Motor hacimleri küçülmeye devam ediyor. Türkiye gibi vergi sistemini motor hacmi üzerine kuran ülkeler için geliştirilen üniteler giderek daha büyük araçlarda görev yapmaya başlıyor. Bu otomobillerin son örneği Mayıs ayında makyajlanan BMW 5 Serisi oldu.
Markanın diğer model ailelerinde de kendisine yer bulan 1.6 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart donanımında sunan 520i'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.7 saniye sürerken maksimum sürat 226 km/s olarak açıklanıyor.
Ortalama yakıt tüketim değeri 6.7 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin Türkiye pazarında fiyatı 55.000 Euro seviyesinden başlayacak.
Ahh Mazda... Teknolojilerini bir kenara bırakırsak, Avrupalıları biraz örnek alıp sen de Downsizing'e gitsen...
YanıtlaSilHaber için teşekkürler sayın Agamemnon.
motor hacmine göre vergi alan ülkeler hangileri, çok var mı bizim gibi?
YanıtlaSilAslında motor hacminin bir tür vergiye tabi olduğu çok ülke var ama genelde bu vergiler ÖTV tarzı değil MTV tarzında. Yani araç satın alındıktan sonra ödenenlerden.
SilBunun yanında vergi oranlarının bizimkilerin yanına yaklaşamadığını da belirtmek lazım. Örneğin Almanya'da her 100 cc'ye 2 Euro vergi kesiliyor.
1.6lt 5 serisi yalanmaz da napılır? fiyatı 55bin euro-138bin tl dan başlıyor.
YanıtlaSilpeki sizce 197bin tlye 520d alıp düşük yakıt maliyeti mi daha iyi yoksa 138bin tlye 520i (1.6lt) alıp daha yüksek yakıt maaliyeti mi? (0 fiyatları arasında 60bin tl fark var)
aynı soruyu 3 serisi için de soracağım.
316i 103bin tl
320i ed 110bin tl
320d 133 bin tl
bu sefer fiyat farkı 23-30bin tl
bu arada keşke 320i ED'de olduğu gibi 520i ED diye isimlendirseydi. zira aynı motor.
senede 60000km yol yapsanız bugünkü benzin fiyatlarıyla ve araçların ortalama katalog verileriyle, 5.16 20100tl, 5.20d 13200tl yakıt tüketiyor. yakıtla aradaki 60bin tl fiyat farkını amorti etmek için 8 sene gerekli.
SilED yalnız motorla alakalı değil yakıt tüketimini düşüren bazı uygulamaları da kapsıyor. mesela vw 75 bg 1.2 tdi motoru normal polo'da da kullanıyor polo bluemotion'da. ama tüketimleri vb. bayağı farklı
SilBen önceliği performansa verdiğimden ikisini de düşünmeyip 528i'ye yönelirdim büyük ihtimalle. Zaten 520i ve 520d'nin arasında yapılacak seçim de cebe bakıyor biraz. Şahsen bana, aracı alırken bir seferde daha fazla para ödeyip sonradan azar azar kara geçmek mantıklı gelmiyor. Aynı şey 3 Serisi için de geçerli.
SilED veya düz olması bir tarafa asıl notasyon karışıklığı aynı motora sahip 118i'de oluyor bence.
320i(2.0lt) ve 320i ed(1.6lt) aynı anda sunulduğu için, 520i artık 1.6lt olacak ed denmesine gerek yok
SilEn güzeli 170 beygirlik motora x18i ekini getirmek aslında. 1 Serisi'nde güzey yapmıştı BMW. ED olanları da 320i ED yerine 318i ED olur, sorun kalmaz.
Silyakıt maliyeti mtv farkından çıkar yılda 10-15bin km yol yapan biri için gayet mantıklı terçih olur.hız konusunda ise her yerde sabit veya gezici radar var artık eskisi gibi kafana göre hız yapamıyorsun.ya trafik sıkışık yol açılıyor küt radar.
Silşehir içinde c180'ler gibi 12 litre civarı yakar.şehir dışında 120 km/h ortalama ile 6 lt yakar tahmini.otoyolda 520d kovalamaya kalksa 520d nın 2 katını yakar,üstelik yetişemezde.benzınlı araçlar performanslı kullanımda içiyorlar benzini.dizellerde fark bu kadar olmuyor.performans beklentısı olmayanlar için gayet alınabilir bir araç ama otobanda sciroccolar ve özellikle 320d ler sagından atıp solundan geçerse üzülmemek lazım
YanıtlaSildizelin performanslı kullanımda benzinliyi geçebileceğini ilk kez sizden duyuyorum. 320d kasa hafifliğinden bir adım önde, scirocco da ise çok özel bir motor yok, çoğu 122bg hatta piyasadakilerin.
SilDuymak veya duymamak değil araçların teknik verileri açıkça ortaya koyuyor zaten performansı. Özellikle 2 litre hacimli benzinli motorlarda turbo besleme kullanılmadığı zamanlarda turbo Diesel motor çok daha üstündü. Şimdilerde eşdeğer hacimli üniteler yine eşdeğer güçler üretip Diesel üniteler de biraz daha ağır olunca performans avantajı az da olsa benzinliler tarafına geçti.
SilMerhabalar,
YanıtlaSilBMW'nin 1.6 dizel çalışmaları var mı? daha doğrusu 2000 altı dizel motor çalışması var mı?
BMW'nin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru var zaten. 116d ED modelinde kullanılıyor.
Silboş işler BMW dediğin zaman sıralı 6 silindir olacak o muhteşem ses ve güçle ilerleyeceksin
YanıtlaSilPeki yeni 420i 1.6 litre mi olacak
YanıtlaSilGüzel soru. 5 Serisi'nin bile kaputu altına girdikten sonra büyük ihtimalle 4'te de görebileceğiz bu motoru.
Silyeni haberde 420i 184 bg diyor. sanırım 320i deki gibi 2 litrelik olacak. 1.6 lt 170 olsaydı keşke :(
SilEvet, 2 litre oldu ama şimdilik. Gelecekte küçük hacimli motoru da göreceğiz büyük ihtimal.
Silbmw'ye hacimle gelmeyin. adamlar gerekirse bu kasaya 1 litre bile yerleştirebilir. motor konusunu aşmış bir üretici zannımca.
YanıtlaSilaslında Mercedes ve BMW gibi premium üreticiler belirli satış hacimlerini yakalayabilmek için örneğin d segmenti araçlarına performans ve yakıt ekonomisi düşkünü 1.6 benzinli motorlar koymaya başladılar ama biliyoruz ki bu araçların kendini ispat etmiş 2000cc ve üstü dizel motorları var yani 1.6 alarak riske girmeye gerek yok...
YanıtlaSilo kasada, basipda gidemediktan sonra, 55000 euro benim gozumde coptur. 320ied bi yere kadar, ama 5 de maalesef bi test surusu yapana kadar onyargilarimi koruyacagim. hele dizelindeki 0 muhtesem torktan arac surmeyi seven biri kesinlikle vazgecemez.
YanıtlaSiltamam kanka madem basıp gidemiyoz 140 bin tl lik 520i den vazgeçip 190 bin tllik 520d alalım. basıp gitmek = 50 bin tl amq 170 beygir 8zf araba işte neyine yetmiyo. sanki hergün 200 kmh yapıyon.
Sil50 bin tl fark var amq, devasa vergi vercen arabanın %30undan fazla fark var, ama basıp gidiyom diye hayıflanmaya devam et sen, 5 konforu isteyen herkes öküz gibi vergi ödeyip gaza basmak zorunda değil.
SilBmw 5 serisinde ve Mercedes E serisinde 1.6 lt motor kullanmaya başladı,D segmentinde de daha iyi satış yakalayabilme hedefleri büyük ölçüde gerçekleşecektir,bu araçların full donanımlı halleri 200 bin tl'ye yanaşacaktır...Sorun ney mi?...Sorun motor hacmine göre alınan anlamsız vergi sistemi.Bmw ve Mercedes'i, bu vergi sistemini lüks segmentte de kendi avantajlarına çevirdiği için tebrik ediyorum,Ferrari'de 1.6 lt motor çıkarırsa,otomobillerden motor hacmine göre vergi almamaları gerektiğini düşünmeye başlarlar umarım..:)
YanıtlaSilorta üst sınıfta 1600 motor ha? işler gerçekten değişmeye başladı demek. downsizing akımı ilerledikçe sanki bizim için yaptıklarını düşünüyor, seviniyorum :D
YanıtlaSilpeki ya 1600 motorlu arabaya 50 bin avro fiyat? sanırım vergi konusunda işler bu kadar çabuk değişmeyecek.
bir zamanlar ötv yoktu, hatırlar mısınız?
Ben hatırlarım.
SilAsil ilginc olan turkiyede C220 cdi larin bulunmasi. 2143 cc motorla inanilmaz vergi yuku binmesine ragmen neden bu aracin tercih edildigini anlayamiyorum.
YanıtlaSilBence de saçma. O kadar vergi verildikten sonra C250 CDI çok daha mantıklı. Gerçi Mercedes bilerek küçük motorların fiyatlarını biraz yüksek tutup büyüklerinkinde karı kısıyor. Fark genelde olması gerekenden az oluyor.
Sil520i 170 beygir 8 ileri mükemmel yeni şanzıman comfort yada ecopro modu verimli fabrika verilerine yakın tüketir
YanıtlaSilE180 156 beygir 7 ileri 7 senelik eski şanzıman mercedesler fabrika verilerine genel olarak 3 litre fazladan yakar iyi ki kompressor diil turbo beslemeli oldu
tasarım olarak w212 başarısız olduğu için fazla oynandı yeni kasa gibi oldu araç F10 çok başarılı olduğu için kozmetik güncellemeler ve yakıt tüketimler düştü standart donanım arttı
e180 standart donanım 520i ye göre sunroof koltuk ısıtma otomatik park led farlar standart donanımda ekstra
520i 1.6 170hp üst sınıf cla kasveti ve minikliği yok f10 lüksü ve havası var donanım olarakta sunroof hafıza perde aramıyorsanız baz donanım sensatec bej deri verirseniz işinizi fazlasıyla görecektir..elektrikli koltuk katlanır ayna yeni i drive oto klima bi-xenon led sis eco pro..sport plus 8zf az tüketim yüksek performans ve E180 e nal tolpatacak
Donanım ve fiyata bir şey diyemem ama tüketimde fabrika verilerini yakalamak her iki araçta da zor. Özellikle performanslı kullanımda iki araç da rahatça 10 litre/100 km'nin üzerine ulaşıyor.
Sildoğru şehir içi 10 litreyi görür ama dizelle benzin arasındaki fiyat farkıda baya azaldı.eskiden 2 katı fark vardı.şimdi o fark kapandı dizel motor kullanan arttı çünkü.yani 2000 dizel ile 1600 benzinli arasındaki mtv farkı + kasko dda aralarında fark olur + bakım maliyetleri arasında fark olur bunlarla yılda 10 bin yapan adama hiç koymaz 10 litre yakması.günümüzün şartları buysa mecbur uyacağız :D
YanıtlaSilBen şehir içi kısa mesafe kullanım 13.7 litre ve orta mesafede 12 litre ortalama görüyorum. Uzun yolda katalog verisini yakalıyor. Şehir içinde 10 litreyi görmek için evliya sabrı gerekebilir.
YanıtlaSil