da tasarım yenilikleri sunuyor. Donanımı da zenginleşen araçların kaputları altında da büyük yenilikler yer alıyor. Modellerde sunulan farklılıklar çekiciliklerini artırmış.

Yeni gövde renkleri ve jant tasarımlarıyla karşımıza çıkan ailenin değişimi en rahat önden bakıldığında görülüyor. İncelen ön panjur ve iç desenleri değişen LED farlar haricinde panjur altında bir hava girişi açıldığı görülebiliyor. Tamponda daha kalın hava girişi yer alırken sis farları biraz daha yukarıya alınmış.

Arkada logo yerine Dacia yazısı kullanılırken iç desenleri değişen LED stoplar şeffaflaşmış. Tavanda da yüzgeç anten kullanılmış. Stepway versiyonlarındaysa tamponlarda daha çok siyah plastik kullanıldığı görülebiliyor. Bu araçların ön çamurluklarının arkasında dikey yerleşimli siyah çıkartmalar görev yapıyor.

Ana hatları değişmeyen iç mekanda dijital gösterge paneli, üst ve altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, büyüyen dokunmatik ekran ve yerini selektöre bırakan otomatik şanzıman kolu görülebiliyor. Döşemelerle konsol ve kapı içi kaplamalarında da yenilikler yapılan otomobilllerin kapı kol dayanaklarında da yeni trim parçaları var. Havalandırma ızgaraları da yeni trim parçalarına kavuşmuş.

Donanımı da zenginleşen araçlarda 360 derece kamera, önde iki, arkadaysa bir USB-C portu ve toplam 4 YouClip noktası yer alıyor. Bu noktalara aydınlatmadan sabitleyicilere kadar birçok aksesuar takılabiliyor. Isıtmalı ön koltuklar ve direksiyon simidinin haricinde donanıma eklenen yeni ADAS kalemleri tek düğmeyle kapatılabiliyor.

Kaput altında yaşanan en büyük yenilik Duster'dan alınan ve yeni Clio'da da kullanılan hibrit motor olmuş. 1.8 litre hacimli, benzinli üniteyi iki elektrik motoruyla eşleştiren Dacia, otomatik şanzımanla sunduğu bu versiyondan 155 beygir güç, 170 Nm tork alabilmiş. Batarya kapasitesiyse 1.4 kWh olarak açıklandı.

Yine Clio'da da kullanılan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli motorla donatılan araçlar 120 beygir güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya yine 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla alınabilen modeller benzin veya LPG ile ilerleyebiliyor. 1 litre hacimli üniteyse atmosferik emişli veya turbo beslemeli olarak alınabiliyor. Bu motorlar sırasıyla 65 ve 110 beygir gücünde.

6 Ekim 2025 Pazartesi

Vittori Turbio


Pininfarina tasarımı yeni bir hiper otomobille geri dönüyor. Daha önce karşılaştığımız araçlarından daha agresif bir duruşa sahip olan otomobilin tasarım aşamasında yapay zeka kullanılmış. Kaput altındaysa elektrik motoru haricinde bir ünite bulunması yüzleri güldürüyor.

Alçak ve sivrilen bir burun kısmına sahip olan otomobilin bu bölümünde büyük hava girişleri yer alıyor. Splitter ve hava çıkışları da ön tarafın detayları arasında. Dev jantlar ve bol hava girişleriyle öne çıkan yan bölüm sonrasında arkaya geçildiğinde bol hava çıkışı, yanyana konumlandırılan dört egzoz çıkışı, yüksekliği ayarlanabilir spoiler, büyük difüzör çıkışı ve çok parçalı LED stoplar görülebiliyor.

Çok daha sade duran iç mekanda analog göstergeler ve neredeyse köşeli tasarıma sahip direksiyon simidi kullanılmış. Altıgen havalandırma çıkışları, orta konsolu oluşturan dikey yerleşimli dokunmatik ekran, metal pedal seti, şık ambiyans aydınlatmaları ve direksiyon simidine eklenen fiziksel kumanda düğmeleri öne çıkan detaylardan.

Kaputu altında Italtecnica tarafından geliştirilen 6.8 litre hacimli bir V12 motor bulunan otomobil elektriklenmeden tamamen kaçamamış. Bir de elektrik motorunun yardımıyla 1.100 beygir güç üretebilen modelin V12 ünitesi yaklaşık 9.000 d/d çevirebiliyor. Otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 2.5 saniye sürüyor. Aracın üretim adediyse 50 ile sınırlı.